't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:29

Zo klaar voor mijn gesprek van straks:
zwarte hakken, zwarte broek, lichtroze effen shirtje en zwart colbert met een roze bloem opgespelt :D

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:32

Succes!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:39

Succes Steffie!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:47

Succes Steffie :)

Ik vind het inderdaad ook lastig om een "positieve" slechte eigenschap te bedenken! En ik vind het ook altijd moeilijk om aan te geven waarom het bedrijf mij zou moeten aannemen.. ik denk dat ik daar vaak nog te bescheiden in ben.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:22

Ja ik ben ook vaak te bescheiden.

Zenuwen gieren door me lijf, zit in de auto te wachten tot het tijd is om naar binnen te gaan..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:24

Waarom ga je niet gewoon al naar binnen Steffii? Dan zien ze dat je mooi op tijd bent! Of ben je een uur te vroeg? ;)

Edit: Als slechte eigenschappen moet noemen, noem ik wel dingen die echt zo zijn, zoals bijvoorbeeld:

Dat ik heel enthousiast ben en daardoor moeilijk nee kan zeggen. Ik pak het liefst alles aan en daardoor moet ik me dan soms een slag in de rondte werken om alles op tijd af te krijgen.

Dat ik er niet goed tegen kan als collega's of leidinggevenden tegen me schreeuwen/me uitschelden, ik heb liever dat mensen (als ze vinden dat ik iets niet goed doe oid) het op een normale manier tegen me zeggen.

Dat als ik net ergens begin, er soms zoveel informatie op me afkomt, dat ik niet gelijk alles goed opsla en ik daarom in het begin nog wel eens een beetje chaotisch kan zijn. Maar dat ik daarom graag aantekeningen maak en werk met een "to do list", zodat ik goed overzicht kan houden en dingen nog even na kan lezen als ik even niet mee precies weet hoe iets nou in elkaar stak.
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 01-03-12 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:29

ik zou ook nog even wachten. Ik ga altijd pas 10 minuten van te voren naar binnen hoor :o

een van mijn slechte eigenschap is dat ik er heeeeel slecht tegen kan als mensen te laat komen, zelf kan ik het dan ook niet :o (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, soms kan je er echt niks aan doen)
Ik kan rustig 40 minuten te vroeg zijn ergens. Dan verken ik de buurt even (rij ik langs de ingang van het bedrijf met de auto, kijk waar dichtbij parkeer mogelijkheden zijn) en ga dan een stukje verder (uit het zicht _O- je weet nooit wat ze allemaal kunnen zien :') ) parkeren en daar mn gesprek verder voorbereiden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:43

Ik ga gerust een kwartier te vroeg naar binnen hoor! Ik zeg dan ook eerlijk dat ik liever te vroeg ben dan te laat en dat ik altijd op mijn gemak wil zoeken waar ik naartoe moet en ik heb daar tot nu toe alleen maar positieve reacties op gehad ;) Maar ik zou idd niet al half uur van tevoren naar binnen gaan, dan zou ik nog wel even in de auto wachten :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:55

aangezien ik altijd meer dan een kwartier te vroeg ben blijf ik standaard wachten. Kwartier voor tijd verplaats ik mijn auto richting de parkeerplaats van het bedrijf,lees ik nog een laatste keer mijn papieren door, stop ik mn brief, mn cv + een print van de vacature in mn handtas. Check ik of ik zelf een pen in mn tas heb zitten en kijk ik nogmaals of ik wel mijn vragen aan hun op de vacature erbij heb geschreven. vervolgens trek ik mn kleding recht en ga ik naar binnen.
Ben dan ongeveer 10 minuten voor tijd daar :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:00

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:07

joyce2 schreef:
Waarom ga je niet gewoon al naar binnen Steffii? Dan zien ze dat je mooi op tijd bent! Of ben je een uur te vroeg? ;)

Edit: Als slechte eigenschappen moet noemen, noem ik wel dingen die echt zo zijn, zoals bijvoorbeeld:

Dat ik heel enthousiast ben en daardoor moeilijk nee kan zeggen. Ik pak het liefst alles aan en daardoor moet ik me dan soms een slag in de rondte werken om alles op tijd af te krijgen.

Dat ik er niet goed tegen kan als collega's of leidinggevenden tegen me schreeuwen/me uitschelden, ik heb liever dat mensen (als ze vinden dat ik iets niet goed doe oid) het op een normale manier tegen me zeggen.

Dat als ik net ergens begin, er soms zoveel informatie op me afkomt, dat ik niet gelijk alles goed opsla en ik daarom in het begin nog wel eens een beetje chaotisch kan zijn. Maar dat ik daarom graag aantekeningen maak en werk met een "to do list", zodat ik goed overzicht kan houden en dingen nog even na kan lezen als ik even niet mee precies weet hoe iets nou in elkaar stak.

Haha, deze ga ik even opschrijven, want dit zijn ook "slechte" eigenschappen van mij :) En zo klinken ze niet zo negatief :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:51

Steffie: Succes! / hoe is het gegaan?

Die slechte eigenschappen zijn inderdaad een goede.

Pff heb morgen gesprek maar mijn stem is zowat weg en ben ontzettend duizelig :? Moet morgen wel 4 uur in de auto zitten. Wat nu :?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:54

Ja, je moet het gewoon een beetje leuk verpakken, zonder van de waarheid af te wijken ;) Zo hebben ze me ooit een keer gevraagd of ik dat al mee had gemaakt, dat mensen tegen me schreeuwden. Jep, helaas wel! Dan vertel ik er ook bij dat ik prima tegen (opbouwende) kritiek kan en ik altijd open sta voor feedback, maar dat ik dan wel graag heb dat dit op een normale manier tegen me gezegd wordt. Tot nu toe vonden ze dat niet meer dan normaal (jammer dat het in de praktijk dan vaak toch anders gaat, haha).

@Winged: kan je niet met het OV? Ik zou vandaag ff heel rustig aan doen en vroeg gaan slapen. Als het echt niet gaat kan je morgen altijd nog afbellen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:00

Nou, OV doe ik er 4 uur over enkele reis, dus ben ik in totaal 8 uur onderweg... Denk dat ik het vandaag maar lekker rustig aan ga doen en sloten thee ga drinken. Geen goede tyming in ieder geval..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:45

Haha was bijna 40 minuten te vroeg :+ dus was halfuur eerder naar binnen gegaan :)

Gesprek heb ik wel een positief gevoel over, was een vrij persoonlijk-open gesprek.
Alleen werd er wel bijverteld dat je nachtdiensten draait waar ik dus geen rekening mee had gehouden.
En er hebben zich nog 17 kandidaten aangemeld, en staat maar 1 functie open..
Dus houd mijn hart vast!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:52

Hopen dat het gesprek positief uitpakt. Je bent in ieder geval al op de gesrpek geweest, dat is al heel wat!

Gisteravond een sollicitatie verstuurd kreeg ik dit vanmorgen terug:
Naar aanleiding van je sollicitatie, moeten wij je helaas mededelen dat wij je niet verder meenemen in de procedure voor de functie bij de Rabobank. De reden hiervoor is dat je achtergrond en ervaring in vergelijking met andere kandidaten minder goed aansluiten bij het geschetste profiel. Ook heb je geen Rabobank ervaring.

Nee geen rabo-ervaring, maar wel bij een andere bank in precies dezelfde functie.
En dat terwijl in de vacature bij de bank zelf staat vermeld dat ervaring bij de rabobank niet perse noodzakelijk is. |o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:28

Lekker handig inderdaad..

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:07

Dames die meer dan kwartier eerder zijn bij sollicitatiegesprek.. tip: wacht dan even in de auto ofzo... Het is namelijk zo dat als je echt veel te vroeg bent dat ze zien dat je niet kunt plannen ;). Kan over gediscusseerd worden natuurlijk, maar dat heb ik geleerd in mijn baan als Recruiter ;).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:41

Ja daar heb je ook weer gelijk in :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:43

Dan blijf ik morgen wel even in de auto zitten, moet er om 2 uur zijn maar ga om half 12 hier weg. Het is volgens internet een uur en drie kwartier, maar ben liever niet te laat.

Moet ik mezelf wel even weer bij elkaar zien te rapen. Werkelijk álles doet pijn en kan niet praten...

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:55

Ik heb vandaag mijn eerste gesprek gehad, ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig en het gesprek verliep prima. Morgen eind van de middag hoor ik of ik eventueel door ben naar het tweede gesprek. OP HOOP VAN ZEGEN DUS! Ondanks dat het gesprek soepel verliep heb ik toch zo'n raar onderbuik gevoel. Kunnen jullie dat ook?

Ooh en morgen om 14:00 heb ik een gesprek bij een ander bedrijf. Dus dubbele hoop. Beide zelfde functie. Dus verbeterpunten kan ik eventueel morgen goed maken.

Die slechte eigenschappen vind ik ook altijd moeilijk. Vandaag kreeg ik de vraag, wat zijn je ontwikkelingspunten? Welke capaciteiten wil je bij ons in het bedrijf verbreden...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:56

De onderstaande mail kreeg ik pas ook toen ik gesolliciteerd had maar op een andere functie gelijk de volgende dag al.
Paar dagen later kreeg ik een mail dat ze me niet telefonisch konden bereiken maar ze wel graag contact wilde hebben.
Ik heb ze opgebeld en ook gevraagd naar de reden bleek dat ze al een geschikte kandidaat hadden ze namen me dus niet meer mee in de procedure.
maar later is deze persoon afgehaakt en nu bekijken ze me cv weer overnieuw....Dat is nu een paar dagen geleden niks meer gehoord. ook afwachten.
kans is dus dat ze al bezig zijn met wat kandidaten bij jou.

annastasia schreef:
Hopen dat het gesprek positief uitpakt. Je bent in ieder geval al op de gesrpek geweest, dat is al heel wat!

Gisteravond een sollicitatie verstuurd kreeg ik dit vanmorgen terug:
Naar aanleiding van je sollicitatie, moeten wij je helaas mededelen dat wij je niet verder meenemen in de procedure voor de functie bij de Rabobank. De reden hiervoor is dat je achtergrond en ervaring in vergelijking met andere kandidaten minder goed aansluiten bij het geschetste profiel. Ook heb je geen Rabobank ervaring.

Nee geen rabo-ervaring, maar wel bij een andere bank in precies dezelfde functie.
En dat terwijl in de vacature bij de bank zelf staat vermeld dat ervaring bij de rabobank niet perse noodzakelijk is. |o

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:58

@patpen? wat goed, wanneer moet je op gesprek komen? (sorry als ik daar misschien overheen heb gelezen)..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:25

Ik zit ook met een dubbel gevoel.

Vanmorgen ging het gesprek best goed, ging met een positief gevoel weg.
Alleen vertelde ze het volgende:

Eerst krijgen nieuwlingen een halfjaar contract, daarna weer een halfjaar en daarna een jaar of voor onbepaalde tijd.
Toen vroeg ik waar dit van afhing, toen zei ze dat dat afhing hoe het bedrijf verloopt.

Nu heb ik hier over nagedacht, maar 2x halfjaar contract, zou dit niet een vacature zijn voor iemand die maar tijdelijk komt werken? dat ze ja na 2x half jaar contract er weer uit gooien?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:30

Maar steffi er is toch geen enkel bedrijf waar je meteen onbepaalde tijd krijgt? En zekerheid heb je nooit. Ik zou me daardoor niet heel erg laten beinvloeden op dit moment en in deze economische tijd.
Als jij het een leuke baan vind, fijn toch? Door solliciteren kan altijd nog.