Toekomstige studenten WO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

natas_joy

Re: Toekomstige studenten WO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:13

Hoi ik meld me hier ook, hoewel ik nu nog wel op het HBO zit :)
Komend schooljaar ga ik de pre-master Accountancy en Control volgen aan de UvA als vervulling van de minor in het vierde jaar HBO!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:50

labyrinth schreef:
Ik kom ook even buurten! Ik ben ondertussen al aan het einde van mijn tweede jaar Biomedische wetenschappen in Leiden. Was even benieuwd of er nieuwe aanwas voor Leiden tussen zit :+

Voor kamers, kamernet is inderdaad wel het meest gangbaar, beetje duur alleen. Tip van mij (of eigenlijk van vriendinnetjes van mij) zeker als je een eindje weg woont; Ga eerst gewoon zo snel mogelijk op kamers, niet te moeilijk doen over de perfecte locatie en perfecte huisgenoten. Als je eenmaal in de stad woont bouw je echt heel snel een netwerk op, krijg je zelf in de gaten wat de leuke plekjes zijn en krijg je ook veel meer aanbiedingen via via. èn, hospiteren is sowieso ellende, maar als je er al woont hoef je in ieder geval niet elke keer heen en weer voor het hospiteren.

Verder zal ik jullie topic weer met rust laten hoor :p

Oh ja! Allemaal introweek gaan doen! Echt een leuke ervaring, je leert heel veel over de stad waar je gaat studeren en het studentenleven. Waarschijnlijk zijn jullie dit ook gewoon van plan, maar ik weet nog dat ik enorm twijfelde of ik zou gaan. Want "Ik ga toch niet ergens lid worden" "ik woon toch al samen, dus dat studentenleven hoef ik niet" "Studentenvereniging, al dat overdreven gedoe, pffff!" en weet ik het wat ik allemaal nog voor onzin redenen had.

Na 1 dag was ik om, ik ben lid geworden van een hele leuke studentenvereniging, zit nu in het bestuur van de theatervereniging daarvan en heb een hele leuke groep meiden waarmee ik van alles en nog wat in Leiden kan doen.

Dit is nog eens een goed verkooppraatje! :D

Ben het overigens helemaal met je eens. Introductieweek moet je gewoon echt doen. Is echt een belevenis en tot nu toe is het de beste week van mijn leven geweest. Waar ben je lid??

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:25

Citaat:
Amburtjoz || Amber - Utrecht - Universiteit Utrecht - B&O of Pedagogische wetenschappen
Demo_love|| - Enschede - Technische Universiteit Twente - Biomedische Technologie
RianC || Rianca - Hoorn - Universiteit Leiden - Criminologie en/of International Studies
Niki_ || Niki - Utrecht - Universiteit Utrecht - Engelse Taal en Cultuur
Eleandra || Miri - Nijmegen/Tilburg? - RU of UvT - Psychologie
Myhorsegirl || Ottelie - Leiden - Universiteit Leiden - Rechtsgeleerdheid
Ziyadah || Sytske - Groningen - Rijksuniversiteit Groningen - Franse taal en cultuur
__PrinCes || Byou - Rotterdam - Erasmus Universiteit - Rechtsgeleerdheid
Chouchou || Rachel - Utrechtse Heuvelrug - Universiteit Utrecht - Psychologie of Pedagogische Wetenschappen
SimoneeM || Simone- Rotterdam - Erasmus Universiteit - Psychologie (of pedagogische wetenschappen)
Sanned || Sanne - Amsterdam - UvA & VU (is een gedeelde opleiding) - University College - Major Science (of Social Science)
Russelnuwell || Anja - Twente/Bilthoven - Universiteit Utrecht - Diergeneeskunde
Max_en_Max II Hanneke - Maastricht? - Maastricht University - Geneeskunde? / European Public Health
Iolanthe || Hadewijch - Brugge - Universiteit Antwerpen - Spaans en TFL (en later wss alternatieve paardengeneeskunde)
_Sofie || Sofie - Amsterdam - Universiteit van Amsterdam - Geschiedenis
LeonieL || Leonie - Groningen - Rijksuniversiteit Groningen - Psychologie
xAmigo || Isa - Amsterdam - UvA/VU - University College - Major Humanities

@SanneD Weet jij al precies welke vakken je gaat volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:31

Mag ik me ook melden? :D ik ga in september politicologie studeren in Amsterdam!

Edit: wilde eerst ook nog rechten gaan doen, maar daar wacht ik toch nog maar een jaartje mee, kijken of ik het dan nog steeds wil :P

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:40

MyHorseGirl schreef:
labyrinth schreef:
Ik kom ook even buurten! Ik ben ondertussen al aan het einde van mijn tweede jaar Biomedische wetenschappen in Leiden. Was even benieuwd of er nieuwe aanwas voor Leiden tussen zit :+

Voor kamers, kamernet is inderdaad wel het meest gangbaar, beetje duur alleen. Tip van mij (of eigenlijk van vriendinnetjes van mij) zeker als je een eindje weg woont; Ga eerst gewoon zo snel mogelijk op kamers, niet te moeilijk doen over de perfecte locatie en perfecte huisgenoten. Als je eenmaal in de stad woont bouw je echt heel snel een netwerk op, krijg je zelf in de gaten wat de leuke plekjes zijn en krijg je ook veel meer aanbiedingen via via. èn, hospiteren is sowieso ellende, maar als je er al woont hoef je in ieder geval niet elke keer heen en weer voor het hospiteren.

Verder zal ik jullie topic weer met rust laten hoor :p

Oh ja! Allemaal introweek gaan doen! Echt een leuke ervaring, je leert heel veel over de stad waar je gaat studeren en het studentenleven. Waarschijnlijk zijn jullie dit ook gewoon van plan, maar ik weet nog dat ik enorm twijfelde of ik zou gaan. Want "Ik ga toch niet ergens lid worden" "ik woon toch al samen, dus dat studentenleven hoef ik niet" "Studentenvereniging, al dat overdreven gedoe, pffff!" en weet ik het wat ik allemaal nog voor onzin redenen had.

Na 1 dag was ik om, ik ben lid geworden van een hele leuke studentenvereniging, zit nu in het bestuur van de theatervereniging daarvan en heb een hele leuke groep meiden waarmee ik van alles en nog wat in Leiden kan doen.

Dit is nog eens een goed verkooppraatje! :D

Ben het overigens helemaal met je eens. Introductieweek moet je gewoon echt doen. Is echt een belevenis en tot nu toe is het de beste week van mijn leven geweest. Waar ben je lid??

Ja, ik kan het alleen maar aanmoedigen! Ik ben trouwens lid van Augustinus. Oh trouwens, voor de mensen die El Cid gaan doen, de verenigingen laten het soms een beetje lijken alsof er echte rivaliteit heerst, maar in de praktijk woont iedereen random bij elkaar in huizen en hang ik op mijn faculteit ook standaard rond met twee mensen van Quintus en eentje van SSR, so no worries :p

(Ik dacht namelijk echt dat toen ik voor Augustinus koos, dat ik Quintus volledig af moest zweren ofzo :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:52

Maar het is wel zo dat een vereniging in Leiden (of delft) 'nuttiger' is dan in bijvoorbeeld in Amsterdam, toch? Omdat er zonder lid te zijn veel minder te doen is? Ik wil in Amsterdam denk ik wel lid worden, maar dan pas volgend jaar :P

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:06

Eulogy schreef:
Maar het is wel zo dat een vereniging in Leiden (of delft) 'nuttiger' is dan in bijvoorbeeld in Amsterdam, toch? Omdat er zonder lid te zijn veel minder te doen is? Ik wil in Amsterdam denk ik wel lid worden, maar dan pas volgend jaar :P

Dat is wat uitgaan betreft zeker waar. In Leiden is er eigenlijk vrij weinig om naartoe te gaan als je nergens lid bent behalve kroegen. Nou ben ik niet echt een die-hard stapper hoor, ik ga wel regelmatig naar de borrel, maar je vindt mij echt niet elke week op de dixo. Maar behalve stappen is er wel meer aan een vereniging. Zoals ik al zij ben ik actief bij de theatersubvereniging (al heb je in amsterdam daar dan bijvoorbeeld weer het Studenten Theater Amsterdam (STA)). Maar ook het doen van commissies, gala's, datediners etc. Dat blijft toch wel veel binnen het verenigingsleven.
Nou is het niet zo dat je zonder vereniging geen leuke dingen kan doen hoor, maar het kost wat meer energie om het op eigen houtje overal tussen te rollen. Een leuk huis hebben doet al wonderen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:31

Waar hebben jullie allemaal jullie kamer vandaan? Ik zit nu op kamernet en kwam er gisteren achter dat je goud geld moet betalen om te kunnen reageren. -O- Wat een verlakkerij zeg... Zijn er nog goede gratis sites?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:16

Ik heb wel betaald voor kamernet :$.
Uiteindelijk belde iemand mij voor een kamer. Ik vond het het geld wel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:04

Ik heb betaald voor kamernet en ook nog eens voor studentenwoningweb, terwijl ik mijn uiteindelijke kamer ergens anders vandaan heb :+ Maar ik denk dat het over het algemeen het geld wel waard is.

En verenigingen zijn natuurlijk ook voor heel veel andere dingen, zeker waar :j Heb jij ontgroening gehad? Ik wil denk ik ook wel lid worden hoor, weet alleen nog niet waar/wanneer, haha.

Edit: ik geloof dat kamersinnederlad.n well gratis is!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:36

Ik heb ook betaald voor zo'n kamersite om te kunnen reageren. Ik denk dat het toch wel het makkelijkst is om wat te vinden. Gratis kamersites zijn geloof ik best lastig te vinden.

Citaat:
Amburtjoz || Amber - Utrecht - Universiteit Utrecht - B&O of Pedagogische wetenschappen
Demo_love|| - Enschede - Technische Universiteit Twente - Biomedische Technologie
RianC || Rianca - Hoorn - Universiteit Leiden - Criminologie en/of International Studies
Niki_ || Niki - Utrecht - Universiteit Utrecht - Engelse Taal en Cultuur
Eleandra || Miri - Nijmegen/Tilburg? - RU of UvT - Psychologie
Myhorsegirl || Ottelie - Leiden - Universiteit Leiden - Rechtsgeleerdheid
Ziyadah || Sytske - Groningen - Rijksuniversiteit Groningen - Franse taal en cultuur
__PrinCes || Byou - Rotterdam - Erasmus Universiteit - Rechtsgeleerdheid
Chouchou || Rachel - Utrechtse Heuvelrug - Universiteit Utrecht - Psychologie of Pedagogische Wetenschappen
SimoneeM || Simone- Rotterdam - Erasmus Universiteit - Psychologie (of pedagogische wetenschappen)
Sanned || Sanne - Amsterdam - UvA & VU (is een gedeelde opleiding) - University College - Major Science (of Social Science)
Russelnuwell || Anja - Twente/Bilthoven - Universiteit Utrecht - Diergeneeskunde
Max_en_Max II Hanneke - Maastricht? - Maastricht University - Geneeskunde? / European Public Health
Iolanthe || Hadewijch - Brugge - Universiteit Antwerpen - Spaans en TFL (en later wss alternatieve paardengeneeskunde)
_Sofie || Sofie - Amsterdam - Universiteit van Amsterdam - Geschiedenis
LeonieL || Leonie - Groningen - Rijksuniversiteit Groningen - Psychologie
xAmigo || Isa - Amsterdam - UvA/VU - University College - Major Humanities
Jetske || Jetske - Leiden/Nijmegen - Radboud Universiteit - Duitse taal en cultuur

Ik zal mezelf er ook nog maar even opzetten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:22

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-26 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:59

Toevallig nog twee leuke aankomende studentes die een huis zoeken?? Ik ga samen met een vriendin een groter huis huren (voor 4 personen) en we zijn nog opzoek naar de andere twee! :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:00

Nog iemand hier die een bankstel nodig heeft voor een studentenhuis? Wij hebben er thuis een in de weg staan, mag gratis weg :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:02

RusselNuwell schreef:
Nog iemand hier die een bankstel nodig heeft voor een studentenhuis? Wij hebben er thuis een in de weg staan, mag gratis weg :)

Ohohoh! Misschien wel! Maar nog eerst een huis vinden. :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:12

MyHorseGirl schreef:
Toevallig nog twee leuke aankomende studentes die een huis zoeken?? Ik ga samen met een vriendin een groter huis huren (voor 4 personen) en we zijn nog opzoek naar de andere twee! :)

Klinkt leuk! Jammer dat het (denk ik) in Leiden is..

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:13

Even een egopost! Maar ik ben ingeloot voor Criminologie! :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:31

Hier nog een! Ingeloot voor Psychologie! :D Al was dat vrij zeker, want Rotterdam had 404 aanmeldingen, en 400 plaatsen, maar toch :') Even stress momentje toen ik mailtje zag haha

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:53

SimoneeM schreef:
Hier nog een! Ingeloot voor Psychologie! :D Al was dat vrij zeker, want Rotterdam had 404 aanmeldingen, en 400 plaatsen, maar toch :') Even stress momentje toen ik mailtje zag haha

Ik ga ook naar Rotterdam! Derde keus, :') Maar ik ben allang blij dat ik ben ingeloot!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:59

RianC schreef:
SimoneeM schreef:

Ik ga ook naar Rotterdam! Derde keus, :') Maar ik ben allang blij dat ik ben ingeloot!

Echt? Dan waren er best veel afgevallen nog voor Rotterdam, want er waren oorspronkelijk dus 404 aanmeldingen.
Maar beter inderdaad! :D

Ga je ook naar de Eurekaweek dan? :) Gauw aanmelden, want het is bijna vol geloof ik. Je kan alleen niet meer op de uni slapen, maar wel bij studentenverenigingen :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 10:22

Ingeloot voor Psychologie in Nijmegen, YAY! :D :D Gefeliciteerd RianC en SimoneeM! Weten jullie of ik ergens kan kijken hoeveel aanmeldingen er waren?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:30

Ja, als je op google intypt: Lotingsopleidingen wo 2013 2014, dan krijg je van DUO zo'n lijst :)
Daar staat alles!

Edit: Nijmegen was veel volgens mij!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:34

Gefeliciteerd alle mensen die ingeloot zijn :D ik ook, maar dat was wel verwacht aangezien ik decentraal al toegelaten was :P

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:05

SimoneeM schreef:
MyHorseGirl schreef:

Klinkt leuk! Jammer dat het (denk ik) in Leiden is..

Ja het is in Leiden. :j

Tenminste, als ik ingeloot word voor rechten.. Heb nog niks gehoord..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:07

MyHorseGirl schreef:
Ja het is in Leiden. :j

Tenminste, als ik ingeloot word voor rechten.. Heb nog niks gehoord..

Echt niet? Balen.. Staat er ook niks op studielink? :)