Komend schooljaar ga ik de pre-master Accountancy en Control volgen aan de UvA als vervulling van de minor in het vierde jaar HBO!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

labyrinth schreef:Ik kom ook even buurten! Ik ben ondertussen al aan het einde van mijn tweede jaar Biomedische wetenschappen in Leiden. Was even benieuwd of er nieuwe aanwas voor Leiden tussen zit![]()
Voor kamers, kamernet is inderdaad wel het meest gangbaar, beetje duur alleen. Tip van mij (of eigenlijk van vriendinnetjes van mij) zeker als je een eindje weg woont; Ga eerst gewoon zo snel mogelijk op kamers, niet te moeilijk doen over de perfecte locatie en perfecte huisgenoten. Als je eenmaal in de stad woont bouw je echt heel snel een netwerk op, krijg je zelf in de gaten wat de leuke plekjes zijn en krijg je ook veel meer aanbiedingen via via. èn, hospiteren is sowieso ellende, maar als je er al woont hoef je in ieder geval niet elke keer heen en weer voor het hospiteren.
Verder zal ik jullie topic weer met rust laten hoor :p
Oh ja! Allemaal introweek gaan doen! Echt een leuke ervaring, je leert heel veel over de stad waar je gaat studeren en het studentenleven. Waarschijnlijk zijn jullie dit ook gewoon van plan, maar ik weet nog dat ik enorm twijfelde of ik zou gaan. Want "Ik ga toch niet ergens lid worden" "ik woon toch al samen, dus dat studentenleven hoef ik niet" "Studentenvereniging, al dat overdreven gedoe, pffff!" en weet ik het wat ik allemaal nog voor onzin redenen had.
Na 1 dag was ik om, ik ben lid geworden van een hele leuke studentenvereniging, zit nu in het bestuur van de theatervereniging daarvan en heb een hele leuke groep meiden waarmee ik van alles en nog wat in Leiden kan doen.
Citaat:Amburtjoz || Amber - Utrecht - Universiteit Utrecht - B&O of Pedagogische wetenschappen
Demo_love|| - Enschede - Technische Universiteit Twente - Biomedische Technologie
RianC || Rianca - Hoorn - Universiteit Leiden - Criminologie en/of International Studies
Niki_ || Niki - Utrecht - Universiteit Utrecht - Engelse Taal en Cultuur
Eleandra || Miri - Nijmegen/Tilburg? - RU of UvT - Psychologie
Myhorsegirl || Ottelie - Leiden - Universiteit Leiden - Rechtsgeleerdheid
Ziyadah || Sytske - Groningen - Rijksuniversiteit Groningen - Franse taal en cultuur
__PrinCes || Byou - Rotterdam - Erasmus Universiteit - Rechtsgeleerdheid
Chouchou || Rachel - Utrechtse Heuvelrug - Universiteit Utrecht - Psychologie of Pedagogische Wetenschappen
SimoneeM || Simone- Rotterdam - Erasmus Universiteit - Psychologie (of pedagogische wetenschappen)
Sanned || Sanne - Amsterdam - UvA & VU (is een gedeelde opleiding) - University College - Major Science (of Social Science)
Russelnuwell || Anja - Twente/Bilthoven - Universiteit Utrecht - Diergeneeskunde
Max_en_Max II Hanneke - Maastricht? - Maastricht University - Geneeskunde? / European Public Health
Iolanthe || Hadewijch - Brugge - Universiteit Antwerpen - Spaans en TFL (en later wss alternatieve paardengeneeskunde)
_Sofie || Sofie - Amsterdam - Universiteit van Amsterdam - Geschiedenis
LeonieL || Leonie - Groningen - Rijksuniversiteit Groningen - Psychologie
xAmigo || Isa - Amsterdam - UvA/VU - University College - Major Humanities
MyHorseGirl schreef:labyrinth schreef:Ik kom ook even buurten! Ik ben ondertussen al aan het einde van mijn tweede jaar Biomedische wetenschappen in Leiden. Was even benieuwd of er nieuwe aanwas voor Leiden tussen zit![]()
Voor kamers, kamernet is inderdaad wel het meest gangbaar, beetje duur alleen. Tip van mij (of eigenlijk van vriendinnetjes van mij) zeker als je een eindje weg woont; Ga eerst gewoon zo snel mogelijk op kamers, niet te moeilijk doen over de perfecte locatie en perfecte huisgenoten. Als je eenmaal in de stad woont bouw je echt heel snel een netwerk op, krijg je zelf in de gaten wat de leuke plekjes zijn en krijg je ook veel meer aanbiedingen via via. èn, hospiteren is sowieso ellende, maar als je er al woont hoef je in ieder geval niet elke keer heen en weer voor het hospiteren.
Verder zal ik jullie topic weer met rust laten hoor :p
Oh ja! Allemaal introweek gaan doen! Echt een leuke ervaring, je leert heel veel over de stad waar je gaat studeren en het studentenleven. Waarschijnlijk zijn jullie dit ook gewoon van plan, maar ik weet nog dat ik enorm twijfelde of ik zou gaan. Want "Ik ga toch niet ergens lid worden" "ik woon toch al samen, dus dat studentenleven hoef ik niet" "Studentenvereniging, al dat overdreven gedoe, pffff!" en weet ik het wat ik allemaal nog voor onzin redenen had.
Na 1 dag was ik om, ik ben lid geworden van een hele leuke studentenvereniging, zit nu in het bestuur van de theatervereniging daarvan en heb een hele leuke groep meiden waarmee ik van alles en nog wat in Leiden kan doen.
Dit is nog eens een goed verkooppraatje!![]()
Ben het overigens helemaal met je eens. Introductieweek moet je gewoon echt doen. Is echt een belevenis en tot nu toe is het de beste week van mijn leven geweest. Waar ben je lid??
)
Eulogy schreef:Maar het is wel zo dat een vereniging in Leiden (of delft) 'nuttiger' is dan in bijvoorbeeld in Amsterdam, toch? Omdat er zonder lid te zijn veel minder te doen is? Ik wil in Amsterdam denk ik wel lid worden, maar dan pas volgend jaar
Wat een verlakkerij zeg... Zijn er nog goede gratis sites? 
.
Maar ik denk dat het over het algemeen het geld wel waard is.
Heb jij ontgroening gehad? Ik wil denk ik ook wel lid worden hoor, weet alleen nog niet waar/wanneer, haha.Citaat:Amburtjoz || Amber - Utrecht - Universiteit Utrecht - B&O of Pedagogische wetenschappen
Demo_love|| - Enschede - Technische Universiteit Twente - Biomedische Technologie
RianC || Rianca - Hoorn - Universiteit Leiden - Criminologie en/of International Studies
Niki_ || Niki - Utrecht - Universiteit Utrecht - Engelse Taal en Cultuur
Eleandra || Miri - Nijmegen/Tilburg? - RU of UvT - Psychologie
Myhorsegirl || Ottelie - Leiden - Universiteit Leiden - Rechtsgeleerdheid
Ziyadah || Sytske - Groningen - Rijksuniversiteit Groningen - Franse taal en cultuur
__PrinCes || Byou - Rotterdam - Erasmus Universiteit - Rechtsgeleerdheid
Chouchou || Rachel - Utrechtse Heuvelrug - Universiteit Utrecht - Psychologie of Pedagogische Wetenschappen
SimoneeM || Simone- Rotterdam - Erasmus Universiteit - Psychologie (of pedagogische wetenschappen)
Sanned || Sanne - Amsterdam - UvA & VU (is een gedeelde opleiding) - University College - Major Science (of Social Science)
Russelnuwell || Anja - Twente/Bilthoven - Universiteit Utrecht - Diergeneeskunde
Max_en_Max II Hanneke - Maastricht? - Maastricht University - Geneeskunde? / European Public Health
Iolanthe || Hadewijch - Brugge - Universiteit Antwerpen - Spaans en TFL (en later wss alternatieve paardengeneeskunde)
_Sofie || Sofie - Amsterdam - Universiteit van Amsterdam - Geschiedenis
LeonieL || Leonie - Groningen - Rijksuniversiteit Groningen - Psychologie
xAmigo || Isa - Amsterdam - UvA/VU - University College - Major Humanities
Jetske || Jetske - Leiden/Nijmegen - Radboud Universiteit - Duitse taal en cultuur
Al was dat vrij zeker, want Rotterdam had 404 aanmeldingen, en 400 plaatsen, maar toch
Even stress momentje toen ik mailtje zag haha RianC schreef:SimoneeM schreef:Hier nog een! Ingeloot voor Psychologie!Al was dat vrij zeker, want Rotterdam had 404 aanmeldingen, en 400 plaatsen, maar toch
Even stress momentje toen ik mailtje zag haha
Ik ga ook naar Rotterdam! Derde keus,Maar ik ben allang blij dat ik ben ingeloot!

Gauw aanmelden, want het is bijna vol geloof ik. Je kan alleen niet meer op de uni slapen, maar wel bij studentenverenigingen

Gefeliciteerd RianC en SimoneeM! Weten jullie of ik ergens kan kijken hoeveel aanmeldingen er waren?
ik ook, maar dat was wel verwacht aangezien ik decentraal al toegelaten was
SimoneeM schreef:MyHorseGirl schreef:Toevallig nog twee leuke aankomende studentes die een huis zoeken?? Ik ga samen met een vriendin een groter huis huren (voor 4 personen) en we zijn nog opzoek naar de andere twee!
Klinkt leuk! Jammer dat het (denk ik) in Leiden is..