Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:ik vind de site van de Bascule niet heel overzichtelijk....komt op mij ook niet heel professioneel over.
Maar dat kan mijn oordeel zijn.
Anoniem schreef:ik heb nu via LOI sportmassage boekje aangevraagd
en denk dat ik gewoon ga beginnen![]()
als ik daarmee klaar ben,kijk ik wel waar ik de paarden variant ga doen!
Anoniem schreef:LOI zegt wel een NGS diploma te geven..
hmm...
regulier wil ik wel,maar starten pas in september.
suzanneteje schreef:Abacab schreef:De methode van Massage Hippique is vooral heilzaam voor de huid en oppervlakkige spierlagen. Het is heel lekker om je paard mee te verwennen maar niet meer dan dat. Je kunt 'm ook lekker wassen met warm water en onder het solarium zetten, dat heeft ongeveer hetzelfde effect.
Massage Hippique is erg laagdrempelig, je hebt er geen enkel voorkennis voor nodig. Happy Athlete stelt wel stricte eisen aan je vooropleiding: fysiotherapie of een opleiding tot humaan masseur.
Ik vraag me alleen af waar ik de opleiding van de Bascule moet plaatsen? Is dat ook enkel ontspanning of toch meer, valt het juist tussen MH en HA in qua impact en niveau.
Is er nog iemand die hier meer over weet?
Is de massagemethode van de bascule echt een opervlakkige ontspanningsmassage of gaat deze ook iets dieper op de spieren in (als de methode die gebruikt wordt bij happy-athlete)?
tuurlijk, paard stond er ontspannen bij na afloop, en je leert wat oppervlakkige massagetechnieken, maar mijn algemene indruk was zoals hierboven ook omschreven, dat ik mijn paard net zo'n plezier deed met een hardhandige borstelbeurt waarbij je de oppervlakkige spieren ook in beweging brengt.
fliam schreef:Over de humane sportmassage, ik ben in januari gestart en doe in november praktijk examen. daarvoor Moet ik wel de theorie examens en stage hebben gedaan. Ows in huijbergen biedt een verkorte variant waarbij je elk moment kan instromen. Verkorte variant is wel alleen voor mensen met medische achtergrond en/of hbo studie hebben afgerond. Veel zelfstudie met 20 praktijkavonden, ipv 36 praktijkavonden.
Dit doe ik naast de sportmassage voor paarden bij cursuscentrum barneveld.
Miepie77 schreef:fliam schreef:Over de humane sportmassage, ik ben in januari gestart en doe in november praktijk examen. daarvoor Moet ik wel de theorie examens en stage hebben gedaan. Ows in huijbergen biedt een verkorte variant waarbij je elk moment kan instromen. Verkorte variant is wel alleen voor mensen met medische achtergrond en/of hbo studie hebben afgerond. Veel zelfstudie met 20 praktijkavonden, ipv 36 praktijkavonden.
Dit doe ik naast de sportmassage voor paarden bij cursuscentrum barneveld.
is dit wel via de NGS dan het examen? Wel super dat je beide tegelijk kunt doen.