Mobiel op school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:11

Mobiel? Meestal in mn broekzak op stil of op mn tafel/boek op stil. Heeft leraar geen probleem mee als je maar niet constant mee bezig bent.
Verder is eten en drinken in de les bij de meeste wel toegestaan, daarbij MOET ik tussendoor eten en/of drinken als ik honger krijg... Suikerlevel op pijl houden anders kan ik neergaan. Hebben we dierles, dan ga ik de gang op...
Verder geen diabetes, maar wel te licht en snelle stofwisseling waardoor mn suiker/energiegehalte te laag gaat en dus moet eten...

Op school is bij ons veel mogelijk. Als je telefoon krijgt, dan kan je meestal ff de les uitlopen met: deze moet ik ff opnemen...

Kijk bij ons is echt het zelf verantwoordelijke. Wil jij met je telefoon kloten of steeds bellen niks doen? Zij zeggen er 1 of 2x wat van en dan ga je er uit (per leraar verschillend). andere leraren vinden prima zolang je de les maar mee krijgt. Weet je volgende keer niet wat huiswerk was of waar ze het over hadden? Pech je zit op mbo dus je bent er zelf verantwoordelijk voor (A)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:15

Ik zit al heel lang niet meer op school, maar heb wel drie dochters die op school zitten en hun telefoon mee hebben.
In de les is de telefoon streng verboden, hij mag niet op tafel liggen. Doen ze dat toch, wordt hij ingenomen. Uiteraard vinden de meiden dat niet leuk, maar het is een regel en als ze zich daar niet aan houden, moeten ze daar de consequenties van dragen en ik vind dat prima.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:17

mbt eten/drinken.. flesje water mag, mag je ook even vullen tijdens de les. bijv. na de gymles pakt iedereen hem even. heb je dan 5 minuten voor, kan je rustig iets drinken. eten alleen met eventuele redenen, anders is het verboden.
Mobielgebruik in de les is verschillend. ik heb dit jaar 1 docent waarbij je er de laatste 5 minuten op mag. de rest reageert er niet zo op of juist heel erg. bij wiskunde hebben we een mobile-box, als je word gezien met een mobiel tijdens die les, ben je em tot de laatste minuut kwijt. ik gebruik mn mobiel eigenlijk zelden tijdens de les.. alleen als er iets dringends kan zijn of e geen klok hangt en ik wil weten hoelaat het is.. verder staat mn mobiel altijd op stil of trillen, in mn broekzak of de zak van mn vest. of ik heb hem gewoon niet mee.. hou het wel vol :)

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:19

hahaah ik zit in de les altijd wel op mn telefoon. "stiekem?" naja de leraren weten het niet en stel dat ze het weten vind ik het niet erg

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:19

Bij mijn laatste school kon ik ongestraft de hele dag door internetten via mijn gsm. Wel moet ik hierbij zeggen dat ik zonder ook maar wat te doen hele hoge punten had. Voor mij was dit meer tijdsbesteding dan echt iets leren :+ (wel wegens omstandigheden trouwens). telefoon lag dan trouwens wel in mijn etui. Ook kon ik via mijn laptop gewoon uren internetten (veel fora bijgelezen) en heb ik redelijk wat boeken gelezen (met ereader)

Nu op mijn werk kijk ik alleen soms in de pauzes op mijn mobiel, maar vandaag heb ik 8 van de 8 uur met mijn mobiel gespeeld (systeem lag eruit en dus hadden we 8 uur pauze en konden daarna naar huis :+ ) Toen was ik heel blij met mijn smartphone met internet :P

JorisDy

Re: Mobiel op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:21

Vroeger op de mavo was ik hem een week kwijt als ze hem zagen dus daar paste ik wel op.
Op het MBO vaak naast de pc, op tafel of in mijn broekzak.
Gebruikte hem regelmatig om dingen op te zoeken tijdens de les maar ook om even wat leuke dingen te bekijken. Wel altijd op stil en niet tijdens de uitleg

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:22

in mn broekzak of in de etui ! :)

als de natuurkunde leraar heeft uitgelegd, dan gaat ie achter zn bureau zitten en pakt zn mobiel.. _-:(

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:23

Mijn telefoon is tijdens de uitleg in mijn tas of in mijn broekzak. Zodra de uitleg is afgelopen verschilt het of hij daar blijft of niet, anders leg ik hem meestal op tafel of kijk even vlug of ik nog berichtjes heb gehad. Docenten leggen bij ons vaak al snel driekwart van de les uit. Zorg er overigens wel voor dat ik geen meldingen krijg van inkomende berichten.

becca_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:24

Tijdens de les in mijn tas en op stil

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:26

Die van mij zit in m'n broekzak. Bij sommige leerkrachten kan je het wel onopvallend doen maar ben ooit eens gesnapt geweest en dan krijg je een nota in je agenda + je mag je gsm pas op het eind van de dag terug. Dit geldt ook voor pauzes, in de pauze mag je hem niet gebruiken wat ik echt belachelijk vind. Je mag wel buiten school onder de middag maar als je dan op school bent zou je geen gsm mogen gebruiken.
Nu tijdens de les gebruik ik hem bijna nooit meer, niemand heeft toch iets zinnigs te zeggen tegen mij :') sms ook niet zo veel.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:31

Ik heb hem op school op mijn tafel liggen of in mijn jaszak. Ik heb aan de lerares uitgelegd dat ik altijd bereikbaar wil zijn voor als er opeens iets met m'n paard gebeurd, gezien ons verleden. Kan ze goed begrijpen :)
Eten en drinken mag bij ons onder de les. We hebben wel geteld 1 pauze over een hele dag. Maar dit komt ook, omdat veel leerlingen niet de hele dag op school zitten of van half 9 tot 6 les hebben (Vavo op het ID College)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:33

Mijn mobiel is tijdens de les daar wij hij hoort te zijn. In mijn tas dus, als ik wil slagen dit jaar zou ik daar ook wat voor moeten doen. En op je mobiel kijken kan tussen de lessen door en in de pauze's ook wel.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:36

Soms in mijn etui of anders in mijn tas. Op school hebben we alleen wifi voor apple, en ik heb prepaid, dus valt er niet zo veel te doen op mijn foon.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:39

Gewoon op de tafel op de stille stand. En ik antwoord ook snel berichtjes, gewoon bovenop de bank. In mijn school zijn ze heel soepel, wil je gsm'en ok, maar zorg maar dat je de les kan. :)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:41

Ik ben leerkracht (jongeren cluster4 16/18 jarigen). Bij mij in de les staan ze uit, stil en zijn ze uit zicht. Zo niet dan geef ik de opdracht dit alsnog te doen.

Weigeren ze dat en heb ik er last van, dan kunnen ze hem of inleveren (in bewaring tot de les is afgelopen) of met hun fijne mobieltje de klas verlaten als dat belangrijker is.

In de pauzes is gebruik vrij.
Laatst bijgewerkt door oh_oh op 28-01-14 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:44

Ik ben docent op de middelbare school en vindt het een strontirritant iets. Leerlingen doen niet eens meer moeite om de mobieltjes te verbergen, het liefst zitten ze de halve les te whatsappen..

Pak je 'm af, dan moet je 'm aan het eind van de les wel weer terug geven omdat je anders boze ouders op je dak krijgt.. en als je dan eindelijk iedereen erbij hebt, pakken leerlingen hun laptop er bij om mee te typen. Kijk je vervolgens op het schermpje, is het facebook/fifa/skype of een of ander vechtspelletje :roll:

Jammer genoeg is er vrij weinig aan te doen.. laptop wordt gestimuleerd vanuit de school... van eventjes je mobiel kwijt zijn, zijn ze echt niet onder de indruk.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:44

Tja ik heb en geen whatsapp en zeer langzame wifi, dus ik kan er sowieso niet veel mee :') Hij zit eigenlijk altijd in mijn tas, ook in de pauzes, maar als ik een ouderwetsch smsje krijg dan kijk ik wel gewoon meteen even snel. Maken ze over het algemeen geen probleem van.

Krijg zelf nogal de neiging om met mobieltjes te gaan gooien als iemand voor of naast mij (in mijn zicht in ieder geval :P ) de hele les op FB zit en dan steeds gaat lachen of iets laat zien aan een ander... Respectloos naar leraar toe en verschrikkelijk irritant.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:46

Op tafel of als ik in een goede bui ben, in mijn tas. :P Maar wel altijd op stil.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:49

In mijn tijd hadden ze alleen van die grijze telefoons met draaischijven. :+

Bij mn zoon op school is er wifi in alle gebouwen, en na de uitleg mogen ze aan t werk, oortjes in en muziek luisteren.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:51

Tafel, tas, broekzak.
Verschilt per les en docent :=

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:52

Klinkt stom, maar dat laatste (na uitleg muziek op) is zo gek nog niet. Dat was voor mij bv thuis de enige manier om geconcentreerd huiswerk te kunnen maken. Afgesloten van de buitenwereld

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:53

Goh, zitten toch veel mensen stiekem met hun telefoon te pielen, lees ik!
Interesseert de les je dan niet? Waarom ben je er dan?
En, als je toch met je telefoon wilt spelen, waarom dan stiekem? :')

Sorry, maar die logica snap ik niet helemaal..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:55

Het heerlijke van studeren; het boeit de leraren totaal niet wat je aan het doen bent. Dus zit dan ook non-stop te whatsappen.
Op de middelbare school zat hij in m'n broekzak op trilstand en ik keek dan tijdens leswisselingen/pauzes.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:56

Voor mij waren de lessen te saai en door cvs viel ik tijdens de lessen vaak in slaap. Als ik via mijn gsm aan het internetten was leek het alsof ik meedeed. Anderen mochten niet internetten/bezig zijn met dr gsm, dus daarom in de etui.
Tijdens moeilijkere lessen was hij trouwens altijd in mijn tas en tijdens dr praktica ook.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:56

moelly schreef:
Goh, zitten toch veel mensen stiekem met hun telefoon te pielen, lees ik!
Interesseert de les je dan niet? Waarom ben je er dan?
En, als je toch met je telefoon wilt spelen, waarom dan stiekem? :')

Sorry, maar die logica snap ik niet helemaal..

Volgens mij heeft de gemiddelde middelbare scholier ook echt niet enige zin van logica in zich :') Dan heb ik het voornamelijk over de mensen tot zo'n 16 jaar - daarna begint er meestal wel iets te dagen dat je daar toch echt voor jezelf zit. Al is ook dat niet bij iedereen het geval!