NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:19

Er is tegenwoordig ook een paddock op het school terrein waar ze los mogen :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:36

Ik zit ook op het NHB, 4 jaars HBO student Paardensport. Eigenlijk is alles al gezegt, maar over de stalling van je paard en de mogelijkheid m.b.t de beweging, ligt aan jezelf!

Ze krijgen dan wel geen weidegang, maar er is zat mogelijkheid om je paard overdag (tussen de lessen door, in tussenuren, in pauzes) naast de training beweging te geven.

Zo gaat die van mij standaart élke dag bij het mesten van half 7 tot 8 uur de molen in. Anderhalf uur ja, kan voor sommige paarden te lang zijn, maar goed, het is stapwerk. De mijne is altijd heerlijk relaxt in de molen en komt er altijd wat losser uit, aangezien het een stijve hark is.

Daarnaast doe ik met regelmaat longeren, zowel met als zonder hulpteugels. Ook gooi ik mijn paard met regelmaat los.

Er zijn ook veel studenten die in hun tussenuren of na schooltijd nog met hun paard aan de hand stappen en laten grazen. Dus dat kan je ook nog doen.

En ja, er zijn ook studenten die naast de dagelijkse rijlessen niks met hun paard doen. Maargoed, kansen en mogelijkheden genoeg om je paard beweging te geven, het ligt totaal aan wat je zelf wilt.

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:56

Die van mij gingen elke ochtend en avond in de molen en tussendoor een keer grazen .Alleen mochten ze er in het weekend maar een keer uit,maar ik had altijd een smoes dat ze twee keer moesten...haha.En anders kwam ik op zondag al terug en deed ik het zelf om vervolgens naar het kupke te gaan :+ :+
En toen ze in die veel te kleine en veel te hete containerstallen stonden gingen ze lekker elk weekend mee naar huis :P

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:17

ik geloof niet dat die stallen er nog zijn gelukkig :P
maar hoop wel dat die van mij nog een redelijk plekje krijgt, hij zuigt lucht en wordt dus ergens anders neer gezet.. zou niet weten waar eigenlijk :P

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:47

Nee hoor, de luchtzuigers staan gewoon bij de rest in de gang..
Alleen als ze een nieuwe stalondeugd ontwikkelen mogen ze in een buitenbox.

De containerboxen zijn er niet meer.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:49

oh oke, ik had gebeld namelijk en die mevrouw zei dat er dan even gekeken werd waar die dan kwam te staan, in een stal waar die dat neit kon doen geloof ik ;)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:52

De receptie mensen communiceren niet altijd goed met de stalmeesters. Bij mijn weten zijn er niet eens boxen waar ze niet kunnen zuigen.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 21:07

mooi zo, die van mij houd wel van een paar stalgenoten om zich heen :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:40

millennium schreef:
Ik zit ook op het NHB, 4 jaars HBO student Paardensport. Eigenlijk is alles al gezegt, maar over de stalling van je paard en de mogelijkheid m.b.t de beweging, ligt aan jezelf!

Ze krijgen dan wel geen weidegang, maar er is zat mogelijkheid om je paard overdag (tussen de lessen door, in tussenuren, in pauzes) naast de training beweging te geven.

Zo gaat die van mij standaart élke dag bij het mesten van half 7 tot 8 uur de molen in. Anderhalf uur ja, kan voor sommige paarden te lang zijn, maar goed, het is stapwerk. De mijne is altijd heerlijk relaxt in de molen en komt er altijd wat losser uit, aangezien het een stijve hark is.

Daarnaast doe ik met regelmaat longeren, zowel met als zonder hulpteugels. Ook gooi ik mijn paard met regelmaat los.

Er zijn ook veel studenten die in hun tussenuren of na schooltijd nog met hun paard aan de hand stappen en laten grazen. Dus dat kan je ook nog doen.

En ja, er zijn ook studenten die naast de dagelijkse rijlessen niks met hun paard doen. Maargoed, kansen en mogelijkheden genoeg om je paard beweging te geven, het ligt totaal aan wat je zelf wilt.

Dat wat je nu zegt is dus juist het geen waar ik me het meest aan irriteer op Deurne.

" Nee, de paarden krijgen geen weidegang máárrr, ze kunnen wel in de molen en gelongeerd worden.. "

Dan heb ik hem gelijk al hangen, dat is het hele punt, myn paard gaat niet op het land voor zijn beweging, maar op paard te zijn! En net dát stukje snappen ze op school nog niet helemaal. Longeren, in de molen en rijden doe ik altijd al, juist die weidegang is een extra voor mijn paarden!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:00

Chaos schreef:
millennium schreef:

Dat wat je nu zegt is dus juist het geen waar ik me het meest aan irriteer op Deurne.

" Nee, de paarden krijgen geen weidegang máárrr, ze kunnen wel in de molen en gelongeerd worden.. "

Dan heb ik hem gelijk al hangen, dat is het hele punt, myn paard gaat niet op het land voor zijn beweging, maar op paard te zijn! En net dát stukje snappen ze op school nog niet helemaal. Longeren, in de molen en rijden doe ik altijd al, juist die weidegang is een extra voor mijn paarden!

helemaal mee eens!!....
daarom peins ik er nu niet meer over..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:31

Chaos schreef:
millennium schreef:

Daar heb je ook helemaal gelijk in, je punt klopt ook. Maargoed, het is nou eenmaal behelpen op een bedrijf waar er rond de 150 tot 200 paarden staan. Mijn paard gaat op stages wel lekker de wei op, en ook in de vakanties thuis, echter op school is dit niet te realiseren. Maargoed, daar hoeft de kwaliteit niet minder om te zijn, ik probeer het zelf zo goed mogelijk te compenseren door haar zoiezo meerdere malen per week los te gooien. Ook aan de longe met halster mag ze haar eigen ding doen, en tsja, grazen moet dan maar aan de hand. Het is inderdaad behelpen ... paard doet het er die paar maandjes per jaar gelukkig niet minder om.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:57

Mensen hier ervaring met Horse&leisure?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 20:59

die van mij is op stal staan wel gewend, gaat nu een paar keer per week de wei in, binnenkort thuis kan die elke dag, iig vaker;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:55

Citaat:

Daar heb je ook helemaal gelijk in, je punt klopt ook. Maargoed, het is nou eenmaal behelpen op een bedrijf waar er rond de 150 tot 200 paarden staan. Mijn paard gaat op stages wel lekker de wei op, en ook in de vakanties thuis, echter op school is dit niet te realiseren. Maargoed, daar hoeft de kwaliteit niet minder om te zijn, ik probeer het zelf zo goed mogelijk te compenseren door haar zoiezo meerdere malen per week los te gooien. Ook aan de longe met halster mag ze haar eigen ding doen, en tsja, grazen moet dan maar aan de hand. Het is inderdaad behelpen ... paard doet het er die paar maandjes per jaar gelukkig niet minder om.[/quote]

Nee ik weet ook zeker dat mijn paarden er niet minder om zouden gaan lopen, maar het is gewoon het idee voor mezelf. :)
Maar dat heb ik sowieso met de stallen, -niet allemaal- maar een groot aantal vind ik erg donker en bovendien aan de kleine kant.
Ik heb myn paarden verwend met luxe en dat neem ik ze niet zo graag meer af, haha! :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:53

Paarden zien geen luxe..

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:09

xx_Irisje schreef:
Paarden zien geen luxe..

nee dat denk ik ook niet nee,, :P kennen wel het begrip plezier maar verder..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:30

Chaos schreef:
Nee ik weet ook zeker dat mijn paarden er niet minder om zouden gaan lopen, maar het is gewoon het idee voor mezelf. :)
Maar dat heb ik sowieso met de stallen, -niet allemaal- maar een groot aantal vind ik erg donker en bovendien aan de kleine kant.
Ik heb myn paarden verwend met luxe en dat neem ik ze niet zo graag meer af, haha! :D

Stallen op het NHB aan de kleine kant? Vind het nog wel mee vallen. Moet ik eerlijk zijn dat ik ook al een klein paard heb, 1.60 m , welke al snel verzuipt in een grotere box, maar toch, de boxen op deurne zijn niet klein hoor.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:32

De stallen zijn idd niet klein..mijn paard van 1.70+ kon er prima in staan/liggen! Sommige stallen zijn wel iets donkerder dan de andere, maar echt donker..nee dat niet.

veerlefellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:35

L_iek schreef:
Mensen hier ervaring met Horse&leisure?

ik zit nu in het 3e jaar van de horse&leisure

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:45

_Veronique_ schreef:
De stallen zijn idd niet klein..mijn paard van 1.70+ kon er prima in staan/liggen! Sommige stallen zijn wel iets donkerder dan de andere, maar echt donker..nee dat niet.

Iedereen heeft zijn eigen opvating van klein en donker he de eene vindt 3 bij 3 groot en de ander 5 bij 5 klein

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:47

maar hoe groot denken jullie dat de boxen op het NHB deurne zijn dan?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:51

Dat klopt, maar ik heb de nodige ervaring met stallen en hoe deze eruit zien. Ik heb al snel de neiging om te zeggen dat een stal klein of donker is, maar op deurne vind ik dit niet het geval.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:54

millennium schreef:
maar hoe groot denken jullie dat de boxen op het NHB deurne zijn dan?

Hmm ik dacht dat het 4,5 bij 4,5 was toch? (dat zei sandra van iwaarde teminste)

Veronique ik geloof prima dat je al veel stallen hebt gezien en het kan altijd kleiner ik ken ook stallen waar het paard zen kont niet kan keren en zen hoofd niet hoger dan zen schoft kan houden.
Maar het blijft een meningskwestie zoals ik al zei.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:05

Ik heb deurne gedaan en ben nu 1,5 jaar afgestudeerd.
Het probleem in de paardenwereld is gewoon dat je vaak meer dan 60 uur werkt en maar voor 40 uur minimum loon wordt uitbetaald. Ben je ziek of langdurig ziek, dan zit je zonder salaris want je word vaak niet eens doorbetaald. Ook bouw je geen pensioen op etc
De arbeidsvoorwaarden zijn gewoon erg slecht
Als je dat niet uit maakt en je wilt er echt 200% voor gaan, dan is het een goede opleiding

En dat je op deurne leert vegen, nou geloof me, sommige mensen hebben dat echt nodig, want als je sommige ziet vegen :+

@ Chaos, de nieuwste boxen in deurne zijn echt wel groot genoeg, en licht, 2 luikjes naar andere paarden. En op wedstrijd kan je nog steeds, ik had dan wel de luxe wat dichtbij te wonen, maar ik ging ieder weekend op concours en als ik niet ging was ik 2 dagen in deurne om m'n paarden te rijden en uit de stal te halen, zoals meerdere al aangeven, je paard heeft het zo goed als je het zelf maakt!
Ik stapte er smorgens aan de hand mee, poetste ze voor het ontbijt, rijden, rondje wandelen, en evt los in de paddock die er gemaakt is. Die van mij heeft er helemaal niets van geleden!

Ik heb er iig een super tijd gehad, je leert er erg veel en niet alleen over de paarden etc, ook over jezelf vind ik, je word er zelf ook hard van ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:20

Het blijft idd een meningkwestie Moontje, daar heb je gelijk in. Maar ik denk wel dat menigeen het met mij eens is.