Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:18

Ik niet in ieder geval, heb er nog wel naar zitten kijken in het boekje van de Avans :P

Ik moet dus morgen naar de HAN voor zo'n studiestartbijeenkomst, maar ik heb geen idee hoe lang het ongeveer duurt om daar naar toe te lopen vanaf de bushalte en/of ik via die 'hoofd'hoofdingang moet of gewoon meteen naar dat gebouw moet lopen :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:24

Rebeccaa schreef:
international communication and media, dat klinkt ook leuk zeg!! Als ik afgewezen word voor logopedie, is dit ook nog wel een optie!

ICM lijkt me ook erg gaaf ja :) Zit nog te wachten op m'n CMD uitslag ..

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:28

Ik heb dit jaar mijn MBO opleiding paardnehouderij afgerond (verkorte opleiding, twee jaar vanwege havo-instroom procedure) en wil volgend jaar Bedrijfseconomie in Zwolle gaan studeren ^^.

Blijf lekker thuis wonen, zal het druk genoeg gaan krijgen met school en ken mezelf ook erg goed.
Plus bijrijdpaardje staat hier in de buurt en wil hem echt niet kwijt :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 23:36

Quir schreef:
kosseh schreef:
Ik ga MBRT doen op Inholland in Haarlem.
En blijf lekker tuis wonen :) is maar 15 minuten reizen met trein en 20 met fiets ;)

Wat leuk!

Ik ga ook MBRT doen, maar dan in Eindhoven op de Fontys. Is wel een lotingsstudie overigens, maar ben direct geplaatst (klasse A) en dus zeker dat ik in september mag startten! :)
Blijf niet thuis wonen (ouders wonen in Zweden), maar woon al een tijdje op mezelf.

Leuk weer iemand gevonden met de zelfde studie :)
In Haarlem is er dit jaar nog geen loting gelukkig.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 01:33

_Judith schreef:
Ik niet in ieder geval, heb er nog wel naar zitten kijken in het boekje van de Avans :P

Ik moet dus morgen naar de HAN voor zo'n studiestartbijeenkomst, maar ik heb geen idee hoe lang het ongeveer duurt om daar naar toe te lopen vanaf de bushalte en/of ik via die 'hoofd'hoofdingang moet of gewoon meteen naar dat gebouw moet lopen :P

Han Nijmegen of Arnhem?
Want Nijmegen is nog geen 2 minuten lopen vanaf heijendaal station, praktisch om de hoek.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 05:05

HAN in Nijmegen heeft meerdere locaties. :) Stuk of 3/4 in Nijmegen alleen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 05:20

Ik ga na de zomervakantie beginnen met Archeologie in Deventer :D
Mijn droom komt uit. Ht enige jammere is dat ik mijn pony moet achterlaten :(

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:21

HAN Nijmegen ;)

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:10

paulien2xx schreef:
belper schreef:
Ik ga ook naar Wageningen en ik ga dier- en veehouderij studeren :)

Wat leuk! Dan komen we elkaar vast tegen! Ga jij naar de aid?

ja idd :)
ik weet nog niet hoe ik dat ga doen, want heb de 18e wedstrijd, waar ik toch wel graag heen ga(brabantse met 6tal)
en dat weekend erna heb ik in fr een veiling waar ik liever ook eerder heen ga, maar ik ga denk sowieso wel een paar dagen.

moet jij ook van ver komen? ga jij op kamers of elke dag reizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:07

Wow, ik ben zo blij!
Ik was zó bang dat ik niet zou zijn toegelaten voor mijn opleiding dat ik me er al bij neergelegd had min of meer en dat ik al op zoek was naar andere mogelijkheden. Ik dacht, in het gunstigste geval heb ik een revisie en mag ik nog een keertje een screening doen, maar ik ben gewoon in één keer toegelaten! Ik kreeg binnen dinsdag en 2 weken een brief en hij lag vandaag al in de brievenbus! dus ik ga gewoon starten met logopedie volgend jaar aan de HAN! *\o/* *\o/*

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:41

Woe! Super, gefeliciteerd!! :) Logopedie leek mij ook best een toffe opleiding.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:43

Gefeliciteerd! :D

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:51

Gefeliciteerd! *\o/*

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:55

Ik ga naar Windesheim in Zwolle! Weet alleen niet meer wat ik nu moet kiezen. Ik twijfel tussen Communicatie en IBL ... -O-

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:36

ik weet nog niet hoe ik dat ga doen, want heb de 18e wedstrijd, waar ik toch wel graag heen ga(brabantse met 6tal)
en dat weekend erna heb ik in fr een veiling waar ik liever ook eerder heen ga, maar ik ga denk sowieso wel een paar dagen.

moet jij ook van ver komen? ga jij op kamers of elke dag reizen?[/quote]

Ah oke ik snap het. Geloof wel dat er een dag is dat iedereen verplicht aanwezig moet zijn.
Ik ga niet op kamers ook al zou ik wel willen. Ik ga als ik 18 word met de auto maar de eerste maand moet ik anderhalf uur met de trein en bus.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:07

kosseh schreef:
Quir schreef:

Wat leuk!

Ik ga ook MBRT doen, maar dan in Eindhoven op de Fontys. Is wel een lotingsstudie overigens, maar ben direct geplaatst (klasse A) en dus zeker dat ik in september mag startten! :)
Blijf niet thuis wonen (ouders wonen in Zweden), maar woon al een tijdje op mezelf.

Inderdaad, moet zeggen dat ik nog niet veel tegen gekomen ben! Wist niet dat jr in haarlem ook mbrt hebt, maar alleen Fontys en hanze is loten inderdaad. :)
Wil eigenlijk de opleiding duaal doen, maar dit jaar niet meer gelukt omdat ik tot 6 weken geleden nog in zweden woonde. Dus hopelijk volgend jaar!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:16

Quir schreef:
kosseh schreef:

Inderdaad, moet zeggen dat ik nog niet veel tegen gekomen ben! Wist niet dat jr in haarlem ook mbrt hebt, maar alleen Fontys en hanze is loten inderdaad. :)
Wil eigenlijk de opleiding duaal doen, maar dit jaar niet meer gelukt omdat ik tot 6 weken geleden nog in zweden woonde. Dus hopelijk volgend jaar!

Deeltijd is toch heel zwaar? De opleiding zit ook in Amsterdam maar die hebben praktijk in Haarlem.

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:26

paulien2xx schreef:

moet jij ook van ver komen? ga jij op kamers of elke dag reizen?

Ah oke ik snap het. Geloof wel dat er een dag is dat iedereen verplicht aanwezig moet zijn.
Ik ga niet op kamers ook al zou ik wel willen. Ik ga als ik 18 word met de auto maar de eerste maand moet ik anderhalf uur met de trein en bus.[/quote]

ja dat weet ik :) ik ga denk ik de 16e, 17e en dan de 19e, daarna weet ik nog niet.
ja ik zou als ik et openbaar vervoer zou gaan 1uur met de trein en dan nog 20 minuten moeten fietsen :(
kan wel met de auto het enigste probleem is dat ik geen auto heb XD
ik hoop ook dat ik iemand kan vinden die bij mij in de buurt woont om te carpoolen ;)

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:46

Rebeccaa schreef:
Wow, ik ben zo blij!
Ik was zó bang dat ik niet zou zijn toegelaten voor mijn opleiding dat ik me er al bij neergelegd had min of meer en dat ik al op zoek was naar andere mogelijkheden. Ik dacht, in het gunstigste geval heb ik een revisie en mag ik nog een keertje een screening doen, maar ik ben gewoon in één keer toegelaten! Ik kreeg binnen dinsdag en 2 weken een brief en hij lag vandaag al in de brievenbus! dus ik ga gewoon starten met logopedie volgend jaar aan de HAN! *\o/* *\o/*

Ah super leuk! Gefeliciteerd. :)

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:51

Hier nog iemand, Communicatie aan de HAN in Arnhem :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:59

Ik ga kennis en educatie management doen in de richting recreatie en gezelschapsdieren.

Ik woon nu al op kamers voor mijn MBO studie (management dierverzorging barneveld) en Wageningen waar ik nu naar toe ga is er niet heel ver vandaan :-)

Erg aan het twijfelen geweest, vind fysiotherapie ook erg interessant, maar besloten dat dit voor mij het meest passend is :)

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:58

Ik ga zo goed als zeker in september starten met de opleiding Facility Management! :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:00

Robin schreef:
Ik start HBO communicatie volgend schooljaar en ik blijf thuis wonen :)

Heei, ik start ook hbo communicatie, welke school ga je heen?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:02

Ik ga Sociale Studies doen (Bachelor of Social Work) op de Fontys in Eindhoven.
Wilde eerst Pedagogiek gaan doen, maar dit lag me meer.
Misschien hierna nog universitair Orthopedagogiek.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:59

Robin schreef:
Ik start HBO communicatie volgend schooljaar en ik blijf thuis wonen :)

Ik ga ook communicatie doen dit jaar op Fontys in Tilburg!