Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:03

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:25

Ik heb je "geliked" hoor Georgette! Hij doet het idd!

Net ff contact gehad met de webbouwer, bleek een fout in de webshop te hebben gezeten met het betalingssysteem. Een fout van Sisow! Alles deed het perfect in de testmodes, dus de boel geactiveerd en toen opeens bleek Sisow de klant niet meer door te sturen naar de beveiligde pagina van de bank. Dat zou kunnen verklaren waarom er dus nog geen bestellingen binnen zijn gekomen. Gelukkig is alles nu opgelost, maar ik baal er echt flink van!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:36

Thanks voor je like!

Oei, dat is wel balen zeg, dat zou wel eens kunnen verklaren waarom je nog geen bestelling hebt binnengekregen, al zou ik als klant dan even mailen met de vraag of ik het ook gewoon kan overmaken.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:49

joyce2 schreef:
Net ff contact gehad met de webbouwer, bleek een fout in de webshop te hebben gezeten met het betalingssysteem. Een fout van Sisow! Alles deed het perfect in de testmodes, dus de boel geactiveerd en toen opeens bleek Sisow de klant niet meer door te sturen naar de beveiligde pagina van de bank. Dat zou kunnen verklaren waarom er dus nog geen bestellingen binnen zijn gekomen. Gelukkig is alles nu opgelost, maar ik baal er echt flink van!

Dat is zeker balen!
Misschien kun je op je openingspagina een stukje zetten, dat er een foutje geslopen was in de webshop en dat het nu weer werkt. Met excuses voor iedereen die geprobeerd heeft te bestellen?
Of er iets over tweeten of op FB vermelden. Ik kan trouwens op je site nergens je twitter of FB vinden. Klopt dat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:53

Nee, klopt niet ;) Bij Fuzzy Stuff -> Fuzzy Fans staan alle social media dingen :D

Op twitter heb ik er idd al een bericht uitgegooid, dat er wat fout was gegaan, maar dat het nu weer opgelost is! En dat staat ook weer gekoppeld met Facebook en Hyves, dus heb alles in 1x bereikt ;)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:56

oei, ja dat is een lastig iets. Gelukkig ben je er achter en is het opgelost!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:12

joyce2 schreef:
Nee, klopt niet ;) Bij Fuzzy Stuff -> Fuzzy Fans staan alle social media dingen :D
Op twitter heb ik er idd al een bericht uitgegooid, dat er wat fout was gegaan, maar dat het nu weer opgelost is! En dat staat ook weer gekoppeld met Facebook en Hyves, dus heb alles in 1x bereikt ;)

Ik heb je bericht op Twitter inmiddels gezien.
Bij Fuzzy Fans heb ik niet gekeken. :o
Ik zag het niet op de hoofdpagina en niet op de pagina Contact. Bij Fuzzy Fans verwachtte ik een gastenboek o.i.d. Een pagina met berichten van tevreden klanten of waar ze foto's kunnen uploaden van hun dier met een Fuzzy-product.
Ik heb dus gewoon niet goed gekeken en te snel geroepen dat ik het niet kon vinden. Sorry!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:32

Maakt niets uit, ik zat er ook al over te twijfelen om het ook bij contact neer te zetten, dus dat zal ik van de week ook wel eens even doen ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:43

Ik denk zelfs dat het ook goed is om op je homepagina te zetten. Hoe meer mensen je kunt bereiken met social media, hoe beter.
maar wel flink balen dat je betaalsysteem het niet deed! Gelukkig is het opgelost!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 15:56

Ik heb geen facebook dus daar kan ik niet over mee praten.

Wat me wel op was gevallen is dat zowat welke website een link naar twitter, facebook, hyves etc heeft. De een nog opvallender dan de ander.

LHO dat roze deed mij ook pijn aan de ogen. Daarna werd het al iets beter, maar het mag nog wat zwaarder hoor.
Ikzelf kies bv nooit voor 100% wit bij het kiezen van de kleuren, vooral geen helemaal witte achtergrond. Dat is ook een "kleur" waar je niet fijn lang naar kijkt. Ik kies dus altijd een tintje zachter, want ik hou de bezoekers graag langer vast dan een paar seconden/minuten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:09

holly schreef:
Wat me wel op was gevallen is dat zowat welke website een link naar twitter, facebook, hyves etc heeft. De een nog opvallender dan de ander.

de mijne gelukkig niet.... :D
heb persoonlijk geen tijd om te twitteren, facebooken of hyves onveilig te maken.
dus heeft die link toch geen enkele zin....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:36

Momenteel niet heel actief,maar ik lees weer graag mee in het nieuwe topic ;-)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:28

Dressuurgek schreef:
Remy schreef:
Ik weet eigenlijk niet of ik wel met mijn loondienstbaan wil stoppen.. vind hem juist ontzettend leuk en wil dat niet opgeven. Ik heb een heleboel waardevolle collega contacten die ik niet wil missen.

Misschien een dag minder gaan werken? Heb je toch meer tijd voor je eigen bedrijf zonder iets bij je huidige baan te verliezen :)

Ik werk nu 16 uur... en krijg het werk nauwelijks af :Y) Minder kan echt niet, dan moet ik een keuze maken. En dat wil ik niet, ik heb nog nooit eerder een baan gehad waar ik me zo lekker in m'n vel en gewaardeerd voelde als deze (en heb ook nog pas geleden een hele leuke salarisverhoging gehad). Vijf dagen in de week trimmen wil ik ook niet, dat vind ik veel te belastend.

En uitgerekend gisteren heeft mijn oudste dochter besloten dat ze een startkaart wil... en wie is de enige die met de trailer mee kan/moet?? Juist, mams :7

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:57

Ik heb ook fb, zal je morgen ook liken.
Heb zelf ook een In Portret pagina maar die is volgens mij niet goed te vinden en snap het op fb ook niet zo goed.

Kom net thuis, staat er een giga groot boeket bloemen voor mij. Kaartje natuurlijk verstopt. Na zoeken kaartje gevonden.
Komt van een bruidspaar die me op die manier bedanken voor het trouwalbum.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:05

Da's een mooi compliment Hilda :j.

Social media is inderdaad erg hot maar ik betwijfel of iedere klant er op zit te wachten terwijl het van jou, als ondernemer, wel veel energie vraagt om ermee actief te zijn.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:31

Kom even binnen vallen met een vraagje hoor :o

Niet heel boeiend maar ben er wel nieuwsgierig naar, krijgen jullie ook wel eens open sollicitaties? Ik had er net weer een in mn mailbox van Sierlantijn en heb er eerder ook al eens wat gehad. Zijn volgens mij een beetje wanhopige mensen die een hele rits open sollicitaties sturen niet kijkende naar watvoor bedrijf het is :+ Functie die ze willen heeft weinig nut bij een eenmansbedrijf...

Paan, ga jij weer naar de Goudsberg dit jaar? Ik weet nog niet zeker, nog even overleggen met mn moeder.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:39

Ooit in de begintijd van ons bedrijf (toen nog eenmanszaak) een open sollicitatie gehad voor een typiste oid :+.
Ik had toen ook het gevoel dat diegene naar een boel bedrijven had gestuurd zonder te kijken hoe of wat.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:49

Ja hoor zeker.
Bij een werving en selectie bureau heb je dat nog al gauw :+
Maar nee, ook zo nu en dan aan ons zelf gericht. :P
Je hebt de werkelijk geinteresseerde en die heeft dan ook onderzoek gedaan naar wat bedrijf je bent, maar het kan zijn dat de functie die zij zoeken, niet bij jouw bedrijf aanwezig is. Dat kan men ook niet ruiken natuurlijk.
En je hebt de "ik moet voor mijn uitkering wat opschrijven" schrijvers. Die haal je er echt zo uit want die kalken maar wat raak.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:20

Sollicitaties heb ik nog niet gehad, maar wel vragen voor stages. Maar 40 uur per week kan ik een stagiaire niet begeleiden en mee naar evenementen nemen is ook niet makkelijk, aangezien ik dan genoeg aan mezelf heb.

Ik vind het wel grappig dat sommige websites niet de standaard logo's van social media gebruiken, maar echt verwerken in hun website! Dat ziet er wel mooier uit!!

BiancaSLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:36

Hallo allemaal, ik heb in grote lijnen het topic doorgelzen.
Erg leuk allemaal!

Ik ben sinds kort begonnen met mijn eigen webshop in dierbendodigdheden: www.animalcribs.nl
Er staan nu ruim 1.000 producten online voor Honden, Katten, Knaagdieren, Vogels en Paarden.
In de komende maanden zal het assortiment meer worden uitgebreid.

Mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het graag :-)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:24

Ik zit even te kijken naar import uit bijvoorbeeld China, heeft iemand hier daar ervaringen mee?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:31

Rinske schreef:
Ik zit even te kijken naar import uit bijvoorbeeld China, heeft iemand hier daar ervaringen mee?

Forget it.

Tenzij je een hele container tegelijk wil laten komen, anders lachen ze je daar vierkant uit.
Ik zou dolgraag spul via Alibaba willen laten overkomen, mooie fournituren en versieringen hebben ze daar. Kan ik niet aankomen omdat ik geen grote container op mijn oprit wil hebben :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:44

Ik las ergens op een forum dat je gewoon contact met ze op moet nemen en moet "eisen" dat je geen volle container wil, en dat dat dan wel kan. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet :P .
Er staat bij quantity soms ook dat je er maar 50 minimaal af hoeft te nemen, en dat zijn kleine producten. Dan zou het leuk blijven :)) .

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:05

Lijkt mij toch eng hoor. Stel dat het troep is of niet wordt geleverd?

Sollicitanten en stage aanvragen blijven grappig. Van verpleegkundigen tot vrachtwagenchauffeurs etc gezien.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:54

Whahaha hier nog geen sollicitanten gehad, lijkt me wel grappig!
Uit China, geen ervaring, lijkt me wel wat eng, maar ja... Ondernemen is soms risico's nemen.