't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:11

Ginootje bi welke La Place heb jij gesolliciteerd dan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:19

purny schreef:
Ik ben gebeld en ik ben afgewezen. Ik keek ze niet aan(was onzekerheid en heb ik ze ook uitgelegd) en ze konden kiezen uit meerdere mensen. Maar als ik over mijzelf moest vertellen sloeg ik volgens hun dicht. Het gaat toch om wat ik aan werk lever en wie ik ben dat maakt toch geen ene moer uit?

En toch omdat ik een positief gevoel had over het gesprek, krijg ik toch weer een klap te verwerken. Sorry maar ik ben nu even helemaal ziek ervan!

Ligt er denk ik aan om wat voor functie het gaat. Als je veel met mensen te maken hebt, is het natuurlijk niet echt prettig als mensen niet aan durft te kijken (denk aan functie als gastvrouw, receptioniste/telefoniste, als je in een winkel werkt, etc.). Dus ik weet niet waar je op solliciteerde, maar wellicht is hun keuze wel begrijpelijk, al blijft het super rot voor jou! Vooral omdat je er zo'n goed gevoel over had! :(:)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:37

Ik had vandaag een leuk salarisstrookje van de post :D.
Mei = vakantiegeld. Bruto 124,23 en netto is dat dan 138,89 _O-. Wie dit begrijpt, mag het mij uitleggen!!!
Het is niet veel vakantiegeld maar ik werk daar sinds 28-2 voor 12 uur/week. Bovendien zijn op dit moment alle beetjes :$ meegenomen :=.
Teamcoach is nu zoekende naar een nieuwe vaste wijk voor mij. Weer wennen aan een nieuwe kast :\. Ach, ik wil niet te veel klagen want ik heb iig tot half september werk. In die tussentijd zal er vast wel iets (beter) passendst voorbijkomen :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:50

joyce2 schreef:
purny schreef:
Ik ben gebeld en ik ben afgewezen. Ik keek ze niet aan(was onzekerheid en heb ik ze ook uitgelegd) en ze konden kiezen uit meerdere mensen. Maar als ik over mijzelf moest vertellen sloeg ik volgens hun dicht. Het gaat toch om wat ik aan werk lever en wie ik ben dat maakt toch geen ene moer uit?

En toch omdat ik een positief gevoel had over het gesprek, krijg ik toch weer een klap te verwerken. Sorry maar ik ben nu even helemaal ziek ervan!

Ligt er denk ik aan om wat voor functie het gaat. Als je veel met mensen te maken hebt, is het natuurlijk niet echt prettig als mensen niet aan durft te kijken (denk aan functie als gastvrouw, receptioniste/telefoniste, als je in een winkel werkt, etc.). Dus ik weet niet waar je op solliciteerde, maar wellicht is hun keuze wel begrijpelijk, al blijft het super rot voor jou! Vooral omdat je er zo'n goed gevoel over had! :(:)

Leerling verzorgende.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:52

annastasia schreef:
Wat balen zeg!!! Om wat voor functie ging het?
Denk je dat je het mee kan nemen naar een volgende gesprek?

Nja ik hoop het, zat er echt even helemaal door heen. Toen ik haar vroeg wat de reden van afwijzing was, was het als antwoord Uuuhm je keek ons niet aan.....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:59

Nouja ik kan mezelf niet in je plaatsen purny omdat ik juist graag contact maak met mensen maar ik kan me best voorstellen dat dat een reden voor afwijzing kan zijn, helemaal bij een beroep waar je contact hebt met mensen, dat maakt de werkgever ook onzeker.

Ontzettend balen en de klap is groot maar hou vol, niet opgeven :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:21

Ik ben zelf ook niet zo extravert, vind het echt vreselijk om op gesprek te moeten. Tijdens het gesprek probeer ik altijd wel de gesprekspartners om de beurt even aan te kijken. Maar soms voel ik een lichte paniek opkomen en wil dan eigenlijk gewoon weg :+. Daarom wil ik ook liever niet te lang wachten, word ik alleen maar nerveuzer van... Zitten op die (doorgaans) ongemakkelijke stoelen maakt het voor mij ook lastiger. Ik krijg dan acuut last van mijn nek (na het gesprek in de auto is dat al weer over hoor); het is puur stress. Heel vervelend want ik ga dat doorgaans van te voren al bedenken dat het zou kúnnen gebeuren. Zo fout |o

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:45

Lootje1991 schreef:
Ginootje bi welke La Place heb jij gesolliciteerd dan?

Zuidplein

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:33

gesprek is altijd een leuke uitdaging. Voorbereiding helpt heel veel. Oefen eens met ouders/vriendinnen oid. Dat doe ik ook altijd. Verder bereidt je voor:
Waarom wil jij bij dat bedrijf werken,
wat kun je voor hen betekenen?
Waarom zouden ze jouw kiezen?
Probeer verbanden te leggen tussen je opleidingen en kwaliteiten en datgene wat ze vragen
Bekijk de visie/missie van het bedrijf en hoe jij daarin past

Voorbereiding is het halve werk. ;-)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:56

Morgen weer een sollicitatiegesprek. Gaat goed zo. Hopelijk komt er nu ook eens wat leuks uit ;)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:29

ik ook morgen! spannend! Waar jij?

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:33

Ik meld me ook,
heb van de week te horen gekregen dat ik geen contract kan krijgen bij mijn stage (en tevens werk waar ik al 3 jaar in de weekenden en vakanties werk) omdat ik een uur moet reizen en daardoor met reiskosten te duur ben.
nu ben ik dus opzoek naar een leuke baan als receptioniste, en dan het liefst op een bungalowpark/ camping voor het liefst fulltime in de omgeving van steenwijk/heerenveen/ emmeloord. maar die zijn daar weining :(

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:41

vivalavida_ schreef:
Ik meld me ook,
heb van de week te horen gekregen dat ik geen contract kan krijgen bij mijn stage (en tevens werk waar ik al 3 jaar in de weekenden en vakanties werk) omdat ik een uur moet reizen en daardoor met reiskosten te duur ben.
nu ben ik dus opzoek naar een leuke baan als receptioniste, en dan het liefst op een bungalowpark/ camping voor het liefst fulltime in de omgeving van steenwijk/heerenveen/ emmeloord. maar die zijn daar weining :(

is verhuizen geen optie?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:42

Ik vanmiddag! Ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig...
Ma pfff wat een warmte! No way dat ik mijn pak aan doe haha. Moeten ze maar snappen :)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:44

Yess! Even een ego-post...sorry daarvoor.....

Ik ga telefonisch op gesprek! Hoofdkantoor zit in utrecht, dus dat reist niet even makkelijk af. Aankomende week een telefonisch gesprek en dan verder! Vandaag een maitlje gehad dat ze met plezier mijn motivatie, cv en vragenlijst had doorgelezen.

Voor een van de weinige banen waar ik nog hoop op had die wél met mijn diploma te maken hebben!

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:01

Goed bezig Lolleke! :D

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:06

vivalavida_ schreef:
Ik meld me ook,

Binnenkort verdwijnt toch de reiskostenvergoeding?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:08

nee, de onbelastte reiskosten vergoeding verdwijnt ;)
Als je reiskostenvergoeding krijgt moet je er belasting over gaan betalen :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:12

hoeveel procent dan?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:14

dat weet ik niet, ik neem aan het hoge tarief aangezien het niet onder de noemer "primaire levensbehoefte" valt.
Wat het nieuwe BTW tarief wordt weet ik niet zeker, dacht 21%

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:18

dat klopt, maar valt de kmvergoeding dan ook onder BTW percentage?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:28

vivalavida, zijn die banen als receptioniste nu niet in overvloed? Al zit je misschien in een ellendige omgeving..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:47

Zo, ik kom mij ook melden als vaste meelezer/succeswenser/:(:)-er/tipgever.

Dus bij deze: Heel veel succes!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:51

ik heb een leuke gespot waar ik op wil/ga reageren.
Ik zit alleen een beetje met mn eigen onzekerheid nu :o en dat vooral vanwege het product wat ze verkopen...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:56

Mri schreef:
ik heb een leuke gespot waar ik op wil/ga reageren.
Ik zit alleen een beetje met mn eigen onzekerheid nu :o en dat vooral vanwege het product wat ze verkopen...

tell!! :(:)