Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LarissaXX schreef:Hoi, kom ook even binnen vallen, wat wat wiskunde B vre-se-lijk.
Flauwgevallen met hoofd op de stenen, kwartier voor het examen, altijd leuk, ahum![]()
Maar on to better things; Canada is prachtig, bijna mijn hele familie woont er, dus kom er vaak. Quebec is prachtig voor de natuur, Toronto is een hele drukke en levendige stad, CN tower een must, de Rocky's als je van de bergen en van avontuur en dieren houdt, Vancouver Island is met de blokhutten en het water alsof je helemaal uit de drukke Westerse wereld bent en de Niagra Falls in het prachtige plaatsje Niagra on the Lake is een van de mooiste plaatsen op aarde. Zo, mijn hart gelucht over een van m'n favoriete landenHeeeel veel plezier Chris en pb maar als je meer tips wilt!
Suf weetje; schrik niet van de chipmunks in de Rocky's, die lopen er bij bosjes rond en kijk uit met een picknickplek ivm. beren, was een doodenge ervaring (was nog klein, vond het wel heel stoer). En in Niagra on the Lake, als je er komt: check out the dog store. Het is echt bizar wat ze daar allemaal voor luxe honden spullen verkopen, ik stond echt m'n ogen uit te kijken hoe vreemd het was.
Succes met leren nog allemaal; ik ga nog even aan de scheikunde!
Chris schreef:Hahahah uitkijken voor beren klinkt zo irreëel
noekje schreef:Hmm nou bedankt hoor, van die aantekeningen word ik ook niet veel wijzer
Trouwens mensen van wisa. dr was een vraag over de boompjes, waarom die allemaal uit punt 0,0 kwamen. En je mocht het niet berekenen, maar beredeneren. Dus ik heb gewoon neergezet dat het boompje eerst een zaadje is en dan nog geen hoogte heeft, dit is in princiepe toch ook goed ookal klinkt het beetje dom?
Citaat:Onduidelijke vragen Wiskunde A en C vwo
Utrecht - 17:53 - Dinsdag 25 mei '10
In vraag 13 van het examen wiskunde A en vraag 6 van het examen wiskunde C op vwo niveau wordt gevraagd naar een beredenering waarom alle grafieken die horen bij een bepaalde formule door de oorsprong gaan. In de vraag wordt expliciet vermeld dat de beredenering gegeven moet worden “zonder cijfervoorbeelden”.
Sommige kandidaten hebben dit geïnterpreteerd als “je mag geen cijfers gebruiken” en reageren verontwaardigd bij het zien van het correctiemodel. Hoewel de vraag in principe correct is, is de vraagstelling ons inziens niet zonder problemen. Er worden geen cijfervoorbeelden gegeven in het correctiemodel, maar er wordt wiskundig geredeneerd (daarvan zijn cijfers een wezenlijk onderdeel). De expliciete toevoeging van het onderdeel “zonder cijfervoorbeelden” werkt verwarrend.
We hebben inmiddels van kandidaten interessante alternatieve antwoorden gehoord waarmee we aan de slag zijn. Deze vraag zullen we in elk geval voorleggen aan het College voor Examens in verband met de normering.
In het wiskunde A examen werd daarnaast in vraag 14 gevraagd om een bepaalde waarden met behulp van linear interpoleren te schatten. Veel kandidaten geven aan nooit van deze wijze van afleiden gehoord te hebben.
Miriam91 schreef:Maar ons antwoord is ook goed EN ook nog eens zonder cijfers. En dat antwoord in het correctiemodel heeft wel veel te maken met cijfers.
NieneWiep schreef:Miriam91 schreef:Maar ons antwoord is ook goed EN ook nog eens zonder cijfers. En dat antwoord in het correctiemodel heeft wel veel te maken met cijfers.
Ja idd. Tenzij 0 niet als een cijfer wordt gezien.
Maarja, als je ergens geen cijfers mag gebruiken lijkt me dat je ook geen onbekenden die cijfers moeten voorstellen mag gebruiken. Dus ik vind dat we allemaal +4 punten krijgen.
Als iemand precies heeft geantwoord via het correctiemodel vind ik dat knap.