[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 17:42

maralyn schreef:
Ja inderdaad, je moet gewoon wat proberen.
Neem jij ook wat in voor het examen aan?

Misschien klinkt dit als valsspelen, maar donderdag ben ik overdag begonnen aan mijn Valeriaan pilletjes. En savonds 2, vanochtend nog weer 2, en dan ook nog slaap lekker thee.
Ik was goed uitgerust vanochtend, en extra kalm door de valeriaan.
Deze heeft mij behoed op stomme activiteiten, zoals oprijden op de oprijstrook en meteen naar de linkerrijbaan rijden, zonder ook maar over mijn schouder te hebben gekeken. En de 2e keer omdat ik een invalide man bij het zebra pad niet had gezien. Meneer stond wel te wachten, maar ja, hij had er ook onder kunnen zitten. En ook bij de 2e keer, een man op de snelweg van de rechterrijbaan gereden dat hij naar links moest. Omdat ikop de snelweg kwam.

Tjsaaaaaa. Dat zijn ook activiteiten die ik eerder gewoon helemaal niet deed.

Zenuwen...rare dingen zijn het



Ja klopt ik neem/nam valdispert in, 3x 2 pilletjes per dag, ben ong week van te voren begonnen..

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:43

Oh jemig, nu word ik zenuwachtig. Ik was bij mn eerste rijles al een stuiterbal,trillende beentjes. Laat staan op mn examen. Ik mag over 1,5 week..

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:42

ik mag aanstaande dinsdag, moet zeggen dat ik er na mijn laatste lessen wel wat meer vertrouwen in heb. heb nu 26 lessen gehad,ben benieuwd!

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:25

Ziviaantje schreef:
O, en mijn tip (is nu een beetje te laat voor jou): niemand zeggen dat je examen hebt (behalve mijn vriend dan). Ik word doodezenuwachtig als iedereen steeds vraagt "en , ben je al geslaagd?". Niemand in mijn omgeving wist zelfs dat ik rijlessen had :=

_/-\o_

Dat is ook mijn tactiek. De datum van mijn examen betreft een staatsgeheim alleen mn vriend,ouders en vriendin weten het.

SharonIndezz
Berichten: 4699
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:35

Ik ben de 3e x geslaagd, was alleen met de examinator, en had een faalangst examen, zei stelde me echt op mn gemak met grapjes etc. Ben toen dik geslaagd :-)

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:16

God ik moet donderdagochtend voor het eerst, ik heb gelukkig wel een tussentijdse toets gehad dus ik weet een beetje hoe het gaat (en die is geslaagd, ook wel handig).
Ik denk dat ik gewoon zoals iedereen zegt maar ga rijden zoals altijd, heb gemerkt dat het ook scheelt als je een gesprekje begint, dan denk je niet zo na over het feit dat het een examen is.
Ik ben wel serieus voor het eerst ergens een beetje zenuwachtig voor (ben ik echt nooit).

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:19

Gaan we samen in spanning zitten.. Ik moet 24 januari op. Ben ook echt bang dat ik ga zakken, vooral omdat ik ook alles zelf moet betalen en een nieuw praktijk is meteen weer zo veel geld... |o

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:07

hier nog een zenuwpees... word om 10.45 gehaald en heb om 11.40 vandaag examen en wat een zenuwen pfff ook hier alles zelf moeten betalen...man wat haat ik dit!

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:13

Ik kom ook even binnenvallen, ik was vorige week (11.12.13) ook enorm zenuwachtig.. Maar met nog best wat fouten inclusief het op de rem trappen van mijn examinator (slingerende fietser) gewoon geslaagd! Je mag dus best wel foutjes maken, zolang je alles maar veilig doet en goed blijft kijken. Continu je spiegels checken, af en toe over je schouder als het moet. Veel succes :(:)

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:15

dat geeft me dan weer hoop amburtjoz hihi. ik ga het wel zien over het algemeen gingen mijn rijlessen allemaal erg goed dus hoop dat het nu ook gewoon goed gaat en ik geen rare dingen ga doen. als hij me 100keer laat inparkeren/omkeren/achteruit rijden/hellingproef laat doen slaag ik wel hihi maar dat rijden zelf..daar zie ik tegenop!

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:19

Dat rijden gaat vanzelf! Denk maar in dat het gewoon een les is maar er dan iemand anders naast je zit die zegt waar je heen moet :) Ik wist op den duur niet meer waar de ruitenwisservloeistof zat, er was gestrooid dus allemaal zout op mn ruit maar zelfs dat is me vergeven :(:) Wist het prima maar dat waren echt de zenuwen.. En mocht je zakken, geef de examinator niet de schuld want dat zijn ook maar mensen (met genoeg ervaring om te kijken of jij daadwerkelijk dat roze pasje verdient) :D

Autumnn

Berichten: 8083
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:58

ik had gisterenavond mijn laatste rijles voor mijn examen. Ging erg goed, heb er bijna vertrouwen in.
Maar hoe dichter het bij vrijdag komt hoe zenuwachtiger ik word!

Merileth

Berichten: 1119
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:08

Hmm, als ik dat zo zie dan heb ik nog hoop voor mezelf :+ . Heb vandaag mijn tussentijdse toets gehad, bloednerveus natuurlijk. Twee keer de auto laten afslaan (waarbij ik 1 keer in 2 weer weg wilde, stom, maar lette gewoonweg niet goed op), en wat fouten gemaakt bij kruisingen. Vrijstelling dan weer wel behaald, die had ik gewoon verdiend zei hij. Meer rust er in houden en het gaat allemaal goed komen. 6 Januari ben ik weer de sjaak.
Voor het wegrijden had ik wel gelijk de allerlei verwarmingsdingen aan gegooid ivm natte schoenzolen en beslagen ramen enzo, geloof dat dat me in ieder geval wel wat pluspunten opleverde :p

Nu kan ik wel zeggen ja maar ik moest heel vroeg (8 uur) en het was nog donker, maar voor de fouten die ik gemaakt heb is dat gewoon geen excuus.

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:48

Amburtjoz schreef:
Dat rijden gaat vanzelf! Denk maar in dat het gewoon een les is maar er dan iemand anders naast je zit die zegt waar je heen moet :) Ik wist op den duur niet meer waar de ruitenwisservloeistof zat, er was gestrooid dus allemaal zout op mn ruit maar zelfs dat is me vergeven :(:) Wist het prima maar dat waren echt de zenuwen.. En mocht je zakken, geef de examinator niet de schuld want dat zijn ook maar mensen (met genoeg ervaring om te kijken of jij daadwerkelijk dat roze pasje verdient) :D



een vriendin van mij zei dat ze per dag een bepaald aantal moeten laten zakken. Is dat waar?

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:55

Amburtjoz schreef:
Dat rijden gaat vanzelf! Denk maar in dat het gewoon een les is maar er dan iemand anders naast je zit die zegt waar je heen moet :) Ik wist op den duur niet meer waar de ruitenwisservloeistof zat, er was gestrooid dus allemaal zout op mn ruit maar zelfs dat is me vergeven :(:) Wist het prima maar dat waren echt de zenuwen.. En mocht je zakken, geef de examinator niet de schuld want dat zijn ook maar mensen (met genoeg ervaring om te kijken of jij daadwerkelijk dat roze pasje verdient) :D



Ik moet ook in omg. utrecht/cbr rijden. Dan is dit een hele geruststelling :D

Liselot

Berichten: 32207
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:58

Ik heb toen ik examen moest toen pillen van de HA op recept gekregen, die hielpen super en was in één keer geslaagd :)

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:06

elizexbeau schreef:
Amburtjoz schreef:
Dat rijden gaat vanzelf! Denk maar in dat het gewoon een les is maar er dan iemand anders naast je zit die zegt waar je heen moet :) Ik wist op den duur niet meer waar de ruitenwisservloeistof zat, er was gestrooid dus allemaal zout op mn ruit maar zelfs dat is me vergeven :(:) Wist het prima maar dat waren echt de zenuwen.. En mocht je zakken, geef de examinator niet de schuld want dat zijn ook maar mensen (met genoeg ervaring om te kijken of jij daadwerkelijk dat roze pasje verdient) :D

z


een vriendin van mij zei dat ze per dag een bepaald aantal moeten laten zakken. Is dat waar?


zou me niks verbazen..

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 16:56

Ben je nou geslaagd Chivaldi?

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 17:01

Ik had vandaag weer rijles. Begin ging erg slecht maar na een half uurtje ging het gewoon weer goed. Merkte dat ik toen ook weer de controle had en die ontspannenheid wat bij het examen echt helemaal weg was... In de les rijd ik gewoon en ben geconcentreerd en doe wat nodig is tijdens het examen zit ik te stressen en ben bang dat ik fouten maak en ja dan gebeurd het... Echt zo'n verschil.
Maarja ze zei ook weer; 'ja als je zo op je examen rijd dan slaag je' Maarja dat heeft ze nu al zovaak gezegd... ;( Nouja de lessen hebben opzich nog wel nut want ik verbeter wel iedere keer iets. Net wat eerder kijken, meer vooruitzien alleen ik moet gewoon geen vervelende situaties tegen komen... en dat gebeurd steeds net met m'n examen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:05

Ik was ook heel zenuwachtig. Heb valeriaan geslikt en nog iets waar je ook mee mocht rijden. Verder moet je aangeven dat je zenuwachtig bent. Ik mocht bijvoorbeeld even een paar minuutjes stilstaan totdat ik weer rustig was. Heb hier geen gebruik van gemaakt maar als de optie er is, stelt het al gerust.

En verder;
Na 60 lessen kun je genoeg om dat pasje te halen! Heb er vertrouwen in!
Ik heb 'm ook in 2x gehaald.. Niks geen ramp en betekent zeker niet dat je niet kunt rijden.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 17:08

ilaan schreef:
Ik was ook heel zenuwachtig. Heb valeriaan geslikt en nog iets waar je ook mee mocht rijden. Verder moet je aangeven dat je zenuwachtig bent. Ik mocht bijvoorbeeld even een paar minuutjes stilstaan totdat ik weer rustig was. Heb hier geen gebruik van gemaakt maar als de optie er is, stelt het al gerust.

En verder;
Na 60 lessen kun je genoeg om dat pasje te halen! Heb er vertrouwen in!
Ik heb 'm ook in 2x gehaald.. Niks geen ramp en betekent zeker niet dat je niet kunt rijden.


Ja wordt voor mij dus nu de 3e keer en denk wel 70 lessen maar ben opgehouden met het bij te houden, leskaart was ook vol dusja..

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:14

elizexbeau schreef:
Amburtjoz schreef:
Dat rijden gaat vanzelf! Denk maar in dat het gewoon een les is maar er dan iemand anders naast je zit die zegt waar je heen moet :) Ik wist op den duur niet meer waar de ruitenwisservloeistof zat, er was gestrooid dus allemaal zout op mn ruit maar zelfs dat is me vergeven :(:) Wist het prima maar dat waren echt de zenuwen.. En mocht je zakken, geef de examinator niet de schuld want dat zijn ook maar mensen (met genoeg ervaring om te kijken of jij daadwerkelijk dat roze pasje verdient) :D



een vriendin van mij zei dat ze per dag een bepaald aantal moeten laten zakken. Is dat waar?


Ze moeten mensen laten zakken ja, niet iedereen kan nou eenmaal de eerste keer slagen.
Maar als je goed rijdt moeten ze je laten slagen ;)

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:24

elizexbeau schreef:
Amburtjoz schreef:
Dat rijden gaat vanzelf! Denk maar in dat het gewoon een les is maar er dan iemand anders naast je zit die zegt waar je heen moet :) Ik wist op den duur niet meer waar de ruitenwisservloeistof zat, er was gestrooid dus allemaal zout op mn ruit maar zelfs dat is me vergeven :(:) Wist het prima maar dat waren echt de zenuwen.. En mocht je zakken, geef de examinator niet de schuld want dat zijn ook maar mensen (met genoeg ervaring om te kijken of jij daadwerkelijk dat roze pasje verdient) :D



een vriendin van mij zei dat ze per dag een bepaald aantal moeten laten zakken. Is dat waar?


Dat is bulliepoep... je slaagd alleen als je goed genoeg kunt rijden om op een veilige manier zelfstandig van A naar B te komen. Er wordt op een heleboel dingen gelet door de examinator. Niet alleen de contole van de auto en de kennis van de regels. Maar ook het anticiperen op andere weg gebruikers, en weg conditie. (Glad, nat, beschadigd, putdeksels enz.)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:31

Nou ik hoorde van iemand die was gezakt: het was eigenlijk helemaal goed gegaan, maar het kon wel wat beter. |o |o

DPTomboy

Berichten: 814
Geregistreerd: 13-01-13
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:51

Batlow schreef:
Nou ik hoorde van iemand die was gezakt: het was eigenlijk helemaal goed gegaan, maar het kon wel wat beter. |o |o


Dan was het niveau blijkbaar nog net niet hoog genoeg..