Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:heb je op de willem de koning een goede fotografie opleiding? En iemand uit mijn omgeving (Oegstgeest, bollenstreek) die naar de open dag gaat zaterdag?
xNavatu schreef:Waar zeg ik dat ze geen jonge mensen aannemen/laten studeren? Ik zeg alleen dat ze daar ook wat over leeftijd hebben.
_Bitje_ schreef:Even een vraag naar diegenen die naar de kunstacademie zijn geweest of er heen gaan..
Ik mag er niet heen als vervolgopleiding van mijn ouders, omdat zij denken dat je er verder niets mee kan bereiken.
dus nu de vraag naar jullie toe:
Wat kun je er allemaal mee worden?
Eliine schreef:_Bitje_ schreef:Even een vraag naar diegenen die naar de kunstacademie zijn geweest of er heen gaan..
Ik mag er niet heen als vervolgopleiding van mijn ouders, omdat zij denken dat je er verder niets mee kan bereiken.
dus nu de vraag naar jullie toe:
Wat kun je er allemaal mee worden?
tja je kunt er nogal veel mee wordenHebben je ouders zich er wel een beetje in verdiept? Heb je voorbeelden van studierichtingen laten zien? Wat zou je zelf graag willen doen? Ik kan je vertellen, het is tegenwoordig net zo moeilijk om dokter of piloot te worden als grafisch ontwerper om maar iets te noemen. Dus wat dat betreft heb je nergens een veiliggestelde toekomst als je gaat studeren
Ik denk dat jouw ouders een beetje het beeld van de autonome zweverige kunstenaar voor zich hebben, die leeft op een kunstsubsidie en ergens op een zolder schilderijen aan het maken is. (is geen grapje dit is een vrij veelvoorkomend beeld dat mensen hebben van kunstacademie studenten). Ik doe de richting Illustratie, nou dan leer je gewoon een vak hoor! En als ik straks klaar ben dan kan ik dat beroep uit gaan oefenen, en er mn boterham mee gaan verdienen. Je moet er mss meer zelf voor doen maar reken maar dat je er iets mee kunt berekeiken
Red_Savage schreef:Ik weet niet of elke academie het heeft. Ik weet wel dat Maastricht die opleiding heeft. Dan word je dus opgeleid tot kunstdocent.