Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:30

Ariebombarie schreef:
o, ik heb er wel 8 gehad voor 1 baan bij 1 bedrijf. ik kijk nergens meer van op :')

pfff tjemig.. :=
Ik zal eens kijken of er hier in de buurt nog sollicitaties openstaan...

Babsiej

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:33

Wat spannend allemaal en 4 gesprekken is inderdaad pittig!!

Nee nog niks gehoord, maar hoop voor donderdag zodat ik voor 1 juli op kan zeggen :)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:45

Kan ik mij hier ook melden ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:55

eerste sollicitatie is de deur weer uit!

Armani88 : wat mij betreft wel, ben ook nieuw hier.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:58

Zijn hier allemaal studenten die net klaar zijn met de opleiding en werk zoeken of zijn er ook mensen die al heel lang in het sollicitatieproces zitten ?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:59

Ik ben al heel lang aan het solliciteren.. Al een hele week :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:00

Armani88 schreef:
Zijn hier allemaal studenten die net klaar zijn met de opleiding en werk zoeken of zijn er ook mensen die al heel lang in het sollicitatieproces zitten ?

Ik ben sinds April klaar met mijn eindstage.
Heb een maand werk gehad nu(proeftijd) en vandaag afgewezen.

Dus weer zoekende.
Eerste solli is net weer verstuurd.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:02

Oke, ik ben sinds 16 juni afgestudeerd, maar ben nu al enkele maanden aan het solliciteren
Ik heb de opleiding spw-4 net afgerond

@babsiej & Jolliegirl - wat voor diploma heb je behaald en wat voor werk zoek je ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:03

Ik zit nog op school.
Ga nog 1 niveau hoger doen.

MBO recreatie en toerisme niveau 2 en 3 heb ik diploma van.
Dit is incl horeca (bediening)
Verder gewoon VMBO zorg en welzijn gedaan, maar hier doe ik niets mee.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:08

Zo ben ik ook begonnen.
eerst zorg en welzijn helpende niveau 2
spw niveau 3 en daarna versneld spw niveau 4 er achteraan gedaan.

Nu heb ik dus gesolliciteerd bij een kinderopvang en heb er gisteren mee gelopen, hoe zouden jullie je opstellen op zo'n meeloop dag ?

touwtjes al in handen willen nemen of even kijken hoe de gang van zaken is?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:15

Beetje ertussenin, maar zeker niet de touwtjes in handen nemen!
Dan kom je heel erg betweterig over.... Je kunt beter initiatief tonen...

Pas je aan, doe mee met de dingen, ben entiousiast naar de kinderen, doe leuk met ze! Beetje overdrijven soms vinden kids leuk.

Maar luister vooral naar je leidinggevende... en vráág dingen... toon initiatief.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:15

Ben eigenlijk al een hele tijd werkzoekend, maar heb sinds juni 2009 tijdelijk werk gevonden (huishoudelijke hulp). Maar hier nog steeds aan het werk. Aan de ene kant gelukkig en aan de andere kant baal ik heel erg, maar het wilde gewoon niet lukken om werk te vinden als administratief medewerkster. Tja en WW uitkering is ook niet voor oneindig en ben wel geld nodig om mijn paard en auto te kunnen betalen. Uiteindelijk in januari 2010 nog wel weer een aanvullende uitkering gekregen, want kreeg toen een uren contract. Maar te weinig voor mij om rond te komen. Nog steeds dezelfde uren contract, maar werk in de tussentijd dus wel meer uren dan voorheen.

Het werk wat ik nu doe is wel heel dankbaar werk, maar helaas niet zo dankbaar in salaris. Dus bezig met opleiding en hoop deze toch dit jaar af te ronden. En dan aan de slag als beveiliger 2 en verder gaan met opleidingen (BOA en met honden staan zo wie zo op de planning).

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:30

Armani88 schreef:

Ik wil mezelf niet meer in de categorie "student" scharen met 20 jaar werkervaring ;). Tussentijds nog wel opleidingen gevolgd.
Officieel ben ik op dit moment nog vrijgesteld van sollicitatieplicht maar solliciteer er lustig op los :j. Contract is na 6 jaar opgezegd na het "mislukken vd reintegratie" (lees: werkgever wilde van mij af, kon niet omdat ik gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben dus dan laat je de reingetratie mislukken :(). Zit officieel thuis sinds 1-7 vorig jaar maar was daarvoor een 1/2 jaar vrijgesteld van werk om middels een outplacementbureau op zoek te gaan naar een nieuwe functie. En nu nog steeds zoekende :j

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:54

Ik heb mbo boekhouden gedaan, maar al ruim 2 jaar werkzaam op een deurwaarderskantoor, en inmiddels ook wat juridische kennis... Morgen weer een dag :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:56

Moderatoropmerking:
De meeste reacties gaan toch voor laten staan op STW. Bij deze. Succes met de banenjacht!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:01

Babsiej schreef:
Ik heb mbo boekhouden gedaan, maar al ruim 2 jaar werkzaam op een deurwaarderskantoor, en inmiddels ook wat juridische kennis... Morgen weer een dag :)

en welke functie heb je nu?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:13

Dossierbehandelaar.

Ik behandel de dossiers nadat er titel is verkregen, ik beteken de titel, en doe het executietraject vervolgens.
Derdenbeslagen, beslag op roerende zaken, beslag op onroerende zaken, aanzegging en plannen van verkoop hiervan incl inschrijvingen in t kadaster en samenwerking met notarissen etc..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:21

Jolliegirl schreef:
Armani88 schreef:

Ik ben sinds April klaar met mijn eindstage.
Heb een maand werk gehad nu(proeftijd) en vandaag afgewezen.

Dus weer zoekende.
Eerste solli is net weer verstuurd.

Das balen in je proeftijd!
Hebben ze ook een reden gegeven?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:04

Ik paste niet in hun plaatje. paar kleine dingetjes die samen dus gewoon 1 groter iets vormde.
Maar alles met respect hoor, netjes afgehandeld :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:09

Ariebombarie schreef:
Cowgirl schreef:
* kijkt al enkele dagen tegen die Arkefly banner aan* Voldoet aan alle eisen op 1 na . Zouden ze ook mensen nemen met maat 42 ipv 40? (maatje 40 is wel haalbaar als mijn leven weer wat rooskleuriger word, ben wat aangekomen het laatste half jaar)

Twijfel...heb ook katten thuis die kunnen niet zo lang alleen zijn. Wel een leuke baan, veel weg, geen saaie kantoor uren, veel afwisseling, tussen de mensen en je ziet nog wat van de wereld. Paardjes lopen wel op het land als ik weg ben.

Nou ja misschien eens een belletje wagen??

Oh zie nu dat het echt een opleiding is...geen betaalde baan nog. Dat gaat hem niet worden.

als stewardess? transavia zoekt ook vaak stewardessen

Bij transavia heb ik het al 3x geprobeerd helaas zonder succes.

IK heb vandaag een goed gesprek gehad. Als eerste stond ik vanmorgen bij het verkeerde pand :o . Ik moest in aalsmeer zijn ipv op schiphol. Maar maakt niet uit , werd netjes de goede weg opgeholpen.

We hebben mijn cv wat doorgenomen en nog wat gebabbelt over de functie. Ze hadden een hoop reacties gekregen maar om een niet verklaarbare reden had hij mij eruit gekozen. Hij zag het wel zitten ondanks mijn geringe ervaring op de administratie maar zag het ook als pluspunt omdat het voor nieuw is en me dus niet snel zal vervelen.
Na dit positieve nieuws heb ik een screening formulier ingevuld en gaan ze mij met een positief verhaaltje aanbieden aan de werkgever.
Dus hopelijk word ik morgen gebeld wanneer ik kan komen.

Ik heb duidelijk gezegd dat waar ik nu zit zo snel mogenlijk weg wil :D

Alleen het salaris valt mij vies tegen(dat zei de medewerker van het uzb ook) het is 9,30 bruto per uur excl toeslagen(ploegendienst functie). Nu is het via het uitzend buro en er :D zit best een grote kans in dat bij gebeleken geschiktheid ik overgenomen word door het bedrijf zelf. Ik twijfel dus of ik het nu bespreekbaar zal maken of dat ik het even hiermee doe.
Betreft dus een administratieve functie bij een luchtvrachtafhandelaar. Veel invoer werk, sealen van vrachtwagen en contact met de chauffeurs. Heeft iemand misschien advies voor mij wat ik het beste kan doen? mag via PB.
Ik twijfel dus of ik het salaris nu bespreek baar

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:14

Armani88 schreef:

Al 1,5 jaar |( daarvoor 1,5 jaar gewerkt, daarvoor 1,5 jaar ziekte wet, daarvoor 2 jaar werken,daarvoor 1 jaar ziektewet.

Tja wat zal ik verder zeggen. ;(

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:29

Wat naar allemaal, en om afgewezen te worden lijkt me ook niet goed voor je zelfvertrouwen of zelfbeeld. Zo zie ik het in ieder geval

Ik heb gisteren een dagdeel mee gelopen op de kinderopvang en het ging echt goed, Ik toonde initiatief wou alles wel doen en pakte het dan meteen ook goed aan. Ik werd vanmiddag gebeld met dat ze denken dat ik meer in me heb dan ik heb laten zien, dus moet deze week nog een keer meelopen.
Wat kan ik nu nog beter doen, ik wil daar namelijk super graag werken!

Ik wordt hier namelijk een beetje onzeker van, worden jullie dat ook niet op een gegeven moment als je telkens afgewezen wordt ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:43

Armani88 schreef:
Wat naar allemaal, en om afgewezen te worden lijkt me ook niet goed voor je zelfvertrouwen of zelfbeeld. Zo zie ik het in ieder geval

Ik heb gisteren een dagdeel mee gelopen op de kinderopvang en het ging echt goed, Ik toonde initiatief wou alles wel doen en pakte het dan meteen ook goed aan. Ik werd vanmiddag gebeld met dat ze denken dat ik meer in me heb dan ik heb laten zien, dus moet deze week nog een keer meelopen.
Wat kan ik nu nog beter doen, ik wil daar namelijk super graag werken!

Ik wordt hier namelijk een beetje onzeker van, worden jullie dat ook niet op een gegeven moment als je telkens afgewezen wordt ?

Idd niet goed voor jezelfbeeld...bespaar je details maar.

Gewoon die week gaan. Eerste dag is altijd moeilijk, dat heb ik ook nog steeds en soms denk ik dat het steeds erger word ik heb al een hekel an de inwerk periode. Ik wil dat ik alles gelijkk weet en lekker mee kan draaien...maar ja dat gaat niet.

Je moet ook ff je draai vinden. Na een paar dagen ben je ook niet zo zenuwachtig meer en zullen de dingen vanzelf gaan.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:50

Cowgirl schreef:
Bij transavia heb ik het al 3x geprobeerd helaas zonder succes.

IK heb vandaag een goed gesprek gehad. Als eerste stond ik vanmorgen bij het verkeerde pand :o . Ik moest in aalsmeer zijn ipv op schiphol. Maar maakt niet uit , werd netjes de goede weg opgeholpen.

We hebben mijn cv wat doorgenomen en nog wat gebabbelt over de functie. Ze hadden een hoop reacties gekregen maar om een niet verklaarbare reden had hij mij eruit gekozen. Hij zag het wel zitten ondanks mijn geringe ervaring op de administratie maar zag het ook als pluspunt omdat het voor nieuw is en me dus niet snel zal vervelen.
Na dit positieve nieuws heb ik een screening formulier ingevuld en gaan ze mij met een positief verhaaltje aanbieden aan de werkgever.
Dus hopelijk word ik morgen gebeld wanneer ik kan komen.

Ik heb duidelijk gezegd dat waar ik nu zit zo snel mogenlijk weg wil :D

Alleen het salaris valt mij vies tegen(dat zei de medewerker van het uzb ook) het is 9,30 bruto per uur excl toeslagen(ploegendienst functie). Nu is het via het uitzend buro en er :D zit best een grote kans in dat bij gebeleken geschiktheid ik overgenomen word door het bedrijf zelf. Ik twijfel dus of ik het nu bespreekbaar zal maken of dat ik het even hiermee doe.
Betreft dus een administratieve functie bij een luchtvrachtafhandelaar. Veel invoer werk, sealen van vrachtwagen en contact met de chauffeurs. Heeft iemand misschien advies voor mij wat ik het beste kan doen? mag via PB.
Ik twijfel dus of ik het salaris nu bespreek baar

wat doe je als het salaris niet bespreekbaar is? laat je de baan dan lopen? even om jezelf aan het denken te zetten.
ik denk dat het een mooie start is. je bent weer bezig ook, zal voor jou ook veel schelen aangezien je al 1,5 jr thuis zit.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:01

Bedankt Prrrr :)

Ik ben ook student, vrijdag de verdediging van mijn scriptie en als dat goed gaat dan ben ik afgestudeerd :) Lastig hoor om een baan te vinden met weinig ervaring!