Grappige dingen die je onbewust doet als paraveterinair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Grappige dingen die je onbewust doet als paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:59

@ love_western: is ook niet naar jou persoonlijk bedoeld hoor :n maar over het algemeen zijn kleine hondjes niet zo strak opgevoed als grote honden. Veel mensen zien hun kleine hondje als hun kindje/baby etc...

Vandaar dat ik bij kleine hondjes gewoon veel oplettender was dan grote honden.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:24

Hier hebben we als klant zijnde wat meegemaakt met een DA.
We hadden een kat gevonden op de boerderij van m'n oom. Beest barste van de honger, begon zelfs konijnenvoer te eten. Hij mocht van de rotweiler van mijn oom dus niet bij het voer komen en had daardoor een flinke wond opgelopen vanaf het begin van z'n schouder tot aan z'n buik.
Kat dus meegenomen naar huis, eten en drinken gegeven, ging allemaal prima totdat de wond open sprong en we 'savonds laat pus op konden dwijlen.

De volgende dag naar de DA gegaan, kat verdoofd en drains gekregen. Die zouden vanzelf leeglopen, maar we konden het wel versnellen zei ze.....
Daar stond de DA met een verdoofde kat in d'r handen : Ja want kijk, als je hem even zo op z'n kop houd. Dan loopt het er nog beter uit :j Dat moet je thuis dan ook maar af en toe eens doen.
We stonden vol verbazing de DA aan te kijken met de opmerking : Ja dat zou wel kunnen.....maar dan is hij bij... :?
Reactie van de DA.... O ja das waar.... :+ Nou doe dan maar niet :D

Kat is inmiddels overleden na 14 jaar nog bij ons hebben gewoond.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:30

marianbv schreef:
het enige genante wat i kbij de dierenarts heb meegemaakt toen uik er stage liep was flauwvallen tijden een sterilisatie van een poes.
Ze waren wat aan het dichtbranden en blijkbaar hield mijn lichaam daar niet zo van want een paar minuten later werd ik wakker op de grond.
Maar die van jou zijn eht te gek hahahaha vooral die van die kale poes.

Dit heb ik ook gehad :\ sindsdien kan ik niet meer tegen bloed :+ en ja dat vind ik heel vervelend want mijn plan om paraveterinair te worden is hiermee in duigen gevallen.. dit was tijdens stage..

Maareh, ik lees mee hoor, lachen :D

Oh nog een: Als de katten nog onder narcose zijn nadat hetgene wat moest gebeuren gebeurd is worden ze nog lekker geborsteld. Heel handig voor katten die daar niet van houden. Maar 1 kat zat zo onder de klitten dat de andere assistent die kat gewoon bijna kaal had geborsteld.. :') Kreeg ff op haar kop, zo kan je een kat niet afleveren natuurlijk.. :')

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:38

Geweldig ik volg!XD

knolliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:53

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:19

Anoli schreef:
Ladybird schreef:
Hahahhaha wat een heeerlijke collega moet jij zijn _O- -O-

Ja ze hebben altijd smakelijk om mij gelachen. Ook omdat ik mij heel wat keren versprak...

Ik wijs een vlakje aan op de buik van een poes om te scheren, nee de dierenarts wijst van kop tot staart...
Ik in volledige onschuld "maar dan heb je een kale poes"
5 minuten later kon de dierenarts weer normaal ademhalen -O-

_O- _O- _O-

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:47

omg, ik ben zo blij dat ik dit topic heb gevonden, ik vroeg mij serieus af of ik de enige kluns op aarde was die zoveel
meemaakt overal, gelukkig niet de enige dus _O- Ik wilde laatst ook al een topic vol schrijven met mijn blunders, alleen
vind sommigen gewoon iets té erg, dus maar niet gedaan :') :=

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 20:13

Nou, mijn laatste blunder was vooral voor mij heel erg...

Ik werkte het laatste jaar bij een dierenkliniek aan de rand van het bos, met in de herfst en winter van die grote harige wolfsspinnen (bbrrrr ik ben als de dood voor spinnen) Dus ik open 's morgens de kliniek en ja hoor daar zit er 1 vlak voor de balie...
Nou mijn hartslag liep gelijk richting de 200 en hem doodslaan met een bezem durfde ik niet.
Uiteindelijk het dikste medische boek gepakt wat er in de kast stond, boven op de balie geklommen, gemikt en het boek laten vallen *splatsjjj* deed de spin.
Toen ging de telefoon, en die heb ik opgenomen... lang verhaal met klant... was de spin alweer vergeten...
tot er een klant binnen komt lopen, en toen dacht ik "oh oliebol dat boek ligt nog op de grond"
Op dat moment ziet de klant het boek liggen, bukt zich en legt het op de balie (op ooghoogte) voor mn neus neer... Dat koste dus wel even wat zelfbeheersing om het telefoongesprek af te maken en de klant aan de balie met een stalen gezicht te helpen... _O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 20:13

_Bitje_ schreef:
omg, ik ben zo blij dat ik dit topic heb gevonden, ik vroeg mij serieus af of ik de enige kluns op aarde was die zoveel
meemaakt overal, gelukkig niet de enige dus _O- Ik wilde laatst ook al een topic vol schrijven met mijn blunders, alleen
vind sommigen gewoon iets té erg, dus maar niet gedaan :') :=

Gewoon doen, is hardstikke leuk (voor anderen) :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:19

Haha super!
Echt grappig dit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:32

We want moar. :Y)

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:06

Geweldig!

Ik heb er inmiddels ook zat gemaakt, maar ik zal er met 1 beginnen...

Grote herder op de operatietafel voor castratie, niks bijzonders dus. De dierenarts was klaar dus ik kon gaan opruimen en schoonmaken. Ik haal het operatiedoek weg en er komt me een geweldige stank tegemoet, blijkt de hond wat diarree te hebben. Geen probleem, dat halen we even weg en dan kan ik weer verder. Niet dus! Omdat de hond natuurlijk nog diep in slaap was liep het er geleidelijk uit, en ik weet niet wat ie had gegeten, maar het stonk echt verschrikkelijk! Ik ben wel een kwartier bezig geweest, telkens de ok uit om adem te halen en dan met ingehouden adem (erg lastig als je vreselijk moet lachen), en hevig kokkend weer terug. Het scheelde weinig of ik was over mijn nek gegaan!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:09

Oeh dat doet me denken aan dat ik nog stage liep en bezig was bij een hond en zei "jeetje wat stinkt die hond" Bleek dat de dierenarts een scheet had gelaten... Vond het al zo raar dat mijn collega's gingen lachen toen ik dat zei...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:12

Ik liep laatst op mijn werk tegen mijn baas de DA te klagen over een stagiaire.

Ik was mijn baas haar dochter aan het lesgeven toen mijn baas aan kwam rijden.

Ik riep mijn baas en zei op fluistertoon (om niet de stagiaire een slechte naam te geven in front of haar dochter) ik kan er helemaal niks mee hoor, krijg haar met geen mogelijkheid aan het werk. Begint mijn baas KEI-HARD tegen haar dochter Potverdikkie ... Luisteren naar Nikki!!! :( :( Dochter schrikt zich kapot tijdens het rijden en krijgt een pruilliep. Ik: Hee baas, had het niet over je dochter maar over de stagiair. Eerst 3x sorry gezegd tegen dochter en vervolgens hebben we kei-hard gelachen! :D :D :D

(ik werk op een praktijk voor paarden en soms hebben we kleine huisdieren)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:14

Oh het arme kind, die zal zich doodgeschrokken zijn :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:16

Anoli schreef:
Oeh dat doet me denken aan dat ik nog stage liep en bezig was bij een hond en zei "jeetje wat stinkt die hond" Bleek dat de dierenarts een scheet had gelaten... Vond het al zo raar dat mijn collega's gingen lachen toen ik dat zei...

_/-\o_

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:47

Laatst bij mijn stage, ik was niet steriel, en ik moest hechtdraad aangeven, ik trek er een halve meter uit. ( is 12 euro per 10 cm ofzo) ze had maar 5 cm nodig... :')

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:21

Niet als dierenartsassistente, maar ik was doktersassistente in een ziekenhuis.
Ik had s' morgens dienst op de wondjespoli.
Wij hadden 1 arts erbij lopen die hield niks als gekkigheid met ons uit.
En die wilde we een keer terug pakken.
Ik wist wel iets leuks.

Elastiekje, 2 paperclips en die opdraaien in een envelop gedaan.
Als je de envelop dan openmaakt begint dat ding te ratelen.

Dus ik was bij een patient geweest, was de laatste.
Ik naar hem toe en zeg: kijk eens wat ik bij deze meneer onder zijn nagels gehaald heb, slangeneitjes.
Hij pakt die envelop en maakt die open, nou hij raakte nog net met zijn hoofd het plafon niet.

Een keer dienst op de eerste hulp, kwam een vrouw binnen met heftige buikpijn.
Echo gemaakt, die bleek dus een lamp vanonder erin gedaan te hebben gestopt.
Maar ze durfde niks te zeggen want de buurvrouw was er bij.
Lamp eruit, buurvrouw die op de gang stond te wachten binnen geroepen.
Zegt de arts: ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Pakt het bakje met de lamp.
De lamp is eruit, dat is het goede nieuws.
Het slechte nieuws is: hij doet het waarschijnlijk niet meer.
Probeer dan maar eens serieus te blijven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:40

Met de buurvrouw erbij dus? :oo

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:47

Iris82 schreef:
Met de buurvrouw erbij dus? :oo

ja.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:52

Jeetje, dat vind ik nu niet bepaald patiëntvriendelijk -O-

Nu snap ik dat je soms gek word van de gaatjesvullers die op creatieve wijze je dienst overspoelen.. Maar hier schrik ik wel van.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:53

:wow:

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:10

Furrow schreef:
Jeetje, dat vind ik nu niet bepaald patiëntvriendelijk
Nu snap ik dat je soms gek word van de gaatjesvullers die op creatieve wijze je dienst overspoelen.. Maar hier schrik ik wel van.

:') _/-\o_ :')

dat het verder niet patientvriendelijk is ben ik het helemaal mee eens, buurvrouw had er helemaal niks mee te maken.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:14

Whahaha dat was me nog niet eens opgevallen, nu heb ik het echt niet meer _O- _O-

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:59

TS, jij bent een keer een kat vergeten mee te geven, ik ben serieus een keer m'n kat vergeten mee te nemen naar huis.. -O-

Ik kom bij de dierenarts aan om m'n kat op te halen die een gebitsbehandeling had gehad, ik reken een flink bedrag af, spreek nog het een en ander door met de arts, bedank hem vriendelijk, loop maar buiten, stap in de auto en onderweg naar huis denk ik ineens.. huh... >;)

Arm dier stond nog op de balie op me te wachten :(:) :')