[HK] VWO Eindexamen 2010 VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZZZZZ

Re: [HK] VWO Eindexamen 2010 VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:56

net besloten dat het genoeg is voor vandaag, kan ech tniet meer leren, ben dood.
straks te even lezen. dan slapen

s6 morgen met te voor corinne, en de andere met Sk. of met leren voor duits / ec!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:57

Zijn er hier eigenlijk mensen met AK, naast mezelf? :')

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:57

Ik ga dood. Ik ben echt naar de paasei en ik ga een wijntje doen.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:58

Chris schreef:

Jup :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:58

LarissaXX schreef:
Hoi, kom ook even binnen vallen, wat wat wiskunde B vre-se-lijk.
Flauwgevallen met hoofd op de stenen, kwartier voor het examen, altijd leuk, ahum :Y)

Maar on to better things; Canada is prachtig, bijna mijn hele familie woont er, dus kom er vaak. Quebec is prachtig voor de natuur, Toronto is een hele drukke en levendige stad, CN tower een must, de Rocky's als je van de bergen en van avontuur en dieren houdt, Vancouver Island is met de blokhutten en het water alsof je helemaal uit de drukke Westerse wereld bent en de Niagra Falls in het prachtige plaatsje Niagra on the Lake is een van de mooiste plaatsen op aarde. Zo, mijn hart gelucht over een van m'n favoriete landen :D Heeeel veel plezier Chris en pb maar als je meer tips wilt!
Suf weetje; schrik niet van de chipmunks in de Rocky's, die lopen er bij bosjes rond en kijk uit met een picknickplek ivm. beren, was een doodenge ervaring (was nog klein, vond het wel heel stoer). En in Niagra on the Lake, als je er komt: check out the dog store. Het is echt bizar wat ze daar allemaal voor luxe honden spullen verkopen, ik stond echt m'n ogen uit te kijken hoe vreemd het was.

Succes met leren nog allemaal; ik ga nog even aan de scheikunde!

Hihi die chipmunks zijn leuk :P En idd uitkijken voor de beren met picknicken. Fredericton is ook een leuke stad. Prince edward island is ook een mustsee en cape breton en st. andrews (allemaal bij nova scotia).

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:59

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:00

Hahahah uitkijken voor beren klinkt zo irreëel :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:00

Wah je bent geweldig roos!!!!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:03

<3

Zit er een zoekfunctie op je GR ja? :oo

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:05

Chris schreef:
Hahahah uitkijken voor beren klinkt zo irreëel :')

Het is ook raar als je een wandeling wilt maken en er is een pad afgesloten, vanwege de beren. Ze waarschuwen echt OVERAL voor beren en dat het levensgevaarlijk is enzo. Wij hebben er 3 gezien in de 3 weken dat we aan het rondtrekken waren. Elanden hebben we helemaal niet gezien, wel herten en andere rendieren.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:07

Aster_ schreef:
Chris schreef:

Jup :)

Jaaa ik ook!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:07

Ik heb het net in een pbtje gestuurd naar Larissa, maar als jullie tips hebben wb uitgaan, restaurants, goedkope hotelletjes hoor ik het zeer gerne :')

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:09

Flowerpull schreef:
<3

Zit er een zoekfunctie op je GR ja? :oo

Die was ik kwijt tijdens wiskunde :P Waar zit ie?

noekje

Hmm nou bedankt hoor, van die aantekeningen word ik ook niet veel wijzer :))

Trouwens mensen van wisa. dr was een vraag over de boompjes, waarom die allemaal uit punt 0,0 kwamen. En je mocht het niet berekenen, maar beredeneren. Dus ik heb gewoon neergezet dat het boompje eerst een zaadje is en dan nog geen hoogte heeft, dit is in princiepe toch ook goed ookal klinkt het beetje dom? :+

astriidj

Ik heb trouwens ook aardrijkskunde Chris!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:10

Ik heb ook AK. :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:14

noekje dat had ik ook! Vond het eigenlijk vrij logisch, maar of het goed gerekend wordt? :Y)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:15

Haha gelukkig ik ben niet de enige, ik hoop het! Vond het ook de meeste logische beredenering.
Wat heb je trouwens een geweldige avater :))

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:16

Dankje, van iemands profiel gehaald (weet alleen niet meer wie) Met toestemming hoor }:0

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:21

Chris schreef:

Moi!

Iemand leer tips voor AK? := Heb mn boeken nog niet opengehad.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:23

noekje schreef:
Hmm nou bedankt hoor, van die aantekeningen word ik ook niet veel wijzer :))

Trouwens mensen van wisa. dr was een vraag over de boompjes, waarom die allemaal uit punt 0,0 kwamen. En je mocht het niet berekenen, maar beredeneren. Dus ik heb gewoon neergezet dat het boompje eerst een zaadje is en dan nog geen hoogte heeft, dit is in princiepe toch ook goed ookal klinkt het beetje dom? :+

Ja dat hebben dus 9/10 mensen geantwoord.

Citaat:
Onduidelijke vragen Wiskunde A en C vwo
Utrecht - 17:53 - Dinsdag 25 mei '10

In vraag 13 van het examen wiskunde A en vraag 6 van het examen wiskunde C op vwo niveau wordt gevraagd naar een beredenering waarom alle grafieken die horen bij een bepaalde formule door de oorsprong gaan. In de vraag wordt expliciet vermeld dat de beredenering gegeven moet worden “zonder cijfervoorbeelden”.

Sommige kandidaten hebben dit geïnterpreteerd als “je mag geen cijfers gebruiken” en reageren verontwaardigd bij het zien van het correctiemodel. Hoewel de vraag in principe correct is, is de vraagstelling ons inziens niet zonder problemen. Er worden geen cijfervoorbeelden gegeven in het correctiemodel, maar er wordt wiskundig geredeneerd (daarvan zijn cijfers een wezenlijk onderdeel). De expliciete toevoeging van het onderdeel “zonder cijfervoorbeelden” werkt verwarrend.

We hebben inmiddels van kandidaten interessante alternatieve antwoorden gehoord waarmee we aan de slag zijn. Deze vraag zullen we in elk geval voorleggen aan het College voor Examens in verband met de normering.

In het wiskunde A examen werd daarnaast in vraag 14 gevraagd om een bepaalde waarden met behulp van linear interpoleren te schatten. Veel kandidaten geven aan nooit van deze wijze van afleiden gehoord te hebben.

Dus je moet beredeneren zonder cijfers maar omdat cijfers een wezenlijk onderdeel zijn van wiskundig beredeneren moet je ze toch gebruiken. Tenminste dat is wat ik hier van uit opmaak. :') Beter rekenen ze 'een boom begint als zaadje' ook goed.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:25

Maar ons antwoord is ook goed EN ook nog eens zonder cijfers. En dat antwoord in het correctiemodel heeft wel veel te maken met cijfers.
Dus ik vind ons antwoord beter ^)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:26

Miriam91 schreef:
Maar ons antwoord is ook goed EN ook nog eens zonder cijfers. En dat antwoord in het correctiemodel heeft wel veel te maken met cijfers.

Ja idd. Tenzij 0 niet als een cijfer wordt gezien.

Maarja, als je ergens geen cijfers mag gebruiken lijkt me dat je ook geen onbekenden die cijfers moeten voorstellen mag gebruiken. Dus ik vind dat we allemaal +4 punten krijgen.

Als iemand precies heeft geantwoord via het correctiemodel vind ik dat knap. :')

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:31

Ohja daar ga ik ook nog even over klagen!!
Maar nu ga ik mezelf bannen voor een uur, fijn dat die bij de OP staat :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:32

NieneWiep schreef:
Miriam91 schreef:

Ja idd. Tenzij 0 niet als een cijfer wordt gezien.

Maarja, als je ergens geen cijfers mag gebruiken lijkt me dat je ook geen onbekenden die cijfers moeten voorstellen mag gebruiken. Dus ik vind dat we allemaal +4 punten krijgen.

Als iemand precies heeft geantwoord via het correctiemodel vind ik dat knap. :')

joepie dan ben ik knap :+ (heb het precies zo/komt op zelfde neer als correctiemodel)