Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:42

Ik heb gisteren een nieuwe motivatiebrief gemaakt (iets minder standaard) en naar 5 kamers gestuurd.
Vandaag al 3 uitnodigingen gekregen :D
Maandag wordt mijn eerste kijkavond, iemand wat tips?

Never_Mind

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:51

Eigenlijk ben ik best wel heel blij dat ik niet hoefde te hospiteren/kijkavond ofzo :P
Ben vandaag in Wageningen geweest, huurcontract getekend en de sleutels gekregen :D
En daarnaast ook voor het eerst de kamer gezien :')

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:00

Wow dat zou ik ook wel willen!
Ik zit nu in Antwerpen en daar hoef je ook niet te hospiteren. Gewoon kamer bekijken en als het bevalt dan heb je hem :)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:07

Ja, dat is ook makkelijk idd :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 08:20

Never_Mind: als ik mag vragen, wanneer heb jij je ingeschreven? Meteen 1 januari?
Mijn dochter is nu ook steeds aan het reageren op Idealis maar meestal 11e of 20e of zo iets en vaak heel veel reacties op kamers. Wat is jouw ervaring? Heb je met zo'n inschrijvingsnummer wel kansen omdat er altijd veel afvallen of wordt het echt geluk hebben?
Ik heb het idee dat je best vaak kan reageren dus moeten er toch steeds mensen tussendoor afvallen omdat je bij de andere kamers eruit gehaald wordt als je er eentje krijgt aangeboden. Of zie ik dat verkeerd?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:51

Nee, ik had me in november al ingeschreven, dus ik stond waarschijnlijk een heel eind omhoog op de lijst :)
Daardoor had ik dus al vrij snel een kamer, omdat ik dus bij de meeste kamers 3e/4e stond ongeveer.

Je kan idd best vaak reageren, op 2 kamers per keer dat er nieuwe opgezet worden toch?
Mijn 'tactiek' was gewoon reageren op de kamers waar ik het hoogst op de ranglijst werd gezet :P

Maar de zomer moet nog zo ongeveer beginnen, dus er is nog genoeg kans voor jouw dochter om ook een kamer te vinden :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:10

Dan studeer je waarscghijnlijk al? Wij kregen te horen dat de eerstejaars pas vanaf 1 januari in konden schrijven bij Idealis en nu pas vanaf 20 juni mochten reageren op kamers die vanaf 1 juli vrijkomen. Een novemberinschrijving zal inderdaad wel verschil maken! Fijn dat je nu snel een kamer hebt, hoor!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:43

Nee, heb toch echt m'n vwo examen gemaakt afgelopen maand :P
Ik had dat nl niet gelezen, dat het vanaf 1 januari kon (maar goed ook, toen was ik het vergeten :P ), toen moest ik een paar dingen anders invullen en dan kon ik me wel inschrijven :j
Idd fijn, en nog succes met jouw/jullie zoektocht :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:14

Bij de Woonservice Den Bosch mag je ook pas per 1 juli reageren als je nu eerstejaars wordt.
Staat nergens aangegeven, maar als je een kamer toegewezen krijgt en belt om te gaan kijken, krijg je te horen dat deze regel er is.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:29

Never_Mind schreef:
Eigenlijk ben ik best wel heel blij dat ik niet hoefde te hospiteren/kijkavond ofzo :P
Ben vandaag in Wageningen geweest, huurcontract getekend en de sleutels gekregen :D
En daarnaast ook voor het eerst de kamer gezien :')

Waar heb je een kamer nu :D ?

Ik ben ook in Wageningen geweest woensdag. Eerste kamer zou 11 vierkante meter zijn met 3 medestudenten en gemeenschappelijke voorzieningen. Hij was nog geen 8 vierkante meter, er woonde maar 1 student en daarnaast 2 arbeiders, alles was gedeeld, maar er was geen woonkamer of iets. De keuken zat vol schimmel en was dus onbruikbaar en de wasbak zat in de douche. Niet handig dus en daarom de kamer niet genomen. Zou ook voor minimaal een jaar zijn en zo lang wil ik niet in een hok zitten.

Daarnaast die avond bij 3 kamers gaan kijken van Bokkers. Nooit meer iets van gehoord. Is dat normaal bij hospiteren?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:43

Ik heb een kamer in een flat op Asserpark :D
Ik heb een kamer van ong 12 m² met gedeelde keuken en badkamer.

Hmm, nee, die kamer had ik ook niet genomen als ik jou was :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:39

Ik ga als ik terug ben van vakantie (half juli) op zoek naar een kamer in A'dam! :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:28

Mag ik mij ook melden?
Ik ben druk aan het zoeken naar een kamer in Groningen. Ik ga volgend jaar beginnen aan mijn 2e jaar pedagogische wetenschappen. Afgelopen half jaar heb ik in een tijdelijke kamer gezeten, om te kijken of ik het wel wat vond en of ik nog tijd had voor mijn paard. Nou ik heb het super naar mijn zin (mede dankzij het leuke huis) en paard is nog goed te combineren. Helaas moet ik er eind deze week uit en dus al enkele weken/maanden aan het zoeken. Meerdere keren gehospiteerd, maar nog niks geworden helaas.
Op dit moment deel ik het huis met 3 andere meiden, de keuken+badkamer met 1 meisje en heb ik een eigeng wastafel. Ik zit op een super locatie, vlakbij de stad en het station, kamer is 25 m2 en ik betaal nu 395. Ons huis is oud, maar best wel schoon. Afwas etc wordt eigenlijk meteen opgeruimd en we maken regelmatig de wc en douche schoon. Zuigen/dweilen van de gang en keuken doen we gewoon wanneer we ook onze eigen kamer zuigen/schoonmaken. Verder deel je die verdieping maar met z'n tweeen dus ja echt heel vies wordt het ook niet.. Ik heb het hier gewoon ontzettend naar mijn zin, hele aardige meiden. Vaak op dinsdag huisavond, dan kookt 1 iemand en gaan we gezellig samen eten en daarna nog tv kijken. Ook als het op een andere dag eens uit komt eten we samen.

Maar ja, nu ben ik dus druk aan het zoeken en wil ik wel minstens 16 m2 (liefst groter) en op een mooie locatie. Een aantal buurten vallen voor mij sowieso al af. Max 6 personen en het moet een netjes/schoon en gezellig huis zijn. Mocht iemand hier nog wat weten, dan hoor ik het graag natuurlijk!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:35

Pfff, ik meld me! Als er iemand is met contacten in Utrecht, ik ben echt desperate op zoek! Meeste (betaalbare) kamers nemen huisgenoten aan vanaf 21 jaar, en ik ben pas 18 :( Bij de SSH kan ik nog niet reageren, omdat die collegekaart pas op 1 september komt. Dat schiet natuurlijk niet op.
Ik zie het echt niet zitten om te treinen... Ging iedere dag met de bus (+- 3 kwartier) naar school, en moet er echt niet aan denken om nog langer te moeten reizen. Utrecht zou voor mij ongeveer 2 uur worden, exclusief fietsen. Niet echt leuk om dagelijks te doen dus... :(

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:44

Ik :D

Heb net een kamer. 8-)

15m2

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:48

xSwanHeart schreef:
Pfff, ik meld me! Als er iemand is met contacten in Utrecht, ik ben echt desperate op zoek! Meeste (betaalbare) kamers nemen huisgenoten aan vanaf 21 jaar, en ik ben pas 18 :( Bij de SSH kan ik nog niet reageren, omdat die collegekaart pas op 1 september komt. Dat schiet natuurlijk niet op.
Ik zie het echt niet zitten om te treinen... Ging iedere dag met de bus (+- 3 kwartier) naar school, en moet er echt niet aan denken om nog langer te moeten reizen. Utrecht zou voor mij ongeveer 2 uur worden, exclusief fietsen. Niet echt leuk om dagelijks te doen dus... :(

Als je eerstejaars bent, geldt die bepaling voor een collegekaart dan wel? Vaak hoeft dit dan niet omdat je dan nooit op tijd voor de start van je jaar een kamer kan regelen. Je moet dan bv. wel na 1 september die kaart als controle komen laten zien of kopie opsturen o.i.d.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:51

Ik dacht dat dat wel zo was ja. Vond het wel al een vreemd systeem, dus zal het nog eens nazoeken!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:52

patatkraam schreef:
Ik :D

Heb net een kamer. 8-)

15m2

Hihi ik ook, sinds zaterdag dan :p
Ben nu bezig met lijstje wat ik allemaal moet meenemen & wat ik moet aanschaffen (dingen als pannen enzo) dus als iemand een idee heeft, ze zijn welkom :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:25

Voor mij schiet het nog niet op in Wageningen. Ga denk ik maar gewoon reageren op tijdelijke kamers, dat is beter dan niets.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:44

Ik heb best snel een kamer gevonden (viavia en bokt :') ) in Abcoude. Zal wel nogeen half uurtje reizen zijn naar VU, maar dat is beter te doen al dan waar ik nu woon, en het is ook niet super groot maar in elk geval netjes, betrouwbaar en niet zo'n belachelijk bedrag als er verder overal op internet staat dus ik heb het maar gewoon gedaan. En dan kan ik vanuit daaruit nog wel kijken naar iets dichterbij! Maar dat is heel lastig denk ik :+

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:12

Voor iedereen die in Wageningen op kamers wil gaan: kennen jullie de website www.kamerbalie.nl al? Dit is een website waar particulieren kamers of huizen op zetten om (tijdelijk) te verhuren. Ideaal als je niet snel iets via Idealis kan vinden en de website zelf vraagt niets voor deze service. Je moet wel snel reageren, want er zijn heel veel mensen die voor het nieuwe studiejaar een kamer zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:19

Heb je wel de goede link? Want ik kom niet uit op een bestaande site..
Klinkt voor de rest wel interessant! :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:29

WSO Kamerbalie denk ik... Moet je even op internet zoeken.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:20

Sorry idd, wso kamerbalie... *muts dat ik ben*

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:01

Ik ga per 15 augustus in Amsterdam wonen. Heb zelf een appartement! Ben er alleen helemaal niet bekend, dus dat gaat nog wel wat worden haha