[HK] VWO eindexamen 2010 III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:20

hey,

heb even een vraag: in het PTA van onze school staat niets over of het profielwerkstuk wordt afgerond voordat het meegaat in het combinatiecijfer. weten jullie hoe dat is geregeld?

groetjes!

NieneWiep

Re: VWO eindexamen 2010 III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:15

Ik weet eigenlijk niet of daar een officiele regel voor is. Ik weet wel dat wij eerst een 9,7 hadden, maar dat werd een 10 omdat het afgerond moest worden..

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:20

Bij ons wordt ook eerst afgerond en dan gemiddeld :j

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:21

ok, nou hopen dat dat bij ons ook zo is, dan hebben wij ook een 10 :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:23

Hoe halen jullie zo'n hoge cijfers? :oo Bij ons kan sowieso al niemand meer afgerond een 10 halen (werken met puntensysteem, 3 beoordelingen: 1e max 15 punten, 2e max 35 punten en 3e max 50).

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:24

Helemaal gemist dat er een nieuw topic geopend is :)

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:47

astriidj schreef:
Hoe halen jullie zo'n hoge cijfers? :oo Bij ons kan sowieso al niemand meer afgerond een 10 halen (werken met puntensysteem, 3 beoordelingen: 1e max 15 punten, 2e max 35 punten en 3e max 50).

hoezo kun je geen 10 halen? het cijfersysteem gaat van 1 tot 10, dus een 10 moet mogelijk zijn lijkt me... maar wij zijn ook de enigen met een 10, dus het is niet zo dat ze zomaar weggegeven worden.

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:14

:wave:

RicardoOpa schreef:
Robin; Rij jij in gewone lessen? Ik zit soms ook te twijfelen of ik dat niet wil doen. Ik ben nu voorzichtig aan het kijken voor een nieuwe verzorgpaard, maar dat kost inderdaad best veel tijd. Maar ben zo bang dat ik op de manege maar weinig leer en het dus beetje zonde van mn geld is..

Heb je het tegen mij of tegen Astrid? Ik rijd namelijk niet meer op een manege.. :) Wel gedaan tot de zomer, maar toen is de manege ermee gestopt. Nu heb ik voor 4x in de week een bijrijdpaard en dat vind ik echt ontzettend leuk. :D Het is gewoon een heel lief beest, je leert veel meer van de verzorging dan op de manege, je krijgt er een band mee en je bent niet alleen maar 1x per week bezig met een uurtje rijden.. Het kost natuurlijk wel veel tijd, maar ik ben er nu wel achter dat ik dit veel leuker vind dan de manege. :)

Arme Cherelle -O- Kl.ote zijn zulke dagen toch. := Ik zit morgen ook 6 uur op school voor 1 uur biologie, 1 uur economie, 2 uur huiswerkmaken. :+

Canthar schreef:
hey,

heb even een vraag: in het PTA van onze school staat niets over of het profielwerkstuk wordt afgerond voordat het meegaat in het combinatiecijfer. weten jullie hoe dat is geregeld?

groetjes!

Bij ons is het zo dat alle cijfers die in het combinatiecijfer worden meegeteld worden afgerond, en daarvan wordt dan weer het gemiddelde genomen.

Ik vind het echt hartstikke knap van jullie dat jullie een 10 hebben voor je PWS. :D Waar deden jullie het over?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:18

Ik deed het over de eet- en kookcultuur van Engeland. In het Engels dus.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:20

Canthar schreef:
astriidj schreef:

hoezo kun je geen 10 halen? het cijfersysteem gaat van 1 tot 10, dus een 10 moet mogelijk zijn lijkt me... maar wij zijn ook de enigen met een 10, dus het is niet zo dat ze zomaar weggegeven worden.

Een 10 kan eigenlijk al niet want je kunt nooit alles goed hebben.. Maar wij hebben nu al 2 beoordelingen gehad, en niemand heeft 45 punten of meer zodat je nog een 10 afgerond kunt halen.

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:27

Citaat:
Een 10 kan eigenlijk al niet want je kunt nooit alles goed hebben.. Maar wij hebben nu al 2 beoordelingen gehad, en niemand heeft 45 punten of meer zodat je nog een 10 afgerond kunt halen.

oh op die manier geen 10.
nou ik denk daar anders over dat je nooit alles goed kunt hebben. bij ons wordt een heel strak puntensysteem gehanteerd, en in totaal kun je dan zo en zoveel punten krijgen, als je die allemaal hebt heb je gewoon een 10, zoniet kun je heel eenvoudig je cijfer berekenen. als je zowiezo al geen 10 kunt halen omdat je nooit alles goed kunt hebben, dan mag dat cijfer niet zomaar meegaan in het combinatiecijfer. dan moet het apart op je diploma staan met de vermelding eronder: voor dit onderdeel was het maximale cijfer een 9 of whatever. snap je? dan is het geen gelijkwaardig cijfer aan anw, maatschappijleer en levensbeschouwing, omdat je daarvoor wél een 10 kunt halen, en dus kun je daar dan geen gemiddelde uit berekenen.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:04

In theorie kun je ook wel een 10 halen, maar dr is altijd wel iets fout aan. Hier is het iig nooit voorgekomen dat iemand een 10 had voor zijn/haar pws.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:04

Even tussendoor: ik heb 56/80 punten voor pws :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:05

Goedzo Anna! :D Wanneer heb je je presentatie (of heb je die al gehad? :o )

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:05

Ik zou het niet weten :')
Ergens in de eerste week van maart, en dan kan ik dus nog de overige punten halen :j
Met 65 ben ik blij :D

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:12

astriidj schreef:
In theorie kun je ook wel een 10 halen, maar dr is altijd wel iets fout aan. Hier is het iig nooit voorgekomen dat iemand een 10 had voor zijn/haar pws.

ok, als ze maar niet tegen jullie zeggen dat een 10 onmogelijk is, want dan kun je daar tegenin gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:25

Bij ons zouden ze dat ook nooit geven hoor..

Maar ik vind sowieso de beoordelingen met pws maar vaag.. De ene begeleider is veel strenger dan de ander..
Terwijl bij proefwerken is gewoon iets goed of fout zeg maar.

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:38

Ja dat is idd ook raar, dat de ene begeleider veel strenger is als de andere.. En ook zo met de inleverdatum := Sommige moeten hem morgen inleveren, andere maandag na de vakantie en weer anderen pas in maart vlak voor de presentaties.. Duidelijk, en ook zo eerlijk.. :?

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:42

R_obin schreef:
Ja dat is idd ook raar, dat de ene begeleider veel strenger is als de andere.. En ook zo met de inleverdatum := Sommige moeten hem morgen inleveren, andere maandag na de vakantie en weer anderen pas in maart vlak voor de presentaties.. Duidelijk, en ook zo eerlijk.. :?

ja dat is bij ons ook. en de enen leveren het in en dat is dan een proefversie, die krijgen het terug, mogen het verbeteren en leveren het dan pas definitief in, en de anderen moeten gelijk een definitieve versie inleveren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:02

Dat is echt zo scheef. :=

Canthar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:09

Nueve schreef:
Dat is echt zo scheef. :=

ja is het ook. maar bij ons op school is er nooit iemand die echt zn mond open doet als we als leerlingen onrechtvaardig behandeld worden. bij nederlands is het nu ook zo dat je voor een betoog maximaal een 8 kon halen, terwijl het wél bij de andere cijfers wordt meegeteld die allemaal tot 10 gaan. en dan denkt iedereen van ach het zal wel kloppen, terwijl ik zoiets heb van dit spoort gewoon niet met elkaar, je kunt niet twee verschillende cijfersystemen naast elkaar hanteren... dus morgen heb ik een gesprek met de secretaris van het schoolexamen :D

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:23

Goed zo. :j Zulke dingen moet je ook zeker achteraan gaan.. Doet niemand wat, dan veranderd er ook niks..

gotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:10

Jullie zijn bijna niet meer bij te houden :o
Lees binnenkort weer bij, maar zit ondertussen even naar wie is de mol te kijken. Hier nog meer mensen die dat volgen?

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:40

Ik ben elk seizoen weer van plan om het te gaan volgen, maar tot nu toe is het nog niet genoeg. Denk dat ik in de vakantie even alle gemiste uitzendingen ga bekijken op uitzendinggemist.nl

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:47

gotje schreef:
Jullie zijn bijna niet meer bij te houden :o
Lees binnenkort weer bij, maar zit ondertussen even naar wie is de mol te kijken. Hier nog meer mensen die dat volgen?

Jaaa! Ik ook. :)
Heb het nog nooit eerder gekeken naar vorige seizoenen, maar het bevalt me wel. Wie denk jij?

Zoo ik ben helemaal ellendig, wil morgen eigenlijk thuis blijven maar het is altijd zo ontiegelijk taak om me moeder te overtuigen dat ik écht niet lekker ben... Ze gelooft me gewoon niet. :')