Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Samiyah schreef:vuurneon schreef:Ik zit in de facultaire tak in de zorgmaar heb tussendoor ook in de zorgsector een hogere functie gehad (alleen dan overstijgend zoals dat zo mooi heet). Momenteel solliciteer ik in de zorg op hbo/wo niveau, maar denk er meer over om een andere kant op te gaan. De ondersteunende diensten worden immers als eerste geschrapt en last in, first out. Maar goed, tot nu toe krijg ik toch alleen maar te horen dat er anderen beter bij het profiel passen
![]()
Hbo V lijkt mij geweldig, maar het de verplichte stage bij het bejaardentehuis trek ik niet
Als ik de komende tijd geen werk vind, speelt omscholing wel in mijn gedachte.
Hier geen verplichte stage in het bejaardentehuis hoorVaak is het wel zo dat de eerste stage met ouderen is, omdat het de 'makkelijkste' zorg is. (basis)
Maar ik heb ook klasgenoten die hun 1e stage in het ziekenhuis deden. Dus het is zeker niet verplicht, althans niet op mijn school.
aangezien het niet echt normaal programma is dat toegankelijk is voor iedereen. Maar goed, ik had opeens geen belangstelling meer haha
kan best zijn dat ik alsnog solliciteer op een zorgomscholing.
en misschien de overstap maken naar kinderen/jeugd (van laag niveau met gedragsproblematiek). 

Selbourne schreef:Wat weinig operatie assistenten hier.... Maar ik meld me! Ben dit jaar als ik m'n opleiding meetel alweer 11 jaar werkzaam op de OK en ik vind het nog steeds een leuk beroep! Geen dag is hetzelfde en ik heb ook de mazzel dat wij een heel leuk team hebben en ik me erg thuisvoel! Wel vond ik de opleiding best pittig en dan vooral de praktijk maar ik was dan ook echt een groentje met m'n 18 jaar en zo van de middelbare school af.
het lijkt mijn zo'n leuk beroep.
Word je vaak in het weekend opgeroepen?
Het lijkt mij wel spannend om voor de 1e keer een operatie mee te maken, ik ben bang dat ik onderuit ga van spanning haha! vuurneon schreef:Klopt, maar ik zou een verkorte variant doen en het stond echt in het studieprogramma ivm medewerking van de bedrijven. Zit een hele constructie achteraangezien het niet echt normaal programma is dat toegankelijk is voor iedereen. Maar goed, ik had opeens geen belangstelling meer haha
kan best zijn dat ik alsnog solliciteer op een zorgomscholing.
Als het echt niks voor jou is dan duren die 20 weken stage ook wel erg lang denk ik.

xxGermaXX schreef:joyce_eddy schreef:Ik heb de opleiding MMZ niveau 3 en werk in de gehandicaptenzorg.
Werk als Flexer. voor mij zijn er helaas weinig vacatures!
Ligt er denk ik ook aan welke doelgroep je wilt. Ik heb ook oa een mmz diploma en
ben werkzaam in de gehandicaptenzorg en hiervoor is voldoende werk