Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:26

Ladyisabelle: 1, 5 en 6 mei toevallig? Dan heb ik ook scheikunde! :j

Nienkex: Ik ook, heb die dagen natuurkunde. :j

TessaKaizoku: Wij hebben ook systematische natuurkunde..

BlackDancer: Gelukkig ben jij niet zo zenuwachtig, ik ben echt zo'n stresskip. :')

Douce: Ja, wij hebben hetzelfde combinatiecijfer. :j Ik kom heel stom uit, heb namelijk een 6 op maatschappijleer (een 6,4 |o ), 7 op ANW en 9 op PWS. Dus net geen 8 (zoals Lucky16 wel heeft, super :D) Nouja, is niet anders.

Pfoe, hier bijna alles terug voor de laatste SE-week met een aantal verhogingen en nog wat die omhoog gaan. Even spammen. :Y) Nederlands 7,5 (gaat nog omhoog), Engels 7,0, Frans komt nog, Duits 5,9 (literatuur :')), biologie 7,0, natuurkunde 5,6 (ga ik herkansen), scheikunde 8,2 ( :# ) en wiskunde 8,8 ( :# ). Als de echte examens ook maar zo gingen.. :P

Nienkex

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:28

Wauw, goede cijfers puissance!
Ik heb nu ook wel stress voor examens, ik moet zó veel leren! Binnenkort maar een goede planning gaan maken voor t leren, hopelijk vermindert dat de stress een beetje.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:31

Puissance: ik ga 30 april, 3 en 4 mei :)

Als ons pws met 0.1 wordt verhoogd tot een 8.5, dan staan we een 9 op pws en ik een 8 op combicijfer. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:33

Puissance schreef:
Douce: Ja, wij hebben hetzelfde combinatiecijfer. :j Ik kom heel stom uit, heb namelijk een 6 op maatschappijleer (een 6,4 |o ), 7 op ANW en 9 op PWS. Dus net geen 8 (zoals Lucky16 wel heeft, super :D) Nouja, is niet anders.

Dan kom ik nog goed uit met mijn 5.8 voor maatschappijleer inderdaad. PWS hadden we een 7.8, pas bij een 9 of 10 had ik hoger dan een 7 gemiddeld gehad want had een 7 voor ANW.

Net een onvoldoende terug, 5.4 voor handvaardigheid (kunstgeschiedenis) -O- wilde het ook eigenlijk niet als vak, maar moest kiezen tussen drie kwaden. Achja, sta nog een 6 precies gemiddeld dus geen wereldramp. Maar leuk is natuurlijk anders, want kunstgeschiedenis is niet bepaald een vak wat ik wil herkansen als in, nog een keer zo'n toets maken :o gemiddelde was dan ook een 5.5...

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:34

Letterkunde telt bij ons ook nog als combicijfer?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:41

Letterkunde heb ik nog nooit van gehoord :o ?

lucky16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:44

Puissance, goede cijfers joh! :D

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:53

Literatuur misschien?
Is wettelijk verplicht geloof ik.
Maar vanaf volgend jaar zit het bij nederlands in geloof ik....

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:05

Ik doe ook examen dit jaar. :)
Ik heb E&M met de vakken Nederlands, Engels, Duits, Grieks, Latijn, geschiedenis, economie en wiskunde A.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:25

Ah literatuur heb ik bij alle vakken apart gehad.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:13

kimmysan schreef:
Huh.. iedereen krijgt toch gewoon hetzelfde examen...

Nee, volgens mij is dit een soort van experiment. Onze stof die we moeten leren is 75% hetzelfde maar dus niet helemaal...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:15

Letterkunde in je combinatiecijfer? Wij gewoon bij de talen apart inderdaad, net als Douce.

Golan: Pilot?

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:21

Bonjour! Ik meld me ook. EM hier met aardrijkskunde en frans.
De motivatie is bij mij op dit moment ver te zoeken, HELP!

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:28

xMarloess schreef:
Ik heb best moeite met school, moet best veel leren voor goede cijfers, en soms lukt het zelfs dan niet. Dus ik ben best zenuwachtig ja! Vooral omdat ik me eigenlijk geen onvoldoendes kan veroorloven. Als je er goed voor staat, en niet zo veel moeite hebt met school, dan is het denk ik ook niet spannend meer of je het gaat halen..

Blackdancer, je woont in Leiden, wat een geweldige stad is dat! Als mijn toekomstige studie in Leiden had gezeten, was ik sws daarheen gegaan! Leuk trouwens, een jaar high school! Waarom heb je daarvoor gekozen?

Ik heb net een 6,2 voor eco teruggekregen, ben er wel tevreden mee. Misschien wordt het zelfs nog een 6,5 :)

*edit: Examentraining? Wat gebeurt er dan? Krijg je nog extra hulp met stof die je niet snapt, of wordt er uitgelegd hoe je goed leert voor dat vak etc?

Ja wij hebben dus de komende 4 weken van elk vak 4 uur (!!) op één dag, en dan ga je gewoon de stof weer extra oefenen en krijg je tips en zo en die dingen :P Echt heeel erg chil, krijg je een beetje overzicht :)

En Leiden, tsja tis wel een grappige stad :P Ben er onderhand een beetje op uitgekeken haha :P
En ja een jaar high school, ik wilde sowieso al een tussenjaar en ergens ver weg gaan, gewoon omdat dat nu het beste moment is weetjewel, en toen werd het al gouw dit omdat amerika echt een gaaf land is ^^ En een beetje aardige mensen die wel open staan voor vreemdelingen en zo :) Heb er wel zin in, maar kijk er ook wel een beetje tegenop...

Naja, eers maar eens slagen :D

Wat ga jij studeren en waar? :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:31

StuiterBall schreef:
Bonjour! Ik meld me ook. EM hier met aardrijkskunde en frans.
De motivatie is bij mij op dit moment ver te zoeken, HELP!

Ga tellen hoeveel weken je nog hebt voor de examens beginnen, dat heeft mij wel even flink laten beseffen dat ik toch echt wel wat moet gaan doen nu :P

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:35

Wij hebben na deze toetsweek ook nog 3 weken examentraining maar hoe die roosters er uit zien?
Voor mijn gevoel blijft mijn rooster hetzelfde en dan gewoon in de lessen examens oefenen/maken.
Niet elke dag een vak denk ik.
Maar hij staat nog niet online, dus ik weet het nog niet...

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:05

Wij gaan nu gewoon via het normale rooster verder en oefenen de examenstof nog een beetje. Ik ben deze week alleen niet zo gemotiveerd omdat we net toetsweek achter de rug hebben ;)

Vandaag een 6,8 voor duitse brief teruggekregen en een 6,3 voor biologie :) Nu alleen nog ak en de rampvakken wisk en sk.

Citaat:
Ja wij hebben dus de komende 4 weken van elk vak 4 uur (!!) op één dag, en dan ga je gewoon de stof weer extra oefenen en krijg je tips en zo en die dingen :P Echt heeel erg chil, krijg je een beetje overzicht :)

En Leiden, tsja tis wel een grappige stad :P Ben er onderhand een beetje op uitgekeken haha :P
En ja een jaar high school, ik wilde sowieso al een tussenjaar en ergens ver weg gaan, gewoon omdat dat nu het beste moment is weetjewel, en toen werd het al gouw dit omdat amerika echt een gaaf land is ^^ En een beetje aardige mensen die wel open staan voor vreemdelingen en zo :) Heb er wel zin in, maar kijk er ook wel een beetje tegenop...

Naja, eers maar eens slagen :D

Wat ga jij studeren en waar? :)

Ga je daar dan ook alle vakken etc volgen? En moet je dan als je terugkomt in Nederland gewoon als 1ejaars beginnen? Sorry ben benieuwd haha, lijkt me echt heel gaaf, een jaar in de VS!

Ik ga bedrijfs- en consumentenwetenschappen studeren, en helaas hebben ze die studie alleen in Wageningen.. Had veel liever een grote stad, maar ik ga de enige studie die me interessant lijkt niet weggooien omdat ik de stad niet leuk vind :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:47

6.8 voor Duits brief is echt supergoed! Ik had 12 fout en een 4..

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:57

Strenge normering dan zeg.. Of hoeveel woorden moesten jullie? Ik had 13,5 fout namelijk. Vorig jaar had ik ook 3,9, ben er nu dus ook super blij mee!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:16

Ik meld me ook!
Ik zit nu midden in de toetsweek, dus eigenlijk zou ik nu moeten leren ipv bokken :o
Ik heb N&G met Natuurkunde, aardrijkskunde, Wiskunde B en Duits.

Ik heb dit jaar nog maar één onvoldoende gehaald (5.0 op engels) en sta gemiddeld een 7.6. Ik heb nog geen examenstress gelukkig, maar ik ben bang dat dat nog wel gaat komen.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:18

Hmm volgens mij heeft onze school ontzettend laat toetsweek! Ik hoor iedereen er al over, die van mij begint volgende week woensdag pas!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:21

Ik wil me ook graag melden als dat mag!!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:22

Hebben jullie trouwens nog genoeg tijd voor paarden?

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:23

Mag ik me ook melden? :)
Ik ben me echt kapot aan het werken om te slagen, maar echt lukken wil het nog niet..
Dit zijn nu m'n vakken + gemiddelde cijfers:
Nederlands: 6.4
Engels: 6.8
Duits: 5.7
Wiskunde B: 5.3
Natuurkunde: 5.5
Scheikunde: 5.6
Biologie: 7.0
Economie: 6.1
Muziek: 8.4 :D

Ik weet dus nog niet of ik het ga halen ;( Terwijl ik er wel hard voor werk, maargoed de omstandigheden zitten niet altijd mee....

Iemand die hier heeeeeeel goed is in Wiskunde B?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:29

Ik sta een 7.9 op wiskunde B. Is dat heeeeeeel goed?