Mews schreef:TS, ik ga mee met de mensen die voorstellen een gesprek aan te knopen. Hoe vind jij het zelf nou eigenlijk dat je haar hebt uitgescholden? Het klinkt namelijk alsof je dat normaal vindt enkel omdat zij ermee begonnen is, maar juist omdat jij zelf wéét hoe naar het is om uitgescholden te worden zou je toch moeten kunnen indenken dat die docent zich er ook heel naar om zal voelen? En dat zij, net als jij, alleen maar verder in de aanval zal gaan? En dan krijg je een vicieuze cirkel waarbij zij jou steeds erger 'pest', en jij precies hetzelfde terugdoet, waardoor het nooit opgelost zal worden.
Ik denk dat het nuttiger is om een gesprek aan te knopen waarbij eventueel iemand anders van school en/of je ouders aanwezig zijn, je excuses aan te bieden voor het uitschelden, maar daarnaast óók op een rijtje zetten (kan je misschien van te voren op papier zetten, zodat je het niet vergeet als je daar zit) wat voor dingen de docente tegen jou heeft gezegd waar je het niet mee eens bent. Dan kan je in ieder geval je hart luchten en misschien dat de docent, als zij ziet hoe erg ze jou kwetst door opmerkingen over bv je lengte of je ouders (want misschien heeft ze dat nieteens door), dan ook inziet dat het anders kan. Voor haar moet deze situatie toch ook niet prettig zijn tenslotte... En ook als het niet lukt kan je het zelf iig met een goed gevoel afsluiten, omdat je je best hebt gedaan, excuses hebt aangeboden voor gedrag wat je zelf ook niet tegen je zou willen hebben, haar verteld hebt dat haar opmerkingen kwetsend zijn en gevraagd hebt of ze het niet meer zal doen.
Die telefoon had je trouwens wel zelf iets aan kunnen doen, want ook al stond de wekker nog van vorige week, die heb je toch wel echt zelf aan gezet. Je kan dan ook accepteren dat het zo is, en je hem een dag kwijt bent. (Maar ik ben het wel met anderen eens dat je hem weer terug zou moeten krijgen, of hem minstens uit zou moeten kunnen zetten)
Succes ermee, ik hoop dat je het kan oplossen of in ieder geval een situatie kunt creëren waar er niet meer gescholden e.d. wordt, van beide kanten.
Het is niet niks om uit gescholden te worden, Maar ze heeft iemand uit mijn klas al gestoken met een pen in zijn arm, dat is niet overdrijven het is echt er kwam bloed uit. Ook heeft ze geknepen. Ze pakt je vast smijt je de klas uit. een klasgenoot zij de volgende keer hem direct bij je BH in stoppen, daar mag ze niet me aanraken, Maar dat gaat te ver. Mevrouw J is een leraar die altijd precies het tegenovergestelde doet van alle leraren. We hebben een drukke klas dat weet ik, maar ze doet gewoon tegen mij, en jody en chantal heel anders dan tegen de rest, ons raakt ze aan en dan bedoel ik met knijpen, meesleuren etc.
Ik ben er nu een beetje zat van en als ik het niet had gezegd dat ze moet ophouden was ze door blijven gaan met aanraken etc. Hier heb ik al over gepraat maar ze doen er niks aan, jammergenoeg.
Ik zou kijken als ik een gesprekje kan regelen met haar.