Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:19

Oh dan heb ik het allemaal gedaan :')

Bij La Place was géén reden. Deed mijn werk prima, had al 1,5 jaar in de La Place daaronder gewerkt had dus al de ervaring.
Alleen had ik wat moeite met de kassa, ik kon de stress niet aan soms. Maar als ik sappen stond of spoel waren er geen problemen.
Zij konden mij óók geen geldige reden geven waarom ik niet een contract heb gekregen. Ik kon het goed met iedereen vinden, ook
met de leidinggevende en deed direct wat ze vroegen.

Ze hadden enkel wel een 18 jarige net aangenomen. Dus daar kon het ook aan liggen. ik weet het niet, maakt me allemaal niet meer uit, heb een gezellige tijd daar gehad. Misschien dat ze meer verwacht hadden. Maar ik deed mijn werk absoluut niet slecht en zette me voor de volle 100% in

Jolliegirl

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:22

Sok : Jazeker! Afgerond op niveau 4!
Werk nu in de schoonmaak 2 dagen per week +- 10 uurtjes per week.
Dus is niet veel! Maar tenminste iets.
Zoek nu werk in omgeving Capelle a.d IJssel/Rotterdam/Alblasserdam i.v.m vriendje :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:25

Ik zeg niet dat jij het allemaal gedaan hebt, maar ik zeg dat het makkelijk is om niet naar jezelf te kijken en automatisch te zeggen dat het aan anderen ligt. Dat zeg ik. Verder kijken dan je neus lang is is ook een onderdeel van volwassen worden.

Over la place
Zij hebben dus wel een geldige reden gegeven. Je kon de stress niet aan en had problemen/moeite met een van de meest belangrijke handeling; Kassa bedienen.

VOor jou 10 anderen die voor het zelfde salaris het werk wel aan kunnen en dus geschikter zijn.
Mensen die wel de kassa kunnen bedienen en om kunnen gaan met stress. Gezien het een werkgeversmarkt is, is het simpel. Proeftijd kan je er (zonder opgaaf van reden!) elke dag uitgezet worden.

Als er nou 10 banen waren voor elke 5 werkzoekenden, tja, dan moet je genoegen nemen met minder gekwalificeerd personeel.
Zijn er 100 werkzoekenden om 5 plekken in te vullen (wat nu dus het geval is) dan kan een werkgever kieskeuriger zijn en eisen dat iemand alle handelingen goed uit kan voeren ook wanneer het iets drukker is dan normaal

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:28

Nee, dat hebben ze nooit gezegd, dat maak ik er van. Ik dénk dat dat mee kon hebben gespeeld bij dat ik geen verlenging heb gekregen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:30

Ik ga met MRI mee... Amen.
Verder wil ik er niets meer over zeggen. :) We blijven toch elke keer terugkomen op hetzelfde.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:39

Mri en Jolliegirl, ik vind jullie erg zuur overkomen. Niet iedereen is perfect en ik zie Renee nergens de schuld bij anderen leggen. Maar blijkbaar is zeggen dat je nietweet waarom je geen verlenging hebt gekregen al de schuld in iemand anders schoenen schuiven :?
Niet claimen dat je volwassen bent als je zulke reacties weet te geven :n Grond in boren werkt niet. Maak je iemand alleen maar onzekerder mee.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:40

Jolliegirl schreef:
Sok : Jazeker! Afgerond op niveau 4!
Werk nu in de schoonmaak 2 dagen per week +- 10 uurtjes per week.
Dus is niet veel! Maar tenminste iets.
Zoek nu werk in omgeving Capelle a.d IJssel/Rotterdam/Alblasserdam i.v.m vriendje :)

Nice! Doe je goed.
Heb ik ook een poosje gedaan, maar t betaald rot en ik word amper gebeld.. Ben te oud denk ik :+
Dan maar iets anders zoeken! :D

M'n vriendin komt uit Capelle, maar haar oude bedrijf is failliet gegaan, dus ben bang dat ze je daar ook niet echt mee kan helpen..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:41

Awesome! :D Net via de site gesolliciteerd, werd gelijk al gebeld, wat vragen beantwoord en nu mag ik volgende week donderdag op gesprek komen! :):)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:41

Air, deze discussie is al eerder geweest. Er is hulp aangeboden wat brieven betreft, vacatures etc. maar er werd niks mee gedaan.
Vandaar dat in ieder geval ik hard over kom. Lifaya komt (in ieder geval op mij) over alsof ze vooral niet wil/geen moeite wil doen. Ik ben er klaar mee.

Maar je hebt gelijk, negeren is beter. Bedankt dat je me erop wijst :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:56

Ik heb allang hulp betreft vacatures, brieven etc ;) De vader van vriendin van mij die mensen helpt aan een baan, is zijn werk, lijkt me goede professionele hulp toch? ;)
Ik vind het serieus jammer dat je dat beeld van me hebt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:16

lifaya schreef:
Ik heb allang hulp betreft vacatures, brieven etc ;) De vader van vriendin van mij die mensen helpt aan een baan, is zijn werk, lijkt me goede professionele hulp toch? ;)
Ik vind het serieus jammer dat je dat beeld van me hebt.

ALs hij zo professioneel is, waarom heb je dan nog geen baan..? Blijkbaar is het niet genoeg meid..

Sorry ik kan het echt niet laten om te reageren.. het jeukt gewoon..

Sok... Nu solliciteren en BAM gelijk gebeld worden ,top!
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 20-11-12 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:18

Oh, dus als je een prof in schakelt, heb je zo een baan? Kom op zeg...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:19

stef schreef:
Oh, dus als je een prof in schakelt, heb je zo een baan? Kom op zeg...

Nee dat zeg ik niet.
Ik zeg dat het blijkbaar niet genoeg is.
Maar ik ga ook mee in wat mri zegt.. Het komt gewoon over alsof ze niets wilt aannemen... Sorry daarvoor..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:20

helpen aan een baan betekent niet dat je per direct een baan op een dienblaadje geserveerd krijgt ;)

En nu ben ik echt weg, dit soort reacties verpesten het hele topic in mijn ogen. Ik toon genoeg intiatief om toch een geschikte baan te vinden wat niet makkelijk is, en al helemaal niet iets wat bij je past, maar schijnbaar is dit niet meer de plek om dit soort dingen te bespreken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:24

wel jammer dat dezelfde discussie weer omhoog komt , zeker omdat het nergens toe leid .
feit blijft ook dat het internet is , je leest geschreven woorden en soms komen dingen niet zo over als ze bedoelt zijn , en dan heb ik het over alle partijen , Lifaya die blijkbaar een negatiever beeld schetst wat betreft de moeite die ze doet maar ook reacties op, die wel erg negatief overkomen :?

Lifaya, hopelijk blijf je nu niet weg , zou ik jammer vinden :j

het is gewoon lastig als je werk zoekt en daar een paar basis voorwaarden aan moet hangen door omstandigheden.
ik zou ook graag ander werk gaan doen, maar helaas zijn de voorwaarden die er bij mij aan hangen ook niet echt zo dat werkgevers om me zitten te springen. ga ik die basis voorwaarden veranderen? nee :n niet omdat ik er geen zin in heb, maar omdat die voorwaarden daadwerkelijk de basis van mijn functioneren zijn :j
zijn die dingen niet mogelijk, dan kan ik de werkgever geen goed functioneren garanderen :n
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-11-12 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:27

Weetje Lifaya, ga je eigen berichten uit het vorige topic eens teruglezen... Misschien snap je onze frustratie(Als ik ook even mag spreken namens wat anderen) :)

Je vind uren te weinig of teveel ivm je paard..
Je wilt niet in het weekend (oke, logisch)
Je wilt geen 3 dagen per week want dat is geen structuur.
Je wilt niet bij de post (Kijk eens hoe snel je aangenomen kan worden als voorbeeld Sok!)

Ik geloof best dat je WIL.. Maar je slaat werkelijk alles uit de weg!
Zo komt het echt op mij over. Misschien moet je eens kijken naar je manier van reageren, lees je berichten terug.
Nooit eens lezen we iets positiefs zoals : Goh dankje, dat ga ik proberen!
Nee altijd is het : Nee te weinig uren, te ver weg, geen structuur...

IK erger me eraan...en dat is even namens mijzelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:28

Jammer dat ik mij ook in deel 8 moet melden, hopelijk kan ik mij wel afmelden voor deel 9 komt haha :D

Morgen ga ik even alle jaarverslagen doornemen zodat ik goed voorbereid ben volgende week op mijn gesprek voor de ervaringsplek. Want ik wil niet meelopen; ik wil werken :j
En vooral dat men zegt; vuurtje; wij willen jou houden haha :D

Binnenkort ook maar even vacatures kijken weer, kon de laatste tijd niets geschikts vinden helaas... Iets met gebrek aan ervaring :+ ik kan veel erbij kletsen, maar ervaring gaat toch echt niet lukken haha

(Ik ga de discussie niet aan, mijn punt heb ik al in het vorige topic duidelijk gemaakt en als ik wil herkauwen ga ik wel solliciteren voor de functie 'koe' :P)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:33

vuurneon schreef:
(Ik ga de discussie niet aan, mijn punt heb ik al in het vorige topic duidelijk gemaakt en als ik wil herkauwen ga ik wel solliciteren voor de functie 'koe' :P)

_O-

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:45

Ik kom me ook even melden!
Ben al een tijdje opzoek naar een baan :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:45

Wat zoek je? :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:46

Joll, zie p2. Dat kan via pb naar mij dan verzamel ik alles voor in de op

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:51

Jolliegirl schreef:
Wat zoek je? :)

Maakt me eigenlijk niet héél erg veel uit.
Ik volg momenteel een cursus Verkoper, dus iets in die richting (detailhandel, en dat is groot XD) zou handig zijn..
Nu heb ik bij de Action gesolliciteerd, afgewezen omdat ze al een andere kandidaat hadden.
Ik heb tevens bij meerdere kledingzaken gesolliciteerd en daar komen ze met het 'niet genoeg ervaring' verhaal.

Ik kan flink wat uren per week werken, maar het liefste niet in het weekend (vriend woont aan de andere kant van Nederland, en ik zie hem al niet zo vaak). Doordeweeks is geen enkel probleem :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:53

Ik meld me (helaas) ook maar weer..
Nog steeds op zoek naar een leuke administratieve baan of een baan als (directie)secretaresse/managementassistente. Ik heb mijn diploma als managementassistente behaald in 2010. Verder tot nu toe constant bij een callcenter gewerkt en tussendoor vervanging v. zwangerschapsverlof als receptioniste. Wel tijdens m'n opleiding 10 maanden ervaring opgedaan als managementassistente.

Ben op zoek naar een baan voor 28-40 uur in regio Friesland :)

Op dit moment nog maar 1 ding lopen. Motivatie is ver te zoeken :z Was laatst benaderd voor een functie als directiesecretaresse en als ik interesse had mocht ik wel langskomen voor een vrijblijvend gesprek. Teruggemaild dat ik graag op gesprek zou willen komen en met de vraag welke datum het meest passend zou zijn. Kreeg ik een e-mail terug dat ik was opgenomen in de sollicitatieprocedure en dat ik na 19 november meer zou horen :x Er is niet eens een vacature van te vinden op internet dus heel vreemd. Ben benieuwd..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:00

wat kan je het beste doen (niet gebeurd) dat als 1 van de bedrijven waar je op gesprek bent geweest belt je bent aangenomen maar je wacht liever nog de reactie af van een ander bedrijf waar je ook op gesprek bent geweest.
Ben nu bij 2 bedrijven op gesprek geweest de 1 lijkt me leuker dan de ander. Maandag in veenendaal nog een gesprek.

Of gelijk ja zeggen? En blij zijn dat je een baan aangeboden krijgt. Ik heb nog werk tot volgende week.
Liefst wil ik ook per 1 december weer ergens beginnen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:08

Weet je wanneer je iets van het andere bedrijf hoort? Dan zou je kunnen zeggen dat je er nog even goed over na wilt denken voor je ja zegt. Maar aan de andere kant: pakken wat je pakken kan!