Verpleegkundige in opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:18

Nessavende schreef:
Het helpt als je al iets van wiskunde kan, maar het zijn relatief makkelijke sommen. Vaak moet je een aantal formules weten om bijvoorbeeld druppelsnelheid uit te rekenen. Het enige lastige dat ik vond is dat op mijn opleiding je een 10 MOEST halen, dus als je een 9,9 had was je gezakt! (logisch, anders krijg je veel fouten in de medicatie)

Ok, dus je moet bijv meten hoeveel cc erin moet in hoeveel tijd of hoeveel druppels etc. Dat zijn nog wel leerbare sommen waar je handig mee kan worden lijkt me.

Iriis__

Joolien schreef:
Mjelle_G schreef:
Binnen de opleiding krijg je niet veel rekenen/wiskunde les, het gaat meer om medisch rekenen.

JA en wat valt daaronder? Vind je dit moeilijk?

Ik vind het medisch rekenen wel makkelijk eigenlijk. Had mijn rekentoets in een keer gehaald met een 10 :)

_emmma_

leuk allemaal verpleegkunde studenten, ik ben zelf bijna klaar
loop nu stage op de spoedeisende hulp, leukste afdeling die er is :D !

Medisch rekenen is bijvoorbeeld druppel snelheden, oplossingen, verdunningen e.d. berekenen
het is echt goed te doen ik ben echt totaal geen ster in rekenen en heb de toets de 2e keer gehaald (1e keer een 9)

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:19

Joolien schreef:
Nessavende schreef:
Het helpt als je al iets van wiskunde kan, maar het zijn relatief makkelijke sommen. Vaak moet je een aantal formules weten om bijvoorbeeld druppelsnelheid uit te rekenen. Het enige lastige dat ik vond is dat op mijn opleiding je een 10 MOEST halen, dus als je een 9,9 had was je gezakt! (logisch, anders krijg je veel fouten in de medicatie)

Ok, dus je moet bijv meten hoeveel cc erin moet in hoeveel tijd of hoeveel druppels etc. Dat zijn nog wel leerbare sommen waar je handig mee kan worden lijkt me.

Ja inderdaad en hoeveel gram je van een bepaalde stof/medicijn moet hebben etc :) Heel goed te doen! Dat is het enige wat je qua wiskunde/rekenen krijgt op de opleiding ;)

Mjelle_G

Re: Verpleegkundige in opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 00:03

Zeker goed te doen, met gezond verstand haal je al een voldoende, met de formules erbij een 10. Daarnaast zijn de toetsen multiple choice.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:55

Ik heb mijn verpleegkundig rekentoets in 1 x gehaald vond het wel makkelijk. Alleen die verplichte algemene rekentoets op het mbo een 5 gehaald. ..

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:51

Mjelle_G schreef:
Zeker goed te doen, met gezond verstand haal je al een voldoende, met de formules erbij een 10. Daarnaast zijn de toetsen multiple choice.

De rekentoets? Bij mij in elk geval niet :P En bij mij zijn niet alle tentamens ook multi choice, merendeel wel, maar ik heb ook gewoon open vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:38

Hallo!

Mag ik me ook nog melden als 1ste jaars HBO V-Technisch student?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:40

Ik ben laatsejaars bachelor in ziekenhuisverpleegkunde in Belgie! :) heb net mijn stage op de spoed achter de rug

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:48

Nessavende schreef:
De rekentoets? Bij mij in elk geval niet :P En bij mij zijn niet alle tentamens ook multi choice, merendeel wel, maar ik heb ook gewoon open vragen

sorry ik had specifieker moeten zijn :P op de opleidingen die ik nu volg zijn er alleen mc vragen. Wat aan de ene kant handig is, maar waar ik aan de andere kant van baal :-p. Daarnaast hebben we trials gedaan voor de reken toets, die ik expres niet gehaald heb. Volgens mij zijn deze binnenkort verplicht, maar krijg je hier ook les over.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:57

Ik ben vierde jaars HBO-V. Op dit moment doe ik afstudeeronderzoek op de anesthesiologie van het UMCG (Groningen). Als alles goed blijft gaan kan ik in juli diplomeren. :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:30

Hoi! Mag ik mij hier melden? :)
Ik ga volgend jaar HBO-V duaal studeren, vanaf het 2e jaar werkend bij GG.Z In.Geest!
En ga studeren aan de Hogeschool van Amsterdam. Heel fijn, want zit daar nu ook al op school. :)

Iriis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:59

xLoki schreef:
Ik ga volgend jaar HBO-V duaal studeren, vanaf het 2e jaar werkend bij GG.Z In.Geest!
En ga studeren aan de Hogeschool van Amsterdam. Heel fijn, want zit daar nu ook al op school. :)

Wat leuk! Ik heb in mijn eerste jaar stage gelopen bij GGZ Ingeest. Bij welke locatie ga je?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:53

Iriis__ schreef:
xLoki schreef:

Wat leuk! Ik heb in mijn eerste jaar stage gelopen bij GGZ Ingeest. Bij welke locatie ga je?

Oh leuk zeg! Welke locatie/afdeling heb je gelopen? En hoe vond je het daar? Ik dacht dat de stage in het eerste jaar alleen maar verpleeghuizen was, haha!
Weet ik nog niet, ga pas vanaf het 2e jaar daar aan het werk :)

Iriis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:17

xLoki schreef:
Iriis__ schreef:

Oh leuk zeg! Welke locatie/afdeling heb je gelopen? En hoe vond je het daar? Ik dacht dat de stage in het eerste jaar alleen maar verpleeghuizen was, haha!
Weet ik nog niet, ga pas vanaf het 2e jaar daar aan het werk :)

Ik vond het erg leuk daar en vooral ook interessant. Ik liep stage in bennebroek op een van de de open afdelingen.
In het eerste jaar is wel grotendeels verpleeghuis, maar ook psychiatrie en thuiszorg, dus ik had mazzel ;)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:09

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik van februari t/m juni stage ga lopen in de psychiatrie! :)
Het is alleen 45/50 min rijden vanaf mij :')

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:21

Tova schreef:
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik van februari t/m juni stage ga lopen in de psychiatrie! :)
Het is alleen 45/50 min rijden vanaf mij :')

leuk, maar wel echt een eind weg! Is er geen plek dichterbij?

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:43

Mjelle_G schreef:
Binnen de opleiding krijg je niet veel rekenen/wiskunde les, het gaat meer om medisch rekenen.

Ik krijg wel echt nederlands en rekenen via zo'n programma van malmberg.
Voor Nederlands moet ik examen doen. Geloof spelling, en vragen na een filmpje beantwoorden, en tekst schrijven.
Rekenen telt voor mij officieel niet, als ik dit jaar blijf zitten moet ik volgend jaar wel officieel reken examen doen.
Dit rekenen via programma is gewoon middelbare school dingen. Oppervlaktes berekenen, procenten, snelheden, inzicht, schatten en noem alles maar op. verschrikkelijk dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:46

kYliieJ schreef:
Mjelle_G schreef:

Ik krijg wel echt nederlands en rekenen via zo'n programma van malmberg.
Voor Nederlands moet ik examen doen. Geloof spelling, en vragen na een filmpje beantwoorden, en tekst schrijven.
Rekenen telt voor mij officieel niet, als ik dit jaar blijf zitten moet ik volgend jaar wel officieel reken examen doen.
Dit rekenen via programma is gewoon middelbare school dingen. Oppervlaktes berekenen, procenten, snelheden, inzicht, schatten en noem alles maar op. verschrikkelijk dus

Dan doe jij MBO denk ik?
Volgens mij zijn die regels voor alle MBO ongeacht richting.

HBO heeft dat niet.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:38

Ja, dat is inderdaad het mbo.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:56

Ik heb net mn vakantiewerkcontract ondertekend bij de instelling van mn stageee *\o/*

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:38

Ben nu aan het leren voor mijn rekentoets, als ik het niet haal moet ik van de opleiding af. Maar ik vind het echt bagger moeilijk, ook omdat we er geen les in krijgen. Ik heb hem morgen willen jullie voor mij duimen :P

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:12

geerte schreef:
Ben nu aan het leren voor mijn rekentoets, als ik het niet haal moet ik van de opleiding af. Maar ik vind het echt bagger moeilijk, ook omdat we er geen les in krijgen. Ik heb hem morgen willen jullie voor mij duimen :P

Succes !

Even een vraagje over stagevergoeding, misschien dat jullie er iets over weten maar ik zou 330 bruto krijgen maar heb nu dus 140 netto gekregen, dat kan toch niet. Heb 36 uur per week gewerkt en ben ingezet als personeel de laatste weken ipv stagaire..
En hoor je een loonstrook van je stage te krijgen? Anders wacht ik die even af.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:22

Ik kreeg altijd een loonstrook van mijn stage, maar hoe het zit met netto/bruto... Daar heb ik geen verstand van...

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:25

Leuk topic! Ik heb van de week te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor niveau 4 ziekenhuisspoor, dus ik mag in augustus beginnen ^^