Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nimue schreef:Reiziger, ik merk dat ik juist wel erg moet focussen op wat ik wil. Niet krampachtig, maar wel goed erbij blijven, niet gaan zitten dwalen. Ik heb de neiging om als er maar íets gebeurt (paard kijkt opzij ofzo) te verkrampen en rare dingen te gaan doen, en juist dan moet ik dus goed ademen, en weer helder voor de geest halen wat het plan was. Voor mij is het vooral ook belangrijk om op mezelf te vertrouwen op zo'n moment.
Nimue schreef:Leer jij hiervan ook zo vreselijk veel over jezelf?
Nimue schreef:Op les rijd ik met paarden waar ik er meer voor moet doen, dus dat is weer leuk voor de uitdaging. Ik denk dat ik over een tijdje ga proberen meer verschillende paarden te rijden om me hier meer in te ontwikkelen, maar voor nu zijn de succes-ervaringen met mijn eigen pony echt geweldig.
reiziger schreef:Rijd jij naast je eigen pony ook nog op een manege ofzo? Ik zou ook best weer eens op andere paarden willen rijden, en ook wat meer dressuurmatig aan de gang willen. Van het neckrope rijden leer ik heel veel, wat ik daar in mee zou kunnen nemen.
Nimue schreef:Kijk, weer een leuke link erbij voor mijn favorieten-mapje.Zit zij in Rotterdam? Dat is wel te doen voor mij.
Ik loop er wel tegenaan dat je voor veel dingen zelf een paard mee moet nemen, bijv. ook voor Feldenkraiss bij Alona. Die gaat voor mij dus niet door, want ik heb die mogelijkheid niet. Gelukkig kan ik voorlopig zonder paard ook nog wel even vooruit, er is zoveel! Maar er valt wel veel af op deze manier.
Nimue schreef:Ik loop er wel tegenaan dat je voor veel dingen zelf een paard mee moet nemen, bijv. ook voor Feldenkraiss bij Alona. Die gaat voor mij dus niet door, want ik heb die mogelijkheid niet. Gelukkig kan ik voorlopig zonder paard ook nog wel even vooruit, er is zoveel! Maar er valt wel veel af op deze manier.
mmouse schreef:Kun je niet een paard van iemand lenen voor een cursus?
Nimue schreef:.... Werken met paarden is denk ik voor veel mensen een droom, maar het hoeft niet of wel of niet te zijn natuurlijk. Je kunt ook een parttime baan hebben en er dan nog iets in de paarden naast doen, zodat je toch ermee bezig bent zonder jezelf de blubber te moeten werken voor een habbekrats....
mmouse schreef:Ik heb erg veel respect voor degenen die wel met paarden hun brood verdienen, een uitzondering daargelaten, is het hard werken en weinig verdienen. Maar zou het zelf niet willen. Dat kan natuurlijk ook komen doordat ik een hele leuke baan ernaast heb