Studenten stad Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:39

Colaaa schreef:
NogSteedsGek schreef:
Hora Siccamasingel, ook leuk! heb daar dit jaar sportlessen gegeven aan de eerste jaars.

Ook aan noorderpoort leerlingen ?

Juist aan de Noorderpoort studenten. De lessen werden op en andere locatie gegeven (Hora heeft geen gymzaal) maar wel aan de studenten die op de locatie Hora Siccamasingel zitten.

Colaaa

Re: Studenten stad Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:57

Aha oke dan !

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:16

miccamaaike schreef:
Leuk allemaal nieuwe paardrijdende studenten voor Grun :)
Ik heb er 8 jaar gewoond, ben afgelopen maart verhuisd. Heerlijke stad en doordat ik er nog werk kom ik er nog dagelijks :)

Merell, op bokt en marktplaats worden nog wel eens bijrijdpaarden aangeboden. Zo heb ik ook mijn bijrijdpaarden gevonden. Daarnaast kun je natuurlijk ook lid worden van Parafrid. Ze hebben manege lessen, maar als je liever niet op een manege wilt rijden is ook gewoon erg gezellig met veel leuke activiteiten. Via via kun je dan ook wel eens een leuk paard vinden om te rijden. Voor degenen die wedstrijden leuk vinden, je kunt dan ook deelnemen aan de landelijke studentenwedstrijden.

http://www.parafrid.nl
http://www.studentenruiters.nl

Ben al eens bij parafrid wezen kijken, heb daar toen een proefles gedaan maar het was niks voor mij. Ik reed toen al jaren niet meer op een manege en dit voelde toch echt wel zo. Daarnaast voelde ik me ook niet heel welkom maarja. Nu krijg ik af en toe priveles van iemand in Donkerbroek maar het liefst zou ik natuurlijk weer een bijrijdpaardje willen wat qua afstand makkelijk te bereizen is, maarja vindt dat maar eens in Groningen...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:36

Die heb ik voor je in de aanbieding, Merell! :) Ik stuur je even een PB.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:46

Merel, jammer dat je je niet echt welkom voelde, dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Het is juist een hele gezellige vereniging! Maar de lessen zijn idd wel gewoon op een manege, daar verander je natuurlijk niets aan. Ik heb ook niet heel lang in de lessen gereden, toen ben ik op zoek gegaan naar een bijrijdpaard. Er is overigens echt wel wat te vinden als je een beetje zoekt. Misschien een advertentie op bokt plaatsen? Ik heb eerst via bokt in Noordlaren een paard te rijden gehad en later in Aduard, die had ik via Marktplaats. Er is wel wat te vinden, goed zoeken :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 23:09

Zijn er nog mensen die een leuke kamer weten?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:43

Zal even checken bij huisbaas of t nog vrij is maar als het goed is is er bij mij in huis nog een kamer vrij!

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 06:36

Mijn kamer komt misschien tijdelijk vrij van half november tot half/eind januari. Of dit zeker is weet ik over 1 a 2 weken. Het gaat om een kamer in de schildersbuurt met een eigen keuken en balkonnetje. Kamer is ongeveer 20 m2.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 10:02

Bedankt meiden!!

M_erell, ik zoek eigenlijk wel een kamer die niet tijdelijk beschikbaar is. Ik hoef ook niet perse meteen al vanaf het begin een kamer, zodat ik even kan wennen aan de nieuwe opleiding enzo :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:44

Ik begin in september aan de studie Nederlandse taal en cultuur aan de RUG :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 14:07

Leeuk!!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:11

Ik ga trouwens niet op kamers, het is voor mij namelijk maar een halfuurtje met de bus. :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:14

Ik studeer ook in Groningen. Fantastische stad vind ik het :)
Ik woon zelf nog thuis en ga na de zomervakantie naar het 2e jaar van accountancy op de Hanze! Kijk er erg naar uit :)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:15

@Rianneuhh, dan zit je niet ver in Friesland of wel? Ik neem hier altijd de bus die vanaf Drachten komt.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 17:19

Ik ga eerst ook reizen, maar wil ook gewoon op kamers om te ervaren hoe dat is :)

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:28

Ik studeer en woon ook in Groningen. Alhoewel.. Afgelopen semester heb ik in Duitsland gestudeerd en hoewel ik hier ook in fantastisch mooie stad woon, mis ik het mooie Grunn stiekem wel. Wat dat betreft heeft Ralf Poelman helemaal gelijk met z'n "want als ik weg ben, dan mis ik de straten" :o

Ik wilde in het begin ook niet op kamers. Ik deed er ongeveer een uurtje over in totaal en zo kon ik mooi blijven paardrijden en aan de studie wennen enzo.. Dacht ik. Het duurde niet zolang tot ik wél op kamers wilde :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:02

Marielle_93 schreef:
@Rianneuhh, dan zit je niet ver in Friesland of wel? Ik neem hier altijd de bus die vanaf Drachten komt.

Klopt, ik woon in Drachten :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:03

Nordsvensk schreef:
Ik ga in ook in Groningen studeren,. Het word fiscaal recht en economie (:

Welke school wordt het? Ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik het ook ga studeren :o haha

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:24

xlovelove schreef:
Nordsvensk schreef:
Ik ga in ook in Groningen studeren,. Het word fiscaal recht en economie (:

Welke school wordt het? Ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik het ook ga studeren :o haha

Er is in groningen toch maar 1 school? Ik ga igg naar Hanze

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:34

Ik heb een vraagje. Waar hebben jullie je fiets gekocht? Ik ga maandag in m'n kamer slapen, maar wil ook gelijk een fiets hebben om rond te kunnen crossen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:50

Mijn school zit ook in Groningen. Ondanks dat ik wel mijn HAVO diploma heb, doe ik marketing en communicatie op het JCC, MBO niveau 4. Ben vorig jaar begonnen en dankzij mijn HAVO kon ik na een half jaar naar het 2e jaar, en nu ga ik naar het 3e jaar.
Het JCC zit in het Noorderpoort aan de Hora Siccamasingel.

Omdat ik zelf een auto heb en niet zo ver van de stad af woon reis ik heen en weer. Makkelijk met de paarden thuis, en ik kon gewoon mijn oude baantje houden. Mijn vriend heeft een bedrijf in Groningen dus na school ga ik daar eerst langs.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het echt niet zou trekken om een kamer te hebben in de stad. Veel te veel lawaai, ik woon op het platteland en ben bij wijze van spreken al wakker als er een auto langs rijdt. Slaap wel eens in de stad bij vrienden of familie, maar ben er al achter dat ik dan genoeg drankjes moet nuttigen wil ik een beetje slapen :+ .

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:18

LeonieL schreef:
Ik heb een vraagje. Waar hebben jullie je fiets gekocht? Ik ga maandag in m'n kamer slapen, maar wil ook gelijk een fiets hebben om rond te kunnen crossen.

Ik heb mijn fiets gekocht in het dorp waar ik vandaan kom en dus niet in Groningen zelf.. Maar als ik mijn vrienden mag geloven, zijn er zat mogelijkheden om een goedkope fiets te scoren :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:24

Ja, dat hoorde ik dus ook. Haha, maar als ik ze vraag zijn ze allemaalheel vaag.. xD
Ik wil geen 75 euro betalen, maar heb hem wel maandag nodig eigenlijk xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:32

Voor de fietsenzoekers in Groningen: *klik* - linkje naar de fietsenverkoop van de gemeente. Wel vroeg uit je bed komen maar dan heb je wel voor zo'n 35 euro een prima stadsfiets! En check anders de 'for sale in Groningen' facebookpagina, daar komt ook regelmatig een prima en betaalbare stadsfiets voorbij :j

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:37

Ik meld me ook :wave:

Bijna 2ejaars studente rechten aan de RuG. Ik heb het eerste jaar in Leeuwarden gedaan, een soort afdeling van de RuG in de NHL, dat was dichterbij voor mij (en fijner; dezelfde docenten komen naar je toe én we hadden maar 20 mensen in de klas). Alleen het eerste jaar kan in Leeuwarden, dus nu op naar Groningen!

Ik blijf thuis wonen. Op kamers gaan zou makkelijk zijn, maar ik heb hier in Friesland een paard staan waar ik vrij fanatiek mee ben en op niveau wil houden. Dus 5x per week terug naar huis om paard te doen komt op hetzelfde neer als de trein pakken voor de colleges in Groningen, maar dan zonder hoge huurkosten :).
Mijn ouders hebben een eigen stal met binnenbak, dus ik hoop dat ons huidige huis snel is verkocht en dat we dan daar kunnen wonen.