De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:02

Ik werk op dit moment bij Iddink, de schoolboekencentrale. Verschrikkelijk werk, wil d'r echt geen seconde langer werken dan ik hoef. Ik moet de boekenpakketten samenstellen, dus ik pak een lijst, verzamel tussen de 8 en 38 boeken per leerling, en breng ze dan naar de lopende band. En dat zo'n 250 keer op een dag, wat een verschrikkelijk hoog target is. Niet echt een leuk eerste baantje en totaal geen uitdaging, maargoed ik wil die mooie muis voor m'n macbook en ik wil erg graag naar Justin Timberlake :')

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:16

BrittS schreef:
Plantjes stekken #) hele dag kleine plantjes uit elkaar trekken om ze vervolgens in mini gaatjes te moeten doen, 4 dagen volgehouden en toen hardlopend weggegaan. Werk nu bij kruidvat, ook niet super, maar het werk is wel redelijk vol te houden. Alleen de mensen!!!!! wat een vreselijk volk.

Meen je dat? Bij ons is het juist ontzettend gezellig.

Mijn vreselijke baantje was een ochtenkranten wijk. Het werk zelf was prima te doen, alleen was de betaling echt slecht geregeld..

roombolletje

Re: De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:19

Bah ik vind 8,14 euro voor 400(!) kranten ook best zuinig :\

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:27

Planten stekken in een kas!! Ik moet toegeven dat het altijd gezellig was, heb het daarom wel 2 jaar volgehouden maar noooit meer!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 06:30

Ik heb een tijd in een callcenter gewerkt.. Eerst was het nog leuk, ik deed inbound (dus dat mensen jou bellen) voor een catalogus a la Wehkamp, maar dan voor een wat ouder publiek. Dus de hele tijd lieve oudjes aan de telefoon die dingen wilden bestellen, heel schattig. :)
Maar daarna moest ik ineens outbound gaan doen.. De hele dag mensen bellen en verzekeringen aansmeren. Echt niks voor mij en je kreeg zoveel negatieve reacties. := Heb het toch nog 8 maanden volgehouden maar was blij toen ik weg was!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:24

Werken bij de receptie (parttime baan) van een zeer bekend radiostation....... Er werd altijd moeilijk gedaan bij het overnemen van je pauzes, zodat je amper kon eten of naar de wc kon. En ik zat me kapot te vervelen tussendoor. Ik miste zo het inhoudelijke werk en echt het gevoel hebbende ergens mee bezig te zijn. Daarbij werd er ook nog op je neergekeken, altijd de rotklusjes moest doen. Nee, was niet mijn ding en heb na een half jaar al opgezegd (had inmiddels een betere aanbieding :P ). Ben heel blij met mijn baan in het mediabedrijf van mijn partner. Daar draai ik mee van a tot z, ik kan er mijn creativiteit- en organisatietalent kwijt, ik ontmoet en werk met veel leuke mensen, ik heb alle vrijheid en kan naar de plee wanneer ik wil, zonder me te hoeven verantwoorden. :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:43

Werecat schreef:
.

Mijn vreselijke baantje was een ochtenkranten wijk. Het werk zelf was prima te doen, alleen was de betaling echt slecht geregeld..

Ik heb mijn ochtend krantenwijkje juist altijd met veel plezier gedaan vroeger. (Ik was toen 16 of 17 en ben nu 26, dus is al wel weer een paar jaar geleden).

Ik had de wijk waar ik zelf ook in woonde en het verdeelpunt was maar een minuutje of 3 fietsen. Ik haalde de kranten, fietste naar huis, trok mijn skates aan en deed de kleine 100 kranten in ongeveer een kleine drie kwartier. Alleen zaterdag was ik langer bezig omdat de kranten zwaarder waren. Vond het heerlijk om te doen, een uurtje in de ochtend, alle vrije tijd van de wereld, maar wel op die leeftijd zo'n 150 (en toen ik eenmaal 18 was 200) euro per maand te besteden (of sparen). Ik verdiende zo'n 6-8 euro per uur.

Mijn verschrikkelijkste baantje was afwassen in een lunchroom/restaurant. Vond het echt vreselijk. De mensen waren niet aardig, er was super veel onduidelijkheid over uitbetalen (kreeg het gewoon cash in mijn hand en heb nooit ook maar 1 loonstrook gezien). Heb het een maand of 4 volgehouden nog (elke zaterdag) en toen heb ik ontslag genomen, was het zat. Had ook niet eens een contract, dus heb gebeld dat ik niet meer kwam en ook per direct niet meer gegaan.

Al mijn andere baantjes waren eigenlijk altijd heel prima. Inclusief schoonmaken in het weekend in een verzorgingstehuis. Het was een leuk huis en het verdiende prima. Werk was niet top, maar ook niet echt over te klagen of zo.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-08-13 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:56

op een ponystal,heel leuk en gezellig hoor alleen ik werd steeds aangevallen door hun honden.
Dus na de 4 keer aanvallen (en voor de 2e keer in me been) ontslag genomen :(:)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:09

Lastig kiezen voor mij.. Ik heb in een call center gewerkt waar het werk zelf heel erg leuk was, maar waar iedere dag wel iemand in tranen achter zijn/haar computer zat omdat ze waren uitgekafferd (heel openbaar en heel onterecht) door de leiding.
De leiding was zo een keer van de vloer geplukt zo van "We hebben teammanegers nodig, dus doe jij maar." en niet getest op hun people-skills zeg maar...

Maar ik heb ook meer dan een jaar in een wasserij gewerkt voor bedrijfskleding. Wat vooral erg zwaar was. In de zomer erg heet, vanwege de soort van drogers. De sfeer op de vloer was over het algemeen wel heel gezellig, maar er speelden dingen (vanuit directie en management) die de sfeer best wel verziekten en mensen tegen elkaar opzette enzo. Ook niet fijn.
Ook de teamleider daar was niet erg competent.
Dus oké deze staat op 1 :=

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:10

Schoonmaken in een psychiatrisch ziekenhuis.. Ongelofelijk goor :r maar wat heb ik er gelachen 8)7

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:13

Kan wel een boek schrijven over dit onderwerp.

Maar de ergste baan was telefoniste/administratief medewerker bij een fouragehandelaar.
1e dag welgeteld 1 telefoontje gehad en 2 wegingen van vrachtauto's. Beetje uitleg wat alles inhield en me stierlijk verveeld.
2e dag, 2 telefoontjes meer en een paar kleine dingetjes en weer mezelf stierlijk verveeld
3e dag jawel zowaar een rondleiding over het bedrijf en weer een paar kleine dingetjes om te doen.
4e dag een zooi binnen gekomen facturen in mappen doen, kost veel tiid en was dus de hele dag zoet daarmee, dus dacht bij mezelf dit kan toch nog postitiever dan de vorige dagen.
Dag 5 weer wel wat werk maar niet super veel en je leert de mensen beter kennen die er werken.

Weekend

Dag 6 wakker worden en meteen al denken ik heb geen zin om naar mijn werk te gaan, dat zit niet goed
Dag 7 dag volgemaakt en gezegd dat ik niet meer zou terug komen.

Wat een verschrikking zeg daar, de mensen daar vond ik niks, het werk was voor mij een verschrikking dus 1 grote flop.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:39

O, ik weet er nog een!
Ik deed via het uitzendbureau en een organisatiebureau veel opdrachten voor partycatering, mn bedrijfsfeesten enzo. Was hartstikke leuk, hele avond een beetje rondlopen met een dienblad met glazen, goede muziek, happy mensen.
Dus ik bij een nieuwe opdracht weer opgetut en in mijn nette zwarte rok en witte blouse naar het bedrijf... kon ik met de hand gaan afwassen in de keuken, mensen van daar superonbeschoft, de vlekken kreeg ik ook nooit meer uit mijn kleren. Ik was echt woest op het uitzendbureau! Ik had afwaswerk best aangepakt maar dan had ik er wel graag vooraf van geweten.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:43

Post bezorgen in de winter (overtoom/Veronica gids, etc). Na 1 maand was ik het vreselijk beu, en toen bleek ik een opzegtermijn van een maand te hebben.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:54

Werken in een fabriek. Flesjes/pakjes babymelk controleren en overnieuw inpakken. Je handen zaten onder de schrammen. Mensen die er werkte waren niet allemaal even wijs. Verdiende wel oké, maar werken in een bedompte fabriekshal zonder ook maar één raam (zelf in de kantine). Heb het 2 weken volgehouden :j.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:54

Bij de hyporama tijdens tentenkamp, om precies te zijn anderhalve dag volgehouden.
Was echt mega boring.... mocht allerlei k*t karweitjes doen.

Weekblad berzorging, jaar volgehouden. En toen was ik het echt zo zat, elke keer die zwarte vingers en pijn in mijn voeten van het lopen.
Bleek ook een opzegtermijn te hebben van 6 weken (onbetaald....) Laten we zeggen dat de papier container het erg lekker vond al die kranten.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:48

vind het persoonlijk wel erg hoe sommige mensen zich van een baantje afmaken dat tegenvalt.

Als je een jaar in dienst bent, neem ik aan dat je een contract hebt en geen dagcontractjes via interim krijgt? dan behoor je te weten dat je een opzeg hebt. Kranten in de container mikken vind ik toch maar triest. Mensen hebben wel betaald om een krant te ontvangen en die kunnen er niets aan doen dat jij dat baantje niet leuk vind.

Je hoeft niet alle werk fijn te vinden, maar hou de eer aan jezelf en doe de termijn uit waarvoor je hebt toegezegd/ die je verplicht bent en handel alles keurig af. je weet nooit wie je later nog terug tegen komt in je leven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:58

Tja, in mijn gevoel was niet meer komen niet netjes, maar ik had ook wel een reden om op dat moment op te zeggen, er was iets gebeurd maar ik weet niet meer exact wat het was (is inmiddels ook al weer 10 jaar geleden bijna). Maar ik had ook geen contract en dus geen opzeg termijn. Zij hadden mij ook zo buiten de deur kunnen zetten.

Van die folders in de container mikken. Ik zou ook niet 6 weken lang onbetaald gaan werken. Een opzegtermijn van 6 weken die je vervolgens ook niet betaald krijgt is toch idioot. Dat betekend in principe dat ze voor iedereen die ze aan nemen ze diegene 6 weken gratis aan het werk kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-08-13 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:59

Piekosjj schreef:
Ik werk op dit moment bij Iddink, de schoolboekencentrale. Verschrikkelijk werk, wil d'r echt geen seconde langer werken dan ik hoef. Ik moet de boekenpakketten samenstellen, dus ik pak een lijst, verzamel tussen de 8 en 38 boeken per leerling, en breng ze dan naar de lopende band. En dat zo'n 250 keer op een dag, wat een verschrikkelijk hoog target is. Niet echt een leuk eerste baantje en totaal geen uitdaging, maargoed ik wil die mooie muis voor m'n macbook en ik wil erg graag naar Justin Timberlake :')

Oooh ja daar heb ik ook een zomer gewerkt. Vre-se-lijk!!
Ik zat op de reparatie afdeling en later mocht ik sorteren.

Ik heb ook 6 weken lang ringetjes van postduiven aan touwtjes geknoopt en in doosjes gedaan. Daar vroegen ze of ik het jaar erop terug wilde komen. Nou.. Nee.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:03

De hitte van de kas, de bliepjes van het kassawerk bij de AH, continu de zelfde handelingen bij Johnson Control (Volvo auto onderdelen) aan de lopende band, de mensen die niet snel genoeg schoon maakte bij de vakantie huisjes waardoor je nog snel snel iemand moest helpen, het vroege opstaan bij het kranten bezorgen, het heen en weer lopen met papier bij de drukkerij, in warmte, regen en strom appels en peren dunnen.. Ieder werk heeft zo zijn nadelen maar ik kon me over het algemeen wel staande houden en had het naar m'n zin.

Oehh en melkverpakkingen (die van de Lidl) controleren op verfspatters, en je handen open halen aan de kartonnen dozen bij het vakken vullen!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:10

Nadat mijn baas failliet was gegaan, via uitzendbureau op een accountantskantoor terecht gekomen, strak in het pak, verplicht kaartje leggen in de pauze :') en het was er zo stil dat als de telefoon ging ik me een ongeluk schrok,mocht de hele dag de boekhouding van veelal boeren uitpluizen -O- maandag begonnen, vrijdagsmiddag mijn urenbriefje ingeleverd bij uitzendbureau en gelijk gezegd dat ze maar wat anders voor me gingen zoeken, was er klaar mee. Baas van kantoor was er niet blij mee, jammer dan :evaw:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 13:11

Ik schrik er ook wel een beetje van dat mensen soms zo snel alweer stoppen met hun baan. Je weet toch wel een klein beetje wat voor werk je kunt verwachten wanneer je bijvoorbeeld bij een accountant of wasserette terecht komt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:16

Cayenne: heel veel dingen ontdek je pas als je het gedaan hebt. Zeker als je nog niet zoveel werkervaring hebt is dat allemaal helemaal nieuw. En dat weten de uitzendbureau's ook best wel, dat weinig verplichtingen van beide zijden is nou juist de kern van uitzendwerk.

Ook kan de sfeer van plek tot plek enorm verschillen. Het moet je liggen, en dat weet je niet vantevoren. Het ene kantoor is het andere niet bv.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 13:17

Shadow, dat ben ik met je eens, maar ik lees hier veel ervaringen van mensen die het werk zelf tegen vonden vallen en soms binnen een dag of week al waren gestopt. Soms zijn er van die periodes waar je doorheen moet. Ik heb dus zelf in een kas gewerkt en dat was ook alles behalve fijn soms, zeker in de zomerperiodes, maar er zijn maar weinig baantjes waarbij alle omstandigheden 100% naar wens zijn. Soms is het ook een kwestie van schikken en uberhaupt blij zijn dat je in deze tijd een baan hebt.

Maar qua sfeer is het uiteraard idd afwachten wat je krijgt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-08-13 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:18

Cayenne, wel als je vantevoren eerlijk wordt ingelicht, dan wel ja, maar als er gezegd wordt dat er een informele gezellige sfeer is en dat je werk afwisselend is,en er vervolgens amper een woord gesproken wordt,je de neiging krijgt om te gaan fluisteren, je godganse dag hetzelfde werk moet doen, nou sorry dan ben ik vertrokken,vond het van mezelf nog knap dat ik het een week heb volgehouden

Edit, heb het hier wel over 20 jaar terug :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:29

Ik ben ook al een aantal keer gestopt hoor - en ook om de inhoud van het werk. Gewoon, niet weten hoe het is om iets een hele dag of week te doen. Vooraf denk je 'valt vast wel mee', maar als je daar dan bent bedenk je dat je dat niet wilt. Dat was voor mij erg makkelijk omdat ik het geld ook niet heel erg nodig had, die vrijheid had ik, dus waarom niet? Het was uitzendwerk, ik zie het probleem niet.

Overigens ook nooit spijt van gehad. Niet dat ik het heb gedaan en niet dat ik er weer mee was gestopt.