30 weken zwanger nog altijd geen werk recht op uitkering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: 30 weken zwanger nog altijd geen werk recht op uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:03

Je weet pas ZEKER dat je contract verlengd wordt als dat op papier staat, of als de datum van verlopen van je vorige contract voorbij is en je er nog wel werkt. Leuk dat mensen gezegd hebben dat ze mocht blijven, maar mensen zeggen zoveel.

Kennis van uitkeringen hoef je ook niet te hebben. Je meld je netjes bij het UWV en die kunnen je dan precies vertellen waar je recht op hebt.

Waarom heeft ze geen WW gekregen? Dat lijkt me vreemd (tenzij ze maar heel kort gewerkt heeft)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:06

Heeft zij niet recht op zwangerschapverlof dat wordt dan door uwv uitgekeerd, totdat je periode weer voorbij is. Er staat een aantal weken voor zwangerschap verlof.
Als je via uitzendbureau werkt heb je daar namelijk ook recht op en dat wordt dan ook door het uwv uitgekeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:07

Jeja schreef:
Dan had ze dus "eerder" zwanger moeten raken, dan had ze nu nog een jaar een baan gehad?
Ja als het allemaal zo makkelijk ging, dan kon iedereen zonder problemen kindjes maken.

Dan was ze na dat jaar alsnog haar baan kwijt geraakt

Ze had in mijn ogen helemaal nog niet zwanger moeten "raken"(of eigenlijk moet ze nooit zwanger raken, maar dat is een ander verhaal :D ). Gewoon zorgen voor wat meer zekerheid. Zorgen dat je een aantal jaar gewerkt heb, dat je vriend een goed inkomen heeft en mogelijk ook een vaste baan.
Als je dan werkloos zou worden heb je in ieder geval recht op een normale WW uitkering.

Ze is nog erg jong.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:08

[***] schreef:
Jeja schreef:
Dan had ze dus "eerder" zwanger moeten raken, dan had ze nu nog een jaar een baan gehad?
Ja als het allemaal zo makkelijk ging, dan kon iedereen zonder problemen kindjes maken.

Dan was ze na dat jaar alsnog haar baan kwijt geraakt

Ze had in mijn ogen helemaal nog niet zwanger moeten "raken"(of eigenlijk moet ze nooit zwanger raken, maar dat is een ander verhaal :D ). Gewoon zorgen voor wat meer zekerheid. Zorgen dat je een aantal jaar gewerkt heb, dat je vriend een goed inkomen heeft en mogelijk ook een vaste baan.
Als je dan werkloos zou worden heb je in ieder geval recht op een normale WW uitkering.

Ze is nog erg jong.

Dit was iig voor de baby beter geweest. Het kind maakt nu een slechte start!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:13

Waarom maakt het kind een slechte start?

Liefde en zorg is alles wat een baby/kind nodig heeft.

Een baby/kind geeft niets om spullen en geld....die geeft alleen maar om de liefde van zijn/haar moeder
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 30-09-13 15:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:13

vind die vooroordelen echt niet nodig, kind maakt absoluut geen slechte start.
Als ze niet aan het kind zouden denken zouden ze gezellig samen blijven wonen.
En bovendien is dit iets TIJDELIJKS !
Denk dat kinderen het wel VEEEEL slechter maken, mensen die van 20 euro per week rond moeten komen ;-)

Enigste wat ik wilde weten weet ik, en dat het kind een slechte start zou maken heeft niemand iets over gezegd, want ze heeft alles dik voor elkaar. hadden ze al heel vroeg, aangezien het gepland was hebben ze daarvoor ook gespaard ;-) en kindje krijgt het heel goed geloof mij maar.

Typisch bokt dit.
Daarom mag hier nu ook een slotje komen, want wat ik wilde weten weet ik ! :j :j :j

Bedankt voor jullie info en meningen :) +:)+ +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:13

Liefde en zorg? Wat dacht je van kleertjes, luiers, eventuele voeding als borstvoeding geen optie is. Komt dat allemaal uit de lucht vallen? :')

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:14

Petpa schreef:
[***] schreef:

Ze is nog erg jong.

Of eigenlijk nooit zwanger raken... Ik zwijg op dit soort uitspraken..
want krijg er spontaan een misselijk gevoel van ! -O-

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:16

lieveli schreef:
Liefde en zorg? Wat dacht je van kleertjes, luiers, eventuele voeding als borstvoeding geen optie is. Komt dat allemaal uit de lucht vallen? :')

Nou dat kan ze toch van de uitkering betalen? En kinderbijslag..

Ik ben ook een bijstandskind.....had misschien niet de nieuwste spullen, maar had alles wat ik nodig had.
Behalve de liefde van een moeder.

Nou ik had graag in mijn blote kont gelopen als daar een liefdevolle moeder tegenover stond
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 30-09-13 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:17

Ze gaan al extra tijdelijk appart wonen !!!
Alles voor het kindje is in huis, en hebben geld gespaard.
Wat willen jullie nu nog horen????

Bokt moet altijd wel weer iets naar onder halen, wat niet klopt !

Kindje gaat het héél goed krijgen, ze gaan hier niet jaren lang op een uitkering teren hoor !
Allebei hebben ze hard geleerd en vriend werkt ook keihard.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:18

Kitty1985 schreef:
lieveli schreef:

Ik ben ook een bijstandskind.....had misschien niet de nieuwste spullen, maar had alles wat ik nodig had.

Nou ik had graag in mijn blote kont gelopen als daar een liefdevolle moeder tegenover stond

Slaat spijker op z'n kop.

Over geld had ik nooit iets te klagen, mij werd alles in de kont gestopt letterlijk en figuurlijk.
Doe mij ook maar liever liefde, ipv veel geld ! ( maar dat was teveel gevraagd )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:20

Kitty1985 schreef:
lieveli schreef:

Zoveel is een uitkering niet. En dat heeft allemaal niets met materialisme te maken, maar met realisme. However, het allerbelangrijkste is een moeder die van het kindje houdt. Het is niet aan bokt om te bepalen of de moeder 'te arm' is voor een kind. Het doet er ook niet toe, want het is er al.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:21

[***] schreef:
Ze had in mijn ogen helemaal nog niet zwanger moeten "raken"(of eigenlijk moet ze nooit zwanger raken, maar dat is een ander verhaal :D ).

Petpa schreef:

:x 8)7

Het is maar goed dat de betreffende dame dit zelf niet meeleest (tenminste, ik neem aan dat ze niet meeleest). Het zal je maar gezegd worden door een stel paardenmiepen die veilig en anoniem achter hun schermpje zitten. +:)+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:23

lieveli schreef:
Kitty1985 schreef:

Zoveel is een uitkering niet. En dat heeft allemaal niets met materialisme te maken, maar met realisme. However, het allerbelangrijkste is een moeder die van het kindje houdt. Het is niet aan bokt om te bepalen of de moeder 'te arm' is voor een kind. Het doet er ook niet toe, want het is er al.

Van een uitkering kan je prima een kind opvoeden. Ja, je moet zuinig leven, en nee je kan geen geld meer over de boeg gooien.

Maar het is prima te doen.

En nogmaals, LIEFDE is het allerbelangrijkst

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:24

Ja sorry hoor, maar ik ga deze hele discussie niet aan hier. Natuurlijk is liefde het allerbelangrijkst, maar kom op, kinderen kosten veel geld. Als dat van een uitkering allemaal makkelijk te betalen was, was er niet zoveel ellende in Nederland.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:25

Van liefde alleen groeit een kind niet op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:25

Als je vriendin een WWB uitkering aanvraagt en deze toegewezen krijgt moet ze uitkijken dat ze niet voor fraude wordt aangekeken.
De gemeente zal de situatie zo (vriend is thuis gaan wonen om kosten te drukken) als fraude zien.
Ze hebben namelijk een relatie en hij betaald al deels kosten voor haar dus de gemeente zal haar daar op aan gaan spreken.
Vervolgens zal de gemeente de kosten die de vriend betaald aftrekken van de uitkering dus eigenlijk schiet ze er niets mee op want er blijft dan maar heel weinig over.

Gaat je vriendin willen en wetens voor de constructie "uitkering ontvangen en vriend bij ouders maar betaald wel mee in de lasten buiten mede weten van gemeente" dan wordt dat wettelijk gezien als Fraude.
Daar kan ze flink mee in de problemen komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:27

Op zich is het wel een beetje de vraag in hoeverre het voor het kind en de gehele gezinssituatie fijner is als pappa elders gaat wonen.... :=

Zou toch nog maar eens even goed gaan uitzoeken of dat nu echt wel nodig is want echt een wereldinkomen is die 1000 euro natuurlijk niet, lijkt me dat dat weinig uit moet maken voor iets van een tijdelijke uitkering?

Kan vader niet wat extra uurtjes gaan werken ofzo?
Moeder iets van thuiswerk doen in de tussentijd tot ze weer echt kan gaan werken?

Ik vind het alleen maar voor je vriendin spreken zoals je haar omschrijft, dat ze heel serieus goed bezig is met werk zoeken en in eerste instantie geen uitkering wilde trekken maar gewoon weer aan het werk wilde komen +:)+

Bewust zwanger worden met een aflopend contract en een vriend met een matige baanterwijl je nog zo jong bent en je in principe best nog wat jaartjes kunt wachten is dan weer niet zo'n heldendaad :P

Maargoed het is nu zoals het is en daar zullen ze maar het beste van moeten maken.

Maar vader die nu ineens weer bij zijn ouders intrekt en dan blijkbaar moeder en kind alleen laat, dat vind ik toch wel een sterk verhaal :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-09-13 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:27

OsMo schreef:
Gaat je vriendin willen en wetens voor de constructie "uitkering ontvangen en vriend bij ouders maar betaald wel mee in de lasten buiten mede weten van gemeente" dan wordt dat wettelijk gezien als Fraude.

Welnee joh, want ze houden van elkaar en van het kindje! Dat geeft allemaal niets, met liefde komt alles goed :wave: :wave: :wave:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:28

[***] schreef:
OsMo schreef:

Welnee joh, want ze houden van elkaar en van het kindje! Dat geeft allemaal niets, met liefde komt alles goed :wave: :wave: :wave:

Hou 'ns op met je zogenaamd grappige sarcastische opmerkingen. Ze zijn compleet overbodig. Ik sta achter je punt maar niet hoe je het uitdraagt.

edit: Ik sta trouwens niet echt achter je punt, ik vind je nogal eng reageren eigenlijk.

Ts, wat je vriendin trouwens kan doen is werken als mailoperator. Het is echt afschuwelijk werk maar ze kan het thuis doen en het verdient best fijn. Ik werk 1 dag in de week voor 50 euro.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 30-09-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:30

[***] schreef:
OsMo schreef:

Ik heb je getemd vind dit zwaar overbodig, kleinerend.
Je kan er wel over door blijven mekkeren maar het kind is er al opkomst. In theorie gezien kan ze elk moment al bevallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:33

Al zij wel straks bijstand ontvangt, moet ze wel bedenken dat als haar vriend vaak blijft slapen dat ook telt als samenwonen ;)
Hoeveel weet ik zo niet, maar is wel te achterhalen. En geloof mij, ze zijn niet te beroerd om de buurt te vragen hoe vaak ie er is.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:36

Nee inderdaad papa van huis is geen ideale situatie.
En wat betreft fraude, daar heb je wel een punt inderdaad ! (niet bij stil gestaan)

Moeder en kind laat hij absoluut niet in de steek hoor haha, hij werkt 45 uur per week.
Zien mekaar al weinig, dus meer werken zal geen optie zijn bovendien kan hij denk ik al blij zijn met de uren die hij maakt.
vanaf januari gaat hij ook meer verdienen (leeftijd gaat omhoog en loonschaal ging omhoog) Dus allemaal mooi meegenomen.

Ja thuiswerken wil ze ook, daar is ze nu mee bezig om dit ZSM voor elkaar te krijgen.

Oja, en ze leest wel mee hoor anders zou ik dit niet allemaal plaatsen ;) en zoveel weten.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:38

45 uur per week en dan maar 1000 euro :O

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:39

lieveli schreef:
Hou 'ns op met je zogenaamd grappige sarcastische opmerkingen. Ze zijn compleet overbodig. Ik sta achter je punt maar niet hoe je het uitdraagt.

edit: Ik sta trouwens niet echt achter je punt, ik vind je nogal eng reageren eigenlijk.

Ts, wat je vriendin trouwens kan doen is werken als mailoperator. Het is echt afschuwelijk werk maar ze kan het thuis doen en het verdient best fijn. Ik werk 1 dag in de week voor 50 euro.

Ts, wat je vriendin trouwens kan doen is werken als mailoperator. Het is echt afschuwelijk werk maar ze kan het thuis doen en het verdient best fijn. Ik werk 1 dag in de week voor 50 euro.[/quote]

+:)+

Heb al 14 pb´s gekregen met leuke reacties en inderdaad ook reacties voor thuiswerk.
Dus die ga ik haar zeker onder de neus duwen +:)+ +:)+ +:)+ +:)+