Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Riraito schreef:Ik ben heel goed in scheikunde, is er iets wat je niet snapt? Ik ben geen leraar, maar mijn klasgenoten vinden me heel handig als lopend scheikundeboek xD
nardxash schreef:Zoiets ik weet het echt niet mee
mzara schreef:Riraito schreef:Ik ben heel goed in scheikunde, is er iets wat je niet snapt? Ik ben geen leraar, maar mijn klasgenoten vinden me heel handig als lopend scheikundeboek xD
ik heb sinds vorig jaar veel moeite ermee (we hebben ook niet de beste leraar, wel een hele aardige) ik vind het vaak lastig om door te hebben hoe het zit. en ik moet ook altijd weten waarom iets is. anders snap of onthoudt ik het niet. met heel veel bijlessen en denken het helemaal te snappen had ik voor mijn SE dit jaar een 4.2... herkansen 4.6... SE erna, amper tijd gehad om er echt iets aan te doen, snapte het een beetje. meteen een 4.8...
het rekenwerk vind ik moeilijk. vooral de mol. ik weet wel wat je moet doen. maar ik krijg het niet door omdat je met 2 eenheden werkt. de theorie vind ik veel makkelijker en interessanter.
tijdens de proefwerken begin ik van oke, we gaan er zo veel mogelijk van maken. en de helft is gokken en half gemaakt opdrachten. ik ga overal twijfelen over wat ik nou precies moet doen. en alle kleine uitzonderingen... pff, was dat nou zo of zo. of ze gewoon vergeten en de opdr fout hebben. ik vindt het lastig dat er een heel verhaal omheen geluld wordt.
de stof van vorig jaar lijk nu wel veel makkelijker. dat is al iets![]()
ik moet nog veel in mijn rekenmachine zetten...
(veel hiervan geldt ook voor wiskunde)
Leonyr schreef:dank je welnardxash schreef:Zoiets ik weet het echt niet mee
Je hebt bij een spanning in een stroomkring met een apparaat ook een bepaalde stroomsterkte door dat apparaat. Maar deze stroomsterkte is ook afhankelijk van het apparaat zelf. Je kunt je eigenlijk voorstellen dat er een wachtertje voor het apparaat staat, die maar een bepaalde hoeveelheid 'stroom' doorlaat. Hoe groter en selectiever dat mannetje is, hoe groter de weerstand en hoe minder stroom er door het apparaat heen gaat.
Je kunt de weerstand berekenen met de formule: R (Weerstand in Ohm) = U (De spanning in Volt) / I (De stroomsterkte in Ampère)
enidan schreef:Destination schreef:Als ik dat zo zie ben ik heel blij met C&M
Same hereToen ik het koos noemden mensen het een 'pretpakket', maar diezelfde mensen hebben nu ontzettend veel moeite met biologie, economie, scheikunde in hun E&M of N&G pakket..

.
.