Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eenitraM schreef:SuzanLarissa schreef:Jij hebt ''geen'' kosten aan het paard, maar je ouders wel. Dus als paard weg is, hoef je geen kostgeld te betalen.
Dus dat scheelt alweer 50 euro in de maand toch?
Ik leef van blaadjes op de grond
SuzanLarissa schreef:Ben je dom ofzo? Is toch heel erg logisch? Een paard kost wel meer dan 50 euro in de maand..
Dus neem aan dat ze er geld aan overhouden als paard weg is, tenzij jij voor 5 mand eet ofzo
StalNollie schreef:maar we willen je helpen maar vraag al paar keer wat dingen maar je kraakt alles af..
eenitraM schreef:StalNollie schreef:maar we willen je helpen maar vraag al paar keer wat dingen maar je kraakt alles af..
Helpen? Waarmee? Mijn ouders de grond instampen omdat ik kostgeld moet betalen? Helpen om te zeggen dat ik het paard weg moet doen? Helpen met het bepalen dat ik een bijbaantje moet zoeken?
Ik vraag alleen naar ervaringen.
farpz schreef:Ik hoor veel Bokkers zeggen: "ik ken zoveel die lenen". Maar ken je ook die geleend hebben en hoe hun kostenplaatje nu is? Mensen kennen die nu lenen is makkelijk, maar de vraag is of je later geen spijt krijgt van lenen.
MarjanB schreef:Ik heb ook een kleine lening bij de DUO, betaal nu 45 euro in de maand en kan het wel missen, maar ik heb nu wel een goede baan. Ik heb alleen het laatste jaar wat bijgeleend om te zorgen dat ik al mn energie in het afstuderen kon stoppen. De jaren ervoor werkte ik nog zo'n 15 a 20 uur(naast mnhbo opleiding die ik in 3 jaar deed)
Weet niet wat voor een opleiding je doet? Ik zat in Dronten op school en heb toen heel veel werk gedaan voor HRPM van schoffelen tot catering tot slopen.
Anoeska schreef:farpz schreef:Ik hoor veel Bokkers zeggen: "ik ken zoveel die lenen". Maar ken je ook die geleend hebben en hoe hun kostenplaatje nu is? Mensen kennen die nu lenen is makkelijk, maar de vraag is of je later geen spijt krijgt van lenen.
Ik ben er eentje. Ik heb geleend tijdens mijn studie, en betaal inmiddels terug. Geen moment spijt van. Ik heb oa door te lenen en hard te werken ook veel extra dingen tijdens mijn studie kunnen doen (tijd naar het buitenland, besturen). Ik heb nu een prima baan, en betaal maandelijks fluitend het bedrag terug. Kan daarnaast nog gewoon met vakantie, een huis kopen en een paard onderhouden.
Ik ben natuurlijk bewust dat dit maar een verhaal is, maar het is mijn ervaring. En ik zou dus niet zo'n probleem maken van lenen.
farpz schreef:Ik hoor veel Bokkers zeggen: "ik ken zoveel die lenen". Maar ken je ook die geleend hebben en hoe hun kostenplaatje nu is? Mensen kennen die nu lenen is makkelijk, maar de vraag is of je later geen spijt krijgt van lenen.