Kortom, voor mij is de keuze op deze 'pretstudie' gevallen als opstapje naar het hbo en vervolgens de uni (dat was overigens eerst niet de bedoeling). Daarbij zat ik op het moment dat ik aan de studie begon niet lekker in mijn vel en ik kan zeggen ik een hele leuke tijd heb beleefd op het mbo, het heeft me alleen maar goed gedaan (hoewel ik me er wel van bewust was dat de baangarantie na zo'n studie erg klein is). Ik heb er dan ook zeker geen spijt van!
!
ik heb op verschillende bedrijven stage gelopen o.a. manege,handel stal,springstal,hengsten-houderij,africhting en training en heb zo bijna iedere tak ervaren die er is in de paarden sector. En daar ben ik toch het meeste blij mee de ervaring want dat is toch het belangrijkste als het puntje bij het paaltje komt. 

) en ik heb me ingeschreven voor de HBO-opleiding "Educatie en Kennismanagement Groene Sector". Er bestaan verschillende richtingen bij deze opleiding en ik ga "recreatie en gezeldschapsdieren" doen. Je wordt bij deze opleiding opgeleid tot tweedegraads docent en je kunt bv docent dierverzorging of biologie worden, maar je kunt ook terecht komen op een zorgboerderij of iets dergelijks.