Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:21

Voor mijn basisschool rapport kreeg ik meestal iets van 2 euro.
Wat ik kreeg voor m'n diploma?
Zeurende ouders waarom mijn cijfers niet hoger waren (was gewoon geslaagd met 6'en en 7'ens :roll: )

Starwien

Re: Cadeautjes voor een mooi rapport/mooie cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:26

Eeh, nu voel ik me verwend, kreeg dit keer met mijn eind rapport ( had wel een heel goed rapport, 1 btje en voor de rest A's ( A is hoogste ) ) een nieuw rossner lakhoofdstel van €50, want mn hoofdstel was aan vervanning toe , normaal kies ik bijv gewoon iets uit van onder de €10, ( denk aan een leuk oornetje op bokt markt :D )

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:29

Voor een goed rapport kregen wij niks. Bij een cijfer van 8 of hoger kregen we bij de lunch allemaal (ik en mijn broers) een sausijsebroodje :P Heb voor mijn HAVO diploma toendertijd mijn eerste leren rijlaarzen gekregen (echter was dit niet vooraf beloofd ofzo, kreeg het echt als cadeautje). En laatst voor het behalen van mijn bachelor een pandora bedel (ook niet vooraf beloofd)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:25

Van Opa kreeg ik wat hij in zijn portemonnee had zitten, was dat 2 euro kreeg ik 2 euro en was dat 20 euro dan kreeg ik 20 euro. Bij mijn ouders waren alle cijfers geld waard (basisschool) voor een Voldoende bijvoorbeeld 50 cent, voor een Voldoende/Goed 1 euro, voor een Goed 2 euro, voor een Goed/Uitstekend 2.50 euro en voor een Uitstekend dan 3 euro. Extra motivatie was nooit weg en gelukkig bestond mijn lijstje vaak uit allemaal G/U :D Dit was overigens allemaal op de basisschool, op het middelbaar nooit iets gehad van mijn ouders. Nu ik VWO diploma op zak heb betalen zij mijn rijbewijs!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:30

Ik krijg sinds de 2e al niets meer voor mijn raporten/diploma. Vind ik helemaal niet erg, want mijn vader steunt me financieel waar hij kan :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:40

Lekker met mama lunchen in de stad <3

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:41

Oké ik zal eerlijk zijn mijn zoontje krijgt voor zijn overgangs rapport ( volgende klas) ook altijd een
groter kado.
Dit jaar krijgt hij een nieuwe fiets, nou had hij deze ook nodig omdat 2 weken geleden zijn fiets gestolen is. Dus we hebben nu afgesproken dat we een nieuwe gaan halen en die ook gelijk voor zijn rapport is.

Het zal misschien verwend zijn, maar ja als je het kan doen waarom niet.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:55

Ik, mijn zusje of broertje mochten bij een goed cijfer/rapport kiezen wat we gingen avondeten :Y)

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 01:14

Op de basisschool kreeg ik altijd voor het eindrapport 10 euro. Nu op de middelbare hebben we een systeem voor een voldoende als gemiddelde 1 euro en voor een 7,5 of hoger 2 euro. Maar dat is wel stimulerend.
Voor mijn vorige rapport kreeg ik een cowboysbag omdat ik ook gewoon een nieuwe en grotere tas nodig had, dat is beter dan zomaar.

Ken ook een basisschool meisje die kreeg voor haar rapport een pony.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 01:19

Als mijn kinderen hun rapport lieten zien aan opa, zei ik altijd dat wat hij wilde geven niet hoefde te rinkelen, maar wel mocht ritselen. :D

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 02:27

Dit jaar voor me overgangsrapport krijg ik skeelers haha. Ik zit met een knieblessure waardoor ik niet mag hardlopen en mag sinds 1juli weer sporten. Dus zat al heel lang na te denken om skeelers te gaan kopen omdat dat niet zo belastend is als hardlopen.

Vroeger op de basisschool kreeg ik meestal 5 a 10 euro voor me eindrapport of een kleinigheidje.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 02:39

Vroeger altijd als het basisschool rapport kwam langs opa en oma voor een paar gulden/euro. Dat wisselde van 5 tot 20 euro.
Tijdje met m'n moeder de deal gehad dat ik voor iedere 10, 10 euro kreeg :D

En voor m'n slagen kreeg ik een week New York met mams en sis.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:50

Van m'n ouders en opa en oma vaak een rijksdaalder, die ging dan in de spaarpot voor een pony :')

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:57

Mijn zoon krijgt voor elk cijfer boven de 7 een bedragje, het hele jaar door. Voor zijn rapport
krijgt hij niks meer, dat heeft hij dan al dubbel en dwars gehad.
Dit jaar stond er nog wel een premie op 'overgaan' (en die heeft hij geincasseerd *\o/* ).

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:01

_Lorette_ schreef:
Een rijksdaalder van oma :))

Die kreeg ik ook!
Na de basisschool was het voorbij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:02

Mijn kinderen krijgen voor hun rapporten alleen een complimentje :o (slechte schraperige moeder geloof ik :+ ) Ze krijgen eigenlijk door het jaar genoeg en ik vind dat goed je best doen op school een vanzelfsprekendheid moet zijn en dat ze best mogen weten dat geld iets bijzonders is.

Zo had mijn oudste een kiddypet gevraagd en van mij gekregen (20 Euro), ze was er met een week op uitgekeken en ging zeuren om een Furby (100 Euro). Nou, ik vond op Kapaza een tweedehands Furby bij ons op het dorp voor 20 Euro, ze heeft klusjes gedaan voor ons om het geld te verdienen en vanmiddag gaan we de Furby ophalen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:06

Urielle, ik begrijp je uitgangspunt, maar ons idee is juist dat hij moet weten dat hard werken loont en dat leert
hij o.a. op deze manier.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:07

Ik kreeg altijd wat rapportcentjes. Maar dat was een paar gulden van oma en rond 5-10 gulden van mijn ouders. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:12

Op de basisschool hadden we geen cijfers.
Als we op de middelbare school voor elk cijfer wat moesten krijgen waren m'n ouders denk ik failliet geweest. We hadden elke week wel meerdere toetsen, om over proefwerkweken maar te zwijgen :D

Voor de echte rapporten (3 per jaar) kregen we wel altijd een kleinigheidje.

Geld n.a.v. hoogte cijfer vind ik altijd wat dubbel. Stel je bent ergens niet goed in en je moet KEIHARD werken voor een 6, dan vind ik die 6 veel meer waard dan een 8 voor een vak waar je goed in bent.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:14

Tsja, dat is het risico dat je failliet gaat natuurlijk als ouder :D .

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:14

Ik geef het eerlijk toe: Ik verwen mijn dochter. Een rapport is gewoon een goede gelegenheid voor een cadeautje. De cijfers die er op staan doen er eigenlijk niet zo veel toe. Het gaat er om dat ze haar best ervoor heeft gedaan. En dat laatste hoort vanzelfsprekend te zijn. Een goed rapport haal je niet voor je ouders maar voor jezelf.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:16

Hier in huis zou de regels: 1€ voor een 6, 1,5€ voor een 7 enzovoort niet eerlijk zijn, mijn oudste heeft dyslexie en scoort zelden hoger dan een 7, en dochter is een hoogvlieger die niet lager scoort dan een 8,5.. We willen geen onderscheid maken in punten, alleen maar voor inzet! En dan kan het best dat ik vind dat dochter hoger mg scoren en dat zoonlief met hetzelfde punt fantastisch scoort!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:22

Dat is zeker een punt hoor Angelique, maar ik heb maar één zoon dus dat probleem heb ik niet gelukkig.

Overigens vind ik dat een kind nog niet in staat is om 'voor zichzelf' te werken. Een kind is onvoldoende ontwikkelt
om naar dat principe te handelen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:24

Maar als hij dan SUPER zijn best heeft gedaan en hij haalt een 6 krijgt hij niks?? Lijkt me erg demotiverend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:26

manzano schreef:
Op de basisschool hadden we geen cijfers.
Als we op de middelbare school voor elk cijfer wat moesten krijgen waren m'n ouders denk ik failliet geweest. We hadden elke week wel meerdere toetsen, om over proefwerkweken maar te zwijgen :D

Voor de echte rapporten (3 per jaar) kregen we wel altijd een kleinigheidje.

Geld n.a.v. hoogte cijfer vind ik altijd wat dubbel. Stel je bent ergens niet goed in en je moet KEIHARD werken voor een 6, dan vind ik die 6 veel meer waard dan een 8 voor een vak waar je goed in bent.

Daar ben ik het (als docent) roerend mee eens!