Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
S_en_Z schreef:Haha ik zou ook op krukken erheen gaan , gaan zitten met been omhoog en zeggen zo, ik ben er! Moet 10 dagen omhoog met m'n been dus Uh.. Welk werk heb je voor me bedacht?
Joscaa schreef:S_en_Z schreef:Haha ik zou ook op krukken erheen gaan , gaan zitten met been omhoog en zeggen zo, ik ben er! Moet 10 dagen omhoog met m'n been dus Uh.. Welk werk heb je voor me bedacht?
Daar denk je wel anders als je met zo'n zere enkel zit hoor.
Ik heb in januari mijn enkel gebroken en geloof me; neem je rust. Ik heb dat ook gedaan, maar heb er nu bijna 9 maanden later nog last van, dus hou je aan de dokters advies! Jammer voor hem, had hij maar extra personeel moeten hebben voor deze situaties.
friendly schreef:Ik vind het ook een beetje apart dat je niet ziek mag melden volgen vjestagirl... Waar slaat dat nou weer op in het bedrijfsleven? Als ik hondsberoerd ben en overgeef ed ga ik echt niet naar mijn werk onder t mom van: dan maar aangepast werk. Of bedoelde je soms in die specifieke geval omdat ts niet ziek als in griep oid is maar een tijdelijke handicap heeft zeg maar? In dat laatste geval snap ik al je antwoorden wel beter, in het eerste geval totáál niet.
Succes met je herstel ts! Hou in ieder geval je werkgever continue op de hoogte, dan kan ie in ieder geval nooit beweren dat hij niet op de hoogte is. Verder gewoon je rust nemen en braaf doen was de arts zegt, dan herstel je het snelst
Het is hetzelfde, maar klinkt anders
? RoyceMack schreef:Ik ben het eigenlijk eens met jou dat je niet moet gaan werken, maar hoe zit je in het gips dan? Je hele voet? Of tot je enkel? heb je n spalk?
Want dat de arts zegt dat je 10 dagen met je been omhoog moet is meer een 'gezegde'.
Je kunt namelijk niet 10 dagen 24 uur met je pootje omhoog.
Persoonlijk denk ik, omdat je niet heel lichamelijk zwaar werk doet, dat het best mogelijk is om wat uurtjes te werken. weet niet hoeveel je uur je dan op een dag zou werken? maar denk dat je n uurtje of 5 a 6 wel moet kunnen redden me tje gipsen pootje. Kijk in hetgips zitten is niet ideaal, maar je kunt best proberen er voorzichtig op te lopen, gips is hardgenoeg als je maar neit de wandelvierdaagse erop loopt.
Plus je hebt t maar voor 10 dagen nodig? of voor langer?
Je kunt tijdens je werk gewoon gaan zitten en heen en weer rollen op je stoel. heb zoon zadelkruk? ideaal..
gewoon n paar stappen terug doen qua tempo. Ik denk dat dat best kan. In principe heb je niet iets chronisch of een gigantische breuk. Met gips om je been kun je het ook niet echt erger maken..
Als je thuis komt ga je gewoon met het beentje omhoog..
Ik zeg dit omdat het echt een behoorlijk gedoe is met de arbo en je baas als je weigerd te werken. ook al is het op dokters advies. Tuurlijk moet je dat respecteren maar je moet je ook bedenken dat je nu een baan hebt en je je baas eigenlijk te vrien dmoet houden anders ben jij de eerste die eruit vliegt als het iets minder gaat en dat wil je echt niet.
RoyceMack schreef:Ik ben het eigenlijk eens met jou dat je niet moet gaan werken, maar hoe zit je in het gips dan? Je hele voet? Of tot je enkel? heb je n spalk?
Want dat de arts zegt dat je 10 dagen met je been omhoog moet is meer een 'gezegde'.
Je kunt namelijk niet 10 dagen 24 uur met je pootje omhoog.
Persoonlijk denk ik, omdat je niet heel lichamelijk zwaar werk doet, dat het best mogelijk is om wat uurtjes te werken. weet niet hoeveel je uur je dan op een dag zou werken? maar denk dat je n uurtje of 5 a 6 wel moet kunnen redden me tje gipsen pootje. Kijk in hetgips zitten is niet ideaal, maar je kunt best proberen er voorzichtig op te lopen, gips is hardgenoeg als je maar neit de wandelvierdaagse erop loopt.
Plus je hebt t maar voor 10 dagen nodig? of voor langer?
Je kunt tijdens je werk gewoon gaan zitten en heen en weer rollen op je stoel. heb zoon zadelkruk? ideaal..
gewoon n paar stappen terug doen qua tempo. Ik denk dat dat best kan. In principe heb je niet iets chronisch of een gigantische breuk. Met gips om je been kun je het ook niet echt erger maken..
Als je thuis komt ga je gewoon met het beentje omhoog..
Ik zeg dit omdat het echt een behoorlijk gedoe is met de arbo en je baas als je weigerd te werken. ook al is het op dokters advies. Tuurlijk moet je dat respecteren maar je moet je ook bedenken dat je nu een baan hebt en je je baas eigenlijk te vrien dmoet houden anders ben jij de eerste die eruit vliegt als het iets minder gaat en dat wil je echt niet.
kleinvosje schreef:Jeetje, RoyceMack, heb je zelf al eens met een lichaamsdeel in het gips gezeten? Zoals je schrijft lijkt het van niet. Je gaat echt niet voor je lol met je poot in het gips zitten, zodat je niet kunt werken. Snap echt niet dat je schrijft wat je schrijft. Doktersvoorschriften zijn er niet voor niets, en loopgips heet niet voor niets loopgips. Als je dat niet hebt, kun je er dus niet op lopen...

Mirranda schreef:Ik zit zelf al weken in het gips van lies tot enkel en mijn werkgever heeft ook mijn vervoer geregeld en betaald hoor. En in goed overleg werk ik 3 dagen ipv. 5 omdat het zitten met been omhoog niet onder het bureau past (en dus ook arbo technisch niet verantwoord is) en dat hou je zonder rugklachten niet echt lang vol.
Ik krijg dus gelegenheid om op de tussenliggende dagen mijn rug te sparen en te herstellen (energie opdoen) en aan revalidatie te werken.
Herstel is voor beide partijen van groot belang.