Kleding op werk bij warmte; juf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:32

x_Anne_x schreef:
rhanasasja schreef:
Haha, zeker.. Bijna alleen maar mannelijke collega's, die vinden dat vast niet erg ^^

Hoe doe je dat bijna alleen maar mannen? :oo

Kan jurkje zonder mouwen?

Ik ben hier de enige vrouw op kantoor.. :D

x_Anne_x

Re: Kleding op werk bij warmte; juf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 13:39

Mannen in t basisonderwijs zijn nogal zeldzaam.tegenwoordig :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:49

sunshine schreef:
Ik vind mouwloze shirtjes echt niet kunnen op het werk, dat draag je maar in de vrije tijd.
Korte broek vind ik echt op het randje, ligt ook maar net aan het model enz, maar die zie ik ook liever niet als wel op het werk.

Maar sunshine, vind jij dat er geen verschil zit in het type werk?
We hebben het hier over een basisschool juf. De meeste klaslokalen die ik ken op basisscholen halen toch gemakkelijk 25 graden op echt warme dagen. Dat is een heel ander verhaal dan de bankdirecteur in zijn kantoor met airconditioning....

On topic, fijn dat je wat hebt kunnen vinden!
Mijn moeder is ook juf en loopt geregeld in korte broek (dus tot net boven haar knie) als het echt, echt warm is...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:53

Bij mij op de basisschool vroeger droegen de juffen tijdens een watergevecht ook gewoon een korte broek en een hemdje samen met slippers. Zelfs een badpak met korte broek.

Voor de klas stonden ze ook in een hemdje en korte broek als het warm was. Dan wel de broek netjes tot over de knie en geen kleding die doorscheen.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:14

Ik denk dat er zeker een verschil is over hoe mensen op het kantoor zich kleden en hoe een juf zich kleed.
Kinderen vinden het vaak ook 'raar' als je in de hitte met een lange broek + een lang shirt gaat lopen. Vind het wel vrij normaal dat je in een warm lokaal wat koelers aan doet.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:22

Naja waarom zou je als juf niet gewoon een nette korte broek aan kunnen met een net t-shirt?

Ik hoef geen korte broek aan te doen na kantoor.. Maar ik mag gerust een net zomers jurkje aantrekken..
Zolang het er maar representatief uitziet voor het geval dat er klanten op kantoor komen..

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:25

mijn nederlands docente van dit jaar en vorig jaar droegen allebei gewoon hemdjes of iets in de richting van een jumpsuit maar zij zijn denk allebei begin 20 maar wel altijd iets dat niet te word

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:33

Hehe, hier is mijn mening heel raar in.
Zelf ook voor juffrouw opgeleid en ik stond gewoon in driekwart broek en (nette) slippers voor de klas.
Deden al mijn collega's, heerlijke losse school.

Als trainer momenteel werkzaam, dan sta ik op de bovenste verdieping en is het niet uit te houden.
Maar alsnog met polo/blouse en pantalon of nette lange spijkerbroek voor de groep hoor!

En met mijn eigen zaak gaat er nog een jasje overheen. Later met klanten op het terras gaat die wel uit,
maar dan doen alle mannen ook hun stropdas af :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:38

sunshine schreef:
Ik vind mouwloze shirtjes echt niet kunnen op het werk, dat draag je maar in de vrije tijd.
Korte broek vind ik echt op het randje, ligt ook maar net aan het model enz, maar die zie ik ook liever niet als wel op het werk.

Kan mouwloos dan helemaal niet volgens jou? Ik heb denk ik wel een stuk of 10 mouwloze bloesjes in mijn kast hangen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:46

Liever mouwloos dan enorme zweetplekken. Wel scheren aub :P

Maar ik vind best dat een juf een korte broek tot aan de knie of een jurk/rok tot aan de knie aandoet.
Het moet er wel netjes uitzien en niet alsof ze op de camping les geeft dus geen slippers.
Ging gister mijn nichtjes halen van school en de juffen daar waren ook zomers gekleed maar wel netjes.

Op kantoor als je met klanten bezig bent moet het netter.
Als wij klant contact hadden dan mochten we geen slippers aan, wel korte broek/rok tot aan de knie. Mannen mochten geen korte broek, wel hemd met korte mouwen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:34

benangelique schreef:
sunshine schreef:

Kan mouwloos dan helemaal niet volgens jou? Ik heb denk ik wel een stuk of 10 mouwloze bloesjes in mijn kast hangen.

In je vrije tijd kan het prima :j
Ik vind mouwloos op het werk gewoon niet netjes, in mijn ogen maakt het weinig uit wat voor werk je doet.
Zelf werk ik in de zorg, en mag ik sowieso geen mouwloze shirtjes dragen, maar ik weet niet.... ik vind het gewoon niet netjes.

Overigens maakt het weinig uit wat ik vind natuurlijk, gaat er om wat voor regels er gelden op je werk natuurlijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:39

Hm Ik vind mouwloos wel netjes, mits het geen shirtje is en/of spaghetti bandjes heeft en de schouders bedekt zijn

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:48

Ik heb geen moeite met luchtige/kortere kleding. Maar wel gepast.