Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jorinda schreef:Ik kan me eigenlijk alleen maar bij de rest aansluiten. Een studie doen die je niet leuk vindt, maar dichterbij, is minder makkelijk vol te houden dan een studie die je wel leuk vindt waar je wat verder voor moet reizen. Ik zou dus lekker gaan doen waar jij je goed bij voelt! En anders ga ik wel een keertje met je mee met de trein naar Utrecht.
tita schreef:Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (Life Sciences)
Wat is dit een HLO of Levensmiddelentechnologie
Ik zeg er is weinig werk in deze branche en lang niet zo leuk als op school.
friendly schreef:Even advocaat van de duivel hoor ondanks dat er schot in de zaak komt.... Aan de ene kan snap ik de ouders ook wel, hun moeten er immers voor betalen. Dus iedereen kan roepen dat je moet doen wat je leuk vindt, en daar ben ik ook wel voor, maar zolang je er niet zelf voor betaald zal je dit soort zaken in overleg moeten doen. Dus belangrijk is dat je met goede argumenten komt waarom je juist in Utrecht wil studeren en een stap richting zelfstandigheid wil zetten. Gezien je niet veel gezien hebt is dat stukje reizen een mooi begin, en als je de studie ook nog leuk vind is het helemaal top. Ik kan me haast niet voorstellen dat als je met goede argumenten komt dat je ouders nog steeds nee zeggen. En vraag op tijd studiefinanciering aan en een studenten-ov, dan reis je gratis naar school
friendly schreef:Klopt, maar het lesgeld niet.

Riraito schreef:Ik snap ze ook wel een beetje, maar ze geven me de kans ook niet om het te proberen. Een baantje heb ik niet, geld is er genoeg.
Ik zal ze dit topic morgen laten lezen, maar waarschijnlijk heb ik het verhaal volgens hen dan weer totaal veranderd in mijn eigen voordeel (dat is namelijk altijd zo).
De vakken die ik nu niet leuk vind gaan ook niet altijd goed. Ik zie mezelf dus écht geen studie doen waar ik niks mee heb en waar ik het niet goed ga doen.
Bedankt voor alle reacties
Riraito schreef:Over wie wat gaat betalen waren we het nog niet eens, maar ik moet sowieso een deel betalen.
Werken doe ik nu ook nog niet, nooit gedaan ook. Wat dat betreft ben ik gewoon te laat geweest (en een beetje lui). Er sluiten hier momenteel heel veel winkels en niemand wil je meer hebben. Dan had ik toen ik 16 was meer kans gehad, zodra je te oud wordt mag je ophoepelen. Ik zou misschien nog bij de Jumbo kunnen, maar dan alleen in het weekend maar dan kan ik mijn moeder niet helpen.