1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 07:55

Ik ga niet op kamers, ik moet 1,5 reizen max. Dat is nog wel te doen vind ik..

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:12

galley schreef:
kaniche schreef:

De intro die ik vorig jaar had (HBO) was echt werkelijk verschrikkelijk saai! Ik heb al het programma van de intro van dit jaar gezien: wederom geen reet aan.. Ik ga wel hoor, daar niet van. Maar we gaan gewoon niks bijzonders doen: in het lokaal zitten en uitleg krijgen over het komende schooljaar, een paar oefeningopdrachtjes maken en that's it.. Echt heel jammer

Wij gaan kamperen en de hele mikmak, of ik daar zo blij mee moet zijn met alleen maar jongens(ok misschien 1 of 2 meisjes erbij) is de vraag, maar het lijkt me wel gaaf.

(en ook aan Marieke K, ik weet niet hoe ik twee dingen tegelijk kan quoten :P)

WOw, hadden wij dat maar! Vorig jaar hadden we uitleg over de vakken en that's it.. Oh ja, een speurtocht en een BBQ maar die vielen nogal tegen. Dit jaar is het werkelijk alleen maar uitleg over vakken en over school, helemaal niks wat met de stad te maken heeft oid :(

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:18

Ik probeer een combi te maken tussen nuttig en aangenaam :+

Kamp doen we al een paar jaar niet meer, het was en te veel organiseren (je weet nooit precies hoeveel studenten er daadwerkelijk komen, en vaak stijgen de inschrijvingen opeens de laatste weken) en veel mensen vonden dat niet fijn. Nu doen we gewoon drie dagen op/rond school en in de stad. BBQ wordt leuk, op het dakterras bij school met uitzicht over de haven van Rotterdam :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:24

Ik begin 27 augustus met de opleiding Integrale Veiligheid op het Avans in Den Bosch. Wij hebben 1 dag intro, een survival volgens mij..

Vorig jaar heb ik Commerciële Economie gedaan, maar dat was echt niks voor mij, dus heb wel zin in mijn nieuwe opleiding :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:27

Marieke_K schreef:
Ik probeer een combi te maken tussen nuttig en aangenaam :+

Kamp doen we al een paar jaar niet meer, het was en te veel organiseren (je weet nooit precies hoeveel studenten er daadwerkelijk komen, en vaak stijgen de inschrijvingen opeens de laatste weken) en veel mensen vonden dat niet fijn. Nu doen we gewoon drie dagen op/rond school en in de stad. BBQ wordt leuk, op het dakterras bij school met uitzicht over de haven van Rotterdam :D

Ben je van de organisatie van de Eurekaweek? :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:36

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:33

Nope ik organiseer de intro voor mijn opleiding (als docent) bij de Hogeschool Rotterdam.

Eurekaweek zijn duizenden studenten := ik heb er gelukkig maar 60

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:51

Ik ga ook niet op kamers, moet eerst 20 minuten met de trein en dan nog 10 minuten met de bus dus dat is de moeite niet om om kamers te gaan. :)

Ik ga wel naar de introweek, wij moeten ergens heen fietsen. geen idee waarheen :+

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:05

Birgit__ schreef:
Ik begin 27 augustus met de opleiding Integrale Veiligheid op het Avans in Den Bosch. Wij hebben 1 dag intro, een survival volgens mij..

Vorig jaar heb ik Commerciële Economie gedaan, maar dat was echt niks voor mij, dus heb wel zin in mijn nieuwe opleiding :)

Dat heb ik vorig jaar gedaan! (integrale veiligheid) Maar wel op de Haagse Hogeschool. Ben er alleen mee gestopt omdat ik het te veel beleid vond.
Ik woon al op kamers maar ik ga komend jaar waarschijnlijk met een vriendin samenwonen zodat we allebei wat meer ruimte hebben.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:07

Ik meld me ook! :)
Ik ga ook beginnen met Human Resource Management, waar ga jij het doen TS?

Edit: zie nu op het Fontys in Eindhoven! Helaas, ik in Den Bosch
Laatst bijgewerkt door _Lotte op 10-08-12 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:08

Birgit__ schreef:

Hey! Ik ga ook beginnen op het Avans alleen dan Human Resource Management! Heb ook die survival dag, zouden we dat dan samen hebben?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:14

Wendy schreef:
Rowdine schreef:
Geen idee wat voor studie je nu gaat doen, maar de hbo en wo introductie is heel anders dan die van het mbo!

Klopt :j En zelfs tussen HBO en WO zit een enorm verschil nog.

Ik ben heel blij dat ik het destijds wel gedaan heb, ben zelfs nog 2 keer begeleider geweest tijdens de introweken (doegroepmama heette dat bij ons).
Mijn man heeft zijn intro ook gemist, wat hij achteraf enorm zonde vond. Zeker omdat de groep van de intro ook de groep was, waarmee je later practicum moest doen. Beetje jammer als iedereen elkaar dan al kent, behalve jij.

En zelfs tussen verschillende WO-studies zit een groot verschil ;).

Overigens is er ook nog een stadsintroweek, zoals de El-cid in Leiden en de UIT in Utrecht. De mensen die je daar leert kennen zie je nooit meer, in Utrecht iig niet, maar het is echt een fantastische week!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:27

_Lotte schreef:
Birgit__ schreef:

Hey! Ik ga ook beginnen op het Avans alleen dan Human Resource Management! Heb ook die survival dag, zouden we dat dan samen hebben?

HRM en Integrale Veiligheid is als het goed is wel samen.. Ik moet volgens mij rond 9 uur op school zijn op een donderdag.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:46

Ja, en dan naar de IJzereman in Vucht?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:58

ik ga ook niet op kamers..moet eerst kwartier naar station fietsen, half uur met de trein en dan nog een kwartier lopen of paar minuten met de bus...vind kamers te duur en heb ook nog paardjes :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:32

_Lotte schreef:
Ja, en dan naar de IJzereman in Vucht?

Oh dat weet ik nog niet.. Heb de papieren over de intro en boekenlijst nog niet binnen.. Hoorde het alleen van een vriendin.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:56

Ik wil gaan samenwonen, vanuit thuis is het een 40 min met de bus en 10 minuten fietsen. Vanuit mijn vriend uit is het veel korter maar daar ben ik niet meer graag thuis.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:06

Ik ga ook op kamers volgende week krijg ik de sleutel en woensdag mag ik erin :D anders moest ik wel 2 uur reizen. Onze introductieweek is niet heel boeiend volgens mij, gewoon dingen doen op school :) .

Wel is er nog zo'n stads introductie van Zwolle de Bruisweek of zo nog mensen die in Zwolle gaan studeren en daarheen gaan?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:12

In zwolle is er Grasweek !
elk jaar lopen ze daar weer met zn allle door de stad, en savonds gaan ze helemaal los haha..
hoor van verschillende mensen dat dat heel tof moet zijn! :)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:43

c_esther schreef:
In zwolle is er Grasweek !
elk jaar lopen ze daar weer met zn allle door de stad, en savonds gaan ze helemaal los haha..
hoor van verschillende mensen dat dat heel tof moet zijn! :)

jaa dat is nu veranderd in bruisweek, wil ook wel graag heen gaan moet me nog even aanmelden :D

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:11

Ik ga ook niet op kamers, ben denk ik op z'n langst 1.5-2 uur onderweg en wil het het eerste jaar nog even aankijken :) . Misschien het 2e jaar wel, lijkt me wel leuk evengoed :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:16

Ik begin 3 sept. met de pabo in Assen. Ga ook niet op kamers, hoef maar een uur te reizen :)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:16

Ik zal mijn dochter eens tippen over dit topic, ze gaat Biotechnologie studeren op Van Hall Larenstein in Leeuwarden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:31

media, informatie en communicatie aan de HVA :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:37

zijn jullie ook zo druk met het aanschaffen van boeken? :=
ik doe er elke keer een paar :P en heb er ook een paar tweedehands