Wat ik kreeg voor m'n diploma?
Zeurende ouders waarom mijn cijfers niet hoger waren (was gewoon geslaagd met 6'en en 7'ens
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
Heb voor mijn HAVO diploma toendertijd mijn eerste leren rijlaarzen gekregen (echter was dit niet vooraf beloofd ofzo, kreeg het echt als cadeautje). En laatst voor het behalen van mijn bachelor een pandora bedel (ook niet vooraf beloofd)
Dit was overigens allemaal op de basisschool, op het middelbaar nooit iets gehad van mijn ouders. Nu ik VWO diploma op zak heb betalen zij mijn rijbewijs!
(slechte schraperige moeder geloof ik
) Ze krijgen eigenlijk door het jaar genoeg en ik vind dat goed je best doen op school een vanzelfsprekendheid moet zijn en dat ze best mogen weten dat geld iets bijzonders is. 
manzano schreef:Op de basisschool hadden we geen cijfers.
Als we op de middelbare school voor elk cijfer wat moesten krijgen waren m'n ouders denk ik failliet geweest. We hadden elke week wel meerdere toetsen, om over proefwerkweken maar te zwijgen
Voor de echte rapporten (3 per jaar) kregen we wel altijd een kleinigheidje.
Geld n.a.v. hoogte cijfer vind ik altijd wat dubbel. Stel je bent ergens niet goed in en je moet KEIHARD werken voor een 6, dan vind ik die 6 veel meer waard dan een 8 voor een vak waar je goed in bent.