Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:25

Vjestagirl schreef:
Voor de mensen die hier niet uit hun bed komen voor mijnder dan €X,-. Wat zou je doen als je morgen geen werk meer had, en als je alleen een baantje kan vinden wat minder betaald dan jouw 'minimum bedrag'. Ga je dan toch naar dat werk toe, en neem je genoegen met wat minder, of neem je dat baantje niet en regel je een uitkering?

Bedrag X is bij mij gelijk aan het bedrag dat mijn rekeningen kan betalen (huishuur/gas/electriciteit/eten/internet/autoverzekering etc). En om echt eerlijk te zijn, als ik alleen een baan kan vinden die minder betaald wordt dan dat ik aan vaste kosten heb, dan ga ik niet werken... Nu wel even vermelden dat de vaste kosten nog een stuk onder het minimumloon liggen, dus lijkt me niet echt een heel realistische situatie. Stel dat dit toch zou gebeuren, dan is het even een werkloosheidsuitkering voor mij (ander systeem in België), maar weliswaar dagelijks verder blijven zoeken naar een voltijdse baan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:57

Ik ben over een maandje of wat afgestudeerd, en het bedrag dat ik verdien is niet mijn punt, wel dat ik een normaal leven met paard kan leiden, en vooral dat paard is een duur grapje. Dus minimumloon gaat hem wat dat betreft niet worden, daarvoor is de stalling hier te duur...

Maargoed met een beetje geluk krijg ik een startsalaris van 2000 p/m (bruto). Misschien niet heel veel na bijna 23 jaar scholing, maar het is voldoende en ik heb er zin in :D

bollebeer

Re: Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:03

@ brainless: Dat heb ik ook gedaan, maar door de economische crisis mocht bedrijf A van het moederbedrijf geen werknemers meer aannemen voor meer dan het minimumloon.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:29

en voor degene die voor een bepaald bedrag niet uit hun bed wensen te komen; hoeveel denken jullie dat je krijgt in het geval van een ww- uitkering?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:43

bollebeer schreef:
@ brainless: Dat heb ik ook gedaan, maar door de economische crisis mocht bedrijf A van het moederbedrijf geen werknemers meer aannemen voor meer dan het minimumloon.

dat is dan weer jammer, ja....

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:40

Hier een beetje hetzelfde wat veel mensen hebben: als het moet kom ik voor het minimumloon opdraven, dat liever dan een uitkering moeten aanvragen, maar ik zou er niet echt vrolijk van worden. Ik zou ook flink door blijven zoeken naar iets anders.

Als ik het voor het zeggen heb, zou ik toch liever niet teveel onder de 15 euro p/uur willen gaan zitten, bij 40 uur in de week dus 2400 bruto p/maand. Dit omdat ik alleenstaand ben en niet fulltime kan werken. Ik ben net als Wennie op het randje van overspannen geweest en heb zelf ontslag genomen, ik krijg dus ook geen uitkering en moet mezelf onderhouden. Ik ben nu langzaam weer aan het opbouwen, maar kan echt niks forceren want dan gaat het weer mis, vandaar dat ik vast zit aan een maximum aantal uren per week. Ik heb dus een bepaald bedrag per uur nodig om te kunnen rondkomen, en salaris is voor mij dus wel belangrijk. Net al bij Yessy gaat het mij niet zozeer om de cijfertjes, maar moet ik wel genoeg hebben om er van rond te komen. Wel vind ik de werksfeer en mijn werkplezier belangrijker dan het uurloon, want 30 uur bij een leuk bedrijf voor 10 euro is toch prettiger en minder vermoeiend dan 20 uur rotwerk voor 15 euro per uur.

Met een HBO-opleiding en een baan 'op je niveau' zou ik in het begin toch zeker wel inzetten op 1800 euro p/maand, al hangt het natuurlijk sterk van de sector af. Maar dat lijkt me in veel werkgebieden geen onredelijke eis.

Wat betreft thuis zitten: mij lijkt het ook best lekker, maar ik heb nu eenmaal geen partner. 'Het huishouden is ook werk' vind ik trouwens een beetje neuzel, want natuurlijk is dat zo maar dat doen andere mensen gewoon naast hun baan, dus blijkbaar heb je daar niet al je tijd voor nodig. Niet dat ik vind dat iedereen verplicht is te gaan werken, maar kom niet aan met van die excuses dat je het druk hebt met het huishouden. Dat is trouwens ook helemaal niet nodig, je hoeft er geen reden voor op te geven dat je thuis zit, als jij dat gewoon lekker vindt mag dat toch ook? Als je dan maar wel inziet dat het relaxed is, maar volgens mij is dat bij veel mensen de reden dat ze ervoor kiezen, dus dat zit vast wel goed. :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:06

Maar ja; wat is rondkomen? Als ik groot huis heb met een hypotheek van een miljoen, moet ik nogal wat verdienen om rond te kunnen komen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:00

Ja, daar kies ik natuurlijk ook niet voor, het zou een beetje veeleisend zijn als ik dat met 20 uur per week in mijn eentje wilde bekostigen. :D

Huurhuisje gericht op singles van de woningbouw, geen eigen auto, goedkoop eten. Ik wel een pony, maar dat is eigenlijk het enige waar ik echt op zou kunnen bezuinigen (los van bij mijn ouders gaan terugwonen, maar dat wil ik liever niet).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:41

Wat een leuk topic!
Ik heb toevallig net gereageerd op een vacature waar ik echt heel erg enthousiast over ben. En ik laat me niet eens tegen houden door het salaris, want dat is dus minimumloon. (1350 pond per maand, gaat om een baan in Engeland). Hier kan ik misschien net van rondkomen, maar als ik de functie omschrijving zie denk ik echt jaaaa, dit werk ga ik met plezier doen. En dat is mij heel wat waard :) (ter zijde: nu ben ik nog jong, ongebonden en kan het nog)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:03

Mag ik vragen om wat voor werk het gaat? Of ben ik dan heel nieuwsgierig? ;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:08

Heel simpel gezegd, ik zou niet voor minder gaan werken dan dat ik ww uitkering zou krijgen. Ik zag pas ergens een baan staan waarvan ik dacht "is dit salaris een grapje?", dat was bruto bijna de helft van wat ik verdiende (functie was ook niet echt vergelijkbaar, daar moet ik ook eerlijk in zijn). Dus zo'n baan zou ik pas in uiterste noodzaak doen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:19

wat is het toch moelijk om antwoord te geven op een vraag he?
snap niet waarom mensen hier iets posten terwijl ze geen antwoord wensen te geven op de vraag?!?

TS: ik ben 26, geen afgeronde HBO wel werken op HBO niveau en HBO cursussen gedaan (middle management) werk in de commerciele wereld en zit ongeveer op €18 per uur ex bonussen ed (heb bv 42 vak dagen).
maar ik ga per december uit dienst en hoop dan iets te vinden waar ik hetzelfde kan verdienen :-)
dan ga ik ook niet werken voor minder dan de ww die ik dan krijg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:20

voor een goede werksfeer ( heb nu een fantastische baan!! ) en leuk wer. en genoeg geld om mijn rek. te kunnen betalen en mezelf te kunnen onderhouden.

En idd ALLES is beter dan leven van een uitkering waar anderen een deel van hun loon voor moeten inleveren ( mits je afgekeurt bent, dan vind ik een uitkering niet erg , maar gezonde mensen die kunnen werken horen imo geen uitkering te krijgen, behalve als ze echt geen werk kunnen vinnden en echt hun best doen! )

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:13

ik werk al 11 jaar vrijwillig, nu ga ik over een maandje betaald werk doen eerst 6 maand met behoud van een minimun uitkering (doe dan mee aan een speciaal project) heb geen idee hoeveel geld dat is per maand ;)

na die 6 maand ga ik voor een instelling van de gemeente werken en krijg ik een vaste baan van 32 uur in de week.
Ook dan weet ik niet eens wat ik zal gaan verdienen ben gewoon blij dat ik alsnog het werk kan blijven doen wat ik zo leuk vind :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:14

Wel even erbij vermelden dat ik nu 24 uur per dag (zoiezo smorgens tot s avonds werk) en volgens de gemeente was dit de oplossing om straks betaald te werken heb hiervoor dus nog nooit een uitkering gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:41

Ik kom uit m'n bed voor 3... kinderen :') Daar verdien ik uiteraard niks mee...

Wat inkomen betreft zou ik uit m'n bed komen als het wat oplevert. Ik heb geen zin in de armoedeval (meer binnenkrijgen met een uitkering dan met werken). Nu geld voor mij beiden niet, wij leven op het salaris van mijn man.

In september begin ik met een opleiding. Als ik daarmee klaar ben hoop ik op zijn minst marktconform te kunnen gaan verdienen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:53

Rock schreef:

Wat inkomen betreft zou ik uit m'n bed komen als het wat oplevert. Ik heb geen zin in de armoedeval (meer binnenkrijgen met een uitkering dan met werken). Nu geld voor mij beiden niet, wij leven op het salaris van mijn man.

Kijk maar uit Rock. Sommige noemen dit profiteren van je man...
Want stel je toch eens voor dat jij voor de kinderen, dieren en het huishouden zorgt en je man moet werken! Dat is schandalig gewoon!
Zegt een thuis moeder die voor de kinderen, dieren, het huishouden en eten zorgt. O nee, dat laatste niet. Ik ben zo´n profiteur waar voor gekookt wordt! :+

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:00

Waar kom jij je bed voor uit vind ik ook een beetje arrogant klinken.. :o
Ik ben als het goed is volgend jaar klaar met mijn opleiding maar dan heb ik al een paar jaartjes (4) gewerkt. Ik studeer namelijk deeltijd (soms leuk en soms niet :D ).
Ik ben niet ontevreden over mijn salaris (ik ben pas 22), ik besef ook dat ik net kom kijken en dat het vanzelf omhoog gaat. :D
Dat het werk leuk is vind ik ook belangrijk. :) Er zijn mensen die minder verdienen en minder leuk werk hebben. ;)

En deze reactie valt mij op:
Welshcobfan schreef:
Als ik klaar ben met mijn studie, verwacht ik toch wel te beginnen met minstens 2000 in de maand (bruto natuurlijk) :j. Liefst nog rond de 2500 :j

Welshcobfan schreef:
Mijn startsalaris ligt al rond de 2500 euro :) Ik weet wel dat dat aardig wat is :D

Welshcobfan ik weet niet op welk niveau je studeert en in welke sector maar denk je niet dat je het ietwat positief inziet? :o Ik wil je droom niet verstoren maar....
Ik vind bij je eerste baan waarvoor je hebt geleerd meteen 2500 euro verdienen wel erg ruig.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:13

Ylana schreef:
Rock schreef:

Kijk maar uit Rock. Sommige noemen dit profiteren van je man...
Want stel je toch eens voor dat jij voor de kinderen, dieren en het huishouden zorgt en je man moet werken! Dat is schandalig gewoon!
Zegt een thuis moeder die voor de kinderen, dieren, het huishouden en eten zorgt. O nee, dat laatste niet. Ik ben zo´n profiteur waar voor gekookt wordt! :+

Ach ja, die mensen weten niet hoe onze situatie in elkaar zit en waarom wij bepaalde keuzes hebben gemaakt...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:30

dan doe je toch niet niks?
Profiteren vind ik o.a. iemand die liever niks doet en op die manier een uitkering ontvangt i.p.v. voor (iets) minder te gaan werken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:11

ik krijg vanaf volgende maand ook een uitkering vind er niets verkeerds aan ik werk dan wel gewoon

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:16

sflj schreef:
dan doe je toch niet niks?
Profiteren vind ik o.a. iemand die liever niks doet en op die manier een uitkering ontvangt i.p.v. voor (iets) minder te gaan werken.

Nee nee. Jij schreef in eerste instantie dit;

sflj schreef:
Dus als jouw partner/ouders goed verdien(t) /-en, ga jij daar lekker van profiteren? Vind ik ook niet zo sociaal. Ik vind dat iedereen zichzelf financieel moet kunnen redden en/of daar moeite voor moet doen. Ik heb de pest aan profiteurs.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:20

Mocht ik niks kunnen vinden pak ik aan wat ik aanpakken kan..
Dat heb ik ook bij TNT gedaan...
Ik zocht vorig jr. al meer dan 2 maanden een bijbaantje.
Ik kon niks vinden totdat ik bij TNT solliciteerde.
Daar kon ik dus werken maar nog geen 4 euro per uur..

Heb het toen gewoon aangepakt, moest toch wat.
Nu verdien ik per uur €9,48 bruto met nog wat meer na 6 uur (werk meestal van half 4 tot 9).
Ik vind het genoeg, alles beter dan thuis zitten en niks doen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:24

ben 18 werk in de thuiszorg en verdien 8.95 per uur

ik doe dit werk tot aan mijn dienst tijd bij defensie en dan ga ik heel anders verdienen
daar krijg je mer door oefentoeslag en alles
maar heb eigen huishouden en alles dus moet me bed wel uit voor hoevel dan ook :+

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:56

SecretLIN schreef:
ik krijg vanaf volgende maand ook een uitkering vind er niets verkeerds aan ik werk dan wel gewoon

Dat vind ik wel effe wat anders dan een uitkering gaan zitten trekken en niks doen, terwijl je ook kunt werken en er werk te vinden is. Jij krijgt een uitkering speciaal zodat je dit werk kunt blijven doen.

Ik zou er ook van balen als ik voor 1200 bruto p/maand moest gaan werken hoor. En aangezien ik maar 20 uur p/week red momenteel zou ik het daar financieel denk ik niet mee redden en een uitkering nodig hebben om rond te kunnen komen. Maar als het maar énigszins kan blijf ik in mijn eigen levensonderhoud voorzien.