Perikelen aan de kassa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:51

Billy schreef:
De gemiddelde cassiere onthoudt mijn kop echt niet hoor :D
Die kijken alleen naar de kassa en naar mn handen om het geld aan te pakken..
Maar wat ik dan weer raar vind....
ben je aardig, maak je als klant een grappig bedoelde opmerking (krijg het toch niet terug oid) beginnen ze daar weer ver te ouwenelen omdat ze dat al 100duizend keer gehoord hebben.
Dus....als je niks zegt is het niet goed, als je wel wat zegt ookm niet, wat moet je dan als klant?

Het is ook weer een bepaald soort mensen die die grapjes maakt. Die hebben daarvoor vaak ookal lopen zeuren ;)

Ik vind mijzelf eigenlijk best aardig achter de kassa. Loop altijd even mee met oudere mensen naar hun tafeltje, of pak een broodje voor ze als ze bij de kassa een sauscijzenbroodje bestellen etc.

Wij mogen trouwens ook geen mobiel in onze zak hebben zitten. Ik heb hem wel altijd bij me, maar hij staat op tril en ik kijk er pas op in mijn pauze.

Gister ook weer zo'n klant. Ik was een collega aan het helpen die wat aan mij vroeg. Kwam er een meneer aan gelopen, dus ik rond het gesprek met collega gelijk af. Zodat die meneer nog maar seconde of 10 moest wachten. Gelijk helemaal boos en helemaal chagerijnig. Mensen maken zich echt heel erg snel druk om niets.

Renee

Re: Perikelen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:57

Had vandaag een klant die heel graag wou dat ik haar bonus scande want ik was nog even bezig met een bonnetje geven aan de vorige klant, draaide me om PATS bijna een bonus kaart in me oog :P

Daar erger ik me ook af en toe aan: Mensen die te graag willen dat ik hun bonus kaart scan en die gaan onrustig staat wachten tot hij gescant is :')

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:06

LZP -> STW

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:21

houvanponies schreef:
Had vandaag een klant die heel graag wou dat ik haar bonus scande want ik was nog even bezig met een bonnetje geven aan de vorige klant, draaide me om PATS bijna een bonus kaart in me oog :P

Daar erger ik me ook af en toe aan: Mensen die te graag willen dat ik hun bonus kaart scan en die gaan onrustig staat wachten tot hij gescant is :')

Zohee, wat een agressie :') _O-

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:37

Oeoeoeoe ik heb ook een. :D
Er kwam dinsdag een oudere vrouw bij de kassa met een rollator ( dus echt oud)
Ze wil een bh afrekenen. Ik heel vriendelijk dat word dan 12 euro.
Ze leg 10 euro op de toonbank, en kijk in haar vakje voor klein geld. Ze zucht een keer diep en zegt: Nou doe zo maar. }>
Ik zeg nog vriendelijk er moet nog 2 euro bij. Kijkt die vrouw me aan en zegt nog een keer: Nee doe zo maar. }> }>
Tja daar sta je dan met je goede gedrag. Nog maar een keer verteld dat de bh 12 euro is en dat er dan nog 2 euro bij moet.
Ze zucht nog een keer en kijkt nog een keer in haar beurs. Zegt ze: Ik heb geen zin om het kleingeld uit te tellen dus doe zo maar. >;)
Ik weer: Zal ik u anders even helpen met tellen ( tja kan zijn dat ze de euro munten nog erg moeilijk vond)
Ze kijkt een keer met woeste blik -:(- : Jij mag niet in mijn beurs kijken!! Oke prima dan wil ik nog wel 2 euro. Werd ze boos. Ik haar vriendelijk verteld dat de bh anders niet mee kon.
Toen gaf ze me er in een keer een briefje van 5 bij. Heb haar wel 3 euro terug gegeven maar dan wat kleiner dan normaal O:)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:44

Waarom nou wat kleiner dan normaal...
Dat vind ik nou zo onbeschoft....
Je kunt toch gewoon 2 munten teruggeven.
Ik vind dat "terugpakken" door extra kleingeld te geven aan klanten die je vervelend vindt echt enorm kinderachtig en klantonvriendelijk.
Grow up!!!!!!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:59

mijn ergernissen; kassamedewerkers die aan de kinderen vragen of ze een snoepje lusten..ja natuurlijk lusten ze die maar of ze het mogen bepaal ik nog altijd.

verder ben ik een erg sociale klant, vriendelijk; goedendag, werkse, fijne dag nog, doe maar rustig hoor. verwacht dit ook wel terug hoor, ik hoef geen ongeinteressseerde, kaugomknauwende, bellende, zuchtende medewerkers mee te maken. ik word daar meestal heeel aardig van; tot vervelend toe denk ik dan zelfs. Vind idd ook niet netjes als klanten geen gedag zeggen, bellen of zuchten en steunen hoor.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:01

Billy schreef:
Ik vind dat "terugpakken" door extra kleingeld te geven aan klanten die je vervelend vindt echt enorm kinderachtig en klantonvriendelijk.
Grow up!!!!!!

Wat is normaal terug geven en wat heb ik dan terug gegeven Billy. Oordelen oordelen. Beetje jammer..........Oja en een beetje fatsoenlijk mag ook wel dank je

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:07

Wat kleiner dan normaal met een schijnheilige smiley doet mij het ergste vermoeden.
Vandaar dus, doe gewoon je werk en stel je professioneel op.
Als je dat niet kunt hoor je niet achter de kassa...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:40

Billy schreef:
Wat kleiner dan normaal met een schijnheilige smiley doet mij het ergste vermoeden.
Vandaar dus, doe gewoon je werk en stel je professioneel op.
Als je dat niet kunt hoor je niet achter de kassa...

Dan is dat nog jou gedachtegang er achter. En dan nog laat ik mij niet uitschelden voor kinderachtig en onvolwassen. Als we allemaal zoals jou zouden reageren hier op het forum zou het een gezellige boel worden. Al met al niet te snel met conclusies klaar staan terwijl je dingen vermoed..........Zou wat worden..... Ik vermoed mijn buurman van dealen, zal direct een aanklacht in dienen >;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:49

@ Wendel, ik had precies hetzelfde gedaan hoor in jouw geval. ;)

celticpony schreef:
mijn ergernissen; kassamedewerkers die aan de kinderen vragen of ze een snoepje lusten..ja natuurlijk lusten ze die maar of ze het mogen bepaal ik nog altijd.

En dáár erger ik me weer aan. Probeer je klantvriendelijk te zijn is het weer niet goed. Ik snap wel van jouw kant maar toch is dat iets waar ik me aan erger. :)

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:04

Ik heb bij een gewone AH gebeld, daar kreeg ik altijd van alles naar m'n hoofd geslingerd, maar er werd bijna nooit gebeld aan de kassa... Als mensen te onbeschoft waren om mij gewoon normaal gedag te zeggen, dan ging ik gewoon door met hun boodschappen, vooral als ze een hele band vol hadden. En lekker opstapelen, en dan stiekum een pak koekjes tussen de cola-flessen :P

Bij de AH to Go moest alles zo snel mogelijk. Terugtellen kost daar gewoon teveel tijd. Ik tel altijd 2-3x na als ik veel briefjes terug moet geven. Begint zo'n vrouw een heel verhaal te houden over dat ik moet terugtellen en dat het belachelijk is dat dat tegenwoordig niet meer gebeurt. Ik kan prima terugtellen, maar denk niet dat de baas daar vrolijk van wordt.
Andere vrouw verstond niet goed wat ik zei. Zij geeft mij een bepaald bedrag, dus ik herhaal nog een keer wat ik zei. Kijkt ze me aan, echt, als blikken konden doden. Zegt ze, jaaaa, als JIJ het nou GOED had gezegd... Ik: misschien heeft u het wel verkeerd verstaan. Zij: NEE HOOR MEISJE, IK versta het ECHT NIET VERKEERD, JIJ zegt het gewoon NIET GOED... Ik: Goed, prettige dag nog verder :)
Stond een jongen aan mn kassa te bellen, maakt ie zo'n gebaar naar mij van "wacht ff". Dus ik ga verder met de volgend, duurt allemaal hoogstens een halve minuut. Hangt die jongen op, zegt ie: ja, ik ben aan de beurt! Ik: ja, jij maakt zo'n gebaar naar mij van ff wachten, daar heb ik de tijd niet voor hier. Ondertussen was ik alweer klaar met de klant na hem helpen en toen was ie gewoon aan de beurt.

Heb zelf 1x aan de kassa staan bellen in m'n pauze, bij een collega aan mn kassa, werd al de hele avond gebeld, dus was een beetje pissed aan t bellen. Heb wel mn excuses aangeboden daarna, maar hij scheen het niet heel erg te vinden.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:46

Billy schreef:
Grow up!!!!!!

Ik vindt dat dit prima kan iemand moet die klanten toch opvoeden.
Je mag niet kwaad worden of ze uit de winkel zetten dus dan maar heel klein alles terug geven.
Dit soort klanten houden je op en zijn verschrikkelijk asociaal.
En ja iedere keer je baas roepen zodat hij de klant even op haar of zijn plek kan zetten kost gewoon te veel tijd.
Dat doe ik ook alleen met heele vervelende klanten.
Zoals vandaag klant vraagt een tasje en ik had geen tasjes meer dus ik roep een collega voor tasjes man boos nou dan help ik mezelf wel hoor loopt hij naar een andere kassa en loopt hij zo het hok binnen om een tasje te pakken dus ik zeg meneer u mag niet in het kassa hok komen man kwaad want dat besloot hij zelf wel en ik moest me mond houden en hij gooit zo alle tasjes op de grond dus ik me baas bellen.
Dan vindt ik het ook wel nodig maar bij asociaale klanten die weigeren te betalen niet tenzij ze het geld neergooien dat niet genoeg is en weglopen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:51

Zo damn dat wel echt aso zeg
:\

ik werk ook bij appie en dan op de bediening. er was is een buitenlandse klant die schoot helemaal uit zn sloffie omdat ik zijn taaltje niet begreep. oke hoooooi

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:56

xMendy schreef:
@ Wendel, ik had precies hetzelfde gedaan hoor in jouw geval. ;)

celticpony schreef:

En dáár erger ik me weer aan. Probeer je klantvriendelijk te zijn is het weer niet goed. Ik snap wel van jouw kant maar toch is dat iets waar ik me aan erger. :)

in dit geval ben ik de klant en niet het kind van 3. natuurlijk is het goed om te vragen, maar vraag het dan aan mij. ik ken hier een paar dames die het altijd netjes aan mij vragen en niet aan de kids. en ja hoor, dan mogen ze ook best weleens wat. ik vind het not-done om kinderen voor dat blok suiker te zetten, dat heeft niets met klantvriendelijkheid te maken. prima mocht jij dat wel doen, dan vraag ik ook vriendelijk aan je of je het volgende keer aan mij wilt vragen. geen probleem.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:02

Het spijt me wel, maar klanten opvoeden?
Je hoeft alleen maar boodschappen af te rekenen, wat verbeeld je je wel.....

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 00:42

Het kunnen dan "slechts" cassières zijn maar het zijn ook mensen. Je hoeft niet voor ze te kruipen maar een beetje fatsoenlijk doen tegen een cassière doen kan geen kwaad.
Als een klant onbeschoft is tegen een cassière dan hoeft ze dat echt niet te accepteren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 06:58

Dat zg ik ook nergens.
Maar ik verwacht gewoon professioneel gedrag van een cassiere, en het enige wat ik lees is dat ze klanten terugpakken als ze zich niet gedragen zoals zij dat graag zien.
Dat vind ik erg onbeschoft...
En maar een cassiere? Ik ben maar een verpleegkundige. Voor ons beiden is er werk, en we zijn allebei nodig, dus ik snap de maar niet....

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:33

Wendel schreef:
Ze leg 10 euro op de toonbank, en kijk in haar vakje voor klein geld. Ze zucht een keer diep en zegt: Nou doe zo maar. }>
Ik zeg nog vriendelijk er moet nog 2 euro bij. Kijkt die vrouw me aan en zegt nog een keer: Nee doe zo maar. }> }>
Tja daar sta je dan met je goede gedrag. Nog maar een keer verteld dat de bh 12 euro is en dat er dan nog 2 euro bij moet.
Ze zucht nog een keer en kijkt nog een keer in haar beurs. Zegt ze: Ik heb geen zin om het kleingeld uit te tellen dus doe zo maar. >;)
Ik weer: Zal ik u anders even helpen met tellen ( tja kan zijn dat ze de euro munten nog erg moeilijk vond)
Ze kijkt een keer met woeste blik -:(- : Jij mag niet in mijn beurs kijken!! Oke prima dan wil ik nog wel 2 euro. Werd ze boos. Ik haar vriendelijk verteld dat de bh anders niet mee kon.
Toen gaf ze me er in een keer een briefje van 5 bij. Heb haar wel 3 euro terug gegeven maar dan wat kleiner dan normaal O:)

Hoezo is iemand "Dus echt oud" als hij/zij met rollator loopt?! Dat is echt niet altijd zo hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:38

ris schreef:
Billy schreef:
Grow up!!!!!!

Ik vindt dat dit prima kan iemand moet die klanten toch opvoeden.
Je mag niet kwaad worden of ze uit de winkel zetten dus dan maar heel klein alles terug geven.
Dit soort klanten houden je op en zijn verschrikkelijk asociaal.
En ja iedere keer je baas roepen zodat hij de klant even op haar of zijn plek kan zetten kost gewoon te veel tijd.
Dat doe ik ook alleen met heele vervelende klanten.

Zoals vandaag klant vraagt een tasje en ik had geen tasjes meer dus ik roep een collega voor tasjes man boos nou dan help ik mezelf wel hoor loopt hij naar een andere kassa en loopt hij zo het hok binnen om een tasje te pakken dus ik zeg meneer u mag niet in het kassa hok komen man kwaad want dat besloot hij zelf wel en ik moest me mond houden en hij gooit zo alle tasjes op de grond dus ik me baas bellen.
Dan vindt ik het ook wel nodig maar bij asociaale klanten die weigeren te betalen niet tenzij ze het geld neergooien dat niet genoeg is en weglopen.

Opvoeden! Hoezo opvoeden! Je bent haar moeder niet! Je bent gewoon de cassiere bij de plaatselijke supermarkt/drogisterij. Hoe dúrf je het woord opvoeden te gebruiken?

Deze mevrouw is oud, snapt het misschien allemaal wel niet meer zo goed, of vind het nieuwe geld nogsteeds lastig. Die moet je niet opvoeden, daar moet je gigantisch respect voor hebben, die vrouw heeft vanalles en nogwat zien gebeuren!

Je hebt een dienstverlenend beroep, als je niemand had willen zien dan had je in een magazijn moeten gaan werken. Je hebt er zelf voor gekozen om aan de kassa te gaan zitten.

@Wendel: ik vind het echt ongelofelijk kinderachtig van je dat je een klant 'terugpakt'.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:45

Als ik dit lees vraag ik me ook wel beetje af waar we ons in godsnaam zo druk over maken! Je werk en leven zou een stuk relaxter zijn als je dit soort dingetjes wegwuift en geen aandacht aan besteed.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:50

nou ik hoef als klant niet opgevoed te worden hoor ;)

ik pin meestal,ook geen gezeur met kleingeld.
ik groet de cassiere altijd,en zeg ook gedag als ik wegga.

maar als er zoeentje kauwgomkauwend mij te woord staat,ga ik ook lekker overdreven kauwen.
of dat ze kletsen met een collega achter ze terwijl ze een klant helpen,dat vind ik als klant erg vervelend.

er zijn van beide kanten veel aso's

ik verkoop in de apotheek waar ik werk natuurlijk ook producten,en wat ik zelf(achter de kassa)erg vervelend vind,mensen die het geld op de balie knallen,en dan gek opkijken dat jij het geld niet in hun hand teruggeeft.
dan leg ik het gewoon netjes op de balie.

zelfde ook andersom,als ik niet pin in de supermarkt en gewoon met geld betaal,dan geef ik het de cassiere netjes in haar hand.
maar dan vind ik het ook netjes om het in de hand terug te krijgen.

maar ach om me er nou verder druk om te maken.................welnee,zonde van de dag!

de meiden achter de kassa van de supermarkt waar ik vaak kom zijn over het algemeen aardig en beleefd hoor!
het is ook maar hoe je jezelf opstelt.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:11

Tja gellukig zijn de meeste klanten beleefd.
Ik merk wel dat hier in amsterdam er een stuk mee asso`s zijn dan in het dorpje waar ik vroeger woonde.
Maar ik vindt dat je klanten die gaan schelden of tasjes op de grond smijten of een fles wijn op de grond stuk gooien omdat ze boos zijn en eisen dat jij het op ruimt best even op hun plek mag zetten of je baas mag roepen zodat die even kan uitlegen dat het niet zo hoort.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:18

nixx schreef:
Wendel schreef:

Hoezo is iemand "Dus echt oud" als hij/zij met rollator loopt?! Dat is echt niet altijd zo hoor!

Ik kan mij voorstellen dat je uiteindelijk je geduld wat verliest maar om nu deze vrouw expres extra veel kleingeld terug te geven vind ik in dit geval niet erg netjes, waarschijnlijk is deze dame al een beetje aan het dementeren en daar ga je niet mee lopen spotten, het is al erg genoeg. Bij echte zeikerds geef ik je gelijk maar in dit geval niet.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:29

En niet alle oudere mensen zijn waarschijnlijk aan het dementeren en ook oudere mensen proberen je wel eens in de maling te nemen. Als je om €12,- vraagt en ze geeft een briefje van €10,- en vertikt het om nog €2,- extra te geven omdat ze (ik quote) "geen zin heeft om het kleingeld te tellen", dan zal ze dat vast niet doen uit onbegrip, of iets dergelijks. In mijn ogen geen reden om dan kleiner wisselgeld terug te geven, want dat toont weer van verlagen naar haar niveau. Maar ik vind dat jullie hier behoorlijk speculeren.