Nare baan en baas, wat moet ik ermee aan?! help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:14

Yv_ schreef:
Pascal schreef:
Ik heb ooit een baas gehad waarvan je moest in en uit klokken als je naar de toilet ging, je kreeg 10 minuten per week!! Ging je daarover heen kreeg je een gesprek..

Ik heb me nooit ziek gemeld, ik vind dat niet netjes tegenover je collega's en ik vind niet dat je op die manier moet handelen.
Of je neemt ontslag en zoekt wat anders, of je zet je in tot de tijd dat je wat anders hebt en neemt dan ontslag.

Mijn dat zou mijn mentaliteit zijn..

Eens, ik sta er gewoon van te kijken hoeveel mensen er zeggen "ziekmelden".
In de 6 jaar dat ik bij mijn huidige baas werk, heb ik me 2x ziekgemeld, waarvan 1x een dikke week op bed gelegen en de andere week echt een fikse griep te pakken maar omdat collega's ook al ziek waren, heb ik toch gewerkt. Klanten verklaarden me voor gek, maarja ach, ik kon nog lopen toch :=.
Nee, ben echt niet van de mentaliteit om je om zulke dingen ziek te melden. Ga een gesprek aan met je baas, wellicht opent dat zijn ogen wel?
Zo te horen heeft namelijk nog nooit iemand die stap gezet. Misschien weet hij helemaal niet hoe hij handelt of heeft hij niet door dat het zo grof overkomt?

Ik zit nu ook met koorts achter mijn bureau, maar mijn enige 2 collega's die vandaag op de zaak zouden zijn zijn buiten de deur voor een belangrijke afspraak.
Is dus belangrijk voor de zaak, en daardoor ook weer belangrijk voor mij ;)

En tuurlijk had ik nu liever in mijn bedje gelegen om uit te zieken, maar samen moet je het oplossen.
Dus hopelijk zijn hun op tijd terug, kan ik wat eerder weg en anders werk ik gewoon tot het einde..

(BTW als ik had gezegd dat ik koorts had, had mijn baas zijn afspraak per direct verzet zodat ik thuis kon blijven.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:44

Mandy_89 schreef:
het probleem is opgelost, ik heb ontslag genomen.

Aan de ene kant goed van je maar aan de andere kant heb je nu wel een beetje je eigen glazen ingegooid. Je rechten heb je nu niet meer, dus je hebt ook geen kans meer op een uitkering. Ik zou nooit uit mijzelf ergens weggaan en zeker nu niet in deze crisistijden. Werk heb je niet snel meer en dan zit je thuis zonder geld en dan?

Ik wens je in ieder geval veel succes met het vinden van een nieuwe baan en hoop dat je hem snel hebt.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:46

Fijn dat het opgelost is. Moet je nog een periode uitwerken of mocht je direct gaan? Hopelijk viel het gesprek niet te zwaar voor je.

Dat ziekmelden vind ik persoonlijk ook geen goede manier. Goed jij hebt het nu even gedaan om je hoofd helder te krijgen maar in jouw plaats had ik gewoon direct ontslag genomen.
Al die 'spelletjes' die hier aangeraden worden, 'meld je ziek' 'neem geen ontslag maar zorg dat je ontslagen wordt anders heb je geen uitkering'. Heb zo iemand gekend die het vuil gespeeld heeft, wilde weg maar geen ontslag nemen, gewoon ontslag krijgen wilde ze ook niet, ze wilde een beëindiging met wederzijds akkoord en om dat te verkrijgen heeft mevrouw zich in ziekteverlof gezet wegens depressie (en believe me, ze was alles behalve depressief) tot de werkgever uiteindelijk maar heeft toegegeven omdat dat spelletje hem hoe dan ook geld koste. 3 maanden heeft dat geduurd :r .
Wees een volwassene en houdt de eer aan jezelf (zoals je nu gedaan hebt TS).

Anoniem

Re: Nare baan en baas, wat moet ik ermee aan?! help

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:53

Recht op een uitkering heb je sowieso niet na pas 3 maanden in dienst te zijn geweest. Daar staat een periode van 26 weken voor, en dan heb je de minimale WW.

Ik vind het ergens heel verstandig van je TS, ontslag nemen. Je wil ook niet met een burn out thuis komen te zitten, en daar was je hard naar op weg zo te lezen :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:06

Gelijk heb je hoor TS +:)+

Mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar nu ben je er tenminste wel lekker vanaf en dat is ook wat waard :j