Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:11

Meid, echt zoek een andere opleiding.

En geen opleiding in de dienstverlenende sector, want dat ligt niet in jouw aard.

Zoals ik al eerder aan je schreef, de toerismewereld is een wereld waarin jij je 100% moet inzetten voor de klant.

Jij wil dat jou alles komt aanwaaien, een instelling die niet goed is voor de toerisme sector.

Kitty1985

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:13

En in eerdere topics schreef je nooit wat voor je ouders te doen.

En nou ineens wel? terwijl je wel wat belangrijkere dingen te doen hebt? Huishouden wacht wel hoor, dat hoeft niet alle minuut

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:13

Ja, als je zó op mensen gaat reageren zal op den duur niemand meer willen reageren.

Tips (ik heb geen idee meer welke je hebt geprobeerd dus ik noem alles wat ik kan bedenken): NH, Van der Valk, Bastion, Fletcher, Hampshire, Campanile, Ibis, Golden Tulip. En dan zijn er vast nog genoeg andere hotels die niet tot een keten behoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:14

svp weer terug naar mijn vraag...

In mijn andere topic waar een slotje op zit staat een lijst met hotels waar ik al gesolliciteerd heb.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:15

Wat jij wil...

Geef je een week

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:15

Sorry, geen zin om op te zoeken. Ik verwacht dat die lijst me komt aanwaaien.

Boven je staat een reeks suggesties die ik je 5 minuten geleden heb gedaan, genoeg terug naar je vraag lijkt me zo.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:17

Kirsha schreef:
Sorry, geen zin om op te zoeken. Ik verwacht dat die lijst me komt aanwaaien.

_/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:19

Iedereen is hier juist ontopic. Je hebt ontzettend veel tips gekregen, maar je gooit er zelf met de pet naar.
Geen probleem hoor. Het is jouw toekomst, niet dat van ons.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:21

Lasca_1987 schreef:
svp weer terug naar mijn vraag...

In mijn andere topic waar een slotje op zit staat een lijst met hotels waar ik al gesolliciteerd heb.

Dat topic hebben wij niet en je kan niet van ons verwachten dat wij dat opzoeken. Doe je dat dan maar zelf kunnen wij kijken wat we ermee kunnen. Willen best je op weg helpen met hotels maar dan mag er van jou kan wat meer inzet komen. Bellen vergeet je gewoon, langsgaan wil je niet want je hebt er geen kleding voor... Wut? Iedereen heeft wel iets. Ook de minder hoge inkomens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:23

Bedrijven googlen ook, met een beetje pech lezen ze mee en als je dan wel belt kunnen ze de link leggen met: 'ah, dat is zij, die zal geen pas harder lopen, want het gaat al mis bij initiatief tonen. Die kunnen wij hier niet gebruiken'.

Houd dat in je achterhoofd :)

Van mij part ga je bij de buren langs om te vragen of ze kleding te leen hebben en je bent verdorie 25; je zegt wij hebben thuis al besproken dat ik niet langs ga bij hotels. Maar, dat is nu juist de effectiefste methode :+ doodzonde dat je dat laat liggen. Laat zien dat je ook durft!
Op mijn werk zie ik regelmatig mensen die stage zoeken of een baan; vaak wordt er zelfs al ter plekke een oriënterend gesprek gehouden!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:27

Tja je wil het, of je wil het niet.. Even jezelf een skup onder je kont geven en gaan. Je wil toch je diploma lijkt me, zal je eerst stage gehad moeten hebben. Horizon wat verbreden.. Dan maar fietsen. "Wil ik niet" ligt naast "kan ik niet" en "doe ik niet" op het kerkhof. Het is maar tijdelijk.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:29

Ze zet zelf in de titel Hoofddorp

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:30

TS welke maat heb je?
Want ik zit vlak onder de rook van Amsterdam.
Heb zelf een grotere maat.
En heb niet van die kantoor pakjes.
Maar kan je wel helpen aan een nette broek en colbertje.
Dan kan je langs de hotels om meteen indruk te maken

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:31

Misschien is de opleiding in hoofddorp en woont ze in amsterdam. Klinkt ook nog wel logisch maar dan nog. Het is maar een tijdelijk dingetje en stel dat heel amsterdam geen stagiaires meer zoekt, wat dan? Dan maar iets verder weg en fietsen ofzo. Je moet toch wat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:33

Ik zou jou al niet eens aannemen maar goed. Het is al het zoveelste topic met al je excuses en kan ik niet wil ik niet etc etc.....

Solliciteren naar een baan als frontoffice medewerker in een spijkerbroek is echt not done! Ook niet als staigaire en al helemaal niet in deze tijd.
Ga lekker ff naar de C&A. Daar hebben ze kleding in grote maten. Witte blouse en zwarte broek heb je voor een paar tientjes en bij Scapino slaag je vast wel voor een paar nette schoenen.

Investeren voor je toekomst heet dat.

Ik heb zelf eens een pak gekocht via MP voor 10 euro.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:34

ponyparadijs schreef:
TS welke maat heb je?
Want ik zit vlak onder de rook van Amsterdam.
Heb zelf een grotere maat.
En heb niet van die kantoor pakjes.
Maar kan je wel helpen aan een nette broek en colbertje.
Dan kan je langs de hotels om meteen indruk te maken

Wat een onwijs aardig aanbod van je! +:)+

Wat bedoel je eigenlijk met ik heb het thuis al besproken Lasca?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:39

Cayenne schreef:
Iedereen is hier juist ontopic. Je hebt ontzettend veel tips gekregen, maar je gooit er zelf met de pet naar.
Geen probleem hoor. Het is jouw toekomst, niet dat van ons.

Maar helaas kunnen wij dan straks wel betalen voor haar als ze met haar luie reet thuis zit omdat ze niks doet.
Ze is verdorie 25!!!!

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:50

Dit is nu al het tweede topic van jou wat ik met open mond lees... Wat verwacht jij van jouw omgeving en de mensen om je heen? Dat een stageplaats komt aanwaaien? Dat mensen je overal naar binnen praten en dat het bedrijfsleven op jou zit te wachten? Keep on dreaming baby, maar zo zit het niet in elkaar.

Uit eigen ervaring, niet in het toerisme, heb ik voor alle 5 de stages die ik nu gelopen heb niet gereageerd op een vacature maar gewoon een brief gestuurd en er drie dagen later achteraan gebeld. Het initiatief moet bij jou liggen en niet bij het bedrijf, een brutaal mens heeft de halve wereld al voor zich gewonnen. En natuurlijk krijg je afwijzingen en natuurlijk word je gerust afgeblaft door een secretaresse die vindt dat haar baas zijn tijd verdoet als hij met jou moet praten. En dat is rot en dat is vervelend en daar mag je best 10 minuten de pest over in hebben maar zo gaat het nou eenmaal. Zo gaat het nu jij op zoek bent naar een stage, maar zo gaat het ook op het moment dat jij straks als je afgestudeerd bent op zoek gaat naar een baan. Het komt niet aanwaaien en het bedrijfsleven zit niet op jou te wachten. Jij moet laten zien waarom jij hen dat beetje extra kan bieden en waarom jij anders bent dan de 12354840 andere stagiaires die ze tot nu toe hebben gehad.

Een beetje pit er in, het gaat om jouw toekomst en als je het daar niet voor wilt doen... Denk dan alsjeblieft aan mijn belastingcenten! Iedereen moet hard werken voor zijn geld, voor zijn school, voor zijn sociale leven of wat dan ook. Dus ook jij...

Succes

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:53

Ik moet denk ik volgend jaar ook een stageplek gaan zoeken. Op mijn vorige opleiding werd dit nog gedaan maar al was het niet zo had ik het ook zelf moeten doen. Dan kom je nergens met deze houding. Nu ga ik een andere opleiding doen dan jij maar houding tov stageplek zoeken en het actieve zoekgedeelte is daarbij toch wel belangrijk.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:53

1. open Google
2. tik in "hotel Amsterdam"
3. pak de telefoon
4. bel hotels totdat je een plek hebt

Zo simpel is het. Houd op met "ja maar" "kan niet" "wil niet" te zeggen, want dan ben je over tien jaar nog geen steek verder dan nu. Als jij geen moeite wil doen voor een stageplek, gaat een stageplek geen moeite doen voor jou.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:56

5 sterren kan ook niet he. Al willen ze wel stagiaires.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:04

Kitty1985 schreef:
Meid, echt zoek een andere opleiding.

En geen opleiding in de dienstverlenende sector, want dat ligt niet in jouw aard.

Zoals ik al eerder aan je schreef, de toerismewereld is een wereld waarin jij je 100% moet inzetten voor de klant.

Jij wil dat jou alles komt aanwaaien, een instelling die niet goed is voor de toerisme sector.

Sorry TS, maar ik denk net hetzelfde.

Het gaat niet alleen om dit topic. Het gaat om meerdere topics die je de laatste tijd hebt geplaatst en die allemaal dezelfde insteek hebben. "ik wil dit en ik wil dat" "maar ik wil wel niet dit en wel niet dat". Heel jouw ingesteldheid draait om dat alles maar naar jou moet komen waaien en voor werkelijk alles heb je de meest flauwe excuses, zo lang je zelf maar niet een vinger moet uitsteken. Ik vraag mij zelfs af hoeveel moeite je eigenlijk in je sollicitatiebrief en cv hebt gestoken. Heb je die ook al eens laten nakijken door iemand?

Je geraakt zo echt nergens in je leven. Als je met heel veel geluk al een stageplaats van je school nog gaat krijgen op een presenteerblaadje, dan zal er gewoon iets nieuws komen. Dan krijg je weer net dezelfde problemen als je werk moet zoek later. Geen hotel, zelfs gaan ander bedrijf, die iemand gaat willen aannemen met zo'n verschrikkelijk slechte motivatie en inzet als jij.

Ik denk dat jij eerst heel hard aan jezelf moet gaan werken en inderdaad een opleiding zoeken waar je wat minder je mannetje moet staan om er te geraken. En ik klink misschien heel hard nu, maar dit is gewoon echt hoe je overkomt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:08

even op google gekeken voor je ts maar ik heb nog een aantal hotels gevonden waar je misschien terecht kan:

Heb niet gekeken waar precies in Amsterdam ze zitten maar dat zou je dan even zelf op de website moeten zoeken:

- Hotel "impossible" --> http://www.hotelimpossible.com (hebben ook hotels in het buitenland, dus misschien wel leuk)
- Hotel "Poseur" --> http://www.poseur.nl
- Hotel "whiner" --> http://www.whiner.nl (deze hebben een grote keten van hotels, dus misschien moet je hier even kijken op de site voor het telefoonnummer van personeelszaken)
- Hotel "resign" --> maar daar kon ik geen website van vinden, dus misschien moet je je actieve zoektocht gewoon opgeven als dit niks wordt...

Succes!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:08

In eerste instantie snap ik ook wel dat je bepaalde eisen hebt aan je stageplek maar als dat vervolgens niet lukt zul je uiteindelijk bepaalde dingen moeten veranderen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:09

Lasca_1987 schreef:
Ik draag geen blazer en ik heb genoeg tshirts maarja wat is basic? Heb nog een hele nieuwe spijkerbroek, maar vinden ze dat verzorgt? En heb niet zulke nette gympen meer.

TS, ik zou toch eerst zorgen voor een nette outfit. Straks heb je eindelijk een stagegesprek, kom je in een spijkerbroek met afgetrapte gympen, is het nog voor niets geweest.

Heel eerlijk, ik zou investeren in een leuk setje. Je kan toch ook andere kleren kopen, dus ergens moet je wel kleedgeld krijgen. Het hoeft niet duur te zijn, iets wat je leuk staat en waar je je prettig in voelt. Als je al een nette spijkerbroek hebt, hakken eronder (desnoods verwissel je voor het hotel je schoenen als ze moeilijk lopen), hoef je alleen nog een leuke blouse te kopen.
En dan een rondje hotels bij langs, vriendelijk vragen of je daar een stageplek kunt vinden, kom je volgens mij een heel eind. :)