Wanhoopig.. werk gezocht..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:14

Ik moet eerlijk zeggen dat februari vaak een hele dure maand is. Dan komen alle jaarlijkse contributies om de hoek kijken en ook de jaarlijkse gemeenteheffingen.
Je kan misschien ook uitstel van betaling vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:15

Misschien eens over denken om jou paard(en) indien je er hebt weg te doen? Kan je weer al even verder. Je had werk maar het was niet jou ding dus ben je weer gestopt? Tja... Dan zoek je het wel zelf...

Maar ik snap niet dat je bij maar 1000 euro al direct de erotiek overweegt? Meid, moest ik daarmee bij mijn vriend komen....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:15

Heb je wel advertenties uit staan, op bv marktplaats, prikborden ed, zaken als ouderenhulp, schoonmaak, ponyles geven, stalhulp?

Als je zo wat uurtjes kan pakken is mooi meegenomen toch.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:17

En een krantenwijk?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:17

Ponyles zou ik er even tussenuit halen, zo eenvoudig is dat niet. Verzekering, pony etc.

Krantenwijk 's morgens en folderwijk 's middags er achteraan? Toen ik als scholier een krantenwijk had vroeger, was er ook een echtpaar die altijd kranten en folders op kwamen halen, dat was hun complete inkomen.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 18-02-14 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 14:17

Apple schreef:
Verder, wees ook niet te kieskeurig en zet door. Geef niet op na een paar dagen. Ik begrijp dat je begin deze maand begonnen was bij een baantje en dat je daar weer mee gestopt was omdat de uren problematisch waren en dat het buiten was. Werk is werk.

Jullie wonen samen, wat voor rekeningen gaat het dan over? Gezamelijke rekeningen voor het huishouden? vaste lasten? of overige rekeningen.

die baan is niet begin deze maand geweest hoor
al eerder..
ik ben daar gestopt omdat ik de hele avond in mn eentje in het donker door de kou liep..
en dus ziek werd..

jij kan zeggen werk is werk..
Ik weet niet of jij ervaring hebt in de deur aan deur verkoop?

maar dat is daar bij even net wat makkelijk gezegd als jij beroerd bent en ijs en ijskoud ga jij die sale niet meer doen..
mensen zijn niet ge intereseerd om voor 3 cent goedkoper over te stappen..
ik ben absoluut niet kies keurig..
maar als ik werk van 12 tot 8 dan zorg ik dat ik kwart voor 12 op kantoor ben om om 12 te beginnen.
en niet een dag van te tevoren te moeten horen dat ik de volgende dag er om half 11 moet zijn..
en vervolgens met enige regelmaat tot 9 uur half 10 klaar te zijn..
dan moet je nog terug van de plaats waar je loopt naar arnhem en dan nog met OV naar huis..
het is dan niet egt chill als je pas rond half 12 12 uur thuis bent en in de ochtend weer om 7 je bed uit moet..
ik persoonlijk houdt dat niet vol..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:18

DeMolenhoek schreef:
Misschien eens over denken om jou paard(en) indien je er hebt weg te doen? Kan je weer al even verder. Je had werk maar het was niet jou ding dus ben je weer gestopt? Tja... Dan zoek je het wel zelf...

Maar ik snap niet dat je bij maar 1000 euro al direct de erotiek overweegt? Meid, moest ik daarmee bij mijn vriend komen....

Nou sorry maar als promotie/flyer/deurverkoop/callcentre die hele bende jou ding niet is, is dat ook gewoon echt je ding niet hoor :') Dat soort verkoop is een tak van sport die je echt moet kunnen! Heb t ooit geprobeerd bij een callcentre en vloog er na 3 dagen weer uit. Het zijn imo echt types die dat werk kunnen doen ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:20

Inderdaad callcenter / verkoop is ook echt niets voor mij. Callcenter geprobeerd, maar na anderhalve dag mocht ik weer ophoepelen. :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:20

Prostitutie lijkt me toch ook een tak van sport die je moet kunnen.....

Hoezo ponyles niet, ik heb voor mijn dochter ook een instructrice aan huis, die is echt niet aansprakelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:21

Ik heb een jaar gewerkt bij een bedrijf dat mijn ding helemaal niet was. Ik voelde me er zelfs echt beroerd bij. Maar ik deed het want het geld moest nu eenmaal binnen komen. Toen ik de aanbieding kreeg voor iets anders heb ik dat aangenomen en werk er nu nog altijd met plezier.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:22

Nou, dacht t wel fokfanaat... maar zelf weten, als er wat ernstigs gebeurt met je kind, denk je niet dat je die instructie aansprakelijk stelt?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:25

Deur aan deur verkoop is niet ideaal, maar als het je helpt om die 1000 euro aan rekeningen te betalen.....

KNHS, Dierenarts en Vereniging. Kun je de vereniging niet opzeggen? KNHS ben je waarschijnlijk te laat mee met opzeggen, dus daar zit je aan vast. Dierenarts: kun je regelen dat je dat in termijnen kunt betalen?

Het zijn iig geen belangrijke vaste lasten. Dat scheelt.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:25

DeMolenhoek schreef:
Ik heb een jaar gewerkt bij een bedrijf dat mijn ding helemaal niet was. Ik voelde me er zelfs echt beroerd bij. Maar ik deed het want het geld moest nu eenmaal binnen komen. Toen ik de aanbieding kreeg voor iets anders heb ik dat aangenomen en werk er nu nog altijd met plezier.

Ja maar bij dit soort verkoop ligt er gewoon een bepaalde druk op je. en als je de door hun gestelde doelen niet haalt vlieg je er zo weer uit.. Waarom denk je dat er zoveel verloop in is! En daarbij is er een verschil tussen willen en kunnen. TS geeft toch zelf aan dat ze poep zou scheppen als het moet :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:26

Nee tuurlijk niet. Als ze op de gymles dr been breekt ga ik de gymjuf ook niet aansprakelijk stellen.

eilleen333

Ik zou sowieso ernstig proberen te knippen in je uitgaven. Voor nu heb je daar niets aan, maar lid zijn van de KNHS en een vereniging zijn snelle manieren om kosten te besparen. Zo lang je geen inkomen hebt zou ik al dat soort dingen direct opzeggen. En op die manier proberen zo veel mogelijk geld uit te sparen.

paardjes123

Tja je moet nooit oude schoenen weg gooien voordat je nieuwe hebt.
Mijn contract loopt 1 september af en ik ben al druk aan het zoeken. Ben ook aan het kijken of een hbo opleiding een optie zal zijn met studiefinanciering als dat mogelijk is. Of op oproep basis werken in de zorg, maar daar gaat niet mijn voorkeur naar uit. prostitutie zou ik nooit doen, maar dat is voor iedereen verschillend

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:28

Bied je anders eens aan als schoonmaakster. Hang advertenties in de buurt op.

Ik krijg best vaak op mijn werk de vraag of ik ook bij mensen thuis wil schoonmaken. Ook serieus.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:29

japielover schreef:
al eerder..
ik ben daar gestopt omdat ik de hele avond in mn eentje in het donker door de kou liep..
en dus ziek werd..

maar dat is daar bij even net wat makkelijk gezegd als jij beroerd bent en ijs en ijskoud ga jij die sale niet meer doen..
maar als ik werk van 12 tot 8 dan zorg ik dat ik kwart voor 12 op kantoor ben om om 12 te beginnen.
en niet een dag van te tevoren te moeten horen dat ik de volgende dag er om half 11 moet zijn..
dan moet je nog terug van de plaats waar je loopt naar arnhem en dan nog met OV naar huis..
het is dan niet egt chill als je pas rond half 12 12 uur thuis bent en in de ochtend weer om 7 je bed uit moet..

Ik zou dan al helemaal niet beginnen aan werken in de erotiek.. ik denk dat je daar een hele harde tante voor moet zijn om dat vol te kunnen houden en niet aan onder door te gaan.

En misschien ben ik heel erg ouderwets, maar als jij je paard niet kan betalen dan is het eerste paard er uit. Hoe moeilijk ook maar hier wordt je minder gelukkig van dan je paard verkopen. Verder geen concours/les enz nemen totdat je uit de oliebol bent. Ik heb het afgelopen jaar financieel de nodige pech gehad en als ik er niet snel uit was gekomen was mn paard ook als eerste er uit gegaan..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:33

Ik denk dat het voor jou goed is om eens bij het UWV te informeren wat ze voor je kunnen doen.
Laat je sollicitatiebrieven eens nakijken, je cv nakijken, is alles correct, goed opgesteld enz?
Kun je evt ook door een paar familieleden laten doen.

En informeer naar vacature's voor productiewerk en dergelijke, of informeer bij het bedrijf waar je de huis aan huis verkoop hebt gedaan, of je daar nog weer aan het werk kunt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:33

Kijk ook eens wat je thuis kunt besparen, energie en verzekeringen, goedkoper boodschappen doen, even een poos niet uitgaan en shoppen maar het thuis met simpele middelen gezellig maken en besparen op sporten. Je kunt ook fit blijven door hard te lopen of te fietsen en te wandelen.
Als je uit wanhoop met je benen wijd gaat(sorry maar zo is het) dan gaat het fout. Ander risico is dat je went aan de gigantische bedragen die je kunt verdienen(mocht je geen pooier hebben) en er nooit meer uit komt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:36

japielover schreef:
Apple schreef:
Verder, wees ook niet te kieskeurig en zet door. Geef niet op na een paar dagen. Ik begrijp dat je begin deze maand begonnen was bij een baantje en dat je daar weer mee gestopt was omdat de uren problematisch waren en dat het buiten was. Werk is werk.

Jullie wonen samen, wat voor rekeningen gaat het dan over? Gezamelijke rekeningen voor het huishouden? vaste lasten? of overige rekeningen.

al eerder..
en dus ziek werd..

Ik denk (geen ervaring mee) dat de erotiek je dan zwaar gaat tegenvallen. Hoe belabberd je je ook voelt, de klant wil iets van je, en dat moet je dan maar 'even' doen. Je zal mensen tegenkomen met begrip voor jou als persoon, maar je zal ook mensen tegenkomen die het geen zier kan schelen dat jij ook een mens bent met gevoelens.
Ik denk, dat als sales aan de deur je ding niet is, dat je echt keihard onderuitgaat in de eortiek branche. Vergis je niet. Het is meer dan een beetje flirten...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:37

Ze zoeken ook vaak nog wel mensen voor de post rondbrengen, post sorteren, etc.

Je zegt dat je altijd ook vraagt waarom je afgewezen wordt, maar wat wordt er dan gezegd?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 14:39

Knhs en vereniging moest ik wel omdat ik bezig ben met mn Orun

En dan moet je wedstrijden rijden..
De verreniging is nogal flauw anders was ik daar al weg :) en enkel bij KNHS gebleven voor de wedstrijden(met een niet rijdend lidmaatschap)
er was ons toen gezegd dat een jaar na dat je fase 1 had je al fase 2 moest hebben..
nu heb ik gehoord dat dat pas binnen 3 jaar hoeft..
dus de knhs een mailtje gestuurd als dat idd klopt dan stop ik inderdaad met paardrijden tot het

En je kan wel zeggen ik zou niet meteen..
nee maar na meerdere weken thuis..
en geen geld wel betalings herrineringen moet je iets..

Ik zeg ook dat ik er INFO over wil..
hoe dingen in zn werk gaan ik zeg niet dat ik er morgen begin..

en ik ben idd gestopt..
na 3 dagen geen sales vlieg je er uit..
einde dag heb ik dus het zelf maar aangegeven te stoppen en kreeg als antwoord dat als k het zelf niet deed zei me wel ontslagen hadden..

ik heb alle lidmaatschappen etc al opgezegd..
we doen boodschappen op de fiets bij de goedkopere supermarkten

hond tijdelijk bij iemand anders ondergebracht
koken voor meerdere dagen etc etc
we doen al heel zuinig aan en hebben al het opzegbare opgezegd

brighteyes85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:39

Ik lees veel goede adviezen van iedereen, maar ik wil je nog een ding mee geven.
Vaak helpt het niet om alleen een brief te schrijven, maar is het laten zien van je gezicht voor een functie nog belangrijker. Zoek een vacature bij een bedrijf wat je aanspreekt en ga langs, kijk of de contactpersoon in de vacature een minuutje voor je heeft om wat vragen te beantwoorden over de functie. Bedenk van te voren wel goede vragen, want met vragen over loon en vrije dagen moet je ze niet lastig vallen.
Wat je ook kan doen is langs gaan bij een bedrijf en kijken of je een keer mag meelopen als ervaringsplek, vaak nemen ze van daaruit ook nog wel eens mensen aan.

Als je nog recht hebt op studiefinanciering kun je kijken of het een mogelijkheid is om een studie te gaan beginnen. Er zijn zelf een aantal thuisstudies via de LOI waar je stufi voor kan krijgen.

Ik weet hoe wanhopig je kan zijn, ik ben nu ook al een jaar opzoek en het laatste halfjaar echt actief. Mijn contract liep af en werd niet verlengd en daar sta je dan met 1 jaar ervaring en een pas afgeronde HBO opleiding, maar echt probeer door te zetten. Ik ben zelf nu mijn netwerk, kennis en vaardigheden aan het bijhouden en vergroten om weer aan de slag te kunnen. Vooral je netwerk is belangrijk, misschien kan iemand in je omgeving je ergens aanbevelen bij een bedrijf?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:40

Nee ok, maar deze informatie hadden we net nog niet :) .
Het is gewoon heel erg moeilijk.

Is het een optie om met iemand in de branche in contact te komen en daar eens een goed gesprek mee te hebben? Hebben ze daar ook uitzendbureaus oid voor?