Ukkiee schreef:Ceriadwen schreef:tjees zwaar opleidingen. Hou toch op! Alles is zwaar tegenwoordig. En nee, ik ben van de generatie die deze watjes op de wereld heeft gezet.
En ja, ik ken veel veehouders en weet wat voor een dagen die maken. Als je niet bereid bent om je uren te draaien die nodig zijn, dan kies je het verkeerde beroep. Ga dan iets secretarieel doen of ga met aardappelen werken ofzo.
Als jij vind dat opleidingen tegenwoordig niet zwaar zijn..?! Moet jij eens een weekje met een geneeskundestudent meelopen. En dan mag je me daarna nog eens komen vertellen dat een studie van 80 uur per week niet zwaar is. Dan geef ik wel gelijk het extreemste voorbeeld, maar je moet niet bij mij aankomen dat 'school' niet zwaar is. Praktisch geen vakanties hebbend, en nee hoor ook geen vrije dagen die je kan opnemen, het gaat gewoon het hele jaar door. Net als een normale baan, ja. En dat zou je ook niet afdoen als niet zwaar.
ik doe een studie naast mijn fulltime baan en mijn gezin, en mijn huishouden en dan heb ik ook nog mijn paarden. Ruilen? Ik draai 8 wassen per week die weggestreken moeten worden, mijn kinderen moeten naar school, mijn huis met mijn katten en honden moet schoon, mijn gezin moet eten dus ook boodschappen in huis, en de ramen wassen helaas in 2013 zichzelf ook nog niet.
) alleen omdat 'ze er maar alvast aan moet wennen'. Kom op.
toen ik in Noorwegen op de boerderij werkte en woonde werkte ik van 7 tot 9 met tussendoor 3 uur vrij. Vond het erg pittig