sporter schreef:Kom kom we hebben het hier over een 2e studie! Allemaal leuk en aardig maar een 2e studie is extra je hebt namelijk al een studie afgerond. Ik vind dat de mensen die dat graag willlen daar best wat meer voor mogen betalen. bovendien voorkom je op deze manier ook dat mensen zomaar aan een 2e studie beginnen zodat ze niet hoeven te werken.
Verder de opmerking over de top van het bedrijfsleven die mannen zitten daar echt niet omdat ze een 2e studie hebben afgerond, daar komt namelijk wel wat meer bij kijken. Zoals niet zeuren en kei hard werken!
Mensen die aan een tweede studie beginnen, moeten sowieso extra betalen. Je krijgt immers niet nog eens drie jaar studiefinanciering voor een tweede studie, dus het is al dubbel zo duur. En mensen die aan een tweede studie beginnen zodat ze niet hoeven te werken?! Degenen die tien jaar doen over een studie, die zijn zeker wel heel erg gemotiveerd om snel te arbeidsmarkt op te kunnen? Ik zie er hier zoveel met allerlei nevenactiviteiten, die doen vanalles om maar niet te hoeven studeren. Nou, binnen de tien jaar die zij over een studie doen, kan ik er drie afronden. Dat zou eerder gestimuleerd moeten worden dan!

je mag niet 2 keer 4 jaar doen.. vind het best jammer trouwens
), maar de collegegelden zo hoog maken dat niemand een tweede keer kan studeren vind ik wel heel heftig. Ach, ik ga gewoon beginnen en kijk wel wat het lot (en de overheid) me brengt. 

€1500 eus collegegeld per jaar is echt een schijntje hoor, vergeleken met het particulier onderwijs en de rest van europa
Ik heb particulier gestudeerd en dat was toch ong. het 5voudige wat je dan betaald, puur omdat daar geen subsidie van de overheid in zit.