Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:27

Vandaag ook met gevaar voor eigen leven toch op pad gegaan.
Winkel moest wel open.
Om 2 uur maar eens even gebelt naar de rayonmanager. Met de vraag of ik om 4 uur dicht ocht ivm medewinkeliers en het donker.
Antwoord ik moest me maar niet zo aanstellen. Iedereen raakt zo in paniek als er ee beetje sneeuw valt. Hij kwam ook uit friesland en is zonder problemen vanmorgen naar nijkerk gereden........ :oo :oo
Heb hem nog gevraagt of hij daar nu ook nog was en of hij wel door had hoe het weer in friesland en groningen was.
Ach moest me niet zo aanstellen met die 5 cm sneeuw :roll:
Ik heb geantwoord dat hij dan op de verkeerde planeet zat en dat er hier toch wel 40 cm lag en dat ik en mijn collega's wel met de auto naar huis moesten.
Ach was het antwoord ik moest het maar even bekijken......
Prima dus ik om 4 uur dicht, belt die knakker weer op. Had het echt niet door dat het zo slecht was bij jullie en de directie heeft besloten dat alle winkels om 5 uur sluiten.......
Prima rij ik toch nog in het donker en ben als enige open in een winkelstraat terwijl de rest wel dicht was........
Bedankt baas......

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:29

Bodan schreef:
Maarja zei kan de dus niet met brommer/fiets en auto heeft ze niet, zei de baas ja ga maar lopen

Dat ze geen auto heeft is toch het probleem van je zus en niet van haar baas?? Als je op het rooster staat zal je moeten gaan werken, dat lijkt me logisch. Als iedereen zo doet dan staat hij zonder personeel in z'n winkel...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:31

KarinvdM schreef:
Bodan schreef:
Maarja zei kan de dus niet met brommer/fiets en auto heeft ze niet, zei de baas ja ga maar lopen

Dat ze geen auto heeft is toch het probleem van je zus en niet van haar baas?? Als je op het rooster staat zal je moeten gaan werken, dat lijkt me logisch. Als iedereen zo doet dan staat hij zonder personeel in z'n winkel...

Helemaal mee eens. En ze kan ook een taxi nemen als ze niet wilt lopen.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:33

@Karin,
Ik geloof niet dat jij dan gezien hebt hoe de wegen er hier uitzien. Wij zijn buitengebied en er wordt dus niet gestrooid of geschoven. De bussen rijden niet omdat het niet vertrouwd is. Ik ga dus ook met mijn 2 maanden rijervaring echt niet achter het stuur van de auto zitten, gekke gerrit. Mijn leven is me toch echt wat meer waard

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:36

KarinvdM schreef:
Bodan schreef:

Helemaal mee eens. En ze kan ook een taxi nemen als ze niet wilt lopen.

Als personeel neit kan komen, komen er ook geen klanten hoor, een supermarkt is anders, maar die zitten vaak in de grote plaatsen waar ook personeel dichtbij woont op loopafstand.

edit; beetje verkeerd gequote maar dat krijg ik niet weer goed }>

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:38

Jawel hoor, ik woon zelf ook in het noorden. Nu ligt er hier wel minder dan bij jullie, dat moet ik toegeven.
Als iedereen zo makkelijk thuis gaat blijven ligt het hele land op z'n gat. Dat kan toch niet? Denk aan alle winkels en wat te denken van de ziekenhuizen, dan kan je toch niet om wat sneeuw zomaar thuis blijven?! :?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:38

Mijn vriend rijdt nog maar 4 dagen zonder instructeur naast hem maar zal toch echt moeten werken.
Hij rijdt op sommige stukken maar 30 of 20 km p/u maar hij komt er wel.
Je zal het toch een keer moeten leren.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:39

ben vanmorgen ook naar me werk gebracht, werk bij een plaatselijke supermarkt in een dorpje, hoe ik er gekomen ben is me nog altijd een vraag.
maar de verwachtte vorst, weet ik niet of ik morgen wel heen ga

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:40

Qbuzz rijdt ook in heel Drenthe niet, onbegrijpelijk want de hoofdwegen zijn hier gewoon schoon.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:40

KarinvdM schreef:
Jawel hoor, ik woon zelf ook in het noorden. Nu ligt er hier wel minder dan bij jullie, dat moet ik toegeven.
Als iedereen zo makkelijk thuis gaat blijven ligt het hele land op z'n gat. Dat kan toch niet? Denk aan alle winkels en wat te denken van de ziekenhuizen, dan kan je toch niet om wat sneeuw zomaar thuis blijven?! :?

Helemaal mee eens, blij dat niet iedereen zo denkt. Gewoon voorzichtig doen en ruim de tijd nemen.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:43

Hier (randstad) viel de sneeuw heel erg mee vanmorgen! Hooguit paar centimeter, maar ik kon gewoon rustig met de auto rijden gelukkig. Helemaal als die sneeuw nog niet tot ijs gedrukt is door andere auto's, dan gaat het prima, als je maar geen abrupte bewegingen maakt :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:44

Ik werk voor een schoonmaakbedrijf en ik kan niet opeens om 06.00 in de ochtend mijn baas bellen en zeggen dat ik niet ga werken. :n Ik moet naar dat bedrijf toe. Het was vanmorgen nét te doen, vond het niet prettig maar vooruit. Het sneeuwde lichtjes dus ik zag nog wat. Maar als het harder had gesneeuwd weet ik niet wat ik gedaan zou hebben....maar waarschijnlijk toch gaan rijden. Want ik moet erheen. Als er écht een meter sneeuw ofzo had gelegen dan had ik denk ik niet gehoeven maar dat was nu niet het geval.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:44

De hoofdweg door Zuidlaren en Annen was niet gestrooid en werd pas om 12 uur geschoven.
Bij Annen waren de op en afritten naar de N34 om 12 uur ook nog niet schoon gemaakt.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:45

Als je een vrije dag kunt opnemen zou ik dat doen maar dat kan inderdaad niet altijd. Als je toch moet gaan werken zorg dan dat je eerder vertrekt dan normaal vertrekken zodat je extra rustig naar je werk knt rijden. Veel ongelukken gebeuren omdat er te hard gereden wordt met deze gladheid. Op de snelwegen en belangrijkste doorgaande wegen hier in de buurt wordt er goed gestrooid en geveegd. Dus als ik bij ons de straat uit kan komen ( waar niet schoongemaakt wordt) dan is de rest ook wel te doen. En mijn paard zal tenslotte ook nog verzorgd moeten worden, dus ik zal er sowieso toch door moeten vanavond. Veel mensen zijn morgen al vrij en gaan op wintersport. Die blijven toch ook niet ineens thuis omdat het sneeuwt?

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:48

Citaat:
Veel mensen zijn morgen al vrij en gaan op wintersport. Die blijven toch ook niet ineens thuis omdat het sneeuwt?

:= weet ik nog zo net niet.. Vriendin van mij zou naar centerparks,, die heeft afgebeld omdat ze niet in de sneeuw durfde te rijden :P
Ach, en die mensen die al naar de sneeuw toe zouden zijn er op voorbereid ;) mijn bandjes moeten ook nodig vernieuwd worden.. Durf ik nu de straat echt niet mee op :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:49

robin_hood schreef:
Veel mensen zijn morgen al vrij en gaan op wintersport. Die blijven toch ook niet ineens thuis omdat het sneeuwt?

Da's een goeie! :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:51

KarinvdM schreef:

Aangezien Nederland slecht voorbereidt is op sneeuw ligt bij 2 vlokken het land gewoon plat. Dat is niet alleen een gebrek aan ervaring en materieel van de burgers, maar ook een overheid die niet in staat is om de wegen begaanbaar te krijgen/houden. Ik had vanmorgen naar de fysio gemoeten. Na poging met scoot afgebeld, scoot geen grip en dus gevaarlijk. Fiets of lopen was geen optie zowel qua tijd als gewoonweg geen sneeuwdichte kleding, dus nat worden + vorst = onderkoeling in onbewoond gebied met vrijwel iedereen die binnen blijft. Ligt hier ook dik 30cm erg mooi, maar alleen als je binnen blijft.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:59

tamary schreef:
Aangezien Nederland slecht voorbereidt is op sneeuw ligt bij 2 vlokken het land gewoon plat. Dat is niet alleen een gebrek aan ervaring en materieel van de burgers, maar ook een overheid die niet in staat is om de wegen begaanbaar te krijgen/houden. Ik had vanmorgen naar de fysio gemoeten. Na poging met scoot afgebeld, scoot geen grip en dus gevaarlijk. Fiets of lopen was geen optie zowel qua tijd als gewoonweg geen sneeuwdichte kleding, dus nat worden + vorst = onderkoeling in onbewoond gebied met vrijwel iedereen die binnen blijft. Ligt hier ook dik 30cm erg mooi, maar alleen als je binnen blijft.

Volgens mij zijn alle hoofdwegen gewoon begaanbaar, dus ik zie niet wat de overheid hier voor een rol in speelt. Ik ben vandaag ook gaan werken, met de fiets en de trein, wel wat vertraagd uiteraard, maar dat calculeer je toch in? En die wanten en warme sjaal had ik gewoon in de kast liggen, want het is nou ook niet de alleereerste keer dat het in Nederland sneeuwt toch? Maar ik ben nu wel blij dat ik thuis ben en er niet meer uithoef.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:02

Ik vind dat ook altijd zo apart, alle winkels zijn gewoon open, hoe komen al díe mensen dan toch op hun werk? En de ziekenhuizen of andere zorginstellingen, die draaien ook allemaal gewoon door. Al die mensen komen toch ook gewoon op hun werk?

Ik heb vanmorgen nog gewoon kerstcadeautjes gekocht hier en ik woon ook in een buitengebied, waar zo'n 20 cm. (of misschien wel meer) sneeuw ligt. Maar waar een wil is, is een weg hoor.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:03

Hier zijn de hoofdwegen niet begaanbaar hoor.. dat zullen zij toch echt met schuivers en strooiers moeten oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:05

Ik vind 't altijd zo grappig om te zien dat wij hier in Nederland van die watjes zijn zodra er sneeuw ligt.

In heel veel andere landen is zo'n pak sneeuw gedurende de héle winter de normaalste zaak van de wereld. En daar gaat het leven en het werk ook gewoon door.

Ik snap daarom ook niet waarom Nederlanders er altijd zo krampachtig over doen. :)
Openbaar vervoer is dan erg slecht geregeld en valt plat.
En ook op de snelwegen valt alles plat.

We wísten dat er wat sneeuw zou vallen en toch zijn "we" er met z'n allen niet op voorbereid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-09 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:05

Maar daar zijn ze er veel beter op voorbereid. :j

Anoniem

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:06

Klopt, maar dat kunnen wij ook :)

Ik leg morgen ochtend m'n winterbanden onder de auto, en ik rij morgen het hele land door om even ergens een lensje op te gaan halen. Geen probleem hoor.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:08

PattyOosten schreef:
Volgens mij zijn alle hoofdwegen gewoon begaanbaar, dus ik zie niet wat de overheid hier voor een rol in speelt. Ik ben vandaag ook gaan werken, met de fiets en de trein, wel wat vertraagd uiteraard, maar dat calculeer je toch in? En die wanten en warme sjaal had ik gewoon in de kast liggen, want het is nou ook niet de alleereerste keer dat het in Nederland sneeuwt toch? Maar ik ben nu wel blij dat ik thuis ben en er niet meer uithoef.

Doorgaande weg het dorp uit is misschien gestrooid vanmorgen voordat het ging sneeuwen, maar met 30cm sneeuw erna en weinig verkeer doet dat niet veel. Daarbij moet je dan eerst nog op die weg komen en het geluk hebben dat je route over die hoofdwegen gaat. 2x nee voor mij helaas.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:11

In zulke omstandigheden ziet een baas wel wat ie aan zijn personeel heeft. De echten komen gewoon, die gaan wat eerder van huis en komen misschien wat later aan maar ze zijn er uiteindelijk wel. Dat is personeel waar een baas wat aan heeft en die krediet krijgen.

Ik heb ook weleens 50 km achter een sneeuwschuiver aan gereden en het laatste stukje mijn auto als sneeuwschuiver gebruikt. Mijn verbazing was dan ook groot dat collega's die nog geen 3 km verderop woonden er gewoon niet waren omdat er zoveel sneeuw lag. Kom op, dat stukje kan je lopen! Het was kniediep, ik drukte het met de bumper van de auto mooi aan de kant. Heb de auto ergens langs de weg laten staan en het laatste stukje gelopen. Niet zeuren, warm aankleden, mobiel mee en gewoon gaan.