Ziek op stage, inhalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:49

saskiakefie schreef:
Nee dat is autistisch en dom.

Je snapt dat deze uitspraak meer over jou zegt dan over de regels?

Als mensen de afspraken ondertekenen, is het normaal dat ze zich eraan houden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-01-14 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:49

chelle_dora schreef:
saskiakefie schreef:
Dan nog is het elke dag 3 kwartier langer

Ligt er maar wel net aan wat er is afgesproken met de stageplek. Als daar dagen van 9 uur zijn afgesproken draai je dagen van 9 uur. :D

En anders alsnog, duidelijk communiceren en niet in je eentje wat bedenken maar daar je stagebegeleiders op zowel stage als school ook in betrekken. Anders kan je het aan het eind van het jaar nog over doen. En dat heeft geen ruk met autistische scholen te maken, beetje krom ook om te zeggen maar ieder zijn ding natuurlijk.

Als er afgesproken is om 9 uur te maken, moet er ook 9 uur geregistreerd worden en niet maar 8 uur. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:50

vuurneon schreef:
saskiakefie schreef:
Nee dat is autistisch en dom.

Je snapt dat deze uitspraak meer over jou zegt dan over de regels?

nee joh da's gewoon mijn mening :D Heeft niks met mij te maken, ja met mijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:50

Hoezo? Zijn gewoon regels. Evenals je netjes beter melden op school. Vond ik ook niet leuk, met dat pokkebriefje naar de administratie maar heuy, was wel nodig.

Kwartier voor tijd aanwezig zijn op 't werk voor kassalades tellen vond ik ook niet leuk, maar moest wel en was dus gewoon een regel, en nee, die kreeg ik niet uitbetaald.

En zoals AnnemiekevM ook terecht zegt: die 'vervelende stageplek met allemaal regeltjes' kan later wel je werkplek (moeten) zijn. En werkgevers kunnen ook met stageplekken contact opnemen om te kijken hoe je functioneert.

leuk als daar dan uit komt 'leuke meid, maar maakt d'r eigen regeltjes'.
Succes met je baan dan :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:51

Wij houden graag de stagiaires graag aan die verantwoordlijk zijn en ook natuurlijk goed werken. Dus menig goede stagiaire heeft een vakantiebaantje eraan over gehouden!

(Oeeee wat een vreselijk organisatie toch :') bedrijf houdt zich aan de regels en verwacht het ook van school en de stagiaire; zoals is vastgelegd in het contract)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-01-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:52

Een baan is anders dan een opleiding, zit imo een groot verschil in. En ik vind het bij een middelbare school weg goed hoor die strenge regels. :) Maar niet meer op het MBO of HBO wat je écht voor jezelf doet en je ook uit je puberteit bent etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:52

kimberly1995 schreef:
chelle_dora schreef:

Ligt er maar wel net aan wat er is afgesproken met de stageplek. Als daar dagen van 9 uur zijn afgesproken draai je dagen van 9 uur. :D

En anders alsnog, duidelijk communiceren en niet in je eentje wat bedenken maar daar je stagebegeleiders op zowel stage als school ook in betrekken. Anders kan je het aan het eind van het jaar nog over doen. En dat heeft geen ruk met autistische scholen te maken, beetje krom ook om te zeggen maar ieder zijn ding natuurlijk.

Als er afgesproken is om 9 uur te maken, moet er ook 9 uur geregistreerd worden en niet maar 8 uur. ;)

Ligt er dus maar net aan; als jij van 7 tot 6 aanwezig moet zijn op stage, betekent dat niet dat je die uren allemaal "uitbetaald" krijgt; je pauze is vaak gewoon voor eigen rekening. Zo had ik op de manege een kwartier koffiepauze 's morgens, dan een half uur lunchpauze, en dan een kwartier koffiepauze nog 's middags. Zo ook in de apotheek e.d. en die waren allemaal niet uitbetaald, maar maakte je dus toch "9 uur" op de werkvloer waarvan 1 uur voor eigen rekening was.

Als de stageplek zo vreselijk is had TS er al niet stage moeten gaan lopen en een plek moeten zoeken waar de stagaires ze gestolen kunnen worden en iedereen z'n eigen zin doet. Denk alleen dat je ervaring dan weinig voorstelt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:53

Nou ja... Genoeg 16/17 jarigen op het mbo hoor die heerlijk recalcitrant zijn en 'waarom moet ik dit doen??? Ik studeer wel verpleegkunde hoor!! :') '. Pubers dus.

Ts had eigenlijk dit eerder moeten aankaarten dat ze daar niet goed op haar plek zat.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-01-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:54

vuurneon schreef:
Wij houden graag de stagiaires graag aan die verantwoordlijk zijn en ook natuurlijk goed werken. Dus menig goede stagiaire heeft een vakantiebaantje eraan over gehouden!

Nou da's mooi, maar zoals ik al las doen jullie bij 1 dagje ook niet zo moeilijk. Ik had ook een weekendbaantje over gehouden bij een stagebedrijf, waar ze niet zo moeilijk deden over tijden en 'regeltjes'. :D Snap die opmerking dus niet helemaal :P En je hebt als je een vervolgopleiding doet als het goed is wel eigen verantwoordelijk, maar hé iedereen kan een keertje ziek zijn als het maar niet uit de hand loopt want dan ben ik de laatste die zegt dat er niet aan de bel getrokken moet worden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:55

Ik vind het wel raar dat al die stages zo krap ingeplant worden en men maar verwacht dat je dat dan allemaal wel in je vakantie inhaalt ed. Dan kan je dus al geen vakantieplannen maken omdat je misschien wel een keer de griep krijgt? Is het dan niet makkelijker om die stage gewoon zo te plannen dat je ruim aan je uren komt, alleen maar voordeel als je helemaal niets gebeurt en je 100% bacil proof bent en niet meteen prut als je een keer een dag ziek bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:55

vuurneon schreef:
Nou ja... Genoeg 16/17 jarigen op het mbo hoor die heerlijk recalcitrant zijn en 'waarom moet ik dit doen???'. Pubers dus.

Inderdaad.. Heeft geen hol met middelbare school of MBO/HBO hoor, ken d'r ook genoeg die het HBO ook niet zo serieus nemen want ach, ze hebben geen zin, vinden het stom weer, voelen zich niet zo lekker of hebben hun stufi toch al ontvangen voor die maand :+

Je kan best een dagje ziek zijn, maar de manier waarop je daarmee omgaat daarna zegt een hoop over je; wat is die ene dag nou op je hele opleiding als je dat jaar gewoon over moet doen als blijkt dat je niet aan je stage uren zitten? :=

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:56

chelle_dora schreef:
kimberly1995 schreef:

Ligt er dus maar net aan; als jij van 7 tot 6 aanwezig moet zijn op stage, betekent dat niet dat je die uren allemaal "uitbetaald" krijgt; je pauze is vaak gewoon voor eigen rekening. Zo had ik op de manege een kwartier koffiepauze 's morgens, dan een half uur lunchpauze, en dan een kwartier koffiepauze nog 's middags. Zo ook in de apotheek e.d. en die waren allemaal niet uitbetaald, maar maakte je dus toch "9 uur" op de werkvloer waarvan 1 uur voor eigen rekening was.

Als de stageplek zo vreselijk is had TS er al niet stage moeten gaan lopen en een plek moeten zoeken waar de stagaires ze gestolen kunnen worden en iedereen z'n eigen zin doet. Denk alleen dat je ervaring dan weinig voorstelt.

Van 9 tot half 7 is toch echt: 9,5 uur -45 minuten pauze= 8,75 uur. Waarvan maar 8 uur opgeschreven wordt. Lezen is ook een vak.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:56

vuurneon schreef:
Nou ja... Genoeg 16/17 jarigen op het mbo hoor die heerlijk recalcitrant zijn en 'waarom moet ik dit doen??? Ik studeer wel verpleegkunde hoor!! :') '. Pubers dus.

Ts had eigenlijk dit eerder moeten aankaarten dat ze daar niet goed op haar plek zat.

niks mis mee om je af te vragen wat voor functie dingen hebben, ipv zonder te denken alles te doen.
Kun je toch gewoon uitleggen? En ja als het zeuren is dan is dat vervelend en mag je imo best strenger zijn maar pas het gewoon aan aan je stagiaire. Iedereen is anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:57

Jeutje kim, ga jij weer ff lekker bijslapen ofzo, verkeerde been uit bed gestapt of niet lekker geslapen?
Gelukkig is jouw vak chagrijnig reageren :+

Het is niet mijn taak om TS d'r stage uren te berekenen of d'r contract na te kijken: dat had ze moeten doen voordat ze ging stagelopen en miepen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:57

chelle_dora schreef:
Jeutje kim, ga jij weer ff lekker bijslapen ofzo, verkeerde been uit bed gestapt of niet lekker geslapen?
Gelukkig is jouw vak chagrijnig reageren :+

Het is niet mijn taak om TS d'r stage uren te berekenen of d'r contract na te kijken: dat had ze moeten doen voordat ze ging stagelopen en miepen.

Ga jij lekker tegen een ander persoonlijk lopen bitchen meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:58

saskiakefie schreef:
vuurneon schreef:

niks mis mee om je af te vragen wat voor functie dingen hebben, ipv zonder te denken alles te doen.
Kun je toch gewoon uitleggen? En ja als het zeuren is dan is dat vervelend en mag je imo best strenger zijn maar pas het gewoon aan aan je stagiaire. Iedereen is anders.

Nuja, als TS met zo'n instelling naar d'r stageplek / stagebegeleider is gegaan 'ik schrijf gewoon 8 uur' dan denk ik dat de stagebegeleider zich aardig heeft aangepast aan de TS: net zo stijf als de TS is, en dan net zo lief dus zegt "je haalt die uren maar gewoon in". :=

Kim; hou jij je nou maar weer met jezelf bezig, hebbie het druk genoeg mee. Persoonlijk bitchen? Ik kan er niks aan doen dat jij het persoonlijk opvat, ik vraag alleen of je niet lekker hebt geslapen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:58

En soms is het ook helemaal niet erg om iets door te zetten terwijl je het eigenlijk niet leuk vindt en het zelfs afzien is, leer je ook weer van, maar ik ben er wel voor dat je weet wat je rechten zijn en dat je niet alles maar gewoon braaf doet als je het er niet mee eens bent, en ja ik vind het persoonlijk onzin van het bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:00

saskiakefie schreef:
En soms is het ook helemaal niet erg om iets door te zetten terwijl je het eigenlijk niet leuk vindt en het zelfs afzien is, leer je ook weer van, maar ik ben er wel voor dat je weet wat je rechten zijn en dat je niet alles maar gewoon braaf doet als je het er niet mee eens bent, en ja ik vind het persoonlijk onzin van het bedrijf.

Dat ben ik hélemaal met je eens. Maar dan moet je dus van tevoren wel weten wat je rechten én plichten zijn, en dat eerst goed doornemen voordat je je kont er tegenaan gooit of besluit dat je het anders gaat doen natuurlijk. Uiteindelijk moet je, hoe rot ook, je stagebegeleiders wel te vriend houden want zij bepalen wel deels of jij naar behoren hebt gefunctioneerd...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:00

@kimerbly: Je maakt een rekenfout. Het is 8,25 uur. En scheelt het maar 1 kwartier met wat zij op mag schrijven, boehoe. Over lezen is vak gesproken..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:01

Rachelle, als je je niet goed hebt ingelezen, moet je niet reageren. Het is een feit dat er 0,75 uur te weinig wordt opgeschreven en als je een beetje gerekend had en goed gelezen had, wist je dat. Daar reageerde ik op en dan moet jij weer zo lekker volwassen reageren. Prima hoor, het is gemeld en daarmee klaar. Gelukkig kan ik wel normaal reageren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:02

saskiakefie schreef:

Klopt, maar.... Dan is het ook je eigen verantwoordelijkheid om die plichten en rechten te kennen. Je kan wel opstandig zijn, prima :j als het contract het toe laat. Maar eerst inlezen, dan mopperen.
Als je zelf keurig hebt ondertekend akkoord te gaan met bv inhalen uren door ziekte, ja dan moet je dat ook doen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-01-14 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

friendly schreef:
@kimerbly: Je maakt een rekenfout. Het is 8,25 uur. En scheelt het maar 1 kwartier met wat zij op mag schrijven, boehoe. Over lezen is vak gesproken..

Niet, want ze is 9,5 uur aanwezig waarvan 45 minuten pauze. Dat is 8,75 uur. Dat ze wellicht recht heeft op meer pauze, wat jij volgens mij ergens aangekaart hebt, betekent niet dat iemand het ook krijgt?

saskiakefie

friendly schreef:

huh 9,5 uur - 3 kwartier is toch 8,75 ?
Dus loopt TS 3 kwartier teveel stage per dag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:03

kimberly1995 schreef:
Rachelle, als je je niet goed hebt ingelezen, moet je niet reageren. Het is een feit dat er 0,75 uur te weinig wordt opgeschreven en als je een beetje gerekend had en goed gelezen had, wist je dat. Daar reageerde ik op en dan moet jij weer zo lekker volwassen reageren. Prima hoor, het is gemeld en daarmee klaar. Gelukkig kan ik wel normaal reageren.

TS zegt dat ze 45 minuten pauze heeft per dag, maar heeft niet aangegeven of dit alleen de koffiepauzes zijn en of ze ook nog extra lunchpauze heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:03

Wat TS zegt en wat in d'r stagecontract staat kan ook een wereld van verschil zitten.

Als daarin staat dat ze 8,75 uur per dag loopt excl. pauze, dan loopt ze dat. Kunnen we hier wel van 8uur uit gaan maar dat is niet in iedere branche zo.