2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:10

Ah Missy, dat is naar! Hoop dat je bij je afspraak meer duidelijkheid kunt krijgen over waarom het zo gaat, erg vreemd inderdaad! Ik hoor het echter wel vaker, vind het belachelijk dat eerst niks gezegd wordt en vervolgens ineens onvoldoendes of zeer krappe voldoendes gegeven worden...
Mooi magda!
Fijn dat je meer duidelijkheid hebt gekregen, Eva! Succes met je PvA!
Dat gesplitste had een vriendin van mij ook, bijzonder systeem. Ik had zelf op het HBO twee begeleiders die samen ook beoordeelden. Nu wordt m'n thesis denk ik beoordeeld door de docent die onze groep begeleid. Denk ik :+

Hier vandaag ook de eerste bijeenkomst gehad. Er is veel meer duidelijk inderdaad. Twijfel nog een beetje of ik echt m'n eigen interesse erin ga verwerken, of dat ik beter gewoon voor lekker "makkelijk" kan gaan, een van de meest geschikte vragen kiezen en dat onderwerp gewoon uitwerken. Zei al tegen een vriend, kan altijd nog een tweede scriptie over hetgeen wat ik echt wíl onderzoeken lekker voor mezelf gaan schrijven. Hij verklaarde me voor gek, ik snap er niks van :))

magda_90

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 19:13

Fijn Straw!

Hier heb ik een begeleider/opdrachtgever vanuit het bedrijf en twee begeleiders en tevens beoordelaars vanuit school.

Hahaha imd, om werk verlegen?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:16

Ik meld me ook! Vandaag begonnen, al had ik wel al een startdocument ingeleverd en daar heb ik een go voor gehad. Dat betekent dat ik nu het theoretisch kader en de onderzoeksmethode mag gaan schrijven. 8 mei moet er al een concept versie worden ingeleverd, vind dat wel echt snel.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:17

Nah, ben n beetje ehm.. dwars? Ik vind het allemaal maar stom hoe het gaat bij onze scriptie. Zei al tegen mijn twee klasgenootjes, betaal je zóveel geld (tweede bachelor doe ik samen met nog 'n paar), mag je verdorie niet eens je eigen onderwerp kiezen :') Dus wie weet ga ik het serieus nog wel doen ook, omdat ik voor een van de andere onderwerpen al hele plannen had en een heel sterk relevant en voor mij interessant onderwerp. Maar dan een beetje een afgezwakte versie van een scriptie, een mini-onderzoek ofzo :P

En zo had ik het inderdaad ook, VanHall manier blijkbaar. Vond ik zelf erg fijn, had ook hele leuke en motiverende begeleiders :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:23

Hier ook een afstudeerder! Moet nog 1 vak volgen en mijn onderzoeksvoorstel ligt nu bij tweede lezer als het goed is. Mijn begeleider had bij de conceptversie van 't voorstel al gezegd dat hij het raar zou vinden als het niet goedgekeurd zou worden, dus ik ga er maar vanuit dat het goed zit.

Had een heel plan om in de tussentijd mijn literatuuronderzoek vast uit te breiden, maar heb vooralsnog weinig uitgevoerd... heel handig...

Achja... komt wel weer goed. Stressperiode komt pas een week voor deadline straks in mei/juni :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 19:23

Welkom!

Vaag dat jullie je eigen onderwerp niet mogen kiezen. Ik bedoel je moet het toch met een persoonlijk tintje afsluiten?

Ik snap je dus volledig ja. :j

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:26

Leuk topic! Allemaal heel veel succes met de stages & onderzoeken!

Ik studeer (hopelijk) ook af dit jaar, WO master Orthopedagogiek. Ik heb mijn stage goed afgerond en heb nu mijn onderzoeksvoorstel ter beoordeling bij de begeleider liggen. Ik doe samen met een medestudent onderzoek naar 'autisme-proof' toetsen in het voortgezet onderwijs. Daarnaast nog 2 vakken volgen en dan ben ik klaar... het einde komt in zicht! Aan de ene kant heerlijk, aan de andere kant vind ik het een heel raar idee om straks student-af te zijn. :P Herkennen jullie dat?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:57

Espoir_ schreef:
Ik meld me ook! Vandaag begonnen, al had ik wel al een startdocument ingeleverd en daar heb ik een go voor gehad. Dat betekent dat ik nu het theoretisch kader en de onderzoeksmethode mag gaan schrijven. 8 mei moet er al een concept versie worden ingeleverd, vind dat wel echt snel.

Fijn dat je een go hebt! Ik moet mijn concept versie van het eindstuk al 31 maart inleveren :oo
Dus dat wordt flink bikkelen de komende tijd.. Ik vind zelf het theoretisch kader echt !@#$!@±! hatelijk O:)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:25

Hihi noeka, herkenbaar :P
Magda, mijn gedachten ja :j
Jettie, herkenbaar ja. Ik heb t ff uitgesteld door door te studeren. Merk wel dat ik nu zo langzamerhand wel aan werken toe ben. Hoe oud ben je eigenlijk?
Missy, theoretisch kader is rot inderdaad!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:31

Gezellig dat iedereen zich meldt, kunnen we elkaar mooi helpen!
Ik vind het ook maar gek hoor, dat ik straks gewoon klaar ben.. Zo vreemd :') Heb ook echt nog geen flauw idee wat ik daarna ga doen. Ben dan pas 21, voel me nog zo jong.. Wil gaan reizen, maar heb geen geld. Dus moet ik gaan werken, maar de banen zijn schaars en als ik na een jaar vertrek, ben ik wrsl mn baan kwijt. Dan een bijbaantje, maar daar heb ik inmiddels een hekel aan gekregen.. Verder studeren weet ik niet, geen flauw idee wat ik zou willen doen! Dilemma's… :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:37

Welkom nieuwe mensen :wave:

Theoretisch kader vind ik juist heerlijk om te schrijven.

Missy: wat snel al, da's al over anderhalve maand!

Ik ben 23 als ik afgestudeerd ben, en ga eerst werken (als ik wat kan vinden, desnoods een studentenbijbaantje). Reizen komt nog wel, want een vast contract krijg je sowieso niet tegenwoordig. Dus als je jaarcontract afloopt zonder verlenging komt er vast ooit nog wel de mogelijkheid om rond te reizen :D
En ik wil rond mijn 26e nog een tweede master in het buitenland volgen, maar dat alleen als ik hier geen zicht op vast werk heb.

Lastig lastig. De jaren gaan zo ontzettend snel, vinden jullie dat ook?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:47

Straww_ / Eva, ja herkenbare dilemma's. Het zal uiteindelijk wel op z'n pootjes terecht komen...
Imd, jij gaat hierna nog een master doen las ik? Welke?
Ik ben nog maar 20 (bij afstuderen 21). Was een beetje vroeg met alles en heb de studie netjes in 4 jaar gedaan. Maar twijfel ook nog een beetje over doorstuderen. Ik zou nog wel verkort een HBO-studie willen doen, maar dat is helaas geen goedkope optie, helemaal omdat ik dan al een master op zak heb. Ik ga eerst maar solliciteren denk ik :D hoeft niet per se meteen als orthopedagoog/gedragsdeskundige, een HBO functie is ook prima.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:00

Ik ga gelukkig nog doorstuderen na deze opleiding, k zou echt nog niet fulltime willen werken hahah (maar zou ook niet echt haalbaar zijn omdat er maar weinig (betaald) werk is bij de opleiding die ik nu volg, meeste is vrijwilligerswerk)
Als ik niet door zou studeren zou ik denk ik in het buitenland ergens een jaar willen werken.
Maar dat ga ik denk ik over 3 jaar doen als ik de opleiding pedagogiek heb afgerond dan.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:52

Missy: Wanneer ben jij dan begonnen?

Ik vind het zo lastig om veel en goede bronnen te vinden voor mijn theoretisch kader! En ook om te bepalen wat ik er allemaal in wil hebben. Ik weet dat je theorie moet zoeken aan de hand van de opgestelde deelvragen. Maar mag ik de onderwerpen van de deelvragen ook gaan uitkleden?

Ik heb morgen een gesprek met mijn begeleider, dus ik ga dit even bij hem voorleggen! :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:57

Espoir: ligt eraan... wij moesten ons ook inlezen voordat we met de vraagstelling mochten komen. Dus eerst jezelf inlezen, op basis daarvan vraagstelling bepalen, nog veel meer lezen en alles uitwerken.

Hebben je deelvragen andere onderwerpen dan je hoofdvraag dan?
Lijkt mij dat alle onderwerpen die je in je deelvragen behandelt, ook stuk voor stuk in je theorie goed naar voren moet laten komen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:15

Jettie: Ik heb als het goed is feb 2015 mijn bachelor en wil daarna een 1,5 jarige dubbele master Marketing Management & Intelligence doen :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:38

Espoir: Ik heb 20 januari mijn opzet ingeleverd en die is nu afgekeurd. Maar ik ga het morgen even navragen want ik hoor van iedereen wat anders...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:49

Ik heb uiteindelijk ook twee externe beoordelaars, mijn begeleider beoordeelt niks.. Dat hebben ze gedaan om de kwaliteit van afstuderen te waarborgen geloof ik, dit jaar voor het eerst ook door de InHolland problemen. De docenten vinden het niet zo'n goed idee. Ik ook niet, wat als mijn begeleider alles goedkeurt en de beoordelaars opeens niet?

Ik moet vandaag de onderzoeksopzet af hebben. Best wel moeite mee, ik heb geloof ik nog nooit eerder tijdens mijn studie een echte onderzoeksopzet gemaakt... Sowieso vrij makkelijk alles gehaald tijdens studie, weinig hoeven leren en alles op het laatste moment. Dan kom je jezelf nu dus wel tegen

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:28

Ja de deelvragen gaan mijn onderzoeksvraag beantwoorden natuurlijk, maar ik heb een onderzoek naar scholing bij docenten (weinig animo voor). Zou ik dan bijvoorbeeld iets over motivatie in mijn theoretisch kader zetten? Aangezien een docent eigenlijk intrinsiek gemotiveerd zou moeten zijn om zichzelf te willen blijven ontwikkelen (scholing volgen). Dat ga ik morgen even bespreken met mijn begeleider. Ik zou overigens motivatie wel goed naar voren kunnen laten komen in mijn deelvragen trouwens.. Al typende ging ineens het lampje branden haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 14:34

Hier gaat het ook erg snel inderdaad, ik ben erg benieuwd hoe de sollicitaties straks gaan. :)

Klinkt goed ja Espoir om zoiets mee te verwerken. :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:30

Espoir: zou ik er zeker in verwerken, klinkt als een goede brainwave. Interessant onderwerp ook :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:28

Espoir: zou ik er zeker in verwerken, klinkt als een goede brainwave. Interessant onderwerp ook :j

Edit: grrr, ik heb zitten knoeien met lijnen in mijn document, en nu loopt er op iedere pagina een horizontale lelijke lijn door mijn voettekst. :+ Geen idee hoe ik dat nog weg krijg.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:24

Gelukkig ben ik niet de enige met die dilemma's, haha := Als ik er zo over nadenk, is het inderdaad allemaal wel snel gegaan!

Pfoe, erg druk gehad vandaag met de 1e afspraak van mijn afstudeergroep, gelukkig veel nuttige tips gehad! In zo'n groep werken is echt ideaal :j We zitten uiteindelijk met zn vieren, volgende week weer een afspraak. Ik moet echt aan het werk zeg, poeh poeh :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:29

Ja ik meld me ook! Ik ben gisteren begonnen bij een ICT bedrijf. Ik doe zelf de opleiding Bedrijfskundige Informatica.
Mijn afstudeervoorstel is nog niet goedgekeurd, maar ben wel gewoon alvast van start gegaan, aangezien ik anders thuis niks zit te doen. Zo maak ik mezelf nog een beetje nuttig. Nu maar hopen dat ie wordt goedgekeurd! Ik ben er namelijk eerlijk gezegd wel een beetje bang voor...

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:36

Houd moed, als ie niet goedgekeurd wordt, verbeter je hem gewoon en komt het alsnog goed :D