Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:34

joyce2 schreef:
Haha idd Cissy ;) En ik zit geloof ik ook rond die prijs als ik het bekijk op jaarbasis!

En wat voor bandbreedte enzo heb je dan? :)

Ik betaal 96 euro per jaar voor 5 sites (met 5 databases), 10GB opslag, 150GB dataverkeer, 100mbit (up en down) verbinding.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:22

Weet ik veel, ik betaal voor 2 sites een vast bedrag. Mijn shop en de website van mijn model portfolio draaien erop. Ik hou me niet bezig met opslag, dataverkeer en mbits. Mijn webbouwer weet precies wat ik nodig heb om mijn sites optimaal te laten draaien en hij is goedkoper dan de persoon bij wie ik eerst zat (en die had toen alleen mijn portfolio).

Edit: En daar komt ook nog eens bij dat ik nu hele goede service krijg, dus ik zou ook echt niet over willen stappen. Ik vind het heerlijk dat ik alles bij 1 persoon kan regelen, die ook nog eens goed bereikbaar is, me gratis helpt als er eens een keer wat gewijzigd moet worden en heel goed meedenkt om mijn webshop zo klantvriendelijk mogelijk te maken en te houden! Dan ga ik niet op een paar euro kijken ;)

Edit 2: Pff, ik baal een klein beetje! Vanaf 30 maart gaan alle zakelijke Facebook pagina's over naar de nieuwe Timeline, ik heb hem gelijk maar omgezet. Maar nu kwam ik erachter dat je dus geen ladingpage meer kan maken voor je pagina, ik vind dat echt zo suf!! Dus iedereen die nu keihard heeft gewerkt aan een mooie Facebook pagina, raakt dat straks allemaal weer kwijt...

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 15:28

Echt? Ik heb zo'n schijt hekel aan dat timeline gedoe. Vind het niet mooi en kan er ook de weg niet vinden. Ik vind het erg onoverzichtelijk wat je nu allemaal al geschreven hebt. Links wat, rechts wat, bah.
Maarja, zoals altijd, je hebt geen keus.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:52

Je kunt je adres bij de kvk zo laten vermelden dat je wel te vinden bent in het handelsregister, maar geen spam krijgt. Volgens mij wordt je dan namelijk niet opgenomen in de adressenlijsten... Weet niet precies hoe het werkt, maar heb het toen wel laten instellen, dus ik krijg bijna geen spam... Helaas ook niet veel pennen ;)

en ja, de fb timeline is echt heel jammer! Het ziet er leuker uit, maar that's it!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:31

Ik had gehoopt dat je zelf kon kiezen of je over wou stappen of niet. Maar helaas, einde van de maand gaat alles gewoon om! Echt heel jammer...

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:41

11AFotograaf schreef:
Je kunt je adres bij de kvk zo laten vermelden dat je wel te vinden bent in het handelsregister, maar geen spam krijgt. Volgens mij wordt je dan namelijk niet opgenomen in de adressenlijsten... Weet niet precies hoe het werkt, maar heb het toen wel laten instellen, dus ik krijg bijna geen spam... Helaas ook niet veel pennen ;)

en ja, de fb timeline is echt heel jammer! Het ziet er leuker uit, maar that's it!

Dat is wel handig! Maar alle spam die ik krijg, heb ik ook niet om gevraagd en mag dus blijkbaar wel 'gewoon' verstuurd worden?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:29

Jeska2 schreef:
11AFotograaf schreef:

Dat is wel handig! Maar alle spam die ik krijg, heb ik ook niet om gevraagd en mag dus blijkbaar wel 'gewoon' verstuurd worden?

Hoe bedoel je dat?
Je kunt het nog laten aanpassen hoor! Ik weet niet hoe, maar ze kunnen het bij de kvk wel instellen!
Die spam mag eigenlijk niet verstuurd worden, maar als iemand een adressenlijst koopt bij de kvk heb je volgens mij wel op een bepaalde manier toestemming gegeven... Hoe dat precies werkt, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:37

Oke, ik dacht dat iedereen gewoon maar random die lijsten mocht raadplegen en brieven/mailings mocht versturen. Maar eens even informeren bij de KvK!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:09

11AFotograaf schreef:

Timeline werkt prima, kwestie van wennen :) Facebook is wel al een paar jaar verkeerd bezig wmb. G+ werkt veel prettiger, jammer dat de grote (Nederlandse) massa het nog niet echt weet te vinden.

KvK aanmelding maakt niet veel uit, beide bedrijven die we hebben zijn 'niet publiekelijk' ingeschreven.. :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:11

Jeska2 schreef:
Oke, ik dacht dat iedereen gewoon maar random die lijsten mocht raadplegen en brieven/mailings mocht versturen. Maar eens even informeren bij de KvK!

Je blijft wel gewoon vindbaar. Dus als iemand zoekt op jouw branche + plaats, en de hele lijst van de site van de KvK kopieert, dan zijn ze er alsnog.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:37

11AFotograaf schreef:
Dat heb ik ook gedaan en heb bijna geen spam. Heel af en toe een foldertje but thats it. :) Heerlijk rustig :+

De nieuwe timeline van Facebook heeft voor mijn eigen profiel wel problemen gegeven toen ik het eindelijk wou omzeten, kon nml niet de juiste locatie vinden waar dat moest :') (en de reclame daarvoor had ik al een aantal keer weggeklikt en kwam daarna niet meer terug :P ) Maar dat is het enige, ik vind het wel fijn werken :j Je moet gewoon goed het lijntje in het midden volgen en verder bevalt het mij prima :j

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:27

*ff uit meelees-modus*

11AFotograaf schreef:

Ja dat klopt, toen ik me inschreef vroeg hij ernaar.
Ik kon wel of niet aanlaten vinken of ik op de hoogte wilde blijven van allerlei dingen :?
Ik weet niet meer precies hoe hij het formuleerde, maar het klonk leuk dus ik twijfelde en vroeg toen voor de zekerheid;
maar bedoel je daar niet gewoon reclame-rommel en spam mee?
Toen moest hij lachen en zei Ja, dus bij mij is het hokje niet aangevinkt :D

Dus Jeska ik zou gewoon ff de KvK bellen en vragen of ze het kunnen veranderen.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:38

Oke! Thnx!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:38

Even een vraagje, ik heb vandaag van iemand die ik net kan, via de mail een vraag gehad. Ze had voer gekocht bij de dierenarts en dat was houdbaar tot ergens in april. Ze zou weten of ze het voer ook nog tot na april aan haar hond kon geven. Dus ik wou antwoorden dat ze het beste even met de dierenarts kan bellen omdat ik geen voer verkoop en ik dus ook niet weet hoe serieus je de houdbaarheidsdatum moet nemen bij dat type voer. Alleen ik zat op mijn telefoon en ipv dat ik op "beantwoorden" drukte, wiste ik de mail per ongeluk.... Ik kan hem nu nergens meer terug vinden, iemand enig idee of ik dat ding nog boven water kan halen, of dat hij echt helemaal weg is?

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:45

Hij staat ook niet bij je verwijderde items?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:11

Nee, ik zag op m'n telefoon ook "prullenbak" staan, dus ik dacht dat hij daar wel in zou staan. Maar blijkbaar heeft hij hem er echt helemaal vanaf gegooid.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:21

Gek..mijn man zei dat je hem als hij daar niet in staat je hem niet zomaar tevoorschijn tovert. Misschien dat je provider het kan..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:09

Als ik op m'n telefoon een zakelijke e-mail verwijder, staat ie nog altijd in m'n Outlook op m'n computer.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:48

@HorseRunner: Ik laat het maar gewoon zo, het was niet zo'n hele belangrijke mail, maar ik had hem graag willen beantwoorden. Het is een goede les voor de volgende keer, via PB heb ik al een tip gekregen over het instellen, zodat hij inderdaad in de webmail blijft staan als ik het per ongeluk wis op mijn telefoon.

Gelijk nog een vraagje, ik merk steeds meer dat ik niet zo goed vindbaar ben via Google, alleen als je heel erg specifiek zoekt kom je me tegen en zelfs dan nog niet eens altijd. Nu zag ik dat ik bij mijn webshop Meta Keywords en Meta Descriptions in kan vullen en ik gok dat ik daar eens wat mee moet gaan doen ;) Wie kan mij een voorbeeld geven van wat ik daar bij in moet vullen en wat het voor de zoekresultaten doet? Die Keywords snap ik geloof ik al, maar vooral die Description word ik niet echt wijs uit.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:26

HR Gefeliciteerd!

Joyce, je zit tegenwoordig in een bubble bij Google en verschijnt random. Tenminste zo heb ik het begrepen. Ik krijg er zelf ook geen grip op met mijn eigen site dus kan je ook niet verder helpen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:10

Die Timeline vind ik ook helemaal niets!

@ Joyce: Zoals hier eerder al gezegd, kan ik de mails die ik via m'n telefoon wis nog wel terug opvissen via de computer thuis. Verder weet ik ook niet wat je nog kan doen.. Wel een "vreemde" vraag, het zou niet in mij opkomen om naar een 'random' webshop te mailen daarvoor :)

Wij hebben zonet geinformeerd om op een beurs te staan, in april. Het is een beurs voor leerkrachten, ouders en kinderen, en dit jaar staat in het thema van het gebruik van nieuwe media in het onderwijs, ideaal dus! Hoop dat we er nog kunnen staan met een stand :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:02

@ joyce: Dit waren zo 1-2-3 wat links die ik wel interessant vond, met betrekking tot de Meta Descriptions :) Verder (nog) geen persoonlijke ervaring mee gehad..
http://www.edwords.nl/2009/09/21/google ... t-ranking/
http://www.highrankings.com/metadescription

@ Mallootje: Wat een leuk idee! Jullie concept past ook precies in het thema van de beurs. Wanneer hoor je of jullie er met een stand kunnen staan? :)

Wij zijn vandaag naar de Utrecht Trade Mart geweest. Twee leveranciers die al toegezegd hebben, hebben we daar nog even uitgebreid bezocht. En... waarschijnlijk hebben we er nog 2 leveranciers bij! Het is nu zo ontzettend concreet allemaal :)
De opening van de webshop staat nu op half april gepland..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:19

Geen idee Szan, ik hoop zo snel mogelijk! Want als het kan, hebben we nog een hoop werk te doen!

Wat leuk trouwens dat het allemaal geconcretiseerd wordt nu! Komt erg dichtbij, spanneend!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:10

Ben ik dan de enige die de Timeline juist wel leuk en handig vind?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:13

Ik vind Timeline leuk voor persoonlijk gebruik maar voor zakelijk zag ik toch liever het reguliere facebook terug.
Maar goed, vaak is het even een kwestie van wennen.