Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Dat is dus niet helemaal waar. Althans dat heb ik gemerkt toen ik dyslectici hielp. Het is wel heel moeilijk ja, en je zult ze er heus niet allemaal uithalen. Maar spellingcheck helpt al een hoop, die filtert er al veel uit, en andere foutjes zullen mensen heus niet constant over vallen. Als je veel oefent kan het echt beter worden! Natuurlijk is het niet iets dat "over" gaat, maar je kunt jezelf wel een beetje trainen erin en wat meer taalgevoel ontwikkelen (tot op een bepaalde hoogte).
romyloverrr schreef:Fiffill schreef:Dat is dus niet helemaal waar. Althans dat heb ik gemerkt toen ik dyslectici hielp. Het is wel heel moeilijk ja, en je zult ze er heus niet allemaal uithalen. Maar spellingcheck helpt al een hoop, die filtert er al veel uit, en andere foutjes zullen mensen heus niet constant over vallen. Als je veel oefent kan het echt beter worden! Natuurlijk is het niet iets dat "over" gaat, maar je kunt jezelf wel een beetje trainen erin en wat meer taalgevoel ontwikkelen (tot op een bepaalde hoogte).
mijn moeder , broetje , andere broetje , ik , 2 nichten , 1 neef enz. enz.
hebben hier dyslexie , en géén van alleen merkt zijn eigen fouten , ookal lezen ze het 10 keer over !
romyloverrr schreef:miss_lizje schreef:Je wilt niet weten hoe veel onvoldoendes ik heb gehad voor nederlands ondanks spellingscheck en extra nalees tijd. Ik lees wel een boek per maand, en nee, echt geen dunnetjes. Schrijf hele teksten ook puur voor de lol. Maar ik zal altijd dyslect blijven, het blijft gewoon een handycap. Het is geen ziekte die je even met veel oefenen kan oplossen. Ik vind dat je zeer kortzuchtigd denkt betreft dit onderwerp, leven met dyslectie kan keihard zijn. Want nee, het zit niet alleen in het schrijven, maar in de gehele taal. Begrijpendlezen, voorlezen etc. Ben jij ooit voor je hele klas uitgelachen door je docent omdat je geen moeilijke tekst hardop kan voorlezen? Op zo'n manier vernederd worden is namelijk echt pijnlijk.
Ik ga veder geen tijd verspillen aan stukjes typen naar personen zoals jou, die zijn de moeite niet waard.
hiervan krijg ik echt tranen in mijn ogen , zo waar is het !
in de brugklas wilde ik het eens proberen , een stukje voorlezen voor de klas .
het leek helemaal nergens op en een stukje van 300 worden daar deed ik 20 minuten op.
de leeraar vond het super knap dat ik het durfde maar na de les werd ik uitgelachen en heb ik een heel jaar niet meer durven voor te lezen , bang om uitgelachen te worden
aan de uitspraken die je doet s te merken dat jij niet veel begrijpt van wat dyslexie eigenlijk is !
Fiffill schreef:Het enige wat ik zei wasFiffill schreef:Je cijfer voor Nederlands is zeker niet zo hoog
En vervolgens feliciteerde ik hem met z'n cijfers. Als je daar problemen mee hebt, prima, maar dan ga je het nog zwaar krijgen in het leven
Overigens kun je een spellingcheck aanzetten in je browser, dan heb je al de helft van je fouten eruit.
Jolliegirl schreef:romyloverrr schreef:mijn moeder , broetje , andere broetje , ik , 2 nichten , 1 neef enz. enz.
hebben hier dyslexie , en géén van alleen merkt zijn eigen fouten , ookal lezen ze het 10 keer over !
Je kan zorgen dat de COMPUTER het overleest.
Komt er zo'n mooi rood streepje onder.
Hoef je zelf niets voor te doen.
Annekeee schreef:Sorry, voelde me aangesproken! Volgende keer graag '@ "naam" '
mysa schreef:T.s. gefeliciteerd met je goede cijfers. Ik vond de spelfout in dit geval heel grappig! Maar ik snap ook dat dyslectisch zijn niet altijd grappig is. Nieuw topic over dyslectie /dislexie/ dysleksie/ dislexie jongens?