Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:12

De opleiding onderwijsassistent raad ik af. Is geen werk in te vinden, onbetaalde stages, geen goede opleiding want wat ik geleerd heb heb ik op stage geleerd en daarna geleerd aan de leraar op school.

Ik heb een jaar thuis gezeten en ben nu de opleiding vrachtwagenchauffeur gestart. Echt super leuk!

Maar is de opleiding als beveiliger niets voor je? Of voedingsdeskundige of iets therapeutisch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:15

Kun je misschien eerst iets van beveiliging gaan doen? Volgens mij is daar best veel en verschillend werk in en wellicht een mooie basis om daarna bij de politie te gaan.

overigens ken ik ook veel mensen die paravet. zijn. Ze hadden alle een vaste baan alleen is het vaak een parttime baan mede doordat veel vrouwen het werk doen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 18:15

Lootje1991 schreef:
De opleiding onderwijsassistent raad ik af. Is geen werk in te vinden, onbetaalde stages, geen goede opleiding want wat ik geleerd heb heb ik op stage geleerd en daarna geleerd aan de leraar op school.

Ik heb een jaar thuis gezeten en ben nu de opleiding vrachtwagenchauffeur gestart. Echt super leuk!

Maar is de opleiding als beveiliger niets voor je? Of voedingsdeskundige of iets therapeutisch?

Therapeutisch iets lijkt me leuk, maar is HBO als ik me niet vergis!
Beveiliger is niv. 2 of 3, tenminste de opleiding die ik vorig jaar heb gezien.

ik ga nog eens evenkijken

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:16

Wil je perce iets met dieren?

Ik volg namelijk de opleiding Facility Management en ik vind het erg leuk!
Hij is er in mbo en hbo.

Het is een opleiding/vakgebied dat niet zo bekend is maar het wordt steeds belangrijker en totaal geen saaie opleiding met veel projecten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:35

Hoe kan je in met een 3,1 slagen voor je examen?

Ik heb zelf eerst MLO gedaan, dit is laboratorium techniek. Een klasgenoot van mij werkt nu een dierenartsen praktijk waar ook paarden behandeld worden.

arabella2000

Re: Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe opleiding, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:42

Bij labtechniek moet je toch flink wat chemie kennis hebben. Anders red je het gewoon echt niet.
En op dit moment is er geen tot weinig werk in te vinden

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:45

Ik ben niet heel thuis in de hippische opleidingen van Deurne, en heb dit topic ook niet verder doorgelezen, maar een andere paardenopleiding dan..?

Ik heb in Barneveld op het groenhorst Paardenhouderij gedaan, maar er zijn ook andere opties zoals paard&sport, maar daarvoor zou je het Groenhorst moeten contacteren..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:48

Mijn tipje. Laat het nieuws eerst eens even bezinken. Je hoeft niet persé NU over te stappen. Kijk het even aan en wacht hoe het de komende weken gaat lopen. Bezoek in de tussentijd wat scholen en opleidingen (ook die niet direct in je straatje vallen) tijdens de open dagen die komen. Laat alles op je inwerken en maak dan pas een keuze.

Het nieuws is vers voor iedereen is er zoveel onduidelijkheid. Je hoeft niet nu al weg, kijk gewoon rustig rond en kies iets wat bij je past en niet iets overhaast.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 08-11-13 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:49

sociale kant dan? Sociaal maatschappelijk dienstverlener, cultureel werker ofzo?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:09

Is van Leende naar het Belgische Bilzen te doen? Lligt vlak bij Tongeren). Daar volgt mijn dochter van 16 een middelbare schoolopleiding met in de ochtend de gewone vakken en de middag is praktijk en theorie voor de paardensport. Aan het eind van de rit is ze opgeleid tot manegehouder, trainer A (rij-instructeur) en heeft ze de papieren om een bedrijf te starten.
Zij zit nu in het vierde en het is totaal zeven jaar. Haar ambitie is ook om daarna de politie opleiding te gaan doen maar ze heeft dan ook de papieren om de hogeschool te mogen doen. Nederlandse hbo.

Opleiding zelf is niet duur want het is gewoon onderwijs dus geen schoolgeld. Er moet wel stalling voor het paard betaald worden.

Klinkt voor mij precies als hetgeen jij graag wilt.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:14

ietjelover schreef:
paardjes123 schreef:
En jij wil bij de politie: Van dieren kan ik alles hebben, mensen daarin tegen helemaal niets.
Als voor opleiding om bij de politie te gaan zou je ook MBO Maatschappelijke zorg kunnen doen

had het meer over het verzorger van mensen, bejaarden of gehandicapten zorg. mensen wassen en die dingen..

Zoals ik al 3 keer gezegd heb in dit topic raad de politie het af om een voor opleiding te doen, en het beste volgens hun is om gewoon een niveau 4 opleiding te doen die je leuk vind.

Ik werk in de psychiatrie niks bejaarden/gehandicapten wassen, ontzettend gaaf en soms verdrietig wat ik allemaal mee mag maken

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:20

Wil je perse iets met paarden? Dan kan je eventueel kijken naar de opleiding paardenhouderij op prinsentuin college te breda. Dit is niveau 4.

Je kan ook iets in de zorg doen waarbij je niet mensen hoef te wassen, doktersassistent (dat doe ik) of tandartsassistent. Mocht je vragen hebben over doktersassistent stuur me gerust een mailtje.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:25

Maar je moet je ook wel een beetje openstellen voor opleidingen. Het is óf daar blijven óf naar een andere opleiding. Nu wil je eigenlijk niets, op politie na. Maar daar ben je nog niet oud genoeg voor. Het zal misschien niet je droom-opleiding zijn. Maar in de paarden werken kan ook zonder paar gerichte opleiding zolang je maar je Orun hebt. Als je een opleiding hebt (al is het maar een kappersopleiding) kun je daarna alsnog je Orun halen, waardoor je dus mag lesgeven, en in de paarden gaan werken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:27

In politie is trouwens ook weinig werk, ze nemen ook steeds minder mensen aan op de opleiding.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:32

arabella2000 schreef:
Bij labtechniek moet je toch flink wat chemie kennis hebben. Anders red je het gewoon echt niet.
En op dit moment is er geen tot weinig werk in te vinden

Hmm raar zeg, ik had nog voordat ik afgestudeerd was en al mijn tentamens had behaald al een baan en ik ben afgelopen februari geslaagd.
En dat ietsiepietsie beetje scheikunde wat je krijgt. Ik heb niet eens is vmbo examen gedaan in scheikunde en het gewoon gehaald. Vooral als je de medische kant op gaat heb je vrijwel geen scheikunde meer.

Ik weet zo niet welke opleidingen er nog meer zijn, maar misschien de MAS? Is de middelbare agrarische school. Ik ben in Boxtel nog naar een opendag geweest.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:34

Misschien iets van MAS en dan richting veehouderij oid? Om maar in de dieren sferen te blijven :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 19:35

paardjes123 schreef:
Ik werk in de psychiatrie niks bejaarden/gehandicapten wassen, ontzettend gaaf en soms verdrietig wat ik allemaal mee mag maken

Psychiatrie lijkt me ook nog wel wat, maar mensen die mij kennen zeggen dat dat echt absoluut niets voor mij is omdat ik het liefst heel de dag echt bezig ben.

Maar opleiding veehouderij lijkt me ook wel leuk, zou daar werk in zijn?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:37

Van wat ik hoor uit de omgeving is daar wel werk in ja, goede werkmensen hebben ze altijd te kort.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:47

Hmm lastig hoor TS. Ik denk dat je er bijna niet onderuit komt om iets 'nuttigs' te gaan doen. Dat hoeft niet boekhouding of scheikunde te zijn, maar bijvoorbeeld iets met webdesign of computers? Daar heb je altijd iets aan en het zijn vaak doe-opleidingen die rug-vriendelijk zijn.

Als assisteren je leuk lijkt kun je ook tandartsassistente worden, daar is een groot tekort aan.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 19:51

sallandval schreef:
Hmm lastig hoor TS. Ik denk dat je er bijna niet onderuit komt om iets 'nuttigs' te gaan doen. Dat hoeft niet boekhouding of scheikunde te zijn, maar bijvoorbeeld iets met webdesign of computers? Daar heb je altijd iets aan en het zijn vaak doe-opleidingen die rug-vriendelijk zijn.

Als assisteren je leuk lijkt kun je ook tandartsassistente worden, daar is een groot tekort aan.

Ik lig een week wakker bij een mailtje van de tandarts,
nee leg mij maar een week in een ziekenhuis ipv 5 minuutjes bij de tandarts.
Als ik daar binnen ben en ik zit niet, ga ik gewoon van mn eigen af. bah bah haha.

Ik ga eens even kijken voor veehouderij,

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:59

Ik doe de opleiding paardenhouderij

Is dat misschien iets? Is van alles al wat. Je moet letterlijk alles doen met de paarden. Plus er zit ORUN bij in :) (bij ons althans). en ook een stukje management gedeelte.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 20:01

Jodi93 schreef:
Ik doe de opleiding paardenhouderij

Is dat misschien iets? Is van alles al wat. Je moet letterlijk alles doen met de paarden. Plus er zit ORUN bij in :) (bij ons althans). en ook een stukje management gedeelte.

ik hoor altijd dat daar zo weinig werk in te vinden is?
Waar doe jij die opleiding?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:02

ts heb je, je al is verdiept in Barneveld? Daar heb je ook vele diergerichte opleidingen. Ik ben daar tijdens mijn mbo opleiding 3x 1 week geweest voor een praktijk week en vond het daar echt super.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:03

Dat is dan het voordeel van veehouderij, dat het breder is.
Vriendin van mij doet mbo paraveterinair in Barneveld en bevalt haar heel goed als ik het zo hoor.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 20:04

Roosje01 schreef:
ts heb je, je al is verdiept in Barneveld? Daar heb je ook vele diergerichte opleidingen. Ik ben daar tijdens mijn mbo opleiding 3x 1 week geweest voor een praktijk week en vond het daar echt super.

barneveld is te ver van huis! Heb ik me vorig jaar in verdiept maar helaas.