Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
De rest weet ik ook niet nee
xxLady schreef:Hebben de aankomende eerstejaars studenten hier al meer informatie ontvangen?
Het énige wat ik weet is dat ik maandag half 9 in Leeuwarden moet zijn voor de introductieweek, meer weet ik niet.
Vriendinnen van mij weten hun klas/rooster al, hebben al een studentenpas (wat is dat in vredesnaam?), hebben al superveel informatie over school, en ik weet nog helemaal van niks?
Ik snap ook nog steeds niet hoe het zit met studiefinanciering en wanneer je ov studentenkaart in gaat, hoe het zit met collegegeld, wat voor spullen je eigenlijk nodig hebt voor de opleiding etc.
was wel eerder weggegaan, dus misschien hebben ze er later die week nog wat mee gedaan. Ben dus ook wel benieuwd 
of weet je dat alleen van 1 periode, want dan moet je nog 3 keer boeken aanschaffen

WillemYntJee schreef:Het waxinelichtje is errrrg belangrijk in je introweek, dus niet vergeten!
Veel plezier alvast allemaal, ik heb net nog in m'n introweekoutfit staan klussen hihi.
Je moet inderdaad 4 x boeken kopen ballard, en ik zou ze niet te vroeg kopen zoals hier eerder al gemeld is omdat je ze soms amper gebruikt.
ga nu naar mn derde jaar, maar was meer een vraag voor de aankomende eerstejaars, omdat ik dacht dat ze een lijst hadden gekregen met boeke n...kan me niet meer herinneren dat ik die had gekregen had, dus had dat al een grote verbetering gevonden
Beleid en communicatie en Paard en management gedaan. Zei altijd dat ik die laatste niet ging doen maar heb er geen spijt van. Hetgeen wat we geleerd hebben was weer niet zo enorm, maar léuk
Leuke excursies, Warendorf en andere mooie bedrijven, veel op PTC+ gedaan. Daar mijn EHBO paard, mennen; enkel en dubbelspan gehaald, hoefbekappen en veel evenementen georganiseerd. Denk dat ik een andere HBO te saai had gevonden en er niet doorheen gekomen was
Je hebt toch een HBO niveau en het ligt volledig aan jezelf wat je ermee gaat doen. Zelf werk ik nu op de Fac ulteit Diergenees kunde en heb het heel erg naar mijn zin
HihixxLady schreef:Ik heb een boekenlijst met 5 boeken gekregen, is dat voor 1 jaar of voor 1 periode? De lijst heb ik een paar pagina's geleden gepost!
elke periode moet je nieuwe boeken aanschaffen, maar idd soms zijn ze nutteloos. De boeken waar je echt tentamens over krijgt, die zou ik kopen
xxLady schreef:- Biology-N.A. Campbell & J.B. Reece 9 th edition ISBN13: 9781780164908
- Competentie management / druk 3 Roel Grit, R. Guit & N. van der Sijde ISBN13: 9789001814229
- Projectmanagement / druk 6 Roel Grit ISBN13: 9789001790936
- Hoofdlijnen Nederlands Recht Prof. mr. C.J. Loonstra Tiende druk ISBN13: 9783001807931
ItsMeGaby schreef:Ik zit nu in spanning te wachten op de uitslag van mijn herkansing en dus of ik over ben naar het 2e jaar Diermanagement!
Meer dan je boeken heb je niet nodig:) een laptop is altijd handig voor aantekeningen, maar dat is het dan ook!
Ik kan je alleen aanraden (om je hart rust te geven in de zomervakantie) om PDM01, 02 en 03 gewoon binnen 2x te halen!
verder is het een super leuke opleiding:)
en nog een tip voor je rug! neem de boeken niet mee naar school! je hebt ze daar nooit nodig:) aan een kladblok en een pen heb je genoeg:)
Tamara1991 schreef:ItsMeGaby schreef:Ik zit nu in spanning te wachten op de uitslag van mijn herkansing en dus of ik over ben naar het 2e jaar Diermanagement!
Meer dan je boeken heb je niet nodig:) een laptop is altijd handig voor aantekeningen, maar dat is het dan ook!
Ik kan je alleen aanraden (om je hart rust te geven in de zomervakantie) om PDM01, 02 en 03 gewoon binnen 2x te halen!
verder is het een super leuke opleiding:)
en nog een tip voor je rug! neem de boeken niet mee naar school! je hebt ze daar nooit nodig:) aan een kladblok en een pen heb je genoeg:)
Binnen 2 keer? Wat dacht je van in 1 keer?
Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen
Tamara1991 schreef:Heb de hele opleiding niet 1 herkansing hoeven doenIk raad iedereen aan hetzelfde te doen
ik had tot het eind van de 3e periode geen herkansingen, totdat ik PDM12 en PDM03 op dezelfde dag had en ik niet meer wist op welke ik me concentreren moest. Heb PDM03 3 keer moeten doen...poeh dat raad ik idd niemand aan. PDM01, 01 en 03 gewoon halen het eerste jaar, dan is er in principe niets aan de hand.
)
rotvak! En HDM21 heb ik gelukkig in 1 keer gehaald...snap dat nog steeds niet, want dat was een pittige module...