Wie doet ook een Coursera-cursus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miekel92

Re: Wie doet ook een Coursera-cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:14

Vorige keer dat ik t probeerde liep hij blijkbaar vast bij lesson 1 van de tutorial want ik kon niet verder, nu gelukkig wel:D 6 van de 6 punten:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:27

Help, ik probeer in te loggen op de cursus maar hij komt in een loop terecht! Hebben meer mensen hier last van?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:24

Hoe gaat het met jullie studie?
Ik heb genoten van de studie Social Psychology. Bedankt voor het attent maken op deze mogelijkheid.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:16

Ik heb door tijdgebrek moeten stoppen.. Maar ga beginnen met Equine nutrition in januari..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 21:37

Ik heb mijn cursussen afgerond en ben niet opnieuw begonnen met andere cursussen. Dus hier is het nu erg rustig op coursera-vlak. Op hogeschoolvlak daarentegen...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:24

ik ben nog steds bezig, maar moet me beperken tot 1 curses per keer.
Ik lig nu wel 3 weken achter ofzo, dus ik moet voor morgenvroeg nog 4 filmpjes kijken en 1 toets maken. en dan voor volgende week dinsdag nog 2 weken inhalen omdat ik op vakantie ga.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:06

Haha, arabella2000, ik zit in precies hetzelfde schuitje. Ik had eerst een baan waarbij ik dit makkelijk in de avond uren op het werk kon doen, maar nu werk ik fulltime in een fysieke baan en ben ik savonds gewoon op.

Die quiz die vanochtend afloopt laat ik denk ik schieten en probeer de rest wel bij te werken. Een van de resultaten laten ze namelijk weg voor de eind score.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:32

Ik ben een uitvaller door ersoonlijke omstandigheden. Wel jammer, had de cursus graag afgemaakt, maar het is niet anders.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:04

Hier inmiddels de derde cursus afgemaakt (en alles gehaald, wat heel goed voelt als je je gewone studie hebt moeten opgeven door gezondheidsproblemen 8-)).

Uiteindelijk door pure verveling me maar aangemeld voor de volgende cursus die op 1 oktober begint. Eind oktober nog 2 cursussen (die zijn een beetje gelinkt en daardoor durf ik die wel samen te doen :j). Dus weer druk genoeg de komende tijd.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:32

Ik ben inmiddels al een paar weken bezig met de cursus 'An introduction to global health' en ik vind het best leuk :) Volgende week maandag begint de cursus 'Terrorism and counterterrorism', die lijkt me ook interessant!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:20

*\o/* Social Psychology eind examen gehaald met 36/50, dus een 7,2 *\o/*
Genoeg punten voor Statement of Accomplishment (78 punten)

Op naar de volgende studie Equine Nutrition

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:41

Gefeliciteerd!!
Ik heb inmiddels m'n eerste drie cursussen gehaald (statements), en omdat ik me verveelde (wachten tot januari duurt dan ineens lang....) ben ik nu maar begonnen aan What Plants Know. Heel interessant, zit veel meer achter dan je zo zou denken.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:37

Ik heb me toen Coursera net begon ook meteen ingeschreven, en al een boel halve cursussen gedaan.
Haak meestal af omdat de meeste courses toch wel erg veel tijd vragen.

Ben ook met twee bezig nu en wil proberen beide af te maken dus hoop dat de course load blijft zoals hij nu is. (Crafting an Effective Writer en What a Plant Knows)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:55

Gezellig een klasgenoot :)
Hoe vind jij Daniel Chamovitz als lecturer? Ik vind z'n enthousiasme heel aanstekelijk :j

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 00:29

wauw superleuk! Ben heel erg benieuwd! Wil zelf misschien toch ook zoiets gaan proberen.
Kan iemand me trouwens misschien uitleggen wat de signature track precies voor iets is..? Kwam er namelijk niet helemaal achter!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:35

@Siamsmeesje - erg leuk inderdaad! Valt me ook op dat er erg veel goede lecturers tussen zitten. (enige uitzondering die ik tot nu toe tegen ben gekomen: de 'intro to financial accounting : die man is enorm langdradig. Maar kan ook aan de 'droge' materie liggen.)

@Ninz - als je een erkend certificaat wilt (waarbij je ook even moet bewijzen dat je het allemaal zelf gedaan hebt, volgens mij moet je o.a. ID doorsturen?) kan je betalen voor een signature track.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:00

Klopt, ik heb nog niet zoveel cursussen gedaan, dit is m'n vierde nu, maar inderdaad allemaal enthousiaste mensen tot nu. De leukste was nog wel Prof. Rosie Redfield (Useful Genetics), die heeft ook echt humor (en iedere week raden wat voor kleur d'r haar nu weer heeft :D)

Een Signature Track moet je je inderdaad kunnen legitimeren via ID en via een "vers" gemaakte web cam foto. Met een voldoende voor het ST kan je bij sommige studies dispensaties krijgen of extra punten. Bovendien is het soms verplicht voor studenten van de betreffende studie.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:25

aah dankjewel! En het statement of accomplishment, krijg je dus als je genoeg punten hebt behaald als ik het goed begrijp hahaha? :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:10

Klopt helemaal :j
Alleen wisselt het percentage wat ze als voldoende beschouwen per cursus, dus dat moet je even goed in de gaten houden.

En voor de echte toppers is er dan nog de Statement of Acomplishment with Distinction. Maar dan moet je wel heel goed zijn, bij mijn huidige cursus heb je dan meer dan 95% nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:05

Ik was helemaal vergeten dat ik mee deed aan een cursus.. :+ Dus maar even ge un-enrollt.

Inmiddels doe ik mee met de Introduction to Pharmacy cursus en heb net week een afgesloten :D M'n quiz had ik 8 van de 10 goed en heb ook m'n schrijfopdracht ingeleverd. Nu moeten we elkaars werk gaan beoordelen en dan de grote beoordeling en ondertussen door met week twee. Vind het wel moeilijk af en toe maar het is wel super interessant :D

Ga nu even uitzoeken hoe dat zit met de signature track enzo want dat klinkt wel heel leuk om te behalen.. :)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:46

Ik ben bijna klaar met Crafting an Effective writer - moet alleen nog een paar dagen wachten op de peer reviews.

Met What a plant knows loop ik ook nog steeds aardig bij, maar ik heb daar al 2x de quiz gemaakt op de dag van de deadline zonder de video's te bekijken. Scheelt een hoop tijd, maar ik kan beter 1 tegelijk doen vanaf nu. Jammer want zoveel leuk aanbod!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:41

Ja, het aanbod is bijna te goed :')

Ik ben zelf naast What a Plant Knows nog begonnen aan de The New Nordic Diet. Ook verrekte interessant, en gelukkig met alleen maar quiz-vragen zodat het wat tijd scheelt (en ik niet het risico loop om door gebrek aan inspiratie een peer review te verkloten) :o

Ik heb inmiddels zelf het boek aangeschaft van de planten-cursus. Ook voor het eerst dat ik dat gedaan heb, maar het is interessant genoeg. Al heb je inderdaad aan alleen de video's ook genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:12

Ja er zijn echt leuke cursussen!
Leuk dat je er zulke leuke dingen aan over houdt, en zelfs dingen aanschaft!
Ik moet nu week 2 en 3 maken, maar zijn gelukkig alleen maar quizzes. Alleen staat bij allebei de due date op eind november.. Dus dat weet ik niet helemaal hoe dat nou zit, maar alleen maar lekker, dan heb ik daar nog even de tijd voor :)

En kreeg vandaag m'n cijfer voor m'n writing assignment, een dikke 10! :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:08

Gefeliciteerd met je 10!
Ja, dat boek leek me dit keer de moeite waard, en bol.com had hem ook nog eens in paperback en in de uitverkoop :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:18

jeej ik heb mijn eerste certificaat binnen :D
Ik had precies 70,0% behaald (:x zo ongeveer wel verwacht :P )
In januari ga ik hopenlijk weer starten met het tweede gedeelte van de virologiecursus :D