Probleempje met een leraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:04

Suzanne F. schreef:
Moeilijk om het verhaal van 1 kant te horen en nog wel van een puber...
Heeft ze jou echt een imbeciel en een debiel genoemd? Letterlijk?

Ik vind dat je te allen tijde de ere aan jezelf moet houden en je nooit moet verlagen tot dat niveau. Ik vind het niet getuigen van normen en waarden en respect naar volwassenen toe als je haar uitscheldt en dik noemt.
Dat kan gewoon niet.

Mocht de lerares jou echt uitgescholden hebben dan moet je dat melden op school bij haar leidinggevende.

Vind dat je nu wel een beetje alle pubers over een kam scheert...
Maar wat betreft het imbeciel en debiel noemen sta ik niet een raar van te kijken gebeurt vaker dan je denkt. Wij hadden ook zo'n docent. ene vriendin was dik andere was een egoïstisch ander was weer wat anders en ga zo maar door...

Well ben ik het met Suzanne eens dat je je eer beter zelf hoog had kunnen houden en niet haar ook een paar scheldwoorden naar haar hoofd had moeten smijten. Weet hoe moeilijk het is ik ben ooit ook 1 keer in mijn leven volledig uit mijn plaat gegaan (hoewel ik toen geen scheld woorden heb gebruikt maar nogal heel erg duidelijk en schreeuwen en pissig heb verteld dat ik het er niet mee eens was en dat ie pech had :') )

wat betreft je mobiel terug krijgen zou ik naar de directeur gaan en niet naar je mentor. directeur kan er toch iets meer aan doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:05

Demivds schreef:
Ayasha schreef:
TS wat staat er in je schoolreglement?

Sjee Tigra hoezo hypocriet. Je kan ook niet over TS oordelen als je toch enkel oordeelt als je de hele situatie kent dus waarom doe je het dan?

In het reglement staat: Als ze je mobiel ZIEN word hij ingenomen,

In plaats van op alle slakken een zoutje te leggen, zou je ook netjes kunnen proberen een gesprek aan te gaan met de lerares.

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:06

Sammie schreef:
Ik vind de reactie van ts buiten proportie. In reactie daarop begrijp ik dus wel dat de leraar de telefoon de rest van het jaar in neemt. Hoe durf je het in je hoofd te halen zo tekeer te gaan tegen een leraar en haar omvang en allerlei andere dingen er bij te betrekken alleen omdat het je niet zint dat je telefoon is afgaan en dat ze hem heeft afgepakt. Per ongeluk of niet. Je weet dat ze stil of uit moeten staan.

Je zou eens in mijn schoenen moeten staan, je zou het niet uit houden.
Ik heb wel vaak een kort lontje waar ik niks aan kan doen. Maar zodra leraren de lessen ervoor mijn ouders gaan uitschelden voor slechte opvoeding omdat ik bijv, een keer niet reageer op haar vraag door het niet te horen, dan moet ik me al inhouden om haar niet een paar klappen uit te delen. Ik ben de kleinste uit de klas (1.58) en zelfs daar spot ze wel eens mee, bijvoorbeeld: zoon KLEIN meisje en zoon GROTE mond, terwijl ik alleen maar zeg dat ik het niet leuk vind dat ze zo over mijn ouders praat.
Als het nou iets was dat ik zat te appen onder de les is anders dan je wekker afgaat. Hij stond op stil en wekker gaat altijd af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:07

Demivds schreef:
Ayasha schreef:

Sjee Tigra hoezo hypocriet. Je kan ook niet over TS oordelen als je toch enkel oordeelt als je de hele situatie kent dus waarom doe je het dan?

In het reglement staat: Als ze je mobiel ZIEN word hij ingenomen,

normaal staat er ook een duur in. Eind vd les, eind vd dag?
Mij is altijd verteld door leraren dat als ze hem na schooltijd houden, en je er tegenin gaat, je in principe in je gelijk gesteld wordt.
En dan heeft ze hem nog uit je handen gepakt dat mag ze sowieso niet want dan is er geen sprake meer van "vrijwillig inleveren"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:12

Ik heb ook zo'n lerares die werkelijk niets anders kan dan zaniken. Letterlijk over alles. Inderdaad naar je mentor/directeur gaan, want dit slaat helemaal nergens op. Als onze klas slecht scoort op een toets, zegt ze dat we allemaal dom zijn, en dat ze niet voor ons gaat stemmen op de vergadering, als we bespreekgeval staan. Misschien was het slimmer geweest als je haar niet had uitgescholden, maar inderdaad gewoon naar de directeur gaan.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:12

Wat een brave hendrikjes hier allemaal?
Niemand die nog weet hoe het was om puber te zijn en hoe erg zoiets dan kan aanvoelen?
Nou ik wel! Ik was dan ook echt niet makkelijk, maar ik bedoelde het ook allemaal niet zo kwaad en kon er wel heel erg van balen als ik dan weer in de problemen kwam.

TS: ik vind dat ze je mobieltje niet kan vasthouden tot de vakantie. Ga nogmaals met haar praten samen met je mentor, zodat jullie een oplossing kunnen vinden. Geef hier ook in aan dat je je niet op je gemakt voelt in haar les en dat je het idee hebt dat ze de pik op je heeft, misschien heeft de lerares niet door dat ze dit doet.
Succes :)

amies100

Re: Probleempje met een leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:15

Ik begrijp je lerares heel goed, ze zal vast en zeker vaker problemen met je gehad hebben. Er is niet voor niets de regel geen mobiel in de klas, hier heb jij je eigen ook aan te houden.
Als je net zo'n vervelende puber bent als ik destijds dan snap ik heel goed dat ze je mobiel heeft ingenomen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:16

Demivds schreef:
Ik heb wel vaak een kort lontje waar ik niks aan kan doen.

Hoezo kun je daar niets aandoen? Er is geen excuus voor het hebben van een kort lontje. Wijze les als je ouder wordt; door een grote mond terug te geven, los je niets op. Houd de eer aan jezelf en denk wat je wil denken, maar uit het niet direct. Tel even tot 10.

Ook ik heb echt waardeloze docenten meegemaakt waarvan ik dacht 'waarom sta je voor de klas :?' maar door brutaal terug te doen werd de situatie alleen maar slechter. Je kan de docent niet even veranderen, maar wel je eigen houding.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:18

LZP -> STW

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:19

Demivds schreef:

Kort gezegd: dat is jouw eigen probleem en niet die van je lerares. Als iedere leraar of lerares rekening zou moeten houden met 25 korte lontjes per klas, dan bleef er weinig lesgeven over.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:19

Martine_R schreef:
Ayasha schreef:
ER staat niets over in de wet, dus ook niets dat hen de macht geeft een mobiel te stelen.
Onteigenen van goederen = stelen.

Ja, en iemand na laten blijven = gijzelen :')

Een telefoon is geen balpen he, een beetje smartphone kost zo 500,- en dan staat er ook nog prive informatie op. Bovendien werd hij afgepakt en niet ingeleverd, afpakken is gewoon diefstal :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:21

liedje89 schreef:
Een telefoon is geen balpen he, een beetje smartphone kost zo 500,- en dan staat er ook nog prive informatie op.(

Daarom juist had TS zich goed aan de regels moeten houden.
En ach, als dit echt diefstal zou zijn, dan kan TS toch gewoon aangifte gaan doen? :)

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:21

vuurneon schreef:
Demivds schreef:

Hoezo kun je daar niets aandoen? Er is geen excuus voor het hebben van een kort lontje. Wijze les als je ouder wordt; door een grote mond terug te geven, los je niets op. Houd de eer aan jezelf en denk wat je wil denken, maar uit het niet direct. Tel even tot 10.

Ook ik heb echt waardeloze docenten meegemaakt waarvan ik dacht 'waarom sta je voor de klas :?' maar door brutaal terug te doen werd de situatie alleen maar slechter. Je kan de docent niet even veranderen, maar wel je eigen houding.

Ik heb wel meer meegemaakt waarom ik daar redenen toe heb dat ik er niks aan kan doen. Ik ben misschien een puber maar zover ik weet totaal geen moeilijke. Soms word het me te veel en kan ik er van alles uitgooien zo zit ik nu eenmaal in elkaar en dat gaat 10 seconden wachten niks aan veranderen, sorry

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:22

TS, ik ga mee met de mensen die voorstellen een gesprek aan te knopen. Hoe vind jij het zelf nou eigenlijk dat je haar hebt uitgescholden? Het klinkt namelijk alsof je dat normaal vindt enkel omdat zij ermee begonnen is, maar juist omdat jij zelf wéét hoe naar het is om uitgescholden te worden zou je toch moeten kunnen indenken dat die docent zich er ook heel naar om zal voelen? En dat zij, net als jij, alleen maar verder in de aanval zal gaan? En dan krijg je een vicieuze cirkel waarbij zij jou steeds erger 'pest', en jij precies hetzelfde terugdoet, waardoor het nooit opgelost zal worden.

Ik denk dat het nuttiger is om een gesprek aan te knopen waarbij eventueel iemand anders van school en/of je ouders aanwezig zijn, je excuses aan te bieden voor het uitschelden, maar daarnaast óók op een rijtje zetten (kan je misschien van te voren op papier zetten, zodat je het niet vergeet als je daar zit) wat voor dingen de docente tegen jou heeft gezegd waar je het niet mee eens bent. Dan kan je in ieder geval je hart luchten en misschien dat de docent, als zij ziet hoe erg ze jou kwetst door opmerkingen over bv je lengte of je ouders (want misschien heeft ze dat nieteens door), dan ook inziet dat het anders kan. Voor haar moet deze situatie toch ook niet prettig zijn tenslotte... En ook als het niet lukt kan je het zelf iig met een goed gevoel afsluiten, omdat je je best hebt gedaan, excuses hebt aangeboden voor gedrag wat je zelf ook niet tegen je zou willen hebben, haar verteld hebt dat haar opmerkingen kwetsend zijn en gevraagd hebt of ze het niet meer zal doen.

Die telefoon had je trouwens wel zelf iets aan kunnen doen, want ook al stond de wekker nog van vorige week, die heb je toch wel echt zelf aan gezet. Je kan dan ook accepteren dat het zo is, en je hem een dag kwijt bent. (Maar ik ben het wel met anderen eens dat je hem weer terug zou moeten krijgen, of hem minstens uit zou moeten kunnen zetten)

Succes ermee, ik hoop dat je het kan oplossen of in ieder geval een situatie kunt creëren waar er niet meer gescholden e.d. wordt, van beide kanten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:23

Cayenne schreef:
liedje89 schreef:
Een telefoon is geen balpen he, een beetje smartphone kost zo 500,- en dan staat er ook nog prive informatie op.(

Daarom juist had TS zich goed aan de regels moeten houden.
En ach, als dit echt diefstal zou zijn, dan kan TS toch gewoon aangifte gaan doen? :)

Denk inderdaad dat dat best kan, ik weet alleen niet of dat heel verstandig is ivm nog wel gewoon enkele weken bij deze mevrouw in de klas moeten zitten.

En het is dom om je telefoon niet uit te zetten maar wie is er nu nooit zoiets vergeten, vind het disproportioneel om voor een foutje een apperaat van 500,- met prive informatie weken in te nemen. Schelden heeft niets met die telefoon te maken verder. Als je normaal de leraar uitscheld neemt ze toch ook niet je telefoon in daar hoort gewoon een normale straf op te staan.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 24-06-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:24

Innemen mag de school doen, staat ook netjes in de schoolreglementen (alleen de vraag is nu hoelang houden ze het?). Afpakken mag niet.

Ts, even een bezoek aan de rector oid brengen voor opheldering over de regels?

En ts; jouw gedrag is altijd jouw verantwoordelijkheid. Dus 'ik kan er niets aan doen' lost niets op. Een scheet laten omdat je darmproblemen hebt, daar kun je niets aan doen. Maar je gedrag kun je wel veranderen. Ook als puber.

En anders maar aan de hand van je ouders naar school om uitleg te vragen :)

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:29

Mews schreef:
TS, ik ga mee met de mensen die voorstellen een gesprek aan te knopen. Hoe vind jij het zelf nou eigenlijk dat je haar hebt uitgescholden? Het klinkt namelijk alsof je dat normaal vindt enkel omdat zij ermee begonnen is, maar juist omdat jij zelf wéét hoe naar het is om uitgescholden te worden zou je toch moeten kunnen indenken dat die docent zich er ook heel naar om zal voelen? En dat zij, net als jij, alleen maar verder in de aanval zal gaan? En dan krijg je een vicieuze cirkel waarbij zij jou steeds erger 'pest', en jij precies hetzelfde terugdoet, waardoor het nooit opgelost zal worden.

Ik denk dat het nuttiger is om een gesprek aan te knopen waarbij eventueel iemand anders van school en/of je ouders aanwezig zijn, je excuses aan te bieden voor het uitschelden, maar daarnaast óók op een rijtje zetten (kan je misschien van te voren op papier zetten, zodat je het niet vergeet als je daar zit) wat voor dingen de docente tegen jou heeft gezegd waar je het niet mee eens bent. Dan kan je in ieder geval je hart luchten en misschien dat de docent, als zij ziet hoe erg ze jou kwetst door opmerkingen over bv je lengte of je ouders (want misschien heeft ze dat nieteens door), dan ook inziet dat het anders kan. Voor haar moet deze situatie toch ook niet prettig zijn tenslotte... En ook als het niet lukt kan je het zelf iig met een goed gevoel afsluiten, omdat je je best hebt gedaan, excuses hebt aangeboden voor gedrag wat je zelf ook niet tegen je zou willen hebben, haar verteld hebt dat haar opmerkingen kwetsend zijn en gevraagd hebt of ze het niet meer zal doen.

Die telefoon had je trouwens wel zelf iets aan kunnen doen, want ook al stond de wekker nog van vorige week, die heb je toch wel echt zelf aan gezet. Je kan dan ook accepteren dat het zo is, en je hem een dag kwijt bent. (Maar ik ben het wel met anderen eens dat je hem weer terug zou moeten krijgen, of hem minstens uit zou moeten kunnen zetten)

Succes ermee, ik hoop dat je het kan oplossen of in ieder geval een situatie kunt creëren waar er niet meer gescholden e.d. wordt, van beide kanten.

Het is niet niks om uit gescholden te worden, Maar ze heeft iemand uit mijn klas al gestoken met een pen in zijn arm, dat is niet overdrijven het is echt er kwam bloed uit. Ook heeft ze geknepen. Ze pakt je vast smijt je de klas uit. een klasgenoot zij de volgende keer hem direct bij je BH in stoppen, daar mag ze niet me aanraken, Maar dat gaat te ver. Mevrouw J is een leraar die altijd precies het tegenovergestelde doet van alle leraren. We hebben een drukke klas dat weet ik, maar ze doet gewoon tegen mij, en jody en chantal heel anders dan tegen de rest, ons raakt ze aan en dan bedoel ik met knijpen, meesleuren etc.
Ik ben er nu een beetje zat van en als ik het niet had gezegd dat ze moet ophouden was ze door blijven gaan met aanraken etc. Hier heb ik al over gepraat maar ze doen er niks aan, jammergenoeg.
Ik zou kijken als ik een gesprekje kan regelen met haar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:30

En waarom heeft dan niemand aangifte gedaan als het zo erg is? Neem aan dat ouders hier wel op inspelen als hun kind gestoken wordt door een docent.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-06-13 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:30

Waarom is dan niemand naar een mentor of rector gestapt?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:33

Ayasha schreef:

Ze zegt zelf dat ze haar uitgescholden heeft en dat vind ik niet kunnen. Dat is heel simpel toch. Dus ik zie niet in wat daar hypocriet aan is. Ze verteld haar kant van het verhaal en daar oordeel ik over. De kant van leraar ken ik niet en kan ik niet oordelen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 24-06-13 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:35

Dat kan maar als de leerkracht haar idd uit gescholden heeft, kan dat ook niet.
Altijd zanikken ze op bokt dat pubers niet serieus genomen moeten worden want hun hersenen zijn nog niet ontwikkeld en bla bla bla...
Maar hier moet de puber ineens de volwassene van de twee zijn...
Tis het één of het ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:36

Tigra_ schreef:
Ayasha schreef:

Ze zegt zelf dat ze haar uitgescholden heeft en dat vind ik niet kunnen. Dat is heel simpel toch.

Ik zeg niet dat je leraren mag uitschelden, maar ik vind het niet raar dat TS dat nu deed. Als het mens balpennen in leerlingen hun armen steekt en ze de klas uit sleurt, dan ben ik ook niet bang om iets terug te zeggen. Natuurlijk had ze beter gelijk naar de rector kunnen gaan, maar toch... ik kijk er niet van op dat TS de leraar uitscheldt. Leerlingen de klas uit sleuren en schreeuwen kan net zo min als de leraar uitschelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:37

Ayasha schreef:
Dat kan maar als de leerkracht haar idd uit gescholden heeft, kan dat ook niet.
Altijd zanikken ze op bokt dat pubers niet serieus genomen moeten worden want hun hersenen zijn nog niet ontwikkeld en bla bla bla...
Maar hier moet de puber ineens de volwassene van de twee zijn...
Tis het één of het ander.

_/-\o_

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:37

Zijn ze wel, ze zeggen we praten er met haar over, en aangifte is er (volgensmij) al een keer gedaan door jody die nagelafdrukken van haar in haar arm had staan

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:39

Resistance schreef:
Tigra_ schreef:

Ze zegt zelf dat ze haar uitgescholden heeft en dat vind ik niet kunnen. Dat is heel simpel toch.

Ik zeg niet dat je leraren mag uitschelden, maar ik vind het niet raar dat TS dat nu deed. Als het mens balpennen in leerlingen hun armen steekt en ze de klas uit sleurt, dan ben ik ook niet bang om iets terug te zeggen. Natuurlijk had ze beter gelijk naar de rector kunnen gaan, maar toch... ik kijk er niet van op dat TS de leraar uitscheldt. Leerlingen de klas uit sleuren en schreeuwen kan net zo min als de leraar uitschelden.

Tja sorry maar daar kunnen wij dus niet over zeggen. Ken genoeg pubers met veel fantasie zoals leerling bij mij op school had verzonnen dat de leraar hem had geslagen, verhaal was andersom maar toch gingen ouders naar de rechter. Terwijl er genoeg andere leerlingen waren die het verhaal van de leraar bevestigden. Als het echt zo is moeten leerlingen naar hun mentor gaan dan kan er wat veranderen terug schelden helpt dan echt niet in zo'n situatie hoor.