Officiële waarschuwing Albert Heijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Re: Officiële waarschuwing Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:24

Rijbewijzen kun je tegenwoordig ook al met 16/17 krijgen, toch?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:26

moelly schreef:
Dominique_96 schreef:
Verder als er problemen zijn kan ik natuurlijk ook teamleider bellen dus echt uit de hand lopen zal het nooit haha _O-

Mag je hopen :o

Ik wil je niet bang maken, ofzo, maar ik heb al een aantal keer gehad dat ik een heel woordenboek scheldwoorden over me heen kreeg en dat ik blij was dat er een toonbank(servicepunt) tussen zat, anders was hij me zo aangevlogen, vrees ik. Toen heb ik inderdaad ook mijn teamleider erbij gehaald, die heeft het toen netjes afgehandeld.

:oo

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:28

moelly schreef:
Rijbewijzen kun je tegenwoordig ook al met 16/17 krijgen, toch?

Echt?
(Ben al even uit NL weg)
Was in Zwitserland en daar is rijbewijs zeker niet onder 18 in iedergeval.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:29

Als mensen moeilijk doen bij de kassa vraag ik of ze mijn leeftijd even willen schatten. Als ze het goed gokken zeg ik alsnog dat het fout is en dan: 'zie je nu hoe moeilijk het is om in te schatten? Volgende keer graag gewoon uw ID kaart laten zien'.
Meestal snappen ze het dan wel :')

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:30

Gewoon bij twijfel altijd vragen! Ja ik heb ook wel eens mensen die me dom aan kijken, maar dat zegt meer over hun dan over mij.
Sowieso ben je officieel verplicht om altijd een gelding legitimatiebewijs bij je te hebben, dus is het dan zo'n grote moeite om het te laten zien? Nee toch :D Dus gewoon vragen

En ik heb zelfs mensen gehad die bij de post begonnen te zeiken dat ik hun legitimatie vroeg. Ja dat moet wel eens als het een AANGETEKENDE brief is.. O.o moet ik hem soms aan iemand anders meegeven :')

@ hierboven. Ja autorijbewijzen krijg je nu al vanaf 16/17, maar ook scooterrijbewijzen krijg je vanaf 16 en ik zie niet van een afstand of het een auto of scooterrijbewijs is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:33

Ah, scooter :)*
Daar had ik inderdaad niet bij stilgestaan.
Was ik toch degene die het cup-a-soup moment verdiende :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:35

Ik vind het geen probleem, hooguit grappig haha! Je hoort je ID altijd bij je te hebben, dus ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:38

Tegenwoordig is het lastig om in te schatten hoe oud iemand is.
En lang niet iedereen die nu achter de kassa zit weet van het bestaan van papieren rijbewijzen af :x

Mijn rijbewijs is bijna 10 jaar oud en aan vervanging toe, ik heb nog zo'n mooi roze papiertje.
Bij het kopen van een sixpack bier kreeg ik de vraag of ik legitimatie bij me had. Geen probleem, leeftijd schatten kan erg moeilijk zijn en ik zag het als compliment. Alleen jammer dat de kassiere dacht dat mijn rijbewijs nep was en vroeg of ik ook een GELDIG legitimatie bewijs bij me had en de teamleidster erbij haalde omdat ik een valse legitimatie zou hebben :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:40

_O- die vind ik dan wel heel grappig.

Zoiets als mensen niet weten wat een rijksdaalder is (was) :D
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-07-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandyislief

Haha die is mooi!

Sjolvir

Mri schreef:
En lang niet iedereen die nu achter de kassa zit weet van het bestaan van papieren rijbewijzen af :x

Mijn rijbewijs is bijna 10 jaar oud en aan vervanging toe, ik heb nog zo'n mooi roze papiertje.
Bij het kopen van een sixpack bier kreeg ik de vraag of ik legitimatie bij me had. Geen probleem, leeftijd schatten kan erg moeilijk zijn en ik zag het als compliment. Alleen jammer dat de kassiere dacht dat mijn rijbewijs nep was en vroeg of ik ook een GELDIG legitimatie bewijs bij me had en de teamleidster erbij haalde omdat ik een valse legitimatie zou hebben :+

Ach... laatst wist iemand op bokt ook niet wat een rijksdaalder was.

Heb ook pas sinds een maand mijn rijbewijs papiertje omgewisseld voor een plastic versie :D

HI, iemand was me al voor.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:40

Mri schreef:

Hahaha _O-

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:42

hahaha dat is helemaal mooi, sta je daar te wachten :P

Ik vind het ook niet erg als ze me om legitimatie vragen, meestal sta ik al klaar en denk ik: oh, ze vragen het niet. Wel een keer gehad dat we met een groepje meiden boven de 20 waren en geen wijn meekregen, wij die winkel uit, 1 iemand met ID terug de winkel in, want ik had niks bij me en de rest ook niet, kregen we het nog niet mee omdat ze al dachten dat we buiten stonden te wachten :roll:. Toen maar naar de Jumbo!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:42

Bij mij wordt ook nog regelmatig om legitimatie gevraagd. Vind het wel een compliment. Ben 26. :D

Gewoon vragen dus, diegene die vervelend reageren zijn waarschijnlijk niet oud genoeg of hebben iets te verbergen. De mensen die gewoon legaal alcohol halen zul je waarschijnlijk alleen maar een glimlach op hun gezicht toveren door ze te jong in te schatten ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:44

xFioon schreef:

Ik vind het ook niet erg als ze me om legitimatie vragen, meestal sta ik al klaar en denk ik: oh, ze vragen het niet. Wel een keer gehad dat we met een groepje meiden boven de 20 waren en geen wijn meekregen, wij die winkel uit, 1 iemand met ID terug de winkel in, want ik had niks bij me en de rest ook niet, kregen we het nog niet mee omdat ze al dachten dat we buiten stonden te wachten :roll:. Toen maar naar de Jumbo!

Dat is flauw -O-

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:48

Nouja, wel begrijpelijk, maar was wel vervelend ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 21:51

xFioon schreef:
Nouja, wel begrijpelijk, maar was wel vervelend ;)

Nouja, degene komt alcohol halen alleen, dan zou ik als cassière doen alsof ik de anderen nooit gezien had :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:53

xFioon schreef:

zoiets had ik laatst ook ja.
Ging even snel naar de AH om sigaretten te halen, en kwam daar toevallig een klasgenootje tegen.
Dus ik riep, hee *** ! Wat voor les hebben we straks?
Kreeg ik geen sigaretten mee omdat hij zich niet kon legitimeren 8)7 (ik had wel gewoon ID bij me)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:56

Lizzyy schreef:
Gewoon iedereen zonder rimpels naar ID vragen :+

_/-\o_ _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:00

Ik ken toch best wat minderjarigen die rimpels hebben van het constant arrogant kijken :o

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:09

Gewoon durven vragen! :) Ik word 22 maar ik werd deze winter nog gevraagd om mijn ID te tonen voor een nachtclub waar je 16+ moest zijn. Ik heb die dan ook gewoon getoond zonder daar moeilijk over te doen, heb liever dat ze het een keer te veel vragen dan dat ze het te weinig vragen :o

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 22:45

Gelukkig vinden veel mensen het niet erg om om ID gevraagd te worden :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:00

Zo te lezen zijn ze veel strenger dan toen ik nog achter de kassa zat.
Toen vroeg ik het alleen of ik twijfelde of ze 16 waren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:08

volgensmij is de leeftijd met id tonen nu 25, (of 23?) dus zou gewoon alles en iedereen zonder rimpels vragen ;)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:54

Ik heb wel het toppunt van domheid meegemaakt :+

Ik was in mijn pak ik ben militair en werd bij het servicepunt van de ah om legitimatie gevraagd bij het kopen van sigaretten...stond wel even met mijn mond vol tanden :D

Vrouw achter mij begon heel hard te lachen en vroeg of we in Nederland kindsoldaten hadden, arm meisje achter de kassa werd enorm rood en heeft wel 100 x sorry gezegd.

Verder; als ik met mijn vriend boodschappen doe, incl toiletpapier, avond eten ed. wordt het nooit gevraagd.

Halen we alleen wat drank (zijn mooi weer drinkers haha) dan wordt het 9 van de 10 x gevraagd.

Ik ben 21 en mijn vriend 23, maar vinden het geen probleem hoor, gewoon vragen!