Pascal schreef:Ik klaag ook niet als ik het kopje van m'n baas in de vaatwasser moet zetten, hij is nou eenmaal de baas!
Wat een onzin... Een baas heeft ook handen! Als mijn baas zijn vaat niet in de vaatwasser zet, dan zeg ik daar gewoon iets over (en doet hij het alsnog
). Veel bazen hebben zich naar die positie toegewerkt, maar dat betekend niet dat ze anderen ineens als slaaf mogen gaan behandelen. Ze krijgen al een veel dikker salaris, daarvoor mogen ze ook best meehelpen het kantoor netjes te houden hoor.Citaat:Ik als werkgever zou het dan wel weten... De rotte appel eruit, want er staan vast meer dan genoeg anderen wel te springen voor de baan in kwestie waarbij de paar extra uurtjes bovenop je minimale 40-urige contract blijkbaar verbasterd zitten in het maandloon van de werknemer.
Een discutabele uitspraak. Rotte appels moeten eruit, daar ben ik het mee eens. Maar wanneer is iemand een rotte appel? Mocht TS zich aan de tijden houden, haar pauze gewoon houden zoals toegestaan is en verder perfect werk leveren, dan is er toch niks aan de hand? Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever daarover zou gaan klagen? Daarnaast denk ik dat het voor een bedrijf misschien gezond is als er eens iets veranderd. Altijd maar overwerken zonder daar iets voor terug te krijgen... Ik zou dat ook écht niet pikken. Als TS dat laat zien, durven misschien meer mensen die stap te zetten.
Overigens herken ik je verhaal, TS. Ik had het ook helemaal niet naar mijn zin toen ik met mijn huidige functie begon. Het heeft een half jaar geduurd voordat dat beter begon te worden. Ik ben er als persoon enorm door veranderd, gelukkig voornamelijk in positieve zin, waardoor ik binnen een jaar opgenomen ben in het managementteam en nu direct onder de directeur val. Ik heb gemerkt dat dit meer mijn plekje is, waardoor ik me prettiger voel in mijn functie. Ik heb in dat eerste half jaar ook echt nog wel verder gezocht en zelfs gesolliciteerd, maar niet direct iets gevonden waarvan ik dacht 'beter' te krijgen. Nu uiteindelijk heel blij dat ik die stap niet heb gezet
Misschien moet je het gewoon een kans geven. Netjes opruimen ed. went vanzelf. Ik zou wél gewoon de tijden en pauzes aanhouden die afgesproken zijn. Zoals iemand hier al eerder zei: een keer overwerken kan best, maar moet niet standaard zijn. En als je een vraag hebt, gewoon 1 persoon aanspreken (bv 'Pietje, hoe moet ik dit verwerken?') ipv een hele groep. Niks is vervelender dat continu vragen moeten stellen, maar als het werk niet goed is, zijn ze ook niet tevreden.
Ik hoop dat je je draai kan vinden. Succes!
en dan alleen aan de hand van verhalen van...
Overuren zijn ook gewoon uren en die uren krijg je hoe dan ook betaald.