Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:13

Welkom!

Ik hoef met vandaag nog maar 8x naar school.
Vandaag begint de laatste periode. Jeejj.

Nog even knallen

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:21

Ik hoef ook nog maar een paar keer :) Klasgenootjes houden het precies bij dus ik zal het vanmiddag wel weer horen :Y) .

Maandag laatste stagebezoek gehad, stagedocent was erg tevreden en heb mijn stage dus gehaald :) Die kan ik vast mooi afstrepen :D

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 09:45

Wauw dat is lekker Sharona! Moet je nu nog veel doen voor je klaar bent?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:45

Mag ik me hier ook melden? Ik studeer MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening) in Nijmegen en de planning is om eind januari mijn studie af te ronden. Ik heb een wat vreemde volgorde, aangezien ik ooit in februari ben ingestroomd. Ik heb mijn afstuderen al afgerond en ben nu nog met mijn minor bezig, dat is dus voor mij het laatste onderdeel :)

Concreet hoef ik nog maar twee grote dingen (onderzoek voor minor en mijn eindassessment) dus het gaat nu echt wel snel ineens!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:36

lisanne87 schreef:
Wauw dat is lekker Sharona! Moet je nu nog veel doen voor je klaar bent?

Ik heet Yvonne, mijn pony heette Sharona :P

Ja dit is echt nog maar het begin haha! Ik heb mijn vakken tot nu toe wel allemaal gehaald dus ik hoef niks te herkansen gelukkig :) Ik heb mijn literatuurstudie en methode etc. van mijn onderzoek ook klaar, dus alleen nog uitvoeren en resultaten beschrijven enzo (wij hoeven niet zo heel uitgebreid onderzoek te doen gelukkig).

En dan moet ik nog 4 vakken afronden, waarbij ik vooral veel boeken moet lezen. Een vak is een dossier, daar ben ik al een heel eind mee. Dan moet ik dus nog 3 dossiers en 2 toetsen (voor twee vakken hebben we een dossier en een toets). Die toetsen vallen wat betreft leerwerk nog wel mee. Voor de dossiers heb ik al wel iets gedaan, maar er moet ook nog veel gebeuren (zoals voor een dossier nog zeven boeken lezen := )

Ohja, en dan ook nog mijn portfolio aanvullen en reflecteren op mijn POP :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:46

Oh, het POP _-:( Dat is bij ons gelukkig afgeschaft en daar ben ik niet rouwig om :D

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:06

Hallo allemaal, mag ik me ook melden?
Ik hoop ook dit schooljaar af te studeren! Als alles goed gaat dan lever ik in april mijn definitieve versie in.. Ik doe trouwens Sociaal Pedagogische Hulpverlening :P
Oja en ik heb last uitstelgedrag.. :o

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:13

Wat veel Social Workers die zich hier melden:P

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:17

Ja idd! Beetje jammer dat het werkveld een beetje plat ligt op dit moment wat betreft vacatures :P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:20

Hebben jullie al een onderwerp voor jullie onderzoek?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:22

Vandaag gehoord dat we geen pop meer hoeven te maken van laatste opdracht heerlijk.

Vandaag laatste bp gekregen en weet al precies wat ik wil gaan doen en hoe. Dus helemaal zin om te gaan beginnen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:32

Welkom allemaal!

belle_boef schreef:

Jep, mijn is: evaluatie van de inzetbaarheid van runder, paard en schapenrassen in het natuurbeheer in Vlaanderen.

:D

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:37

@ _tara_ ; ik studeer psychologie en we hebben helaas veel te veel studenten en veel te weinig stageplekken, dus op tijd solliciteren is wel belangrijk. Volgende week heb ik voorlichtingscollege dus hoop dat ik dan wat meer duidelijkheid heb!

Vandaag goed en slecht nieuws gehad. Slechte nieuws, dat ik nog steeds niks weet over een internship plek voor mijn onderzoek, maar ik heb wel te horen gekregen dat mijn eerste plek keus vergeven is... Goede nieuws, dat ik bij de begeleider van mijn tweede keuze op bezoek was i.v.m. een ander project en zij er vrij positief over was dat ik bij haar een onderzoek wilde doen. Grote kans dat ik daar iig wel op gesprek mag komen, maar dat hoor ik waarschijnelijk pas volgende week..

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:51

Ik ben nu bezig mijn opdrachtomschrijving te fabriceren maar het is nog aardig lastig hahah

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:11

belle_boef schreef:

Ja ik heb ook al een onderwerp :) Heb vorig jaar stage gelopen in de jeugdzorg, op een daghulp voor kinderen van 2-4 jaar en daar was niet echt een specifieke werkwijze. Die is er wel op andere groepen en op reguliere kinderdagverblijven dus ik ga kijken of er ook iets is wat voor die groep werkt :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:58

Ik moet voor mijn laatste onderzoek voor mijn kdv/bso een nieuw product ontwerpen. een primair product wat past bij de visie van het bedrijf en dat betrekking heeft op het primaire proces.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:09

Solleke_Noah schreef:
Welkom allemaal!

belle_boef schreef:

Jep, mijn is: evaluatie van de inzetbaarheid van runder, paard en schapenrassen in het natuurbeheer in Vlaanderen.

:D
Klinkt interessant. Dus zoals de schapen die hier in Gent langs de Coupure hebben gestaan als grasmaaiers?

Ik heb gisteren een heel interessant interview gehad met iemand die veel van mijn onderwerp af weet. Intussen heb ik ook een tweede persoon gevonden die een interview wel ziet zitten. Het gaat dus vooruit :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:41

Het gaat heel kort gezegd eigenlijk over welk type grote grazer (bv paard, koe, schaap, maar evt eland, kangoeroe, rendier,...) voor welk type natuurgebied het meest interessant zou zijn om te begrazen/beheren. Verschillende types natuurgebieden bv duinlandschap, heidelandschap,... en in elk natuurtype wil je iets anders verkrijgen (verschralen, of open houden, bomen weg,....).

Ook willen we kijken of 'exoten' zoals schotse hooglanders, koniks,... vervangen kunnen worden door inheemse bedreigde rassen die zo een nieuw fokdoel kunnen krijgen (bv ardense voskop,...).

Hier hoort nog een enquete bij voor zowel natuurbeheerders, fokkers, boeren, bezoekers van natuurgebieden, etc. Omdat bv het publiek vaak moeite heeft om een Belgische koe in de winter buiten te zien staan, maar met een schotse hooglander dan weer helemaal niet. Terwijl de inheemse lokale rassen notabene ontwikkeld zijn hier, dus compleet bekend met het lokale weer én de lokale voedselbronnen.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:29

En ik heb ook al een onderwerp, geweldsconflicten bij ambulanceverpleegkundigen in West-Brabant. Pittig onderwerp, ben al de hele ochtend en middag bezig met mijn onderzoeksvoorstel. Is echt een heel gedoe!

Heb in iedergeval mijn probleemanalyse er al in verwerkt en nu de relevantie van het probleem op het verpleegkundig domein en de verpleegkundige rollen. Dat alleen was al een pittig stuk. Nu ga ik verder met het literatuuronderzoek, zoekvragen, zoekbomen, resultaten etc. Het lijkt gewoon niet op te schieten :')

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:40

Ik heb vandaag een uitnodiging gekregen voor een sollicitatie voor mijn onderzoeksstage! Hopen dat ik een toezegging krijg, zodat ik eindelijk kan beginnen!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:01

Ik hoop ook begin juni afgestudeerd te zijn. :D

Volg de studie communicatie en loop 26 weken stage bij een bedrijf. 4 dagen per week waarvan je ongeveer 1 dag per week aan je scriptie kan werken.
Vanmiddag mijn onderzoeksopzet ingeleverd, ben benieuwd!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:08

Ik wil me ook graag melden! Als alles volgens planning loopt (moet nog 2 van mijn vakken halen deze periode) dan begin ik in februari met mijn tweede scriptie, de bachelorscriptie voor de opleiding bedrijfskunde aan de RUG. Ik heb hiervoor al eerder een HBO-scriptie geschreven en weet dus gelukkig al waar mijn valkuilen liggen, maar ben ook erg benieuwd naar de verschillen.

Mijn onderwerp is nog niet zeker, maar het zal een combi worden tussen agribusiness, bedrijfskunde en marketing, hoop ik.

Ik heb mijn programma overigens wat aangepast, dus ik moet na mijn scriptie nog een minor doen en dan verwacht ik in februari 2015 mijn bachelorbul te halen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:23

Mag ik me ook melden? Ik heb afgelopen vrijdag mijn scriptieonderwerp ingediend voor mijn studie als belastingadviseur via het Register Belastingadviseurs. Dus nu moet ik toch echt aan de bak. Afgelopen zomer de laatste tentamens afgerond, dus in principe niets wat meer in de weg staat. Het is een studie die ik naast mijn werk volg en het wordt in mijn carrière als eeuwige student (heb al eerder twee HBO studies afgerond) de derde scriptie al. Dus ik weet hoe het proces werkt en ook hoe het bij mezelf werkt :D Druk op de ketel heb ik nodig en een goede begeleider, maar die is vooralsnog niet bekend. Maar het blijft lastig, echt die laatste zware loodjes -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:53

Hoi allemaal, ik wil mij hier graag ook melden :)
Ik ga hopelijk binnenkort weer terug stromen naar mijn oude studie (begin dit jaar mee gestopt en spijt van...). Dat betekend dat ik mijn scriptie moet herkansen, paar herkansingen moet maken, minor moet volgen en dan afstudeerstage! Ik hoop dat ik dit jaar dus scriptie, herkansingen en minor kan doen, zodat ik begin volgend jaar mijn eindstage kan lopen en dan kan afstuderen :):)

edit: wij hebben scriptie in jaar 3 en minor en stage in jaar 4 :Y)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:59

Ik wil me ook graag melden. Doe de opleiding bedrijfskunde en ga vanaf eind januari starten met afstuderen. Hoop dan eind juni 2014 afgestudeerd te zijn :D